pretecho schijnt slecht voor baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luuus, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

hallo iedereen..

ff een vraagje ik zit te twijfellen om een pretecho te nemen zelf vind ik het echt super om te zien en ook als herinnering voor later om zo'n echo op filmpje te hebben.. en ik ben echt megaa nieuwsgierig hoe m kindje er nu uitziet... maaaar met mijn 20 weken echo vertelde die vrouw ons dat een pret echo helemaal niet goed schijnt te zijn voor de baby en dat ze aan het onderzoeken zijn wat zo'n echo als schade KAN veroorzaken.. zelf had ik hier nog nooit van gehoord :S zijn hier misschien mensen van op de hoogte die er iets meer vanaf weten..?

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik vraag me af welke mevrouw jou dat verteld heeft?

het enige van een echo is dat de kleine er wat "geïriteerd" door kan zijn door de "geluidsgolven" maar er komen geen schadelijke stoffen of een bepaalde straling vrij...

dus schadelijk voor de vrucht of foetus of wat dan ook nee, zeer zeker niet, daar zijn al genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar geweest de afgelopen 30 jaar dus vindt het eerlijk gezegd echt heel raar....

hieronder een link naar een pdf bestand die je dan moet openen, daarin kun je ook nog eens duidelijk lezen dat het niet schadelijk is voor de mens en ook niet voor de ongeboren vrucht....

http://www.diagnostischcentrum.nu/dialogs/download.aspx?oid=d5c6ce59-22db-42a1-91c3-64cde7a0fdd4

laat je niet gek maken zeg, je had dan aan haar moeten vragen als het schadelijk kan zijn waarom zij er dan aan meewerkt, ik zou nergens aan meewerken als ik weet dat ik daarmee kinderen schade toe breng.. :(

3. luuus

luuus Niet meer actief

het was de vrouw die die 20 weken echo bij mij maakte.. zij was van mening dat mensen alleen een echo moeten nemen als het medisch is en niet voor de 'lol' om je kind te zien.. ik kreeg echt een hele preek..:S maar nu dat stukje van jou lees klopt haar verhaal niet indd vind het zelf ook heel vaag..:S vandaar dat ik ook nieuwsgierig was of meer mensen hier van hadden gehoord

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat ze er voorzichtig mee zijn snap ik, het is op zich nog een 'jong' iets en ze doen nog altijd onderzoeken, maar laat je niet gek maken hoor! als het echt zo slecht zou zijn dan was dat in al die jaren dat er al onderzoeken lopen toch ook al iets uitgekomen?! dat ze liever niet elke dag pretecho's doen op een foetus is begrijpelijk, maar één of twee extra echo's kan echt geen kwaad hoor! ik heb ook een pretecho gehad en dat was zelfs heel fijn, omdat we toen ontdekte dat de kleine voorloopt op z'n groei. sindsdien heb ik dus al weer 2 controle echo's gehad en binnenkort volgt er weer één. dus er zitten ook hele positieve kanten aan!

5. luuus

luuus Niet meer actief

dat is zeker zo wat jij zegt ik denk dat ik ook maar vergeet wat ze gezegd heeft en toch zo'n pretecho ga nemen lijkt me immers super om die kleine weer te zien zeker het gezichtje enzo ben echt zo nieuwsgierig!

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben echt zo enorm genoten! het had voor mij een hele positieve uitwerking. ik zat er helemaal doorheen door een zware zwangerschap en was er echt even spuugzat van. na die echo wist ik weer helemaal waar ik het voor doe! ik zit nog elke keer weer te stralen als we de dvd aan iemand laten zien ;) dus in die zin heeft het weer een hele goede invloed op de kleine gehad want een blije mama maakt een gezondere baby denk ik dan maar ;)

7. luuus

luuus Niet meer actief

hahah dat is zeker zo.. wel fijn voor je zeg dat als je er zo doorheen zit het je helemaal opbeurd.. dat vind ik ook het mooie ervan indd je kan het iedereen laten zien en het zelf zo vaak als je wil terug bekijken...:D lekker de troste mama uithange..;)

8. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb dan wel geen pretecho gehad maar wel elke controle als ik bij gyn kwam een echo gehad. Ik heb van elke twee weken een echo, dus ongeveer 20 echo´s over de hele zwangerschap, als de echo schadelijk zou zijn dan zou de gyn het ook niet gebruiken.
    Kan het niet zo zijn dat ze hun eigen werk willen beschermen, de pretecho´s worden door bedrijven gedaan en niet door het ziekenhuis, misschien voelde ze zich wel gekrenkt omdat de vrouwen naar ee pretecho gaan en niet op hun wachten.

9. Niet meer actief

Kan een pretecho ook in belgie? Weet iemand dat?

10. jamy

jamy Actief lid

7 aug 2007
    125
    0
    0
    enschede
    gewoon lekker doen meid en geniet ervan!

11. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    @Nouky, wij laten die 3D echo doen in de kliniek, het noemt hier niet echt een 'pretecho', maar het komt wel op hetzelfde neer: je krijgt het niet terugbetaald :)

12. Niet meer actief

ik krijg iedere 4 weken een echo,omdat ik mee doe aan een onderzoek.dat is in het ziekenhuis,en daar heb ik al 10 x gevraagd of het slecht was..en dat is echt niet zo! anders mogen hun het nieteens zomaar doen!

dus lekker een pretecho laten maken,heet nie voor niks 'pret'echo :D
    ik laat die met 26 weken maken denk ik!

Xxx Sandra

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ik las bij de vk wel een artikel over 3d/4d.. deze straling schijnt de botjes van je kindje wel te verwarmen en wat dat voor een effect heeft op de lange termijn is niet bekend, maar ik vond het geen fijn idee

14. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mijn VK doet de pretecho zelf.
    Volgens haar kan het absoluut geen kwaad.

A.s. donderdag hebben wij de 4d echo :D
    Ik heb er super veel zin in!

15. lobj

lobj Actief lid

27 jun 2007
    270
    0
    0
    o-vl
    Ik weet niet o het schadelijk is maar!
    Het doen zoooooo veel moeders! en ik denk niet dat het met iemand daarom ooit al is fout gelopen!

Ik zou het gwn doen ! als je echt wil weten hoe je kindje er uitziet enzo....

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Of het schadelijk is, weet ik niet.
    Maar m'n Hongaarse vriendin vindt het wel heel vreemd dat wij bv al 5 echo's gehad hebben. In Hongarije doen ze het alleen maar als het écht nodig is, omdat men daar vertelt dat baby's dan te vroeg zouden geboren worden.
    Eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in hoor, want er zijn in Nederland toch altijd nog massa's vrouwen die óverdragen.

17. luuus

luuus Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie's ik ga van de week een afspraak maken voor een pretecho..:D ben nu wel overtuigd had er ff me twijfels over omdat zij het zo bracht... maar tlijkt mij ook sterk indd en als uit andee onderzoeken blijkt dat het geen kwaad kwam ja dan zal dat wel denk ik..:D

18. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wat is een 4d echo?

19. luuus

luuus Niet meer actief

kan je niet googelen voor voorbeelden van 4d echo's?

20. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Vorig jaar was er een reportage op de Franse televisie dat er twijfels zijn bij de 3 en 4d echo's omdat die voor warmte zorgen en het is niet 100% duidelijk dat dat geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina