Van de week moet ik naar de gyno. Dit in verband met een verplichte ziekenhuisbevalling omdat mijn BMI hoog is. Er zou nog n keer een groei echo komen rond 32 weken maar eer dat ik weer bij de verloskundige zit ben ik 33 weken zwanger. Plus de verloskundige heeft ook niet de 20 weken echo gedaan. Weten jullie wat er gebeurd met zo'n gesprek en of er evt een echo in zit?
Bij ons maakt de gyn ieder consult een snelle echo. Even hartje kijken, even groei bekijken (hoofd meten) en klaar. Heb je helemaal geen 20 weken echo eghad ondanks dat je die wel wilde of snap ik dat verkeerd?
Hier kreeg ik bij iedere afspraak een echo bij de gyn, dat is inmiddels 3 jaar geleden weet niet of het nu nog zo is.....
Bij de jongste bij iedere afspraak een hele korte echo, inderdaad even hartje luisteren. En tal van groeiecho's gehad, die zijn veel uitgebreider.
@ snoeppapiertje. Ik heb wel een 20 weken echo gehad, maar nog niet de 30 weken groei echo. @ Roos en 1993. Waarom kregen jullie zo veel groei echo's?
Ik kreeg groeiecho's omdat ik maar2 i.p.v 3 strengen in mijn navelstreng had waardoor er een groeiachterstand verwacht werd.
Nee, als het hier niet specifiek ingepland wordt bij de afspraak, is een echo niet standaard.. Maar goed, als jij met 32 weken een groeiecho zou krijgen, zou ik dat gewoon aangeven. Kunnen ze die meteen mooi even doen
Hier zijn afspraken voor gyn en echo echt apart. Echo's worden door een echoscopiste gedaan en niet door de gyn dus heb je voor beiden een aparte afspraak nodig. Tenzij de gyn toch nog een echo wilt dan zorgt ie dat iemand tussendoor snel kan. Zo werkt dat bij ons tenminste.. Uiteraard de afspraken wel achter elkaar.
Ik ben best fors, dus ze kunnen aan de buitenkant niet het formaat en de ligging controleren vrees ik. Ik hoop dat ze gaan controleren. Ik zal het zoizo ff vragen als ik er woensdag ben. Spannend allemaal zeg!
ligt er aan waar je bent denk ik. ik loop in het zh bij een eerste lijnverloskundige omdat ik ook medisch ben. ik krijg elke keer een echo. en als ik naar de gyn moet ook. dit is gewoon standaard in ons ziekenhuis.
Nee, echo's zijn niet standaard bij een gyn. De onze deed het toevallig wel elke keer. Hij vond het zelf leuk en goed om elke keer even te kijken, maar hij gaf aan dat de andere gyns in ons ziekenhuis het niet standaard doen. Dus het hangt echt van je eigen gyn af.
Ligt denk aan het ziekenhuis. Hier bij elk bezoek aan de gyn een echo. Ik ga vanaf het begin al om de 2/3 weken. Zijn wel snelle echo's. Inderdaad, even naar het hartje kijken en wat snelle metingen doen. Maakt hier niet uit welke gyn ik heb. Er zijn er 7 ofzo en vanwege de inleiding ben ik nu bijna bij allemaal een keer op spreekuur geweest zodat ik in elk geval weet welk gezicht er bij de naam hoort. Elke keer een echo.
Ik was ook medisch en heb heel mijn zwangerschap bij de gynaecoloog gelopen. Ik heb elke keer tijdens de controle een snelle echo gehad. Dit is even kijken of het hartje goed klopt en of er genoeg vruchtwater was. Ik denk dat het elke keer max 5 minuten was. Daarnaast was het echo apparaat van de gynaecoloog niet van een hele goede kwaliteit (afdankertje van de echochopiste). Als we een echt echo nodig hadden wat wij wel een aantal handen dan kregen we een aparte afspraak bij de echochopiste.
Bij ons is het altijd een echo. Ik had gevraagd of ze ook weleens alleen het hartje luisteren zonder echo. Dat doen ze eigenlijk nooit. Ik ben er heel blij mee, want dan kan ik de kleine ook even bewonderen.
Ik krijg bij elk consult een snelle echo door de gynaecoloog zelf. Enkel de groei echo's en de 20 weken echo worden uiteraard door een echoscopiste gedaan.