Zo ontzettend zenuwachtig ..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lacer, 23 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Hallo dames,

Sorry ik moet even mijn gevoelens even kwijt.
    Ik ben een paar weken geleden erachter gekomen dat ik weer zwanger ben. (Althans, in eerste instantie wist ik niet zeker of ik zwanger was of dat ik nog positief testte door mijn miskraam van afgelopen September)
    In ieder geval 2 weken geleden heb ik een afspraak gehad in het ziekenhuis om het na te laten kijken. De gynaecoloog vertelde me dat ze totaal niet wist wat ze er nu van moest verwachten omdat de beelden gewoon erg onduidelijk waren. Een hele prille zwangerschap, restweefsel van de miskraam of een bbz.

Met vele emoties naar huis gegaan en werd er besloten dat ik ook even HCG moest gaan prikken en een week later (vorige week Donderdag) weer even langs moest komen. Mijn HCG waarde was vorige week Dinsdag 740, Donderdag wanneer ik de afspraak had weer geprikt en toen was die 1800! Ik bezocht weer het ziekenhuis en ging naar een ander gynaecoloog toe. Hij zag een vruchtzakje zitten maar volgens hem was het nog allemaal erg pril. Ik moest dus weer bloed laten prikken maar ondertussen heb ik wel goedkeuring gekregen om met mijn medicatie te beginnen. (Dat is ook de reden waarom ik zeker moest weten of nou zwanger was of niet)

Afgelopen Maandag dus weer bloed geprikt en Dinsdag telefonisch consult gehad. Mijn HCG waarde was 4000. Volgens de gynaecoloog een prachtige waarde. In die tussen tijd heb ik de hele tijd buik krampjes gehad en was ik vaker duizelig. Vandaag om 4 uur heb ik weer een echo geplant staan bij de gynaecoloog...

Nu komt het dus .. Ik ben zo ontzettend zenuwachtig. Volgens mijn berekening ben ik dus nu 6 w + 3 zwanger. (10 Oktober eerste dag van mijn laatste menstruatie). Ik heb hiervoor een miskraam gehad en is het bij mij met 6 w + 4 fout gegaan, maar omdat ik toen mijn eerste echo pas met 8,5 week had heb ik dus ook geen hartslagje gezien ...

Wie kan mij eventjes opbeuren met positieve verhalen?

2. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hoe is t gegaan? Ik hoop dat je hebt genoten van een mooie echo!

3. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Hallo! De gynaecoloog dacht in eerste instantie dat ik al over de 7 weken was dus begon letterlijk met: ik heb slecht nieuws.. jij bent al over de 7 weken toch?

Blunder! :eek:

Maargoed ik dus verteld dat ik volgens mijn berekening pas 6 weken en 2 dagen ben. Hij verontschuldigde zich meteen en gaf aan dat die dus goed nieuws had en het er voor mijn termijn goed uitzag. :rolleyes:

Na wat gefroemel zei de gynaecoloog: met veel fantasie zie je hier een hartje kloppen. Maar 100% weet ik het nog niet omdat het echt nog zo klein en onduidelijk is. Zowel mijn vriend als ik waren het met de gynaecoloog eens en dachten ook een soort van knipperlicht te zien.

In ieder geval moet ik volgende week terug komen en dan moet er zeker wat te zien zijn. Nog even wachten dus. Op het moment best tevreden over mijn afspraak van vandaag. Wat vinden jullie van de echo?

Heb geen ervaringen met echo’s sinds mijn vorige zwangerschap een miskraam is geworden bij 6 weken.. :oops:

Bijgevoegde bestanden:

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Prima echo hoor voor deze termijn. Gefeliciteerd.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd.
    Ik duim voor je, dat deze zwangerschap goed mag blijven gaan.

6. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Klinkt goed hoor! Zeker voor deze termijn. Er is nog zo weinig over te zeggen! Het verschilt per dag en ook per echo apparaat!!!

7. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Mooi! Gefeliciteerd

Deel Deze Pagina