Ik heb met 8 w oud bloed verloren(nog steeds) dus snel echoafspraak Echo was goed. [-o< Ik heb nu weer en afspraak voor echo met 13 w.. dit wordt nu mijn termijnecho?
ja ik denk dat die van 13 weken je termijnecho wordt omdat deze echo puur was om te kijken of alles wel goed was. normaal krijg je 2 echo's aangeboden, de termijnecho en de 20 weken echo, als er meer echo's gemaakt worden dan is dat op medische indicatie of je doet een pretecho, die betaal je dan zelf.
Hallo Csillag, Ik sluit me bij bovenstaande aan! Ik krijg tot dus ver ook maar twee echo`s Een termijn echo met 8 weken en een 20 weken echo. En neem dus ook aan dat je eerste echo puur was on te controleren of alles nog goed was. groet eertje
Ja dat hoor ik dus ook overal...Ik zie wel dat ik bij 13 weken moet betalen of niet. Trouwens die gewone echo( dus geen 3d4d pretecho's) die zijn toch niet zo duur?!
Waar zie je dat je de 13 weken echo zou moeten betalen? Het is een gewone echo om te kijken hoe ver je bent. Daar hoef je niet voor te betalen. Die 3d en 4d echo's ligt eraan wat je wil. Dat komt later ook pas dat is de pretecho. Die mag je doen als je wil en daarom kost die geld. Het is volgens mij vanaf ongeveer 80 euro. Als je een filmpje en zo erbij wil is het duurder. kun je wel op google zoeken naar de 3 en 4d echo
Nou, omdat met 8 w( dit was een spoedecho om te chekken alles goed zit ivb met oud bloedverlies)konden ze al duidelijk zien dat hoe ver ik was. Ze zei toen dat ik weer met 20 weken kan komen.. Maar ik heb gewoon weer en afspraak gemaakt bij de echo afspraaklijn voor 13 w...was geen probleem omdat ik hetzelfde als jullie. Spedecho is geen termijnecho en trouwens: Ik kan / wil toch niet w8en tot 20w !
Als ik enkel naar de medische echo's kijk: - Bij mijn oudste maar 1 echo gehad (20 weken echo werd toen niet vergoed) op 11+1 weken, termijnecho dus. - Bij mijn middelste 6 echo's gehad; op 10+6 weken, op 20 weken, op 30 weken (consult minder beweging), op 33 weken (liggingsecho), op 34 weken (liggingsecho) en op 37 weken (groeiecho). - Bij mijn jongste 7 echo's gehad; op 12 weken, 15 weken (bloedstolsel verloren), 20 weken, 30 weken (groeiecho), op 33 weken (groeiecho), op 36 weken (groeiecho) en op 38 weken (echo waarbij uiteindelijk is vastgesteld dat mijn uitgerekende datum vanaf het begin verkeerd is aangehouden.) - En nu heb ik 3 echo's gehad; op 8+4 wk omdat ik toen net 2 dagen wist dat ik zwanger was, op 13 weken de termijnecho en op 20 weken de SEO. Liefs Esther
ik heb eerst 1 termijn echo gehad daarop konden ze het niet duidelijk zien 2 in het ziekenhuis weer voor de termijn toen kwamen ze er achter dat het er 2 waren 3 een week later omdat de vk bij haar op de echo zag dat 1 van 2 niet bewoog. dus in het ziekenhuis bevestigd. 4 12 weken echo combinatietest 5 16 weken controle van de beeb 6 nu donderdag 20 weken echo dus tot nu toe heb ik er 6 gehad
Ik heb door een eerdere miskraam en onder behandeling van de gyn zijn mijn 1e echo gehad met 8w3d. Nu vandaag weer een echo gehad omdat ik gister wat bloedverlies had. Gelukkig alles goed. Nu krijg ik pas met 20 weken weer een echo geloof ik. met 14 weken controle en hartje luisteren.
ik heb door een eerdere mk met 8w2d een echo gehad (dat was de termijnecho). toen bleek een week later mijn bloeddruk te hoog, en moest ik voor controle naar de gyn. deze heeft ook een -hele snelle- echo gedaan, dus met 9w2d. was meer omdat ik zelf twijfelde aan de termijnecho qua uitgerekende datum. daarna heb ik pas weer mijn 20-weken echo gehad (met 19w2d), dus niks meer rond de 12-13w. tsja, het was geduld hebben, maar ik vond het hartje horen bij de VK ook al prachtig! pretecho's doen we niet aan; 3d vind ik vaak een beetje greizelig eruit zien, en we vinden het duur. met de 20-weken echo zagen ze duidelijk dat we een zoon krijgen, dus voor het geslacht hoeven w ehet ook niet te doen. er is een kansje dat ik nog ene groei-/liggingsecho krijg met 35 weken, omdat meneer in stuit ligt. maar anders zie ik 'm pas weer met de geboorte.
Tot nu toe 15 medische echo's gehad (33 weken en 4 dagen). Bij mijn vorige zwangerschap denk iets meer tot bevalling, weet het niet meer precies, moet ik opzoeken. Vind de echo's altijd ergggg stressend, ga er nooit relaxed heen moet ik zeggen.
Ik heb er 4 gehad. De termijnecho rond de 12 weken. De 20-weken echo op 21 weken. Allebei bij een echo-centrum. Daarna rond de 28 weken nog een check-up, omdat het buikje bij de 20-echo iets vergroot leek. (bleek niks te zijn) En met 39 weken, om te kijken of er een reden te vinden was dat de kleine niet in wilde dalen. Naja, groot hoofd, maar niet buiten de curves, dus mogelijk.. Deze twee moesten in het ziekenhuis, omdat het extra echo's waren. Ik dacht dat de termijn het best te bepalen was tussen de 8 en 12 weken. Maar misschien kun je even overleggen met je verloskundige over die termijnecho? Of de echoscopist bellen, en even navragen?
Ik heb nu 3 echo's bij de vk gehad en 1 pretecho laten maken. Eerst met 12 weken termijnecho, daarna met 20 weken SEO. Met 29 weken pretecho en met 31 weken heel even 3 tellen om te kijken of ie nu met kop of kont naar onderen lag. Het apparaat stond toch aan, zei ze, ik vond het wel erg vriendelijk dat ze voor mijn gemoedsrust even snel wilde kijken.
Ik ben vanaf week 4 onder controle van de gynaecoloog ivm. opname in het ziekenhuis met sondevoeding. Daarna tot week 20 om de 2 weken controle en daarna tot week 32 om de 3 weken en nu weer om de 2 weken. Het leuke bij een controle bij de gynaecoloog is dat er standaard altijd een echo gemaakt wordt. Dat is dan ook wel het enige voordeel als de zwangerschap met complicaties verloopt.