Eerste echo, ongerust, het word een lange week..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mika013, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Vandaag voor het eerst naar de gyn geweest.. Erg spannend en eigenlijk was ik ook best wel nerveus van te voren..
    Daar aangekomen eerst intake met alle vragen, bloeddruk, gewicht, en daarna natuurlijk hetgeen waar ik zo naar uit had gekeken.. De eerste echo...
    Helaas was daarop alleen een vruchtzakje te zien... Verder niks... Op 1 beeld heel misschien een inimini begin van een vruchtje, maar zo klein dat er niets met zekerheid was te zeggen.. Ben nu stiekem wel een klein beetje van slag.. Volgens de gyn kan het verschillende kanten op, of ik ben minder lang zwanger dan gedacht, maar dat verschil in weken is best vrij groot, of ik ga richting een miskraam...
    We moeten en kunnen nu niets anders doen dan afwachten..
    Volgende week mag ik terugkomen en maken we weer een echo, dan hopen we natuurlijk te kunnen zien dat er iets is gegroeid of dat er misschien zelfs een hartje klopt... Maar het is allemaal zo onzeker..
    Bah, niet wat ik me had voorgesteld bij de eerste echo, aan de andere kant het is de natuur en je kunt er niets aan doen als het wel mis is..
    Willen jullie duimen voor me? Maak me erg ongerust...

Liefs

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ieks mika :(
    ik snap je bezorgdheid want vanaf 6,5-7 weken moet je toch echt duidelijk een hartje enzo zien.. :(

weet je zeker wanneer je eisprong was??
    kan je niet korter zwanger zijn?

ik duim!

liefs

3. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    ik duim voor je!!! heel veel sterkte de komende week!!

liefs

4. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Mijn eisprong was erg laat deze cyclus, ik had pas op 7 maart een positieve ovulatie test terwijl ik al op 15 feb mijn 1e cyclusdag heb gehad...
    Dus in dat opzicht is het inderdaad laat... Dit was in z'n geheel een hele vreemde cyclus, en dit is waar ik mij maar aan vast probeer te houden... Ik weet nog dat ik ergens in de week na 21 maart een CB test heb gedaan met indicator en ik weet nog dat ik toen ook al dacht dat die uitslag anders was dan ik had verwacht. Ik had toen verwacht dat er 2-3 weken zou staan en er stond 1-2 weken... Dit zijn de kleine dingen waar ik me nu maar aan vast probeer te houden, maar ik durf het echt niet te zeggen...
    Ben normaal iemand met een sterke intuitie en mijn gevoel blijft zeggen dat het wel goed zit, maar stiekem maak ik me toch wel echt zorgen...

5. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Als jij je eisprong zo laat had in je cyclus,kun je ook nog geen 8 weken zijn volgens mij. Ik had op 23 februari de eisprong en ben 9 weken,jij dus 2 weken erna.Dan zou je zeggen dat je hooguit 7 weken bent.

6. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Ik ben dus vanmiddag vergeten te vragen of de "2 kado weken" bij de echo inzitten of niet... Als ik namelijk ga tellen vanaf mijn eisprong op 8 of 9 maart (positieve ovulatie testen op 6/7 maart) dan zou het dus kloppen dat het iets meer dan 5 weken is... toch?

7. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik zag dat je positief teste op 21 maart?

Ik heb zelf positief getest op 28 februari en loop dus +/- 3.5 weken op jou voor.

Ben nu ruim 10 weken dus dan zou jij rond de 6.5-7 weken zijn nu?

Heeft de gyn zelf gekeken inwendig of deed de verloskundige (klinisch) het?

Heb zelf met 6 weken een inwendige echo gehad en de klinisch verloskundige zag wel een zwangerschapsringetje maar voor de rest niet duidelijk, ze zei zelfs dat ze niet zag of het wel goed zat.

Toen de gyn erbij en die riep na het opnieuw inbrengen van de scoop meteen na 1 seconde al dat het goed was en dat er een goed kloppend hartje zichtbaar was.....

Succes in ieder geval, hopelijk is het volgende week gegroeid!!

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    aan je echo te zien is het een beeld van een heel prille zwangerschap; je ziet nog geen hartje (kloppen) en ook niet de 2 lichte streepjes die je op een gegeven moment ziet (voordat je t ziet kloppen)
    ook zie ik geen dooierzakje.

ikzelf heb met week 5,6,7,8,9,11,13 een echo gehad vandaar dat ik het verloop aardig (denk te) ken(nen)

maar als jij op 7 maart een posi ovu had, dan kan je ei op 8 of 9 maart zijn geweest.
    laten we 9 maart aanhouden.
    als jij een LF van 14 dagen hebt (is dat zo?) zou je NOD dus op 23 maart zijn geweest.

dat klopt dan wel met de CB die je toen deed, die meet nl niet inclusief de 2 kadoweken maar vanaf de conceptie.

op dat moment ben je, met die 2 kadoweken, 4 weken zwanger.

tussen 23 maart en vandaag zitten precies 21 dagen dus 3 weken.

ik zou dan uitkomen op, bij een zo laat mogelijk ei op basis van je ovulatietesten, op vandaag 7 weken zwanger.

dat het er dan zo uit ziet, lieve mika, lijkt mij inderdaad geen goed teken... :(

omdat je dan toch in elk geval wel een dooierzakje en een begin van een hartje en eigenlijk hartactie had moeten zien.
    maargoed- wonderen zijn de wereld niet uit he, dus ik blijf echt heel hard voor je duimen..

knuf!

PS kan je niet even een test doen om te zien of die knalt of dat het HCG laag is (geworden/gebleven)?

knuf

9. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hey meis!

wat naar nou, dat verwacht je toch niet he? En dan vooral die onzekerheid lijkt me killing!

Veel sterkte en ik duim met je mee. Lata je ons weten hoe het gaat. Idd een test halen om te kijken hoe die knalt? Met 8 weken zit je bijna op je piek van HCG hormoon nl.

Liefs en knuf, Selma

10. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Ach:(
    Dat is wel even een tegenvaller..
    Ik had het met mijn dochtertje ook, daar was ook alleen nog maar een vruchtzakje te zien ( ik dacht zelf dat ik 8 weken was)
    Ik was op dat moment 4 á 5 weken.
    Ik ga heel erg hard voor je duimen!
    Liefs

11. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Ik heb net inderdaad nog een test gedaan, ik had er nog een paar in huis, en deze knalde echt.... De 2e streep ten teken dat je zwanger bent was gelijk heel donker, veel en veel sneller dan de controle streep....
    Maar het hcg blijft toch sowieso nog heel lang in je lichaam ook al heb je een miskraam gehad? Ik heb me daar eigenlijk nog niet echt in verdiept...

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    denk dat je dan toch korter zwanger bent ..
    goede hoop ... duim voor je meis !

want als je een MK hebt worden de testen volgens mij alleen maar lichter..

13. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Eh Meis,

wat sneu, ik hoop voor je dat je korter zwanger bent!
    Als dat zo is heb ik hier leuk nieuws. met 6 weken was bij mij niet veel meer te zien als een lege vruchtzak, bij 7 weken wat piepkleins en op de foto zag je nog maar alleen een vruchtzak en geen hartje gezien. Met 8 weken kreeg ik voor het eerst een inwendige echo toen was het een hele kleine beeb met kloppend hartje en beter te zien als uitwendig...en kijk mijn banner!
    Ik ga toch voor je hopen hoor en hou ons op de hoogte.
    vervelende weken he?

X Dorianne

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

hey meid,

Hier ook in het begin zorgen om een "veel te klein" vruchtje voor de termijn, al was dat wel met 6 wk. Hoop voor je dat het toch goed zit.

Was het een uitwendige echo? Ik vind het beeld zo wazig nl? Bij mij deden ze het met 8wk ook uitwendig trouwens, maar daar waren niet zoveel witte streepjes door het beeld.

Wanneer mag je weer een echo? Ellendig om te moeten wachten he. Maar ik vind altijd: je moet pas verdrietig zijn als daar reden toe is hoor, tot die tijd gewoon rustig blijven en lief zijn voor jezelf.

Sterkte!

15. Mika013

Mika013 Lid

10 dec 2009
    93
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Hartstikke bedankt voor al jullie lieve berichtjes... Ik probeer hoop te blijven houden, maar voel me momenteel redelijk uit het veld geslagen door alles...
    De echo was inwendig trouwens, ik heb die vraag een paar keer voorbij zien komen, maar steeds vergeten te antwoorden.. Het wazige beeld... ja dat vond ik ook om eerlijk te zijn, maar geen idee hoe het werkt of waar het mee te maken heeft...

Verder voel ik me gewoon hartstikke zwanger, ook nu terwijl ik dit schrijf... Het is zo apart, misschien is het na volgende week definitief over... Wil er nog niet aan denken...

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Kan me vergissen hoor, maar het maakt ook verschil of je een vroege of late innesteling heeft gehad. Als dat 10 dagen na je ei plaats heeft gevonden, heeft de groei een aantal dagen vrijwel stilgestaan, en zou het ook kunnen verklaren waarom je volgens de echo minder ver bent.. Heb ik een keer gelezen in een zwangerschapsboek volgens mij..
    En als je dan ook een late eisprong hebt gehad..

Dat je test zo knalde is al wel een heel goed teken!

Ik duim voor je dat alles goed blijkt!!

17. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Lieve Mika,

Wat een verhaal meid! Hier precies het zelfde, ik ken je angsten en je onzekerheid nu ..
    Wij zijn van de week op de echo geweest en volgens mijn berekeningen (laatste menstruatie 19 feb. en positieve ovulatietest op 7 maart!) moest ik ongeveer 7,3wk zijn.
    Eenmaal bij de echo was er alleen een leeg(!) vruchtzakje te zien! Volgens de echoscopiste een zicht wat past bij een zwangerschap van precies 5wk.. Dat was dus schrikken! Alleen bij ons is er eigenlijk al vanuit gegaan dat het een miskraam is en dat het gestopt is met groeien. Bij ons is er geen mogelijkheid meer besproken dat ik korter zwanger zou kunnen zijn (wat mij ook absoluut onmogelijk lijkt, wegens mijn zeer regelmatige cyclus)

Volgende week moet ik ook weer op de echo om te kijken of de miskraam zelf op gang komt, of dat ze het medisch gaan weg halen.

Tenzij het natuurlijk één dezer dagen al zelf doorkomt, dan hoef ik niet meer heen ..

Sterkte meid! Ik voel met je mee en hoop dat je beter nieuws hebt volgende week.

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ik kreeg bij de eerste echo ook te horen dat het een mk was....
    Week later bij gyn een tweede echo geëist, want dit was eigenlij niet zo nodig eerst maar de mk afwachten, die maar niet kwam, en toen opeens wel een hartje!!!
    Ik heb gewoon heel laat een ei gehad, en was dus veel korter zwanger!!

Hoop voor jou dat het ook gewoon te vroeg was en alles goedkomt meid!!

19. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    ik heb precies hetzelfde gehad, ook een achterstand. het vruchtje groeide daarna gewoon door... alleen bij mij toen nog wel misgegaan met 11 weken... maar of het daarmee te maken had???

hel veel sterkte in deze lange week....

duim voor je

liefs m038

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Mika,

Hier ook een positief verhaal. Ik dacht dat ik net als jij veel verder was. Zo rond de 9 weken had ik mijn eerste echo. Met deze echo bleek ik ergens tussen de 5 en 6 weken zwanger te zijn. Ze kon me dus ook niet garanderen dat het goed zat of niet. Mocht pas 4 weken later terug komen voor een 2e echo. Een week later kreeg ik helder rood bloed verlies. Nu is het over dacht ik! Maar op een of andere manier had ik de hoop nog niet opgegeven en bleef ik hoop houden(voelde me ook nog gewoon zwanger). Met 9 weken weer een echo gehad. Oh wat was ik bang. Durfde ook niet te kijken, totdat ik al heel snel een klein hummeltje zag met kloppend hartje. Heb daar liggen janken als een klein kind. Ik bleek ook een week verder te zijn dan de eerste echo.

Hoe dit heeft kunnen gebeuren dat ik 3 weken minder lang zwanger was, weet ik niet. Misschien een erg lange cyclus?! Maar wat wel raar is is dat de kleine 3 weken te vroeg is geboren. Klopte mijn berekening dan toch? Artsen beginnen nu toch ook wel een beetje te twijfelen. Maar ach, hier zullen we nooit meer achter komen.

Meis, meestal klopt het wel wat je gevoel zegt. Probeer er een beetje van te genieten, ook al zal dit nu moeilijk zijn. Ik zal voor je meeduimen dat je volgendeweek een spetterende echo hebt:).

Liefs Belliebel.

Deel Deze Pagina