overgewicht en echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Violetriot, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo!
    24 juni heb ik m'n eerste echo! Spannend natuurlijk, maar ik heb ook flink overgewicht. Bmi van over de 30..en nu vraag ik me af of ze de beeb dan wel goed kunnen zien?
    En als ik verder zwanger ben, kan je dan wel het hartje horen? En moeten alle echo's inwendig?
    Pff, heb zo veel vragen...

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ze kunnen de beeb wel vinden hoor met de echo, ook wel uitwendig.

Ik had in mn zwangerschap de 1ste 2 echo's inwendig maar dat was al met 5 en 6 weken, daarna allemaal uitwendig en ik heb ook een hoog bmi.

Fijne zwangerschap!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had een bmi van 48 en ze konden bij mij de beeb met 8 weken vinden uitwendig.

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    hoi hoi,

Ik heb een BMI van 40 en de laatste echo (gister) kon gewoon uitwendig. Alleen voor de meting moest ze weer inwendig. Dit kwam omdat de beeb niet wou meewerken :D

O mijn banner klopt niet, maar ik ben 10 weken en 3 dagen!

Liefs,

Sam

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Super dames jullie hebben we wel gerust gesteld!!

6. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hoi hoi hier nog een met een hoge BMI :p;) en bij mij waren ook alleen de eerste vroege echo's inwendig daarna uitwendig prima te zien...en hartje ook heel goed te horen.( ook met mijn eigen doptone;)). Dus rest mij alleen nog te zeggen GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP:D:D en geniet ze van de echo's.

7. Pringel

Pringel Niet meer actief

Ik heb BMI van 35 nu en heb op eigen initiatief een echo laten doen bij 5 weken en bij 6 weken en ben vorige week bij de VK geweest voor de 10 weken echo.
    Zijn allemaal uitwendig gemaakt (heb van te voren aangegeven neit inwendig te willen) en ze konden de dingen gewoon zien.

Vrouw die echo maakte gaf ook aan je hebt een zachte buik dus ik kan het dan makkelijker doen, bij iemand die bv elke dag zich in eht zweet werkt in de sportschool en flinke buikspieren heeft kan het ook lastig te zien zijn.

Maargoed ik heb beeb gezien, hartje voor tweede keer gezien dus ben blij gewoon uitwendige gehad te hebben, inwendig was ook totaal niet nodig geweest.

8. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo allemaal,

fijn om te horen dat bij jullie uitwendige echo wel wat te zien was. Ik heb vanavond mijn 2e echo. Vorige week heb ik er ook eentje gehad maar kon ze niets zien (ze zei dat ik misschien minder ver ben). Ik hoop echt dat ik vanavond een klein frummeltje te zien krijg.

groetjes

9. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hier ook iemand met een bmi boven de 40.
    Ik heb met 8 weken, 9 weken en gisteren een echo gehad, allemaal uitwendig en prima te zien.
    Hartje luisteren lukt ook wel als je verder bent, maak je daar maar niet druk om meid.

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Miza, bedankt voor je reactie!

Karin, ik zal duimen dat je een mooie echo krijgt!

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier met 5w3d en 9w3d inwendige echo's gehad, maar liep bij de FA en was dus gewend aan inwendige echo's.
    Met 12w5d een prachtige uitwendige echo gehad, en volgende week weer!

Bij de gyn laatste keer hartje gehoord met de doptone, maar was een hufterige gyn (niet m'n eigen gyn) die van mening was dat m'n schildklier niet goed werkt door m'n overgewicht (is juist andersom), en dat het hartje wat ver weg klonk door die "flinke laag" die er tussen zat.. Tja, die gyn ziet me dus nooit weer :p.

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb zelf ook overgewicht en gister mijn eerste echo gehad bij 8 weken en 3 dagen. Ze kon met een uitwendig echo niets zien. Maar dat was niet door het overgewicht, maar mijn baarmoeder ligt heel ver naar achter.

Inwendige echo was alles te zien :)

13. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hoi,

Ik heb tot week 12 alleen inwendige echo's gehad. Bij mij ook omdat mijn baarmoeder erg ver naar achteren ligt en de placenta aan de voorkant....

Mijn speklaag zal ook niet echt helpen ;) (BMI 35)

Inmiddels ben ik bijna 19 weken en kijk uit naar volgende week

(20 weken echo....echt spannend!!!!):$

Groeten,
    Sappie25

14. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom wil je geen inwendige echo? Natuurlijk valt er wat te zien bij een uitwendige echo met een speklaagje, maar je maakt het de mensen wel een stuk moeilijker.
    En een inwendige echo stelt zo weinig voor.

15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Volgens mijn VK heeft het vaak niets met BMI te doen of een echo al dan niet in- of uitwendig moet. Dit heeft meer te maken met de ligging van de baarmoeder. (gekanteld bijvoorbeeld) Ik heb een BMI van 21 en totaal geen vet op mijn buik. Toch kreeg ik met 11+2 wk een inwendige echo omdat er maar weinig te zien was.

Inwendige echo viel me overigens alles mee, toen ik het kleine poppetje zag dacht ik er niet eens meer over na ;)

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Hier ook iemand met een hoog bmi en bij alledrie de zwangerschappen was alles goed te zien via de uitwendige echo.

Alleen bij mijn eerste zwangerschap een inwendige gehad in de hoop dan wel een hartje te zien maar helaas pindakaas.

Voor de rest zei mijn vk dat de dikte van je speklaag totaal geen rol speelde bij de echo omdat die daar toch wel doorheen komt.
    Lag ik daar netjes mijn zwembanden omhoog te trekken zodat de echo het goed zou doen :D, wahahaha kon die met dat ding zo over mijn zwembanden heen hobbelen.

Het enige wat ze wel streng in de gaten hielden waren mijn bloedsuikers, je hebt met een hoog bmi een verhoogde kans op zwangerschapssuiker. Dus het kan zijn dat je wat vaker moet bloedprikken.

Groetje SAnita

17. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb ook behoorlijk hoog bmi... maar bij mij was alles uitwendig heel goed te zien, bij de 20 weken zei de echoscopist dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn.
    verder heb ik geen last gehad van een hoge bloeddruk of diabetes. mijn bloeddruk was eerder te laag dan te hoog...dus hoeft niet zo te zijn...

en gefeliciteerd, geniet er van!
    e

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Ja die bloeddruk van mij ook, man moest gewoon oppassen dat ik niet voor de vlakte ging omdat die te laag was.
    Zelfs de vk schrok toen er uitkwam dat die 90/45 was.

Heb je last van lage bloeddruk, zoethout is van nature bloeddruk verhogend en ik vond het beter werken dan zout of dropjes.

Groetje Snaita

Deel Deze Pagina