Hallo dames, Afgelopen zaterdag een pretecho gehad. Was super mooi en het is een meisje . Vandaag lekker vrij dus eindelijk de stad in om te shoppen! Nu heeft de echoscopiste een hematoom in mijn placenta ondekt. Heeft daar een foto van gemaakt en opgestuurd naar de verloskundige zodat deze bij de 20 weken echo (29 feb) kan kijken of de hematoom niet gegroeid is. Ze zei ons wel dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat dit redelijk vaak voorkom maar meestal verdwijnt. Nu ben ik een vrij nuchter persoon dus maak ik me niet al te veel zorgen. Maar omdat ik lichaamlijk zwaar werk doe ( veel bukken tillen strekken enz) wil ik graag weten of dit er mee te maken heeft. Want ik heb geen flauw idee hoe zo'n hematoom ontstaat en ik wil het natuurlijk niet verergeren. Heeft er iemand ervaring hiemee of weet iemand de oorzaak van het ontstaan hiervan? Liefs Marjon
Als ik me niet vergis is een hematoom een soort van blauwe plek, die je ook op je armen of benen kunt krijgen. of liever gezegd een bloeduitstorting.. hoe het ontstaat en dergelijken weet ik helaas niet..