Lieve dames, ik heb gisteren met 4+4 bloed laten prikken. Mijn hcg uitslag is/was 48. ik heb mijn eisprong gehad op 12 april. (Eisprong is met medicatie opgewekt, maar dat eigenlijk nu terzijde.) in 2016 heb ik een soort gelijke situatie gehad. Ik was toen ook zwanger. En heb toen ook rond 4 weken zwangerschap bloed laten afnemen. Toen was de waarde 18 hcg. En die zwangerschap is wel goed gegaan. De arts belde mij vanochtend om de uitslag door te geven. Zij kon niet iets concreets zeggen over goed of fout. Maar dat het “afwachten” is. Zijn er meer dames die een lage hcg hadden bij 4 a 5 weken zwangerschap? En dat het uiteindelijk allemaal goed gekomen is? Ik mag volgende week dinsdag opnieuw bloed laten prikken. en woensdag ochtend heb ik dan een echo met 5+6 weken.
Hey, als je eisprong 12 maart was, dus dat dpo0, dan zat je gisteren op 4+5 toch? 48 hcg is inderdaad laag, maar valt nog binnen de normaal waarden. Hopelijk valt het de goede kant op. Ik las je berichtje bij de andere post. Dat je alleen naar de echo moet. Een aantal dames hebben gebeld en mochten toch hun partner meenemen als er een nare voorgeschiedenis was geweest. Allicht kan je nog een keer bellen en aangeven wat jullie al op jullie bordje hebben gehad en waarom je je zorgen maakt. Misschien maken ze toch een uitzondering. Heel veel sterkte en ik duim voor je dat er goed nieuws volgt.
He , dankjewel voor je reactie. ja! Je hebt gelijk. Ik heb mij 1 dag vergist. Ik zat gisteren idd op 4+5. Zoals je kunt zien aan mijn onderschrift/handtekening dat ook wij (m’n man en ik) het nodige hebben meegemaakt. Wellicht ga ik idd nog eens bellen met het ziekenhuis om te vragen of manlief echt niet mee mag komen. maar mijn waarde van 48 valt dus nog binnen de “normaal” waarde voor 4+5 weken zwangerschap?
Jazeker, zie hierbij de lijst met normaalwaarden. https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/106176-hcg-waarden-tabel.html
Mijn hcg was ook aan de lage kant bij 4+1. Ik zat toen op een waarde van 49. Volgens de fertiliteitsarts was dit een prima waarde en feliciteerde ze mij met mijn zwangerschap. En nu inmiddels bijna 25 weken zwanger
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dus je zat ook lag in het begin?! Dat geeft mij wel “moed”. echter was/is mijn ferti arts niet positief in vergelijking met die van jou. Ik mocht zelfs al wel stoppen met de utrogestan. Ik heb dat in overleg met haar niet gedaan omdat dat voor mij niet goed voelt. Ik mag dus aankomende dinsdag opnieuw bloed laten prikken en ik heb woensdag ochtend een echo. Ik vind het “handelen” van mijn arts, dat hele negatieve wat zij over zich had best wel vervelend. ik vind namelijk niet dat je op Basis van maar 1 enkele uitslag gelijk al zulke rigoureuze beslissing kunt maken zoals het stoppen met utrogestan en dat de zwangerschap wel niet goed zal gaan etc.
Door je hcg is de utro ook niet meer nodig. Het wordt voorgeschreven om je cyclus stabiel te houden tijdens de implementatie fase. En als je zwanger bent dan maakt je lichaam zelf ook progesteron aan. Utro houdt een miskraam ook niet tegen. Maar ik snap je gevoel zeker. Ik wilde ook niet stoppen (werd aangeraden 4 of 5 dagen na de positieve test) en heb toen het over 3 weken afgebouwd, en pas na de eerste echo (6+1).
Officieel moet ik tot 12 weken zwangerschap utro gebruiken. Heeft te maken met mijn medisch dossier / voorgeschiedenis. Zie handtekening. ik vind het wel heel spannend en heel moeilijk om tot dinsdag en woensdag te wachten.
Ik had: 4 W => hcg 20 4+2 W => hcg 35 4+4 W => hcg 130 Dus ook een trage starter hier Ons prinsesje is nog steeds mooi aan het groeien en doet het prima !
Ik zou inderdaad gewoon lekker doorgaan met de utro en eerst je echo afwachten. Het kan echt nog alle kanten op en een lage hcg betekent dus niet meteen een miskraam. Ik had gezegd dat ik een waarde van 49 had maar ik heb het net nog even nagekeken en hij was zelf 47. Met 12 weken mocht ik de utro en de progynova gaan afbouwen. Ik ben uiteindelijk in week 14 gestopt met de medicijnen. Geef de hoop niet op!
Ik zou de utro ook gewoon blijven doornemen totdat er uitsluitsel is. Ze hadden er bij mij ook geen goed oog in gezien de lage waarde, maar toch moest ik utro blijven nemen. Ik was er eigenlijk echt klaar mee en had totaal geen hoop meer gezien alle vorige tegenslagen, maar ik ben blij dat de gynaecoloog heeft gezegd dat ik het toch moest blijven nemen !
Ik zou mij ook niet te veel vast houden aan de cijfertjes. Alle vrouwen die geen bloedtest krijgen moeten het ook doen met de streepjes op de test. Die hebben geen idee wat de waardes zijn. En het is altijd afwachten natuurlijk. Je kunt ook hogere waardes hebben maar dat zegt ook niet of het goed blijft gaan. Ik zou de utro gewoon blijven gebruiken en ik duim voor je en mooi kloppend hartje op de echo ❤️