Wat is jullie ervaring met het reizen met kinderen? Onze dochter is net 3 en onze zoon wordt bijna 2. Mn man en ik zitten in dubio waar we naar toe willen. We hebben begin september vakantie en ik wil eigenlijk max ca 7 uur rijden. Maar als je bv Frankrijk kiest ben je nog niet echt weer-zeker. En dit willen we eigenlijk wel. Afgelopen 3 jr geen vakantie of in nederland vakantie gehouden, dus nu willen we eigenlijk wel de zon op zoeken. Vliegen zien we zelf nog niet zo zitten met 2 kleintjes. Mn man vindt het geen bezwaar om het in 2 dagen te rijden, dus bv 2x 5 uur, maar dat lijkt me ook niet alles. Wat zijn jullie ervaringen. Of gaat het vaak toch wel goed?
Lange autoritten geen ervaring mee. Maar wel een aantal keer gevlogen (ook lange vluchten) met de kinderen, dat ging uitstekend!
Zowel ervaring met lange autoritten als met vluchten tot ca 5 uur met kinderen. Wij trekken in de zomer meestal al kamperend rond door Europa. Meestal maken we ritjes van ca 3 uur per keer, maar aan het begin en het eind zijn ze vaak ook wel langer, omdat we dan even wat kilometers willen maken. Gewoon je er op instellen, regelmatig pauze houden en juist doorrijden als ze lekker slapen of een filmpje zitten te kijken. Sowieso zijn DVD-spelertjes op de achterbank de uitvinding van de eeuw voor dit soort momenten. Ik lees ook wel eens voor in de auto, maar dat vind ik voor mezelf niet zo'n succes. Ik moet half omgekeerd zitten, vanwege de mimiek en dan word ik zelf autoziek. We doen ook vaak spelletjes als ik zie ik zie, etc. Onze kinderen zijn dol op vakantie, dus die zijn vaak ook blij en opgewonden als we gaan en dat maakt dat ze het niet zo erg vinden om een tijd in de auto te moeten zitten. Bovendien zijn ze lange ritten op zich wel gewend, want wij hebben veel familie op 2 uur afstand wonen. Vliegen is wel wat relaxter. Wij putten de kinderen zoveel mogelijk uit op het vliegveld. Laat ze rondjes rennen, sjouwen met bagage etc. en vooral niet laten snoepen. Het helpt ook als je onmogelijke reistijden hebt. Het liefst vlieg ik midden in de nacht, zodat ze lekker moe zijn tegen de tijd dat we vertrekken. 2 van de 3 vallen bij mij al in slaap zodra het vliegtuig is opgestegen. De oudste niet, maar die vermaakt zich dan wel weer met een boekje of filmpje. Deze zomer gaan we voor het eerst zonder caravan, maar met een tent, omdat we verder weg willen komen. We gaan de eerste 1000-1200 km op een nacht rijden. Hopelijk slapen de kinderen in de auto de eerste paar uur lekker door, dat scheelt voor hun alweer. En wij zijn zo hyper dat we op vakantie gaan, dat we op de adrenaline die dag wel doorkomen, haha.
Vorig jaar naar Zuid-Frankrijk geweest met 3 kids. Voor ons 1500 km en ik vond het verschrikkelijk haha. De kinderen daarentegen heb ik helemaal niet gehoord, de heenreis in 2 dagen niet en de terugreis in 1 nacht niet.
'S nachts rijden, ideaal! Wij zijn om 19.00 uur weg gereden en waren om 9.00 uur in Toscane (incl. een uitgebreid ontbijt in de ochtend). Die dag kom je wel door, op tijd naar bed die avond na de reis en de volgende dag weer fris en fruitig. Zoon heeft denk ik van19.30 tot 7.00 uur geslapen. Verder zijn de dvd schermpjes natuurlijk handig!
Wij hebben vorig jaar en nu ook 10-12 uur gereden Zoon is nu 2 jaar Snachts rijden scheelt al heel veel Maar gewoon in 2 keer doen als je wilt Of mss wel 2/3 dgn op de helft dan 10 dagen zuid Frankrijk en weer 2/3 dagen halverwege?
Vliegen met die leeftijden is geen enkel probleem hoor. Wij vliegen al met de kinderen sinds ze een paar maanden oud zijn. De enige lastige leeftijd is rond een jaar, als ze willen kruipen/lopen en nog niet echt kunnen worden afgeleid met speelgoed. Verder is het prima te doen.
Wij zijn met 2 kids; 2,5 jaar en 9 mnd naar Zuid-Frankrijk gereden. Dag 1 zo'n 10,5 uur onderweg geweest, dag 2 nog een ruime 5 uur onderweg geweest. De kinderen hebben samen op een kamer geslapen de overnachtingsnacht, dit ging super, waren na een lange dag rijden en spelen ook gesloopt. Onderweg regelmatig gestopt en lekker gegeten/ gedronken, gespeeld etc. Het viel me echt alles mee over hoe het ging. Ik had van alles meegenomen voor onderweg, kleine cadeautjes voor de oudste ter afleiding/ vermaak, speelgoed, zelfs de i-pad. Maar heb helemaal niks hiervan hoeven gebruiken. Wij hebben dan ook wel kinderen die regelmatig langere tijd in de auto zitten ivm familiebezoek, maar toch. Wij wilden zelf liever niet 's nachts rijden, is eerder gewoon niet goed bevallen, dus daarom gewoon overdag rijden. En stel je zelf vooraf in op vermoeiende dagen en 'vervelende' kinderen, kan het alleen nog maar meevallen . En ik vind dat ik zodra ik de deur achter me dicht trek, op vakantie ben, dus ja, inclusief autorit/ vliegreis.
Net terug uit italie (vliegtuig) En ik ga binnenkort Naar Frankrijk met mijn dochter van 10 maanden. Ik ga snachts rijden...eerst paar uur slapen rond 1-2 uur auto in...baby lekker slapen tot 7 uur en dan ontbijten en spelen...baby weer slapen en verder rijden...En dan Zijn we er al bijna!
Wij zijn 2 weken geleden naar Zuid Frankrijk gereden (vlakbij saint tropez) bijna 1300km enkele reis... Onze oudste dochter heeft al heel veel verre autovakanties meegemaakt en die hoor je nooit. Onze jongste zit heel veel in de auto maar nog geen lange reizen. De heenweg hebben we in 2x gedaan (is niet onze voorkeur maar goed we wisten niet hoe de jongeste het zou doen) Zijn om 04.00 vertrokken en om 14.00 stonden we al 980km verder (bij het hotel) hadden nog makkelijk door kunnen rijden maar hebben het niet gedaan. We hebben ze alletwee gewoon niet gehoord alleen positief dan De terug reis zijn we 's middags om 15.00 gaan rijden en stonden om 04.00 thuis echt een hele goede terugreis gehad zonder gehuil of wat dan ook echt heel relax reizen op deze manier... In 8 dagen 3000km gereden zonder gedoe of gezeur HEERLIJK.
Ik vind het heel relaxed om een lange afstand in 2 keer te rijden. Zuid Frankrijk is wel redelijk zon zeker, maar het kan altijd tegenvallen natuurlijk, zeker in september. Zou als je dan echt zon wil kiezen voor de Canarische eilanden ofzo. Maximaal 4,5 uur vliegen (dat is met wind tegen ) en nog lekker warm. Ik kijk altijd op klimaatinfo.nl voor het weer in bepaalde gebieden. Nu waren wij op Tenerife 9 jaar geleden in april en hadden telkens zo'n 26 graden terwijl klimaatinfo.nl in april 22 graden aangeeft. Maar goed, wel handig om zo te vergelijken met andere gebieden
Het is denk ik ook afhankelijk van je kind. Hier zit zoon van 2 niet graag lang stil en vast. Het begint nu wel beter te gaan, gezien hij meer gaat spelen met bv autotjes op schoot. Filmpje doet het ook goed. Maar na 1,5 uur stil zitten is hij het echt wel zat. We plannen het vaak zo dat we stuk rijden, slapen en nog een keer rijden. Maar onze max is ongeveer 4 uur. En dan is het laatste half uur vaak een hoop gejengel. Maar zoon kan nooit lang stilzitten. Terwijl we toch 1-3x per maand ruim een uur enkele reis in de auto zitten naar familie. Dat gaat altijd net.
Hoe lang ga je? Wij gaan 2 weken maar hebben er wel 2 extra nachen aan vast geplakt voor een tussenstop, zowel heen als terug. In 1 keer doen we nu met (zoveel ) kids niet meer. Maar wilde perse niet dat die overnachtingen van de tijd daar afgingen. We rijden de eerste dag zo'n 600 km, 2e nog 550. Das echt prima te doen. Ze zijn wel gewend om te rijden trouwens, heel vaak 2 uur in de auto