Wij gaan 11 september een weekje maar landal Suyderoogh. Ons meisje is nu 2. Is er iemand die er uit de buurt komt of die daar ook geweest is met tips over het park en dd omgeving? Ik wilde sowieso een middag naar Groningen, dagje Schiermonnikoog, zeehondencreche pieterburen. Verder nog ideeën of tips voor leuke kindvriendelijke restaurants? Grz
Aqua Zoo bij Leeuwarden. Pannenkoekschip in Leeuwarden. In Dokkum schijnt er ook een te zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Als je op zoover.nl bij dit park kijkt en dan bij tips, dan vindt je allerlei tips over de omgeving van mensen die daar zijn geweest.
Wij zijn er 2 jaar geleden een lang weekend geweest, inderdaad naar Pieterburen geweest. Verder zit er naast het park een boswachterij waarbij ze vanalles voor kinderen te doen hadden, insectenhotels maken, vetbollen enz. Hebben ze ook gedaan, was leuk. Het naast het park gelegen restaurantje was toen waardeloos. Vergane glorie, we gingen er alleen wat drinken, maar zelf dat leek wel koffie wat al uren op een warmhoudplaat had gestaan.
Verder niemand meer? Wil ook nog wel tips over kind vriendelijke restaurants in de buurt (daar waar een twee jarige lekker wat te spelen heeft) en iemand enig idee waar we een half uurtje een shetlandpony kunnen huren om met de kleine meid te gaan rijden / wandelen / poetsen
In de haven van lauwersoog heb je 2 (vis)restaurants, beiden met een speelplek. Niet echt luxe verder. Restaurant het booze wijf is wat luxer en heeft een heel mooie, superleuke waterspeeltuin voor de deur. Een beetje mooi weer is een aanrader, maar ook in de modder is het wel leuk. Verder heb je in Eenrum een kaarsenmakerij (is ze nog wel iets te jong voor denk ik, maar hangt van je kindje af) en een pannenkoekenboerderij. Is op ongeveer 20 minuten rijden. In Drachten zit een heel leuke (betaalbare) speeltuin en kinderboerderij met een overdekt gedeelte.
En verder in Groningen zeker even langs little lovely living gaan (de vestiging aan de a straat heeft een kinderspeelplek) of een bezoekje aan het pannenkoekenschip.