op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Corry, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo, mijn vriend en ik willen nog lekker op vakantie! En we willen dit plannen in februari. Nu vraag ik mij af of jullie tips of ideetjes hebben? of zijn er mensen met ervaringen om rond februari op vakantie te gaan? we hebben wel een aantal puntjes:
    - wel lekker warm
    - hygienisch, dus niet indonesie of iets dergelijk (en het liefst zonder inentingen)
    - en wel wat activiteiten in de buurt (niet te actief want ik ben zwanger ;))

zelf had ik bonaire end. al gezien op internet.

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met tips of ideetjes, omdat ik zelf absoluut geen verstand heb van vakantie's.

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hoever ben je dan? Ik ben met 18 weken naar FLorida geweest en dat was heerlijk. Het enige wat ik minder vond was de vliegreis. Vond de druk op mijn buik niet fijn, maar dat kan voor iedereen anders zijn.

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Je kan dit topic beter onder vakantie plaatsen.

4. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Indonesie was prima qua hygiene, nergens last van gehad. Heb smeriger oorden in europa gezien, maar dat terzijde.

Als je echt zon wilt en warmte oets op het zuidelijk halfrond. Bonaire kan, maar ik ken ook mensen die rond deze tijd van het jaar pech hebben gehad met de omstandigheden. Verder is het natuurlijk niet zo'n groot eiland, dus echt heel veel te doen is er niet. Cuba vond ik wel interessant, en dat land staat bekend om z'n goede medische voorzieningen. Ik ben zelf met 20 weken naar andalusie geweest voor een rondrit (geen gepauper aan de costas) en dat ging prima, maar ik vond het al snel te warm. 37 graden hadden we, dat had wel wat minder gekund.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Als het voor een weekje of twee genieten en rust is, dan zou ik je aanraden om naar de canarische eilanden te gaan, maar vier uur vliegen en tussen de 20 en de 25 graden in februari.
    Zelf heb ik op lanzarote gewoond en ben daar afgelopen jaar terug geweest, heerlijk eiland, auto huren is niet duur en er zijn leuke dingen te zien op het eiland.
    Ligt er natuurlijk aan hoe hard je buik groeit, maar anders is het niet heel fijn met een dikke buik lang in een vliegtuig te moeten zitten.

6. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Fijn dat jullie allemaal meedenken!

En dat cuba bekend staat om zijn medische zorg wist ik niet. (we hadden cuba ook al bekeken, en dat stond ons ook wel aan)

En de canarische eilanden? kun je daar ook nog lekker zwemmen in februari of is het daar net weer te koud voor?

7. sjak

sjak Niet meer actief

Het wordt daar bijna nooit lager dan 20 graden, dus ja.... De zee heeft altijd een aangename temperatuur!

Deel Deze Pagina