Beste verloskundigen, Ik maak mij zorgen. De reden waarom ik een test deed was omdat ik last had van typische zwangerschapskwaaltjes (pijnlijke borsten, buiten adem zijn, rugpijn). Toen ik achter kwam dat ik zwanger ben, ben ik meteen naar de winkel gesjeesd, heb ik zwangerschapssupplementen gekocht en deze trouw elke dag ingenomen. Na een paar dagen waren mijn symptomen gereduceerd tot 0. Nu zijn wij bijna 2 weken verder (ben nu iets van 5 weken en 2 dagen) en ik heb nog steeds nergens last van!! Heel af en toe wat gevoelige (niet eens pijnlijke) tepels. Toevallig gister een beetje bloedend tandvlees (heb een extra vitamine C tablet ingenomen en sindsdien is dat weer herstellende). Maar goed zo weinig symptomen (maar ook geen buikrampen of bloed gesignaleerd). Ik ben bang dat dit een miskraam is/wordt. Of heb ik door het slikken van de vitaminen eventuele symptomen onderdrukt? Kan dit kloppen? Of is het een teken voor een miskraam?
hoi de vitaminen onderdrukken de symptomen niet. het wel of niet hebben van symptomen of het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het is altijd onzeker en spannend in het begin. Je hebt de meeste kans dat het gewoon goed blijft gaan. Mirjam
Dag Mirjam, Dank voor jouw reactie. Het feit dat ik nog steeds geen last heb van krampen op buikpijn zie ik als een positief iets. Vandaag even de tijd genomen om bij te komen van het ongeruste gevoel. Mij min of meer berust in het feit, dat als het fout gaat dat het een reden heeft en ik kan er niets aan doen. Ik merk dat ik nu minder paniekerig ben. Ik hoop uiteraard dat het uitblijven van buikpijn voortduurt en dat ik over 2 weken (dan afspraak voor echo) leven zie .