Inenting in sporthal - ervaring?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by juliette77, Aug 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Mijn zoon heeft zijn laatste DKTP bij 4 jaar gemist en moet die nu inhalen. Hiervoor moet hij naar de plaatstelijke sporthal waar een heleboel prikken tegelijk worden gegeven aan verschillende leeftijden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De mex griepprik heeft ie niet gekregen, toen werd er geloof ik ook massaal geprikt in sporthallen e.d. Het lijkt me verschrikkelijk, al die huilende kids en dan moet ie nog in de rij staan om op z'n beurt te wachten pfff bang dat ie er een trauma aan overhoudt... Kan het niet gewoon bij de huisarts?

Bedankt alvast!
    Juliette

2. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook de mex prik zo gehad. Geen drama's en huilende kids. Ze hadden een flinke ruimte gelaten tussen de kids die geprikt werden en degenen die stonden te wachten. Daarbij werd er achter een scherm geprikt. Degenen die stonden te wachten zagen daar niks van.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Hier heeft mijn zoontje de mex. griep prik gekregen in een evenementengebouw, dus ook heel massaal. Geen huilende kids (in ieder geval niet massaal) en helemaal geen wachtrijen. Er waren genoeg medewerkers dus je kon zo doorlopen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik was ook bang voor die hysterie in een grote hal.

maar juist het tegenovergestelde.

Goed geregeld. Veel leuke afleiding en nel weer klaar.

5. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier ook goed geregeld, niets wachten kon zo doorlopen. Heb maap een paar kindjes op hetzelfde moment gezien. Kreeg ook echt een tijd mee.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor de Mex prik was het geweldig geregeld.. er kunnen nog heel wat projectmanagers een puntje zuigen aan zulk organisatievermogen. Traumatiserend.. zolang papa en mama hun angsten beteugelen: zeker niet

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook goede ervaringen met de mex griep priek, prima geregegeld en rekening gehouden met de kinderen...

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Helemaal mee eens!

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij eerdere reacties. Ik vond het ook héél opvallend, dat ondanks dat er wel wat huilende kinderen wáren, dat het geluid helemaal niet echo'de ofzo. Het geluid droeg helemaal niet ver. Dus als je er dichtbij stond viel het op, maar anders eigenlijk helemaal niet.

Ik vond het ook super en eigenlijk heel relaxed gaan allemaal.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,231
    6,092
    113
    Hier ook goede ervaringen bij de mex.griepprik. Hoefden niet te wachten en ook een gemoedelijke sfeer.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Hier ook de mex. griepprik in een sporthal gehaald, ja, een enkel kind huilde en we waren zo aan de beurt. Niets bijzonders.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wat iedereen al zei, prima sfeertje, vermaak voor de kinderen. Ik geloof niet dat zoiets traumatiserend is voor een kind, zolang de ouders het maar niet te zwaar aanzetten.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Drama's en trauma's; nergens voor nodig.

Hier de mex griepprikken in de RAI gehaald, veel massaler dan dat kun je het niet krijgen. Geen groepen huilende kinderen, wel veel gezelligheid. Vertel je kind wat er gaat gebeuren en waarom, ga er naartoe, en het is weer over voor je het doorhebt.

14. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    Ik heb ook deze ervaring.

15. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Bij ons was er zelfs een clown die ballonnen ed uitdeelde. (I hate clowns:p)

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    t wordt afgezaagd, maar ook hier mex.griep prik in sporthal en allemaal supergoed geregeld, geen trauma's of andere ellende.

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier wel genoeg brullende kinderen bij het prikken zelf voor de mexicaan. Maar op zo'n manier dat ze elkaar niet echt aanstaken.

De wachtende kinderen en ouders stonden langs de ene rand. Het inenten gebeurde over de helft van de sporthal. Voor de inentplaatsen en ertussen stond steeds een gordijnscherm. Als kleine kamertjes. Dus de wachtenden zagen het inenten niet. En de slachtoffers zagen alleen 1 ander kindje dat aan de andere kant van de tafel geent werd

Ze zagen alleen de kindjes teruglopen die hun armen wreven en een ijsje kregen..

Dat ijsje was dan wel weer jammer, aangezien het buiten sneeuwde op dat moment. warme choco was meer gepast geweest ;)

18. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Een beetje op een rustig moment gaan. Ik ben voor mezelf toen geweest in een sporthal (voor de mex. griep) en dat was heel rustig, een paar mensen en kinderen en er was goed tijd voor iedereen. Als je op een rustig moment kunt gaan, zou ik dat doen! En... alles goed uitleggen van te voren, op dat moment én achteraf. Dat scheelt al een boel, want je kunt natuurlijk altijd wat treffen.

19. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Hier zijn we idd met de Mex.griep prik in een sporthal geweest en eigenlijk was er niets aan de hand. Je ging inschrijven, in de rij staan bij de goede leeftijdsgroep en dat was het. Het aantal huilende kindjes viel ook reuze mee moet ik zeggen. Ik kan me niet herinneren dat het daar een huilboel was.

20. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ook hier ene positieve ervaring wat betreft de mex. griep prik.
    Dacht dus ook eerst aan een massa van huilende kinderen.
    Maar het liep heel gestroomlijnd. Netjes schermen waar achter geprikt werd. Genoeg medewerkers. Echt prima georganiseerd.
    Dus maak je geen zorgen. Vertel hem wat er gebeuren gaat en in alle rust er naar toe! Succes!

Share This Page