Aambeien tijdens bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoihoi,

Ik ben in het gelukkige bezit ( :( ;) ) van een paar flinke knoeperds van aambeien, ik heb er nu 3. Nu heb ik gehoord dat je dat aan moet geven bij je vk of gyn, voor tijdens de bevalling. Dan hielden ze daar rekening mee. Maar zo'n zeef als ik ben vergeet ik dat elke keer te melden :oops: . Maar waarom moet ik dat melden eigenlijk? Ik bedoel, persen moet je toch. Of moet je dan gecontroleerder persen (voor zover dat mogelijk is) en wat kan er gebeuren als je dan toch te hard perst? Ik zie mijn gyn niet meer voor zaterdag, dan gaan ze een 1e poging doen om in te leiden. Dus ik hoopte dat jullie mijn vraag konden/willen beantwoorden.

Alvast bedankt!

Liefs, Tanya

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

maakt niet uit dat je dat niet hebt gezegd, persen moet je toch inderdaad!
    Houdt er rekening mee dat je er dan nog bij kunt krijgen. Na de bevalling verdwijnen ze meestal vanzelf agv ontzwangeren, hormonen uit je lijf. Je kunt er ook zalf op smeren dan.
    Goede bevalling gewenst!

Mirjam

3. Niet meer actief

bedankt Mirjam voor je vlugge antwoord.

Ik heb ze al sinds week 25 ofzo. Ik heb toen die curanolzalf besteld. De klachten zijn toen wel weggegaan (jeuk, branderig gevoel, pijn en bloed), maar die dingen zelf zitten er nog steeds. Ik ben er denk ik ook wel gevoelig voor aangezien ik ook de trotse bezitter ben van spataderen (heb ook al jaren een steunkous hiervoor). En het gekke is, toen ik mijn 1e aambei kreeg 12 weken geleden had ik geen last van mijn stoelgang. Dus ik vrees dat ik er over een paar dagen ook wel weer een paar bij zal krijgen. Net schoot me ineens te binnen dat de gyn wel op de hoogte is dat ik ze heb (zeef die ik af en toe ben :oops: ). Ze zei dat ze alleen operatief te verwijderen waren. Ze heeft ze vast wel gezien toen ze mij inwendig onderzocht, je kan er namelijk niet omheen kijken hihihi.

Liefs, Tanya

Deel Deze Pagina