De titel zegt het al een beetje, Weet nog niet zolang dat ik zwanger ben (6weken) En met de corona tijden hebben we pretparken ruim op tijd moeten reserven en betalen, nu hebben we volgende week er 2 opstaan, en natuurlijk ben ik al niet vanplan om gekke dingen gaan te doen, ben zwanger geworden door iui, dus het is voor mij zowiezo al een wondertje... Maar vraag me af, wat kan en wat kan niet voor het veiligste te zijn? En dan bedoel ik de simpelste attracties niet al te gek maar zelfs daar twijfel ik aan
Pretparken hebben doorgaans wel aangegeven staan waar je als zwangere niet in mag. Dat volg ik op. En zijn er attracties waar het wel mag, maar het niet goed voelt voor mij (de Efteling heeft bijv van die trapauto’s waar ik met mijn 1,78m nogal oncomfortabel in zit), dan sla ik alsnog over.
Ik ben met ongeveer 15 weken naar Disney geweest. Overal stond goed aangegeven of je er zwanger in mag ja of te nee. Daar klopte het echt, zelfs een beetje tot het overdreven aan toe. Maar ze willen natuurlijk dat er met een storing of iets anders bij de meest slome attracties ook voorkomen dat er wat gebeurd als er bijvoorbeeld een beugel voor je zit.
In principe zouden dingen waar de beugels niet strak zitten en de adrenaline niet te hoog wordt "gewoon" kunnen. Het is aan jou of je je er goed bij voelt.
Met dat termijn zou ik overal nog ingaan maar kan mij voorstellen dat je extra voorzichtig bent. Er staat inderdaad aangegeven wat wel en niet mag.
Met die termijn kan je gewoon overal in. Kindje zit helemaal ingepakt en er kan niks gebeuren. Kan dus gewoon in achtbanen en wilde attracties. Bordjes dat je er niet in mag als je zwanger bent is meer om het park beschermen als er wat gebeurd en is voor als je echt een buikje hebt. Ivm de beugels en zo. Bij Disney mocht je als zwangere geloof ik al niet eens meer in Peter pan attractie. dat is een slome attractie a la de clowntjes bij de Efteling....het ging dan om de beschermingsbeugel