Hallo verloskundige, Ik heb een vraag naar aanleiding van een andere vraag hier over het gbs bacterie. Ik droeg het in de vorige zwangerschap ook bij me maar de verloskundige vond het niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan. Uiteindelijk ben ik toch zelf naar het ziekenhuis gegaan. Had een hele snelle bevalling (3u). Mijn zoontje is er ziek van geweest en heeft een week op de kinderafdeling gelegen met infuus. De verloskundige heeft mij toen nog bezocht en ik heb toen geinformeerd over een volgende bevalling maar wederom gaf ze aan dat het niet nodig was om dan naar het ziekenhuis te gaan. Ze gaf aan dat het beleid hierin ging veranderen en hun dit zelf nu ook mochten begeleiden. Bij nacontrole bij de gyn heb ik het ook gevraagd. Deze gaf aan dat ik bij 8mnd zwangerschap naar de gyn moest komen en dan de laatste maand daar onder controle kwam en de bevalling in het ziekenhuis plaats moest vinden met een abkuur. Dit ivm met het ziekte beeld van de baby. Hoe moet je dan bij de gyn komen als de vk je niet doorstuurt en waarom houden ze zo vol om het zelf te doen?? sorry voor het lange verhaal. Groetjes Boncuk
hoi het beleid kan verschillen per regio. Als je kind echter ziek is geweest van de GBS dan moet je een volgende keer in het ziekenhuis bevallen met een infuus en je kindje wordt dan nog 24 uur geobserveerd. Soms beval je wel onder leiding van je eigen verloskundige, alleen de arts prikt dan het infuus, soms neemt de arts de hele zorg over. Mirjam