hallo allemaal, Ik zie op veel babykamer foto's dat er een stoel staat. Ik ben zwanger van onze eerste en vraag me af mischien stomme vraag maar, waarom hebben julllie er een stoel staan?
In het begin gebruikten wij hem voor het voeden (late voeding en nachtvoeding) of om gewoon even lekker te kunnen zitten met de kleine. Nu gebruiken we hem met het voorlezen, om even rustig met Jesse in te kunnen zitten wanneer hij overstuur wakker wordt en ik gebruik hem nu ook veel omdat ik Jesse nu zittend uit- en aankleed (kan niet zolang meer staan en Jesse is nogal een draaikont op de commode). Wij hebben trouwens een grote fauteuil staan, vonden we relaxter zitten dan een schommelstoel.
ohw oke wij zetten eerst een wiegje op onze slaapkamer. en voed haar dan in bed. maar het klinkt inderdaad wel handig, als je er plek voor hebt.
Bij ons stond (en staat straks) ook weer het wiegje op onze slaapkamer, maar Jesse huilde meestal na het voeden even. Om te voorkomen dat hij mijn man wakker zou maken of zou houden ging ik vaak even op Jesse zijn kamer zitten (verschoonde hem toch vaak al daar). Maar het is net wat je gewend en/of prettig vind denk ik, mijn schoonzusje heeft geen stoel en mist hem ook niet, terwijl wij niet meer zonder zouden willen (op de nieuwe babykamer staat er ook weer een).
Hier hebben we er geen stoel staan. Als ze wakker wordt, nemen we haar mee naar onze slaapkamer. Late en nachtvoedingen deed ik het liefst liggend en ze heeft zich lange tijd getroost met de borst. Nu wil ze even bij ons liggen als ze huilend wakker wordt.
oke het ligt indd aan wat jezelf wilt. ik denk dat ik even met een stoel wacht todat onze kleine meid is geboren. zou het zonde vinden als ik geen gebruik zou maken van de stoel.
Onze dochter heeft de eerste maanden bij ons op de kamer geslapen en voeden deden we dan ook in bed. Tussen de 5 en de 10 maanden sliep ze op haar eigen kamer en gebruikten we de stoel om haar te voeden, in slaap te wiegen, voor te lezen, en omdat we 's nachts uuuuuuuuuuuren met haar wakker zaten. Vandaar dat ze sinds ze 10 maanden is, weer naast me slaapt, zodat ik mn bed niet meer uit hoef!
Hier idem dito, heerlijk midden in de nacht met zijn tweeën weggekropen in een fauteuil, lekker knus en warm genieten. Nu staat hij nog steeds op de kamer en gaat ze er op staan zodat ik me niet hoef te bukken als ik haar help met aankleden. Elke avond lezen we er een verhaaltje voor, lekker knus. En soms werken we er een driftbui/huilbui weg. Een plekje voor ons 2, weg van de rest van het gezin. Onze zoon is bijna 6 en ook die heeft er nog altijd 1 op de kamer voor dezelfde reden.
Ik wilde het wel heel graag een stoel in de kamer maar het past niet evht meer. Kvind het dan te vol worden dus helaas. Leek me namelijk adig vor het voeden sachts
Ik heb het bij de oudste wel gedaan, maar nooit gebruikt. Voeden doe ik ook in bed, want ik vind het 's nachts heel vervelend om vanuit mijn warme bedje in een koude stoel te gaan zitten met de borsten bloot, blijf lekker warm in bed. Boekjes voorlezen deden wij gewoon bij ons op bed en later op hun eigen bed.
Wij hebben een schommelstoel op de kamer staan, maar ik gebruik hem nooit. Mijn man af en toe. Ik heb tot 7,5 maand een nachtvoeding gegeven, en die deed ik gewoon in bed, veel warmer. Misschien dat we de stoel nog gaan gebruiken, maar ik vind het dus niet noodzakelijk om op de kamer te hebben staan.
Heb ook een schommelstoel staan, ben zwanger van eerste kindje maar heeel eerlijk gezegt, staat hij er meer voor de sier! haha het staat zo lief en aangezien we een vrij ruime babykamer hebben paste het er gewoon mooi bij. als we geen ruimte zouden hebben zou ik ook geen stoel neerzetten, denk ik.
Hier ook een schommelstoel. Ga er niet van uit hem de eerste tijd te gebruiken. Over een paar jaar lijkt het me wel lekker om er in voor te lezen.
Ik weiger s nachts echt langer dan noodzakelijk mn bed uit te zijn, dus was hier gewoon dochter pakken en weer in bed kruipen. Dochter ligt hier s middags en s avonds nog eventjes met mij op ons bed, even knuffelen, boekje lezen enz.
Hier ook een schommelstoel gehad maar het is op 1 hand te tellen hoe vaak we hem hebben gebruikt. Na de verhuizing (zoontje was 1,5) hebben we hem ook niet meer op zijn kamertje gezet. De eerste 4 maanden lag hij bij ons op de kamer en voeden deed ik altijd lekker bij ons in bed. Veel warmer dan in een stoel
Nou ik niet, gewoon lekker in mn bedje, lekker zacht met de beentjes omhoog en lekker warm. ze sliep de eerste weken toch bij ons en manlief kan niet slapen zonder de tv dus kon ik tussen het voeden door even nieuws kijken...volgens mij zijn die stoelen meer voor sier dan dat ze daadwerkelijk worden gebruikt
Hier ook een veel gebruikte schommelstoel. Het voeden 's nachts deed ik altijd in bed, maar overdag zat ik er vaak met haar in te schommelen om te troosten of boven te voeden. De eerste 6 weken heb ik de stoel veel gebruikt om te kolven omdat de borstvoeding niet goed op gang kwam. Ik vond het een fijn en rustig plekje om me terug te trekken en ook handig met visite. Nu gebruik ik de stoel om voor te lezen of gewoon even lekker te knuffelen. Maar noodzakelijk is het niet, wel handig. Ook zonder had ik prima kunnen leven .