fles of borst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door baboe, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    Als je nog niet weet of je borstvoeding mag geven of wanneer de borstvoeding niet op gang komt; moet je altijd zorgen dat je flesjes en voeding in huis hebt vóór de kleine komt?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is misschien wel handig om een paar flesjes in huis te hebben. Die dingen vergaan toch niet en veel mensen maken er toch gebruik van na verloop van tijd of ze nu bv of fv geven.

Over of het handig is om fv in huis te hebben verschillen de meningen. Ik heb het wel gedaan al staan de pakken nog steeds onaangebroken in de kast. Maar aan de andere kant zou het het makkelijker maken om de brui aan de borstvoeding te geven waar je later spijt van zou kunnen krijgen.

Wat wel zo is is dat meestal de kraamverpleegkundige wel wat proefsachets op zak heeft die ze aan kan bieden mocht je er naar vragen (ze mag ze volgens mij niet aanbieden zonder dat je er nadrukkelijk naar vraagt). En dat er ook altijd wel een apotheek open is waar je voeding kunt halen ook al is het midden in de nacht.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik twijfel hier ook nog over, maar ga sowieso wel zorgen dat er een flesje en speentje in huis is. Is er nog een tip over welk flesje dan handig is, een beetje een algemeen flesje zal ik maar zeggen?

4. baboe

baboe Bekend lid

15 jul 2008
    587
    0
    0
    operatieassistente
    dank je voor de info! Daar kan ik echt wat mee. Ik wist niet dat je die voeding desnoods 's nachts kon halen en dat de KV ook altijd wat bij zich heeft. Dan zorg ik gewoon dat ik wat flesjes in huis heb en wacht even met de voeding.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoeft niets in huis te hebben (want het duurt even voordat je kindje echt goed gaat eten) maar als je het zelf prettig vindt haal dan één flesje en een pakje kant en klare nutrilon 1 bijvoorbeeld in huis. Dan heb je het maar liggen.

(of natuurlijk een proefzakje inderdaad). Verder valt alles te halen bij de (nacht)apotheek.

6. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik wil echt heel graag borstvoeding geven en hoop dat het dan ook maar lukt.
    maar voor de zekerheid haal ik wel alles in huis voor eventueele fles voeding.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    In principe hoeft het niet. Als kraamverzorgende mag je eigenlijk geen voeding bij je hebben. De verloskundige heeft vaak wel wat bij zich en het is snel genoeg gehaald.
    (trouwens als je toch wat in huis wilt halen, ze hebben o.a. bij de C1000 een klein pakje met een sachets erin voor 2 euro, bij BV is HypoAllergene voeding aan te raden)
    Over 't algemeen hoeft er niet vaak bijvoeding gegeven te worden. Laatst wel 2x gehad met een kindje van 8 pond, die begonnen te fladderen wat wijst op een lage suikerspiegel.
    Flesjes is opzich ook nog niet echt nodig, als er bijvoeding wordt gegeven bij BV dan wordt dit meestal met een cupje of spuitje gegeven ivm tepelspeenverwarring.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ook de ETOS heeft hier van de proefverpakkingen met 5 zakjes Hypo-allergene voeding van Nutrilon.

9. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    In een van de babydozen zat een flesje van Avent. Ik heb er zelf nog een tweede (groter) merkloos flesje bij gekocht, voor de zekerheid. En ik heb een pak fv gekocht. Baat het niet dan schaadt het ook niet, en ik voel me prettiger als ik het gewoon in huis heb. Vooral omdat de borstvoeding bij mijn moeder nooit op gang gekomen is. Ik ga er wel vanuit dat het bij mij wel goed komt, maar je weet het nooit.

Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf tegenover staat; tuurlijk kun je bij de apotheek ook midden in de nacht nog flesvoeding halen en de eerste dagen drinkt de baby nog zo weinig dat hij echt niet zal verhongeren als je niet meteen melk kunt geven.

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nou..JA!!!

Ik probeerde BV te geven en ze hebben ons de eerste nacht thuis achtergelaten met niks (BV was nog niet op gang en aanleggen lukte niet) We hadden wel een beetje kant en klaar spul in huis (stiekem meegekregen van het ziekenhuis) en dat hebben we geprobeerd te geven met een lepeltje (moest van de kraamhulp zo) :$. Werkelijk drama!
    Wisten wij veel....ons meisje heeft de hele nacht gehuild (gekrijsd!). Om 04.00 is er iemand langs gekomen van de kraamzorg en ze heeft middels vingervoeden (met sondeslangetje) 20 CC gedronken van de hypoallergene voeding.

Dus mijn advies: sla wat hypoallergene KV in en als je per sé wil dat je kindje niet aan de plastic speen went: een sondeslangetje.

Hier uiteindelijk na véél stress en drama opvergegaan op de KV, iedereen meer dan tevreden!!

11. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ben niet van plan wat in huis te halen. Bij mijn zoontje is het ook goed gegaan en die kreeg bijna niets binnen (had niet zoveel colostrum) uiteindelijk heeft manlief op zondag een pakje kv bij apotheek gehaald, omdat ons zoontje toch echt iets moest hebben omdat hij teveel afviel. Met een lepeltje ging prima! Alleen ik moest kolven met een hele oude kolf (nooit gebruikt, gekregen van mijn tante) en dat ging me toch zwaar... was blij dat manlief maandags een electrische kon kopen... gelukkig kwam de bv toen ook op gang en hoefde ik niet veel meer te kolven.
    Ga er van uit dat het nu beter zal gaan en anders moet hij maar weer naar de apotheek, hihi..

Deel Deze Pagina