Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    @Livelife; Fijn dat je al zo snel terecht kunt! Kan me voorstellen dat je het spannend vind.

@Moisie; Jij moet nog 5 weken wachten zie ik. Fijn dat je de wachttijd mee vind vallen. Volgens mij is er hier ook een behoorlijke wachttijd, als ik dat zo hoor..

@Bouwjaar; Even je kaartje bekeken maar hij ziet er vooralsnog goed uit hé?! Kan begrijpen dat je er zelf niet te veel van verwacht, maar hopelijk betekend het goed nieuws!

@Joyce; Heb je al gekeken naar een (andere) vk? Het blijft even spannend indd, maar komt goed hoor!

Wij durven nu eindelijk te gaan genieten! In mijn achterhoofd zou de angst natuurlijk nog wel even blijven maar durf nu eindelijk oprecht te zeggen dat ik er vertrouwen in heb.
    Weet alleen niet of ik mijn banner nu moet aanpassen? Mijn gevoel zegt echt 8 okt. ook op basis van de ovulatie. En als de echoscopiste er ook maar één mm naast zit, betekend dat al één dag verschil.

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @Charity Ik zou je banner lekker zo laten, wat is 1 dagje nou op 9 maanden!:). Lekker 8 oktober aanhouden!

@livelife super dat je zo snel al langs mag komen!

@moisie 5 weken wachten valt idd ook wel mee, nog een ronde voor jullie zelf dan. Ik hop ook voor je dat je niet weer heel je verhaal hoeft te doen.

@verloskundige Ik blijf bij dezelfde, ik heb ze daarna bij de controle nog gesproken en hebben we het erover gehad. Ze hadden niet echt een antwoord, maar ik heb nog wel vertouwen in ze. De volgende keer weet ik zelf ook wat meer en ga ik natuurlijk niet in mee als hun zeggen dat alles goed is terwijl ik anderhalve week achteruit word gezet. Ik ben op mijn hoede nu;)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @moisie 5 weken wachttijd is idd te overzien. Na de HSG dacht ik eerst oké 2 weken wachten... Maar ik merk dat ik het ook wel prettig dat niet alles achterkomt. En natuurlijk hoop je stiekem dat je die afspraak weer af kan zeggen... maar goed dat hoopte ik ook.;)

Dat had ik ook ff gemist. Nou voor je het weet zit je er al! :)

@charity fijn dat je nu echt kan genieten. Ga zo dóór! :D

@joyce Ah mooi dat je nog vertrouwen hebt. Hopelijk gaat alles nu van een lijen dakje

Ik wil niet negatief overkomen, maar ik zie de kans om nu zwanger te zijn 0,0 en heb ook geen. Ongi zal een dezer dagen wel komen. Het is een gevoel, misschien ook wel door het stuiterende kaartje. Als ik kaartjes van zwangeren bekijk zijn ze vnl rustig oplopend. Ik heb afgelopen nacht gelukkig wel heerlijk geslapen. :)

Dat ik gister uit m'n werk naar huis liep had ik het gevoel dat ik nu een ongrijpbaar doel aan het nastreven ben. Je hebt er geen invloed op, maar ik had nooit kunnen denken dat een kinderwens toch zoveel invloed op jezelf zou hebben. En waar ik het meeste bang voor ben is dat je met zo'n gat in je leven blijft zitten. Terwijl voordat de kinderwens kwam binnendenderen, ik best happy was met mijn leven.
    Dus ik ben eens goed aan het overwegen waar ik me op ga richten. Gelukkig is m'n werk erg leuk en met een paar mensen van een foto-cursus die ik eerder gedaan hebben zojuist afgesproken dat we bij elkaar blijven komen (een fotoclubje). Even meer focus op doelen waar ik wèl invloed op heb :)

Hebben jullie nog hobby's eigenlijk?

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bouwjaar: Maar het ziet er wel goed uit voor je... Ik snap dat dat juist nou ook het frustrerende is aan het verhaal bij je; alles is tot nu toe goed bevonden. Maar je tempkaartje is ook nog steeds mooi. Maar jij kent je lijf beter als geen ander natuurlijk.
    Wat gaan ze trouwens volgende week bij jullie vervolgafspraak doen?
    Enne hobby's; tja ik neem er de tijd niet meer zoveel voor. Altijd druk met de dagelijkse dingen. Ik was altijd wel creatief aangelegd o.a. met scrapbooken.

@All: Ik heb vandaag ook de huisarts nog gesproken en we moeten eerst nog een bloedonderzoek en zaadonderzoek doen en dan kan ze dat ook in de verwijsbrief zetten. Ik hoef dus gelukkig niet ook nog weer bij haar zelf langs te komen.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #445 Bouwjaar1979, 21 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
    ...testdrang.

Had de zin mee moeten eindigen.

@moisie ik weet niet wat je ha allemaal in je verwijsbrief gaat zetten. Maar die van ons had dus niet de uitslagen van het zaadonderzoek erin gezet. Daarom moeten we bij de vervolg afspraak de uitdraai meenemen zodat hij het zelf kan zien.

Bij de vervolgafspraak krijg ik de uitslag van de chlamydiatest en de HSG te horen en wsl bloeduitslag (geen idee waarop geprikt is, normaal kijk ik altijd op t papiertje dit keer vergeten). Hij neem aan dat hij zal zijn mening geven over de uitdraai van het zaadonderzoek. En dan afhankelijk van de uitkomsten wel of niet een verdere planning maken. Hij had al gezet als ze niks vinden dat het eerst nog afwachten is. Tegen die tijd zit ik sowieso alweer een rondje veder.

Ik kan me voorstellen dat je met een kindje idd minder (geen?) tijd hebt voor een echte hobby. ;) Met mooi weer maak ik in het weekend nog graag een ritje met de motor, ik probeer weer wat meer boeken te lezen en wil nu dus meer aandacht aan het fotograferen geven. Niet voor niets een nieuwe camera gekocht :) En we hebben 2 katten die willen ook graag wat aandacht :p

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    @Bouwjaar; ik wil je geen valse hoop geven, maar ik ben echt positief over je kaartje. Dat hij juist niet rustig oploopt vind ik een goed teken. Mijn kaartjes waren namelijk meestal erg regelmatig als ik niet zwanger was en het kaartje wat jij nu hebt, zou voor mij echt een reden zijn om positief te zijn. Maar goed, zoals moisie al zegt ken jij je lijf als geen ander. Snap dat het allemaal heel frustrerend is. Fijn dat je je ook even met je hobby's bezig kan houden.

@Mosie; fijn dat je niet nog een keer langs hoeft te komen! Hopelijk zijn de andere uitslagen van de onderzoeken die je nu gaat krijgen ook goed.

@Joyce; Goed dat je nog vertrouwen in je vk hebt! Ze zullen zich wellicht zelf ook wel even kut gevoeld hebben dat ze zo'n fout hebben gemaakt. Bij mijn eerste zwangerschap is het ook niet altijd helemaal lekker verlopen. Zo heb ik op het laatst ontzettend veel groeiecho's gehad die helemaal niet nodig waren, uitslagen waren namelijk steeds zelfde en ook steeds goed. De gyn vroeg elke week weer wat ik nou eigenlijk kwam doen ;). Ik vind het fijn dat ze mijn hele geschiedenis kennen, als ik naar een andere vk zou gaan, zou ik steeds opnieuw mijn verhaal moeten doen en daar heb ik ook niet zo'n behoefte aan. Bovendien zijn het verder allemaal ontzettend leuke, lieve meiden.

Het is hier momenteel best paniekeren. Gistermiddag bij het afvegen had ik wat roze. Hoewel ik daar natuurlijk ontzettend van schrok, wou ik niet gelijk de hoop opgeven omdat het natuurlijk van alles kan zijn.. Bij de volgende keer had ik een sliert rood bloed, nou toen zakte de moed wel echt in mn schoenen, pff. Ik heb geen buikpijn, maar dat zegt niets omdat ik dat bij mijn 2e miskraam ook niet had en die begon precies zo. Heb gelukkig verder niets meer gezien maar de angst is nu wel helemaal weer terug. Ga straks even de vk bellen..

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @charity owh sjit zeg. Ik kan me voorstellen dat de angst er goed in zit! Ik hoop dat de vk je snel kan geruststellen!!
    Laat je het even weten?

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Heb net gebeld. Vk was erg positief omdat het niet echt helderrood is en ik geen buikpijn heb. Maar toen ik vertelde dat dat voor mij niets zegt, begreep ze het gelukkig ook wel. Moest iig proberen om me niet te veel zorgen te maken en dat ik 2 goede echo's heb gehad, is echt positief aldus haar. Het kon zo veel zijn. De baarmoeder is natuurlijk flink aan het groeien (hij zit al 2 vingers boven schaambotje) en daardoor kon er ook een bloed vaatje zijn geknapt of met een verkeerde beweging etc.
    Moet het nu gewoon goed in de gaten houden en gelijk bellen als ik krampen krijg of als het meer word/terug komt. En ook als ik heel erg ongerust ben. Ze wil iig dat ik binnenkort langskom om te luisteren met de doptone en als het bloed terug komt word er een echo gemaakt.

Vind het erg dubbel, ik heb er echt wel een goed gevoel bij, vooral omdat het niet meer terug is geweest sinds gister. Maar aan de andere kant is er ook een stemmetje die zegt dat mijn gevoel me ook voor de gek kan houden, pfff.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Hopelijk komt het helemaal niet meer terug, maar ik kan me voorstellen dat het idd door de veranderingen van je bm komt.
    Nou sterkte, houd vast aan je goede gevoel!

10. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @charity He ja dat is weer extra spanning! Volg je gevoel, als jij het niet vertrouwd zou ik toch nog een keer de verloskundige bellen. Hoop dat het bij het ene van gisteren blijft en dat er verder geen bloed meer komt! En blijf je positieve gevoel vasthouden!

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Als vriend straks thuis is, ga ik even met hem overleggen en dan toch nog een keertje bellen denk ik. Zit me ondertussen toch wel op te vreten, pff.

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @charity Dan zou ik gewoon nog een keer bellen hoor! Ze kan toch gewoon even naar het hartje luisteren? Ben jij ook gerustgesteld!
    Ik snap dat je jezelf helemaal opvreet, zou ik ook doen! Dikke knuffel!!!

13. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Ja ze gaf aan de telefoon al aan dat ze wil dat ik volgende week langs kom voor het hartje luisteren. Omdat ik dan 12 weken ben, zou ze hem zeker kunnen vinden, nu zou dat nog erg moeilijk zijn..

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    owja dat is natuurlijk ook weer zo... HHhmmm miss toch ff een echo, is toch zo gebeurd zou ik zeggen.
    He wat is dat weer klote zeg, kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt ook al heb je twee goede echo's dan blijft er toch die twijfel.
    En het kunnen natuurlijk zooo veel dingen zijn die niets betekenen maar dan wil je het toch even weten!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Heb net samen met vriend nog een keer gebeld. Gelukkig is de vk erg begripvol en ik heb voor nu dan ook met haar afgesproken dat ik morgen de praktijk bel en dan gewoon z.s.m langs kom, ze drukken me wel ergens tussen. Ze gaat dan iig proberen het hartje te luisteren en we gaan dan het e.e.a bespreken voor toch een eventuele echo.
    Ze heeft me wel gerust gesteld :).

Voor nu ben ik weer erg positief en durf ik er weer vanuit te gaan dat het gewoon niets betekende en dit gewoon goed blijft gaan. Maar waarschijnlijk ben ik 'n uur later weer erg onzeker en zit ik weer met het handen in het haar..

16. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aha ;)

Ik weet het ook niet, maar neem aan dat ze de uitslagen meeneemt in haar verwijsbrief... Zou wel handig zijn ;) Ik zal erop letten als ik hem krijg.

De bloeduitslag is volgens mij van de chlamydia-test. Dat is althans het enige waar wij bloed voor geprikt worden.
    Volgende week heeft mijn man het zaadonderzoek en de uitslagen van alles duurt ook weer een week.
    Ik ga weer ovutesten bestellen want wij hebben ook nog een ronde voor ons zelf.

Wij hebben een hond trouwens! Dat is ook een hobby inderdaad :)
    Het is mooi (motor)weer!!! Misschien kun je je hobby's combineren: naar een mooie locatie op de motor waar je mooie foto's kunt maken ;)

Ik zie trouwens op je kaartje dat je ongesteld bent geworden?! Oh nee!!! Had je het zelf toch bij het rechte eind helaas :(
    Sterkte!

17. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Charity: O, wat angstig even kan ik me voorstellen! Maar gelukkig alleen rose en geen buikpijn. Probeer erop te vertrouwen dat het wel goedkomt. Niet teveel stressen (hoor mij ;)), ik weet het; makkelijker gezegd dan gedaan...

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #458 Bouwjaar1979, 22 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
    Ja ik zit weer op dag 1 :( De lol gaat er eerlijk gezegd wel vanaf. Hoe heb jij dat moisie? Nou nieuwe ronde nieuwe kansen (pfffff)
    Vervolgens meteen weer trein gezeur, gedver dat op zo'n zonnige dag.

Mbt die chlamydiatest: hij had ook een soort uitstrijkje gemaakt (met iets lopen 'poeren' ;) ) dus ik dacht dat dat daarvoor was. Mijn mond valt overigens open als dat positief is en vervolgens vriendlief eens aankijken.. hij is de enige met wie ik ooit zonder condoom heb gevreen (teller blijft soweiso steken op 2).

Wat wel vreemd ( ehh fijn) is dat ik nu sinds 3 rondes ofzo eigenlijk weinig last heb van krampen voor de ongi komt. Terwijl ik eerder precies voelde wanneer het kwam en ik soms niet wist hoe ik moest zitten.

19. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @charity Hoe is het?? Ben je nog langs de verloskundige geweest/?

@bouwjaar Pfff wat een rotdag dan zeg! Ik snap dat de lol er van af gaat. Hopelijk kunnen ze je in het zh snel verder helpen.

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    @Bouwjaar; Wat balen dat je toch ongi bent geworden zeg :(. Kan me indd voorstellen dat de lol er wel vanaf gaat zo..

Ik ben gister vergeten te bellen voor een afspraak bij de vk! Dat kan namelijk alleen van maandag tot/met donderdag 12.00. Nu dus maar even wachten tot maandag. Momenteel weer erg positief maar als ik me echt weer zorgen ga maken, bel ik gewoon het 06 nummer.

Deel Deze Pagina