Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi bouwjaar,

Wat een vervelende uitslag van je HSG...
    En dan moet je dus weer een half jaar wachten? Ik snap dat je er dan even doorheen zit. En dat mag uiteraard.
    Dus nu zelf weer verder? Moet je nog tempen en of ovutesten?

2. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    -Bouwjaar: HSG: 5/3 1 eileider te zien | nu zelf nog beste kansen, half jaar wachten dan zonodig kijkoperatie
    -Charity: Echo ivm bloedverlies 27/03. Uitgerekend: 08-10-2012!
    -Joyce: ZWANGER!!! Uitgerekend: 20-11-2012
    -Livelife: Ma 26/03 intake gyn. Eisprong 1 april/NOD 16 april
    -Moisie:
    Din 24/04 afspraak bij Fertiliteit NOD 28/04
    -Summerbloom: NOD 18/3 geen zwangerschap ivm hsg 7/3

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    @Bouwjaar; ooh meis wat ontzettend klote! Snap dat je er even helemaal doorheen zit. Ook balen dat je nu weer een half jaar moet wachten voor ze verder gaan. Jullie wachten al zo lang! :(

Heeft even geduurd dat ik wat van me liet horen.. Sorry! Moest het even zelf op een rijtje zetten.. De echo was heel dubbel. Het kindje zit er nog en doet het hartstikke goed, gelukkig! Hele opluchting dus. De bloeding zag ze ook gelijk zitten, er blijkt een hematoom aan de rand van de placenta te zitten. Hij was klein dus dat is gunstig maar hij mag ook niet groter worden. Om dat te voorkomen moet ik nu heel veel rusten. Mag vrijwel niets meer, mn dochter niet optillen, niet bukken, zo min mogelijk traplopen, niet stofzuigen, noem maar op. Ze verwachten dat hij dan met de 20 weken echo weg zou zijn en dan is er niets aan de hand. Dan mag ik weer wat meer gaan doen. Krijg nu tussendoor geen echo's meer (daar baal ik wel van want het is toch heel onzeker nu) en ik kan er vanuit gaan dat ik nog meer bloedverlies ga hebben, maar het kan ook goed zijn dat mijn lichaam het zelf op neemt (daar hopen we op!).
    Als hij groter word, gaat hij dus wel risico vormen want dan word de druk op de placenta waarschijnlijk te groot, wat er dus weer voor kan zorgen dat de placenta los laat met alle gevolgen van dien. Maar zover is het gelukkig nog niet. Moet zeggen dat ik wel heel onzeker en bang ben nu. Gelukkig lijd het kindje er niet onder maar dat ik geen echo's meer krijg, is ook niet geruststellend. We hebben over 4 weken nog wel een pretecho, dan ga ik er dus ook zeker na vragen. Bij koorts of hevig helderrood bloedverlies moet ik wel gelijk terug bellen, ook bij heftige krampen.

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Charity,

Nou, dat is dan heel goed geweest dat je weer voor een echo was geweest anders had je niet geweten van de hematoom en dat je rustig aan moet doen.
    Sterkte meid, dat was vast even schrikken geblazen!

5. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @bouwjaar Owjee dat is balen zeg! Snap dat je het even niet ziet zitten.... En nu weer een half jaar wachten, waarom?? Waarom niet meteen kijkoperatie? Ze moeten jullie toch ergens mee kunnen helpen.......

@charity Zo dat is wel even schrikken ja, maar gelukkig is alles goed met jullie kindje! Wel heel moeilijk om nu 8 weken niets te doen, kan je hulp krijgen?? Hopelijk is het bij de 20 weken echo weer verdwenen en kan je weer volop genieten van je zangerschap!!
    Maar ben wel heel blij dat het met je kindje helemaal goed is!

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld, 12 april eerste afspraak.Zie er nog steeds tegenop.... Maar als dan alles goed is dan heb ik er ook wel weer vertrouwen in. Dus nog twee weken...
    Gister aan de ouders en schoonouders verteld, reageerde natuurlijk heel leuk en lief!
    En morgen vertellen we het aan de vrienden want dan gaan we lekker een weekendje weg met zijn alle!!!

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @charity pfieuw ik werd al bang joh. Wel verrot dat je nu niet op je wolk kan zweven met deze onzekerheid. Tja ik zal hard voor je duimen dat er geen bloedingen meer komen en hopelijk is er over 4 weken al niets meer van te zien!

@joyce hopelijk kun je na 12 april volop genieten

==warning: lap tekst :$===
    @hier Het is zijn advies om een half jaar te wachten. Misschien als ik zou aangeven dat ik per se een kijkoperatie zou willen, dat hij het wel zou doen.

Met de hsg kunnen ze niet aantonen ie open is, maar dat is niet hetzelfde als dat je nu zeker kan zeggen dat ie dicht zit. Hij zei dat er dus een slijmprop kon hebben gezeten of dat je baarmoeder reageert met kramp op het feit dat die vloeistof erin gespoten wordt waardoor de eileider wordt dichtgeknepen. En die ene is dus wel goed, waar het ook mee zou moeten kunnen alleen duurt en langer als er daadwerkelijk maar 1 goed is.
    Het is dubbel een kijkoperatie is toch weer een ingreep, brengt ook weer spanningen met zich mee. Aan de andere kant heb je dan eerder duidelijkheid… tja wat moet ik…wat zal ik...wat is het beste..?

Daarbij zei hij doordat mijn cycli wat langer zijn heb ik minder kansen dan de gemiddelde vrouw gehad om zwanger te raken. De kans om van 80% < 1 jaar zwanger te raken is gebaseerd op zeg maar 12 à 13 eisprongen. Ik zit nu in ronde 12 dus je zou kunnen zeggen dat ik pas na ronde 13 een jaar bezig ben.

Hij zei ook wel dat hij het altijd moeilijk te verkopen vond dat het beste was nu een half jaar te wachten, maar qua kansberekening hebben we zelf dus de beste kansen.
    Hij legde nog uit dat clomid wel een eisprong bevordert, maar ook doordat het doorwerk een negatief effect heeft op het bm-slijmvlies. En dat andere (gonadotrofinen ?) dat je daarmee weer regelmatig langs moet komen voor een echo (controle). Ach ja die eisprong die heb ik wel (hopelijk snel aan de zeker-open-kant)
    Hij zei ook nog dat IUI maar in ong 10- 20% tot een zwangerschap leidt, voor IVF is dat nog hoger (maar allemaal veel heftiger). Dus dat is ook niet per definitie de oplossing

Dus ja rationeel snap ik het wel, alleen die verrekte emoties hè….

Ik mocht de vorige keer al stoppen met tempen, maar daardoor weet ik tenminste wanneer nod is. Dat neemt weer onzekerheid weg.
    Die ovu-testen laat ik maar zitten denk ik; ik vind ze vaak onduidelijk en geven vaak meer onrust. Lekker naar m’n lijf luisteren wanneer ik zin heb: vorige keer snapte ik het niet maar de zin was er duidelijk voor het (vroege) eitje.

Verder ga ik proberen niet meer elke dag hier te komen, andere gedachten en er minder ‘in’ zitten geeft hopelijk wat meer rust. Momenteel voel ik me nog zo treurig als aan onze wens denk. Ook weer 2 mensen zwanger: 1 op werk en 1 van sport.

Oja m’n vriend is veel positiever gestemd, maar dat is niet zo’n denker als ik. Jammer dat hij niet snapte waarom ik terug in de auto moest huilen . Maar hij zei wel als je die tijd zoveel onzekerheid er van hebt, dan bellen we gewoon hoor. Wel lief. Ach ik kan altijd eerder bellen.

7. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Charity: gelukkig dat met je ukkie alles goed is. En volg het advies goed op he! Rusten! Sterkte meis!

@Bouwjaar: jeetje, wat een afwegingen moet je eigenlijk maken... Ik vind het zo vervelend voor je! Maar ik zou doen wat je gevoel je ingeeft, waar voel jij je - gezien de omstandigheden - het prettigst bij? En ook met hulp van de gynaecologen is een snelle zwangerschap helaas niet gegarandeerd. Wel goed van je dat je er minder in probeert te zitten, dat gaat je wel meer rust brengen (dat merk ik aan mezelf ook).

@Joyce: nog 2 weekjes inderdaad en vanaf dan echt genieten he! Leuk dat je het aan je ouders en schoonouders hebt verteld.

@Moisie: hoe is het met jou?

Hier niks bijzonders! Ik probeer het allemaal een beetje los te laten door met name een rondreis in elkaar te zetten en gewoon afleiding te zoeken. Ik kwam er van de week achter dat ik gewoon vergat hier te kijken! Tempen en ovulatietesten doe ik niet meer, maar ik zie aan mijn slijm dat mijn eisprong eraan komt, dus echt missen kan ik 'm dan ook gelukkig niet. Maar ik merkte dat ik er toch wel een beetje obsessief mee bezig was: bang dat anderen mij in gaan halen, ik kon geen enkel goed bedoeld advies van vriendlief hebben en temperatuurde ook niet 1x per dag :). Ik voel me hier prettiger bij, maar dat neemt niet weg dat mijn wens met de dag groter wordt.

8. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bouwjaar: Jee, wat een verhaal! Maar ik snap het helemaal, hoor. Moeilijke tijden even he? Laat het eerst even bezinken dan kom je vanzelf op het juiste antwoord.

@Livelife en de rest: Hier ook niets bijzonders, hoor. Ik ben wel aan het tempen en ga binnenkort ook weer met de ovutesten beginnen. Mijn man heeft eergister zijn zaad- en bloedonderzoek laten doen. En ik heb ook mijn bloed laten testen. Nu een week wachten tot de uitslag daarvan.

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    -Bouwjaar: HSG: 5/3 1 eileider te zien | nu zelf nog beste kansen, half jaar wachten dan zonodig kijkoperatie.
    -Charity: Echo ivm bloedverlies 27/03. Uitgerekend: 08-10-2012
    -Joyce: 12/04 1e afspraak bij verloskundige. Uitgerekend: 20-11-2012
    -Livelife: Ma 26/03 intake gyn. Eisprong 1 april/NOD 16 april
    -Moisie:
    -Summerbloom: NOD 18/3 geen zwangerschap ivm hsg 7/3

10. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker de hort op tijdens het weekend, dames?

Het is rustig hier.....

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Even spieken hier.
    Haha Lifelive, dat je niet 1x per dag tempte. Ik kan daar wel weer omlachen. Heeft natuurlijk geen zin, maar ach..wellicht beter dat je gestopt bent dan.

Iedereen fijn weekend gehad?
    Wij hadden niets en ook niet veel gedaan. Nouja het project badkamer weer opgestart en nu naar een ander bedrijf geweest. Je moet zoveel kiezen dat wij beiden een beetje overloaded raken en daardoor er een beetje klaar mee zijn ;). De dame die ons hielp dacht goed mee om te kosten een beetje in de perken te houden. Was wel prettig. De kosten voor alleen de spullen (excl tegels en manuren) zijn bij hen lager dan de 1e offerte die we eind vorig jaar hadden. Dat 1e bedrijf staat wel goed bekend in de omgeving. Het bedrijf waar we zaterdag waren ligt iets verderop en ik heb geen referenties van, het bestaat echter ook al 10 jaar (geen keten).

Zaterdagavond om 23.30 hoorden we in de buurt zo'n harde knal de ramen trilden en we sprongen beiden van schrik van de bank. Jeetje halve hartverzakking. Uit de tunnel onder het spoor door zagen we rook, ik heb melding gedaan bijd e politie. Gisteren gaan kijken: wsl hebben ze met iets een bus purschuim tot ontploffing gebracht alles zat onder. Vandalen :(

Verder hier gaat het redelijk, niet meer elke dag op ZP komen helpt toch om er minder aan te denken.

12. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hoi meiden ben er even tussen uit geweest, voelt wel prettig ik denk er dan toch minder aan, ik denk dus dat ik minder blijf komen.

Heb net even het hele stuk terug gelezen en begrijp dat moise en livelife de mmm in gaan spannend
    Bouwjaar balen dat je nu een half jaar moet wachten en dat is natuurlijk op papier logisch maar zie dat maar eens in je hoofd te krijgen.
    Charity fijn dat je eindelijk kunt gaan genieten, je niet te druk maken hoor!
    Joyce jij hebt nog een weekje spanning, maar daarna moet je ook gaan genieten!

Wij zijn gisteren bij de gyn. geweest en de verhoogde fsh betekend waarschijnlijk dat mijn eitjes op raken( dit komt denk ik omdat ik 6 jaar geleden chemokuren heb gehad(nu helemaal schoon en gezond ;)) dat is niet zo goed voor je eierstokken) en volgende periode gaan we beginnen met iui met lichte stimulatie door hormoon prikken.

hoop dat ik nog mee mag blijven kletsen maar dat zal dus wel wat minder blijven 1 of 2 x in de weken.

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Owh het is nu wel erg rustig hier.

@charity geen bloedingen meer gehad?
    @joyce, gaat bij jou alle goed?

@moisie hebben jullie de uitslag van het zaad-oz al gehad?

@summerbloom, nou dat is ook niet niks wat je dan te horen krijgt. Veel succes & geluk met de iui. Hou je ons een beetje op de hoogte?

@lifelive hoe'st bij joe?

14. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjee, het is zeker rustig hier...

Ik heb net de testresultaten binnen: alles = goed
    Er was voor chlamydia getest en een zaadonderzoek. We kunnen morgen de verwijsbrief ophalen en onze afspraak staat al bij fertiliteit voor 24 april.

-Bouwjaar: HSG: 5/3 1 eileider te zien | nu zelf nog beste kansen, half jaar wachten dan zonodig kijkoperatie.
    -Livelife: Ma 26/03 intake gyn. Eisprong 1 april NOD 16/04
    -Moisie: Zaad- en bloedonderzoek = goed.
    -Summerbloom: 03/04 afspraak bij de gynaecoloog: verhoogde FSH. NOD 20-04 volgende ronde start iui met lichte stimulatie.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Mooi!

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @moisie Mooi dat alles goed!

@summerbloom Volgende periode beginnen met iui, bedoel je dan gewoon volgende ronde of moet je er langer op wachten? Welgoed dat er nu wel iets gaat gebeuren!

@bouwjaar Kun je je gedachten nog een beetje verzetten met project badkamer??

Hier nog een weekje wachten en dan eindelijk de echo. Ik heb er al wel vertrouwen in, alles is zoo anders dan vorige keer. Ik weet dat het niets zegt maar heb zooooooooooooon pijn aan me borsten en t voelt ook gewoon beter dan de vorige keer. (al durf ik het eigenlijk niet hardop te zeggen)

17. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar dank je ja ik ga jullie op de hoogte houden, nu mijn eisprong gehad en kan toch weer niet weg blijven ben ook te nieuwschierig hoe het met jullie gaat

@moise moise fijn dat die testen alvast goed zijn, spannend eerste afspraak. en bedankt voor het aanpassen van het lijstje

@joyce fijn dat het zo goed voelt! ik mag idd de eerst volgende menstruatie beginnen met hormoon prikken (dus ongeveer de 20e)

ik moet nu zometeen naar het zh voor de prik instructie, ben altijd erg bang voor prikken dus hoop dat ik het wel kan :)

18. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce: O, lastig die pijn in de borsten! Maar zo voel je je wel zwanger he? Hopelijk blijft het niet de hele zwangerschap.
    Succes vast met de echo. Zit vast goed bij je!

@Summerbloom: Hoe ging de prik instructie?... Lijkt me niet leuk inderdaad! Heb jij dat ook, iedere keer toch je grens verleggen wat betreft de kinderwens?

@All: Hier is het rustig; nog geen eisprong.
    Wat doen jullie met de paasdagen? Nog leuke dingen?

19. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoi meiden!

Fijn Pasen!!!

Ik heb niks bijzonders gepland staan, gewoon lekker relaxen met vriendlief. Ik zie wel wat het weekend brengt!

Hier beginnen de zenuwen toch wel weer toe te slaan: vrijdag de 13e is mijn NOD, of all days ;), hahaha (in het lijstje staat de 16e, maar mijn ei was weer wat eerder). Het loslaten in deze periode lukt van geen meter, de hele dag zit ik aan mijn borsten te voelen :p, worden ze meer gevoelig??? Hihihihi.

@Summer: jeetje, heftige periode heb jij achter de rug zeg. Ik hoop dat de IUI het gaat zijn voor je! Hoe is het met het prikken gegaan?

@Moisie: goed om te horen dat de uitslagen goed waren! Nog geen eisprong ontdekt? Wanneer verwacht je 'm? In het kader van Pasen zou ik zeggen... Wie zoekt zal vinden ;).

@Bouwjaar: hoe is het bij jou? Lukt het 'er minder mee bezig zijn' een beetje?

@Joyce: spannend, volgende week je echo!

20. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goodmorning!

@ Livelife: Nee, heb mijn (paas)ei nog niet gevonden ;) Maar was ook nog niet op zoek :D

Fijne 2e Paasdag you all!

-Livelife: Ma 26/03 intake gyn. NOD 13/04
    -Moisie: Zaad- en bloedonderzoek = goed.
    -Summerbloom: 03/04 afspraak bij de gynaecoloog: verhoogde FSH. NOD 20-04 volgende ronde start iui met lichte stimulatie.

Deel Deze Pagina