Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #541 Bouwjaar1979, 22 apr 2012
    Laatst bewerkt: 22 apr 2012
    @moisie maar vandaag is je temp weer omhoog geschoten. Nou spannend. Voor mezelf ben ik blij dat ik momenteel niet temp, hoef ik daar iig niet aan te denken :)
    Je kan toch bij FF je cycli uitprinten? Staat meteen alles in. (al die secundaire details kun je weg laten. Als VIP kun je 6 tegelijk uitprinten. Dat zou ik zeker mee nemen. Gyn heeft de mijne in m'n dossier gedaan.

@lifelive fijn dat je leidinggevende zo relaxed is!

@summerbloom hoe was je vrijgezellen weekend?

@zwangeren, dames hoe is het met jullie? Of zijn jullie naar het andere onderdeel van het forum verhuisd :)

@woon/ werk: Ik woon in regio westfriesland. Ik ben onderzoeker in de gezondheidszorg. Momenteel bezig met comorbiditeit bij inflammatoire artritis (ontstoken gewrichten: reuma) in de eerste lijn.

Gisteren een foto workshop gedaan. Detailfotografie en roofvogels. 1000 foto's gemaakt 3/4 kan zo de prullenbak in :) Probeer maar eens van vliegende vogels een scherp plaatje te schieten ;) Dit is een oehoe

2. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hey hey dames,

Ik ben er weer een keer, alles nof steeds goed hier!!
    En idd nu ook bij de november mama's aan t kletsen, gaat veel tijd inzitten;)

Ik heb ook niet alles bij gelezen, morgen ga ik er ff goed voor zitten.

Fijne dag allemaal nog

3. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Bouwjaar,
    Dat lijkt me inderdaad moeilijk; scherpe foto`s van (roof)vogels maken! De oehoe is aardig goed gelukt, toch?!
    Wat onze NOD betreft lopen we aardig gelijk he? Alleen jij bent dus inderdaad gestopt met tempen (wat ik ook begrijp,hoor).

He Joyce!
    Ben je daar ook weer eens? Gezellig!
    Ik vind het wel jammer dat het hier bij ons clubje nu zo rustig is de laatste tijd. Komt misschien door onze uiteenlopende situaties toch...

Ons lijstje weer even naar voren gehaald:
    -Bouwjaar: HSG: 5/3 1 eileider te zien | nu zelf nog beste kansen, half jaar wachten dan zonodig kijkoperatie.NOD 26-04
    -Charity: Vk 11/4. Uitgerekend: 08-10-2012
    -Joyce: 12/04 1e afspraak bij verloskundige. Uitgerekend: 20-11-2012

-Livelife: Ma 26/03 intake gyn.
    -Moisie: Zaad- en bloedonderzoek = goed. Din 24/04 afspraak bij Fertiliteit NOD 28/04
    -Summerbloom: deze ronde start iui met lichte stimulatie NOD 12-05

-Fliertje: miskraam

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog eens een berekening gemaakt ;) en mijn NOD wordt toch de 26e...

-Bouwjaar: HSG: 5/3 1 eileider te zien | nu zelf nog beste kansen, half jaar wachten dan zonodig kijkoperatie.NOD 26-04

-Livelife: Ma 26/03 intake gyn.
    -Moisie: Zaad- en bloedonderzoek = goed. Din 24/04 afspraak bij Fertiliteit NOD 26/04

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Gezellig :)

ps ik ga voor die tijd niet testen, mocht ongi niet komen kan ik altijd nog testen. Heb weer niet zoveel vertrouwen in deze ronde. Heb het gevoel dat als ik ooit zwanger raak, ik het wel merk/voel op de e.o.a. manier.

Ennuh de oehoe zat stil :D

6. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Bouwjaar: mooooie foto!!! Heerlijk he om er even op uit te gaan en te fotograferen?!

@Moisie: spannende periode! over 4 dagen is het alweer de 26ste!

@Summer: gelukkig heeft je vriend je weer even kunnen gerust stellen, maar ik snap je bezorgdheid! Het gaat echt lukken voor jullie meis!

@Joyce: fijn dat alles goed is!

Hier geen bijzonderheden: wachten op de vruchtbare periode en eisprong. Ben benieuwd wat er deze ronde uit de onderzoeken gaat komen!

Fijne zondagavond girls!

-Livelife: 27/04 echo bij fertiliteit
    -Moisie: Zaad- en bloedonderzoek = goed. Din 24/04 afspraak bij Fertiliteit NOD 26/04

7. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @moise morgen eerste afspraak bij de gyn spannend, heb je al een vragenlijst of iets dergelijks ingevuld? succes morgen!

@bouwjaar super mooie foto! gelukkig geen rolletjes meer en kun je meteen zien of het gelukt is ;)

@livelife druk met de onderzoeken of valt het mee? wat gaan ze vrijdag bekijken

Morgen nieuwe echo om de follikels te meten, ben benieuwd, vloei nog steeds een beetje dus nu al 9 dagen, hoop dat ze me daar meer over kan vertellen. verder nergens last van

vrijgezellen weekend was geslaagd erg leuk en gezellig, gooische vrouwen uitje met oa hockeywedstijdje, handtas slingeren (was ik heel goed in) en vuile was buiten hangen. 'savonds in hilversum (het gooi:)) wezen stappen

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @summerbloom Hoe was de follikel meting? Goed gegroeid? En heb je van dat vloeien nog gevraagd?

@moisie ik keek ff naar je kaartje...hmm... wat is ie grillig

@hier na mijn toiletbezoek van zojuist concludeer ik dat het of vandaag of morgen WOD zal zijn (ipv NOD).

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bouwjaar: Uh ja sorry zo bedoelde ik het niet (over je foto). Lijkt me uberhaupt gewoon moeilijk (ook al zit hij stil ha ha ha).
    Enne ja; mijn temp is inderdaad grillig, maar misschien mijn eigen schuld... Ik temp ook met een oorthermometer en af en toe spoort dat ding niet ;) Vanmorgen zei die met de 1e meting 37.9 :( Nou, dan moet ik me echt wel een beetje ziek voel, horen. Daarna gaf die steeds wat anders aan. Ik heb het maar op 37.1 gehouden.
    Succes met je WOD ;)

@Summerbloom: Nee, heb geen vragenlijst gehad om in te vullen. Had ik die moeten krijgen denk je?
    Ben benieuwd naar jou echo vandaag!

@Livelife: spannend dat jij vrijdag een echo krijgt!

@Fliertje: Hoe is het nu met jou???

@zwangere dames: en hoe gaat het met jullie???

Ik begin toch wel erg zenuwachtig te worden nu voor vanmiddag... Weet niet goed wat me te wachten staat ook ;)
    Ik denk een intake gesprek, inwendig onderzoek en een echo (hoop ik). Misschien nog bloedonderzoek.
    Ik moet het maar over me heen laten komen...

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Goedemorgen dames!

Sorry dat ik een tijdje afwezig ben geweest, maar ben nu weer actief aanwezig hoor!
    Heb alles bijgelezen, maar is teveel om overal op te reageren, sorry.

@Fliertje: Een nieuweling zie ik! Welkom en gezellig natuurlijk :D!
    En lees ook dat je (helaas) in een heftige periode zit! Dikke knuffel!

@Summerbloom; Sorry als ik er overheen heb gelezen, maar jij start nu met de iui toch? Hoe gaat dat? Al druk 'bezig'?

@Bouwjaar; Zie dat jij even afstand hebt genomen van het tempen. Hoe bevalt dat? Geeft het een stukje rust. Hoop écht dat jullie snel eens positief nieuws krijgen!!!

@Mosie; hoe gaat het met jou?!

@Livelife; Jij ook alweer druk bezig in een nieuwe cyclus. Wanneer zou je eisprong ongeveer kunnen zijn??

@Joyce; Wat fijn dat je echo goed was! Kom je hem nog even delen?! Fijn ook dat je nu wat positiever bent, houden zo! En nu uitkijken naar de termijn echo op 4 mei :D! Heb je veel last van kwaaltjes? Begint je buikje al te komen?

@all; Zoals ik had verteld heb ik het dus erg rustig aan gedaan de afgelopen weken. Soms wel wat frustrerend hoor, mijn moeder is hier dus veel en voel me soms best schuldig dat ze hier veel in huis doet. Hoewel ik weet dat ze het met liefde doet! Voor manlief net zo, die arme schat werkt ook nog hele dagen.. Ik zit dus lekker de hele dag lui op de bank te hangen....
    Maargoed, gister hebben we een pretecho gehad. Was echt geweldig om te zien hoeveel ons kindje alweer gegroeit is! Wat gaat dat snel hoor.. Het aller belangrijkste was, dat alles er goed uit zag! Het is dan wel geen echte medische echo, maar voor zover ze kon zien was alles goed. 10 vingertjes, 10 teentjes en een hartslag van
    140 per minuut.
    Beebje zat mooi met de beentjes over elkaar en stak zelfs zn middelvinger op! Maar na wat bewegen konden we heel mooi tussen de beentjes kijken, HIJ ging er echt voor liggen. We krijgen dus een zoon :D!
    Heb ook even gevraagd naar de hematoom, ze moest er echt naar zoeken dus dat is hartstikke goed. Hij is echt nog maar heel erg klein dus denk dat hij over 4 weken zeker weg is! Wat een opluchting! Moet natuurlijk niet nu als een gek weer van alles gaan doen, maar erg positief nieuws dus!
    Heb ook de bloeduitslagen binnen. Alles was goed behalve de rubella (rode hond) die moet minimaal 15 zijn en stond bij mij op 6. Wat dus betekend dat ik niet beschermd ben en absoluut niet bij iemand met rode hond in de buurt mag komen.

Sorry voor het lange verhaal hoor, had ook veel te vertellen :p.

11. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    #551 joyce86, 24 apr 2012
    Laatst bewerkt: 24 apr 2012
    Hey dames,

@moisie succes vanmiddag!! Misschien ben je er al maar toch nog suces!

@charity ik kan ff geen fotouploaden op onze nieuwe tablet... Gggggrrrrrrrr en had toen ff geen zin om me laptop erbij te pakken dus heb nog geen foto. Wel goed van je dat je zo'n rust hebt genomen!! En wat fijn dat alles zo goed is met jullie ZOON!

@bouwjaar hihi moest ff nadenken maar toen snapte ik WOD;). Wel balen dat je t alweer zeker weet.

@summerbloom lekker vrijgezellen feestje!! Hahaha handtas werpen!
    Jij ook succes vandaag, hoop dat ze je verder kunnen helpen.

Dochte lief is wakker, dus ben er weer vandoor!

12. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Nou wij hadden vandaag dus onze afspraak bij fertiliteit.
    Er is wel PCOS bij mij geconstateerd, maar daarmee kan ik nog gewoon zwanger worden dus hoeft niet nadelig te zijn. Het verklaart wel een hoop.
    We moeten nog weer zaad- en bloedtesten laten doen en dan in juni terug komen. Dus wordt vervolgd.

@Charity: wat leuk dat je nu al weet wat het wordt!!! Een jongen! Dat wordt dus een koningsgezin he?! Gefeliciteerd, hoor!

-Moisie: Din 24/04 afspraak bij Fertiliteit: PCOS. NOD 26/04. 2e Afspraak fertilteit 05/06.

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar wat ontzettend k*t

@moise pcos is dat je niet elke maand een eicel hebt toch?? hoe konden ze dat zo snel zien?

@charity fijn dat de hematoom zo goed geslonken is! en idd nog rustig aan blijven doen

follikel meting was weer vreemd, ze kon de follikel niet helder zien en wist dus niet of er wel een eicel in zat?? moest toen bloed gaan prikken en 'smiddags bellen voor de uitslag.
    dusss s'middags gebeld, was er iets mis met het analyse apparaat, zij zouden mij bellen
    2 uur later wordt ik gebeld krijg allemaal cijfertjes te horen die ik niet snap en niet heb onthouden(iets over hormonen iig) dat de dokter donderdag nog een keer wil kijken, of dat kan, ja mooi half elf, tot donderdag einde gesprek.
    ik snap er dus niks meer van ben maar gewoon door gegaan met spuiten hoop dat ik genoeg puregon in huis heb. hoor het morgen wel weer:(

14. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    -Joyce: 04-05 Termijnecho. Uitgerekend: 20-11-2012

-Moisie: Din 24/04 afspraak bij Fertiliteit: PCOS. NOD 26/04. 2e Afspraak fertilteit 05/06.
    [/QUOTE]

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @summerbloom dat is idd allemaal raar verlopen zeg..... ik zou ook zeggen gewoon zo doorgaan tot de volgende afspraak.

@moisie wel "fijn" dat ze iets gevonden hebben.... Nu in juni weer terug, dus toch weer meer dan een maand wavhten, waarom moet dat altijd zo lang duren. En had je dit bij de eerste niet? Of kan dat ook later komen?

Hier gaat t wel goed, krijg steeds meer vertrouwen!! Ben al verder dan de vorige keer, over iets meer dan een week termijn echo. Als die goed is dan is mijn vertrouwen helemaal terug!!

16. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Beetje laat maar toch de echo nog.

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @fliertje, lifelive: druk?

@charity nice dat het een mooie echo was en gefeliciteerd dat je een zoon krijgt.

@joyce toch bijzonder om te zien zo'n echo

@moisie pcos balen, maar wel fijn dat dingen duidelijk worden. Hopelijk is de rest in orde (je hebt er al 1 dus dan zou je toch denken van wel, maar ja)
    Hé zie dat jij ook op dag 2 zit :x

@summerbloom nou lekker dan weer vaag dat ze al die getallen tegen je opratelen nieuwe afpraak maken en gedag zeggen. En dan zou het dus een leeg follikel zijn? Ik ben wel benieuwd wat de arts vandaag dan zegt verder. Sterkte iig.

Nou gister nog 2 aannemers over de vloer. Natuurlijk ieder zijn eigen ideeen. Hopelijk kunnen ze snel een offerte sturen. Wil een keuze maken ben er klaar mee, geen zin meer om over na te denken.:x Steeds meer opties:
    * drain in hoek of onder douchedeur
    * wel of niet zolderkamer & washok laten doen (of zelf doen)
    * nu ook cv-vervangen huidige is van okt '97, oudje dus en voor douche zullen we meer debit moeten hebben (kost ook weer +/-1500)
    Ennuh ik ben niet zo goed in keuzes maken :)
    Al met al ben je een berg met geld kwijt als je geen handige harrie bent of kent.

18. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik weet eigenlijk niet of ik dan altijd al PCOS heb gehad, dat kan ook later ontwikkeld zijn... Het schijnt ook een link te hebben met je gewicht; als je er aanleg voor hebt en zwaarder wordt dan kun je dat ontwikkelen. Ik denk dat dat bij mij het geval is. Het advies is dan ook om minimaal iets van 5 kg af te vallen dan is mijn BMI goed.

@Summerbloom: ze kon het op de echo zien dat ik rond de 30 vochtblaasjes heb in iedere eierstok en dat moet normaal onder de 12 zijn. Ik moet nog wel 2 x bloed laten testen, maar het zal het alleen maar bevestigen want het plaatje is al vrij duidelijk.

Ik ben wel blij dat ze toch ''iets'' gevonden hebben. En ik heb wel een eisprong dus ik heb gelukkig niet in ernstige mate last van mijn PCOS. Alleen wel minder kansen over een jaar gezien en dan duurt het gauw al heel lang om zwanger te worden.
    Met mijn zoontje had ik gewoon onwijs mazzel met een toevalstreffer!!

@Bouwjaar: Ja, gister ongesteld geworden :( Ik kon wel janken... We hadden zo'n goede hoop door de innesteling afgelopen donderdag, maar het is niet blijven plakken :( :( :(
    Jij ook ongesteld dus?.... Op naar de volgende ronde maar weer.

@Joyce: wat leuk je echo!

@Summerbloom: succes met je testen! Wat een gedoe he ziekenhuis in en uit?!

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @moisie maar er valt toch niet vast te stellen dat er een innesteling geweest is? of wel?

20. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, kan niet missen: 5 dagen na eisprong hevige buikpijn. Ik was naar de huisarts geweest en die zei het zelf innestelingspijn of misschien een naderende blindedarmontsteking, maar voor het laatste zat de pijn eigenlijk ook al te laag.
    Ze konden het niet vast stellen met bloedprikken of een echo daar valt nog niets op te zien zo vroeg. Maar ja het is toch voorbij.

Deel Deze Pagina