Goedemorgen dames! Zou niet veel op zp zijn vandaag, druk bezig met de voorbereidingen en mijn lieve vriendinnetje uit Berghem komt vandaar ook met haar vriend en zoontje . @bouwjaar. Je cyclus is indd niet erg regelmatig . Maar je eitjes op dag 17 zijn toch niet laat? Mijne springt ook pas tussen de 17e en 20e dag. Duurt voor je gevoel iedere keer erg lang, maar dacht dat het wel aardig 'normaal' was.. Vandaag heeft FF mijn ei van dag 18 naar dag 20 verplaatst? Snap er niets van. Hij is niet gestegen, zelfde als gister; 37, maar daar ligt het niet aan. Als ik hem wat hoger zet, laat hij hem ook op 20 staan. Maar als ik hem naar 36.8 zet, dan wel weer op dag 18? Vind dat 20 zelf niet logisch, geen vruchtbaarslijm maar 'creamy' en bovendien had ik op dag 17 en 18 hele duidelijke ovulatiepijn, maar op dag 19 en 20 niet meer!
Hai meiden! @Bouwjaar: Ja, ik snap wat je bedoelt en gelijk heb je! Ik dacht even heel anders, dat wanneer je eitje springt, dat ie dan heel traag is . Soms denk ik niet meer helder na een week hard werken . Ik hoop dat het deze ronde raak is voor je! Nog 2 dagen tot NOD. Maar begrijp ik dus goed dat je normaliter gevoelig bent voor pukkels en dat je nu een gave huid hebt? Spannend meid! En ook nog geen bruinverlies gespot? En ik hoop echt niet dat het nodig is, maar het is je goed recht om na deze cyclus te gaan bellen. @Joyce: Welkom hier en gezellig dat je komt meekletsen. We hebben hier de afspraak dat we snel doorschuiven naar de Zwangeren . Ook jij hebt een heftige periode achter de rug, hoe voel je je nu? Het is voor jou nog kort geleden. Hoe ver was je? @Charity: Jij hebt je feestmuts al op?! Leuk dat je alles uit de kast trekt voor haar verjaardag! Vreemd dat trouwens je ei is verplaatst naar dag 20. En het strookt dus helemaal niet met je gevoel en je cervix slijm? Maar flink aan de klus blijven, dat is de enige tip die ik kan geven Over 2 weken zit ik al in het vliegtuig, ik kijk er zo naar uit! En na al dat geklus kan ik uitrusten in mijn vliegtuigstoeltje, hahaha. Ik ga naar 3 steden toe, dus een cityhoptrip. Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Ik zou eerst de stad in gaan, maar zo snel als ik plannen maak, kan ik zo ook wijzigen . Dus ik ga zo naar een vriendinnetje toe, op ziekenbezoek. En daarna naar mijn zwangere vriendinnetje. Volgens mij hebben we een ouderwets spelletjesavond, leuk! Zolang ik win in ieder geval , hahaha. Geniet meiden!
@charity Vriendinnetje uit berghem woont dan redelijk dicht bij mij, ik woon in Oss, dat ligt tegen elkaar aan. En tempen heb ik niet echt verstand van. Ik gebruik nu weer ovu testen,vorige keer ook 1 keer gebruikt en toen was ik meteen zwanger, dus hoop nu ook! @bouwjaar Ik hoop ook dat 2012 het jaar word, onze dochter word in augustus twee en ik vond twee jaar tussen elkaar wel mooi, maar dat word nu dus al wat meer maar hopelijk geen drie jaar.. En test jij je eisprong met ovutesten? Is idd wel erg onregelmatig, heb je dit altijd zo gehad? En hier op het forum hebben ze het wel eens over etos zwanger worden pillen, bij veel meiden met een lang cyclus was bij het slikken van deze pillen de cylcus ineens korter en regelmatiger. Er waren ook wel meiden bij die ze helemaal niet fijn vonden. Misschien eens uitproberen? @livelife Ik hoop ook dat we allemaal snel doorschuiven naar Zwangeren!!! Ik was bijna 10 weken zwanger toen we er achter kwamen maar het vruchtje was al gestopt met groeien met 6.4 weken en met 6.2 weken hadden we de eerste echo gehad Uiteindelijk is de miskraam vanzelf begonnen, echt heel heftig en pijnlijk...... Maar ik moet zeggen dat de nasleep me alles meevalt. We blijven er niet echt in hangen zeg maar en willen gewoon graag verder!! Naar welke steden ga je toe?? En hier is het weekend best rustig, morgen even naar mijn oma toe met me dochter en 's avond gourmeten bij vrienden. Vanavond nog niets gepland.
@charity ja oke dag 17 vakt wel mee maar dag 23 vind ik wel laat. Vooral als ik zie dat veel dames een cyclus van 28 dagen hebben. Je hebt je FF link niet in je handtekening staan he? Dan kijkt het wat lastig mee @livelife Het is vandaag voor mij nog 4 dagen tot nod, al heb ik voor het eerst nu dat ik denk hmm zal ik eerder testen. Aan de andere kant als ik me dan een witte test inbeeld ben ik alweer klaar. Owh heerlijk dat je over 2 weekjes pleitte ga (ei-technisch komt t wel uit, je trip?) @joyce Ik gebruik ook ovu testen. Het is wel fijn de posi testen een beetje met de temp stijging kloppen. Over der onrgelmaat tja jaren anti-conceptie gebruik en van daarvoor kan ik het me niet echt herinneren. Volgens mij had ik wel altijd dat ik om de ong 5 weken ongi werd, dus iets langer dan 28 dagen. Over die etos pillen hoor je heel veel verschillende verhalen, dat is wel lastig. Ik ben ze gaan gebruiken halverwege ronde 4. Toen ik 2* een cyclus van 32 dagen had dacht ik ik stop maar m'n lijf moet t toch zelf doen en prompt was ronde 8 weer 38 dagen en ik ben begin deze ronde dus weer gestart. Maar die wordt dus ook 38 dagen. Vanavond een verjaardag van een vriendin, morgen lekker niks. Het waait hier trouwens vet hard! Fijn weekend allemaal
Hoi meiden, En welkom Joyce86 Over programma's volgen (wat eerder werd gevraagd); jaaaah ik heb zeker TVOH en Wie is de mol? gekeken!!! Ik wilde oorspronkelijk dat Charly zou winnen en daarna dan Chris maar, maar ja.... Wie is de mol volg ik nu pas voor het eerst eigenlijk. Ik vind het wel heel leuk en wil nu nix meer missen Om verder nog antwoord te geven op andere vragen (sorry ik had niet eerder tijd om hier te reageren): Ik woon in Noord Holland en ben moeder van een zoontje. Mijn 1e zwangerschap ging heel vlot ( in 1x eigenlijk) en nu..... tja Ik heb sinds vrijdag last van buikkrampen en rugpijn. Dit was vrijdagavond het meest heftig en gister viel het wel mee. Maar ben bang dat het een slecht voorteken is... Temp is nog wel hoog, maar dat kan in 1x dalen van hoog naar laag pas wanneer ik echt bloed verlies. Ik hoop nog wel steeds zo
:x temp gekelderd en ongi meteen present, nu al. Deze LF past niet in het rijtje ik had het donderdag pas verwacht :x Schijtzooi
Hai ladies! Wat vliegt de tijd toch altijd in het weekend @Moisie: jij hebt ook zo'n de-spanning-wordt-opgebouwd-tot-het-einde temperatuurcurve?! Bij mij schiet ie ook op de laatste dag omlaag, maar ik hoop dat ie bij jou lekker hoog blijft! Leuk dat je een zoontje hebt, hoe oud is hij? @Bouwjaar: spannend! Dus jij hebt er dan wel een goed gevoel over deze ronde? En heb je eerder getest of wacht je netjes? Ei-technisch komt mijn trip perfect uit! Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat een businesstrip rond de eisprong echt niet kan . Mijn NOD is op de dag van terugkomst, dus als het nu niet lukt...! Meer relaxed kan ik niet zijn tussen eisprong en NOD. En bij mijn vorige zwangerschap was het 3x is scheepsrecht, dus ik hoop dat dat geluk mij nu ook is toebedeeld. @Joyce: ik vind het echt sterk van je dat je er zo mee omgaat. Het is een hele heftige gebeurtenis. Je had een vroege echo trouwens, was daar een reden voor? Had je al een voorgevoel bij de 2e echo? Je leest veel op het forum dat veel meiden het al voelen (daar was ik er trouwens niet een van, ik had er totaal geen rekening mee gehouden, misschien een beetje naïef achteraf). En leuk dat je al een dochtertje hebt! Ik ga trouwens naar LasVegas, Washington en NewYork , ik heb er veel zin in! @Charity: gefeliciteerd met je kleine meid! Veel plezier vandaag! Voor mij is het vandaag een heerlijke lazy sunday! En ik denk dat ik maar eens de H&M site goed door ga spitten .
Ohnee Bouwjaar, wat kut! *knuffel* Kun je een kortere LF hebben doordat je halverwege de ronde bent begonnen met de ZW pillen?
Ja dat vraag ik me nu dus ook af. In de andere cycli waar ik ze gebruikt heb had ik daar geen "last" van. M'n temp was trouwens ook vreemd stabiel (wat dus weer wat hoop gaf)
@bouwjaar Wat kl*te!!! Vanavond maar lekker een glas wijn drinken, al had je em natuurlijk graag willen laten staan.. @moise ik zie dat je al16 rondes bezig bent!! En de eerste keer na 1 ronde, wat een verschil zeg. Zijn jullie nog gewoon zelf bezig of lopen jullie al bij de gyn ofzo? En wie is de mol ben ik ook verslaafd aan!! @livelife Ik had mijn eerste echo eigenlijk rond de 8 weken, maar toen ben ik terug gezet naar ronde de 6 weken. Toen zat het dus eigenlijk al fout, maar omdat het hartje klopte was de verloskundige heel positief en zei dat alles goed zat. En die tweede echo heb ik gekregen omdat ik twee dagen daarvoor wat bloed verlies had, klein beetje eigenlijk maar. Maar toch een echo gehad en toen zat het fout.... Dus toen had ik er al wel rekening mee gehouden. 15 Januari ben ik ongesteld geworden, het was meteen zo anders. Veel minder heftig en het gaat nu ook veel langer door, maar heel licht dus... Eigenlijk geen buikpijn gehad terwijl ik dit normaal altijd best heftig heb.. hoopt toch dat t snel ophoud. Kan dit komen door de miskraam, weet iemand dat??
@Bouwjaar: mijn cyclus was ook (iets) langer toen ik die pillen niet gebruikte. Ik ging van 37 naar 31 (en nu dan 33). Nu gebruik ik ze maar weer trouw. Gebruik vandaag om te schelden en die wijnfles aan te vallen, en dan morgen met hernieuwde energie ertegenaan. Dat helpt bij mij in ieder geval .
@Joyce: ik kan me voorstellen dat de moed je toen in de schoenen zakte, jeetje. Wat betreft je menstruatie, bij mij is het ook anders na mijn ma. Maar juist heftiger en niet meer zo 'relaxed' als voorheen. Ook voel ik mijn eisprong ineens, terwijl ik dat daarvoor niet voelde. Je lichaam kan denk ik dus anders reageren na een miskraam.
Ik hoop dat komende keer juist de pre-ei-fase wat langer korter duurt en niet zo zeer de LF. Ik blijf ze toch maar gebruiken nu. Zit dus nu alleen te denken of ik nog 1 rondje af moet wachten of toch meteen maar de huisarts lastig te vallen. M.n. vanwege de onregelmatigheid: 35 dagen past weer beter in het rijtje, maar is wel wéér afwijkend.
Wij zijn lekker een weekendje weg geweest, naar Duitsland. Was met vrienden en erg gezellig. Helaas wel vanmorgen ongie geworden erg jammer had goede hoop voor deze ronde, maar weer op naar de volgende ronde en nu wordt er aan gewerkt door meer als 2 mensen. Moeten nu over 2 weken rond de eisprong samenlevingstest doen, en dan gaan ze ook kijken of mijn eisprong goed is @Livelife wat ontzettend gaaf dat je naar amerika gaat waar ga je ongeveer naar toe? @bouwjaar lijkt me idd erg vervelend als je zo'n lange cyclus hebt voor je gevoel toch weer een paar kansen minder en erg lang wachten @joyce ik had na mijn miskraam juist wat meer last van mijn menstruatie nu is het wel weer als voorheen Wie is de mol kijk ik ook alleen moet ik altijd werken op donderdagavond en kijk ik meestal op zondag uitzending gemist TVOH vond ik ook erg leuk om te kijken heb nu de finale gemist maar vind iris wel een leuke winnaar van deze 4 finalisten (was erg charlie fan)
Je moet niks he?! Dus als jij je er prettig bij voelt om niet nog een ronde te wachten, maak dan een afspraak bij de huisarts. Hij/zij kan je vertellen dat je misschien nog moet wachten, maar de kans op een doorverwijzing lijkt me net zo aanwezig, toch? @Summerbloom: balen van je ongi! En vooral als je goede gevoel toch niet blijkt te kloppen... Ik hoop dat er goede resultaten uit je test komen! En dat je hebt genoten van je weekendje Duitsland! Ik ga trouwens naar LasVegas, Washington en NewYork .
Thnx voor de feliciatie livelife! Onze dochter heeft zich prima vermaakt gister en wij ook . Ze is goed verwend. Moest toch wel even slikken hoor, 2 jaar alweer, pfff! @bouwjaar; wat ontzettend *** meid! Hoop dat je genoten hebt van je wijntje, maar die had je indd liever laten staan natuurlijk . Gaan jullie nu voor een doorverwijzing of wacht je toch nog even af? @summerbloom; jij ook op rood lees ik . Wat balen nou, vooral ook omdat je er zo'n goed gevoel over had dit keer.. @mosie; ik zie aan je banner dat je vandaag kan testen! Spannend zeg! Hoop niet dat ik er overheen heb gelezen, maar heb je al getest?! @joce; mijn menstruatie is ook heel anders sinds mijn miskramen. Zo is die van mij ook indd wat lichter, hij gaat opzich niet langer door, maar heb nu wel nog een aantal dagen last van 'spotting' en dat had ik eerder ook niet. Ook voel ik hem niet meer aankomen, eerder kreeg ik ruim van te voren al last van krampen, maar nu pas op het moment dat het doorbreekt. Dus als ik krampen krijg, is er ook meteen bloed. En mijn menstruatie begon eerst met bruinverlies, maar nu gewoon gelijk met helderrood bloed. Ik voel mijn ei ook pas sinds mijn eerste miskraam. Best apart, maar voel hem nu wel echt heel duidelijk.. @all; hier is de link naar mijn kaartje, kijkt indd wat makkelijker mee . 39017f Ovulation charts on FertilityFriend.com De symptomen komen dus totaal niet overeen met mijn eisprong.. Kan me ook echt niet voorstellen dat mijn ei indd op dag 20 is geweest, vind het ook echt maar heel raar dat FF hem daarop zet. Op dag 18 had ik een mooie dip en hij is daarna gewoon gestegen. Dat in combinatie met vruchtbaarslijm, hoogte/zachte baarmoedermond én de ovulatiepijn, zou ik hem zelf echt op dag 18 zetten.. Gekke is ook dat als ik mijn temp op dag 21 of 22, wat lager zet, hij mijn ei wel weer naar 18 verplaatst.. Ik weet wel zeker dat ik een eisprong heb gehad, dus dat is wel erg fijn. Maar de onzekerheid van wanneer hij nu is geweest, is best annoying. Helemaal omdat ik dus mijn menstruatie niet meer voel aankomen...
Nee dat is waar. Ik heb gebeld en ga donderdagochtend langs. Gewoon eens bepraten wat normaal is en wat niet. Mijn vriend zit nog bij een andere huisarts (er is net een nwe opvolger) dus ik zei al dat het wsl handiger is als hij bij dezelfde als mij gaat. Die is ook veel dichterbij. En ik dan bespreek ik wel of ik een verwijzing krijg of dat ik nog een maand moet wachten. Wel typisch, voor het ei onrustige huid, na ei stabiele temp geen pukkels. Zaterdagavond 2 pukkels op mijn rug, zondag temp gedaald en ongi. Het lijkt of die pukkels komen door veranderingen in hormoonspiegels @Summerbloom, idd balen van je ongi bent geworden. Weet je dat hoe ze dat doen, kijken of je eisprong goed is? @charity2010 Hmm het zou best kunnen dat je ei dag 18 was, als je het er echt niet mee eens bent kun je m handmatig verzetten
@bouwjaar; fijn dat je toch de huisarts hebt gebeld! Al is het indd om gewoon even je verhaal te doen en misschien wat gerust gesteld te worden. Ik weet dat ik mn ei handmatig kan verplaatsen, misschien ga ik dat indd ook nog wel doen, maar vind het gewoon zo raar dat FF hem op dag 20 zet. Vind ook dat mijn temp er niet veel belovend uit zien. Als ik terug kijk naar het kaartje waar ik zwanger was, was mijn temp wel wat hoger..
Heb even zitten 'spelen' met FF. Als ik de dipjes op dag 14 en 15 op discarded zet, dan verplaatst FF mijn ei naar dag 19. Heb nog een ander kaartje bij FF en die heb ik ook eens ingevuld voor deze maand en tot dag 21 zet hij mijn ei op dag 18. Bij de temp van dag 22, verplaatst hij hem dus naar dag 20 en als ik die discarded doe naar dag 19. Vraag me af wat er dan 'mis' is met mijn temp van dag 22, dat hij mijn ei zo verplaatst..