@moisie: Thanx voor de uitleg.. pff ben ook een beetje een sukkel wat dat betreft, had natuurlijk ff kunnen googlen. Lastig dat je je ei niet kunt vinden... pfff loop je een beetje je ei te zoeken en het is geen eens pasen. Inderdaad maar doorklussen ja, das het enige wat geen kwaad kan toch @all: ben vanrmogen bij de internist geweest en ondanks dat mijn glucosewaarden wel hoog waren op vakantie, had ik nu prima waarden! Hij was uitermate tevreden! Ook mijn schildklierwaarden waren iets beter. Deze kunnen nog beter maar staan een eventuele zwangerschap niet in de weg. Pfff doe altijd heel stoer, maar heb me toch wel behoorlijk zorgen gemaakt over die waarden hoor, maar we hebben dus absoluut groen licht om verder te gaan (hadden we al, maar toch, voelt wel prettig als hij het zegt)! Dus mocht deze ronde niet geslaagd zijn, dan ga ik met ovu testen de volgende ronde in, wetend dat mijn waarden in elk geval goed zijn... maar jonge jonge wat duren deze weken lang zeg... Maar dat geldt voor ons allemaal neem ik aan...
Hoi ff kort: het weekend (vrij-ma) waren we weg. En nu te druk om uitgebreid te reageren. Sinds zondag nieuwe ronde. Reageer later uitgebreid. (maar ik leef dus nog )
@moisie: pfff lekker clichetje gooi ik er even tegen aan hoor: Je moet maar je gedachten op wat anders focussen. Yeah Right! Alsof dat lukt! @bouwjaar: Welkom terug @all:sinds vandaag wel veel gerommel in mijn buik zeg maar... niet een goed teken
@lifelive wat rot dat je zo erg last hebt van braken, hopelijk verdwijnt het bij ... 12 weken? @1stxmom Tja op weg naar nod komt er toch altijd een vleugje hoop om de hoek kijken. Had ik ook terwijl ik wist dat het 99% kansloos was. Hoop natuurlijk dat het bij jou anders loopt. Mooi dat je glucose waarden goed waren, is dat nog erg veranderlijk dan? @summerbloom verrot dat de operatie niet helemaal de uitwerking had die ze gehoopt hadden. Dat hakt er ook wel in al die onzekerheid. Sterkte! @ moisie ik hoop dat morgen je temp omhoog schiet, ik heb wel kaartjes gezien waarbij het even duurde. Nog niet klusmoe? @hier Weekend weg: Was dubbel. Erg leuk. Kan genieten van mn nichtje en neefje. Wat een lieve kindjes, helemaal geen jankers. Die mondje die wijd open gaan als ze trek hebben en echt dicht blijven als ze genoeg gehad hebben Was erg gezellig. Zaterdag en zondag in omgeving gekeken en 2x gegourmet omdat we teveel hadden ingekocht. Echter ik word ook overprikkeld van alle geluiden; al dat geouweneel door elkaar, een broer die continue geluiden tegen zijn kids maakt, een vader die niet naar de spelregeluitleg wil luisteren, 3 man die het hem tijdens het spel uit gaan leggen, ik die dan strikt ben in de regels, iemand die 5x in 30 sec vraagt of ik wil spelen terwijl ik dan al niet meer kan nadenken hoe ik mn laatste rotkaart moet spelen. Ik voelde een uitbarsting aankomen en ik moest dus ff weg, maakt vriend zon opmerking dat ik alsnog boos wordt. Waar vader dus ook weer op reageert. En dan blèr ik alweer dat dit definitief de laatste keer was. Volgende dag gaat t dan wel weer al heb ik geen woord met mn pa gewisseld. Tja familie Ben nu nog moe, gaar, verkouden, ongesteld, verrotte rug/nek van het bed/kussen. Badkamer: vlot lekker. Die mannen werken echt hard. In de badkamer zitten alle muurtegels er alweer op, bij wc nog 2 wandjes. Is wel een puinzooi boven, natuurlijk alles onder het stof. Dus probeer dat gebied zoveel mogelijk te mijden. Schoonmaken komt wel als ze klaar zijn. Kan sinds start al niet meer wassen, mocht mijn was bij moeder inleveren. Luxe! Verder tja nieuwe ronde, maar ik heb er geen zin in. Het voelt allemaal zo kansloos. Komt misschien wel weer als ei nadert, maarja wanneer dat dan is ... weer zo vroeg? Zal vriend iig duidelijke instructies geven dit keer ..
@moisie nog steeds op zoek naar je ei? heb nog steeds geen verstand van temp.kaartjes maar hij schommeld wel erg of niet? @livelife gefeliciteerd met 10 weken hebben jullie het nieuws al van de daken geschreeuwd of wacht je nog tot 12 wkn @1stexmom spannend donderdag sollicitatie heel veel succes alvast! @bouwjaar weekendje weg met familie, altijd lastig, je kunt niet met ze maar ook niet zonder ze vanavond de ivf infoavond gehad stelde niet heel veel voor het hele proces werdt uitgebreid uitgelegd maar dat had ik (samen met vriendlief) al helemaal uit geplozen in de informatie brief en op internet. moet nog even een kort vraag gesprek kwijt dat echt heeft plaats gevonden Arts: na de puregon kunnen we niks meer plannen en moet u naar het zk voor de punctie wanneer wij dat bepalen Man: oh moeten we dan beide gaan? A: ja zonder sperma geen bevruchting M: dat kan toch van te voren geproduceert worden A: nee vers is kans op bevruchtig vele male groter, 3 dagen na de puncie is de terug plaatsing M: daar hoeft de man toch niet bij te zijn? A: jawel het zh wil dat beide ouders aanwezig zijn M: maar de bevruchting heeft dan toch al plaats gevonden? A: ja toch wil het zh dat beide ouders aanwezig zijn wat een eikel :x alsof hij er niks voor over hoeft te hebben behalve als het hem uitkomt een potje inleveren mijn nichtje wordt morgen weer geopereert nu openhart operatie om een lekkend klepje te maken weer een spannende dag voor de boeg. ben helemaal op van werk naar zh naar werk en weer naar het volgende zh, en dan ook nog hopen dat het gelukt is deze keer zere borsten (zwanger) kramp (nietzwanger) in ieder geval nog geen bloed, mag vrijdag testen maar vriendlief is donderdag tot zondag weg (TT) dus denk dat ik tot zondag wacht(of stiekem donderdag al) nu naar mijn bedje
@moisie nou het begin is er hopelijk morgen hoger, dan heb je iig je ei gevonden. @summerbloom idd klopt helemaal wat je zegt over familie. Naar zeg dat gesprek, ziet je man er tegen op? Heb je het er nog met m over gehad waarom hij dat zo zei? Sterkte hopelijk is hij op het moment zelf een goede en aanwezige steun voor je. Wanneer zouden jullie met ivf gaan starten? Sterkte maar weer voor vrijdag, spannende dag! Let goed op jezelf en hopelijk kun je ook nog wat momenten van rust vinden. Lijkt me niet onbelangrijk.
Zo ik heb ook zojuist een interne sollicitatie gehad. Project waar ik nu op zit loopt einde van het jaar af. En zag een mooie nieuwe functie (eigenlijk wat te vroeg) waar ze iemand op korte termijn voor zochten. Meteen gemeld dat ik het wel mag geworden ben, begin volgende week voor een deel met nieuwe functie, andere deel blijf ik huidig project doen. Ik ben volgend jaar juni echter 3 jaar in dienst en dan moet ik er 3 maanden tussen uit. Krijg nu dus een contract tot die tijd. Ik heb aangegeven dat ik wel wil terug komen na die tijd en ik denk dat dat de intentie ook wel is, tenzij ik niet goed op die functie blijk te passen. @1stexmom, jij succes morgen!
@all: had weer eens per ongeluk mijn abbo opgeheven (lekker als je alles op je telefoon doet ), maar heb jullie weer gevonden. Gelukkig krijg ik morgen mijn Ipad dus dan is het allemaal wat groter en raak ik niet meer per ongeluk knoppen aan die ik niet moet aan raken... Ja ja, ik ben ongelooflijk materialistisch dus kan heel blij worden van nieuwe spullen @bouwjaar: mijn waarde schommelden behoorlijk, ik ben ook pas officieel diabeet (jee wat klinkt dat naar) sinds november en sinds jan aan de insuline dus het is nog wat wennen allemaal. Maar daarom wel fijn dat hij zo tevreden was. Voelt goed... En wat betreft familie: snap helemaal wat je bedoelt! Wij hebben straks ook weer gezellig familieweekend...wat op zich gezellig is, maar ook veel irritaties altijd oproept... en veel, veel neefjes en nichtjes op wie ik gek ben, maar waar ik tegenwoordig soms ook niet altijd tegen kan... vooral niet als ze met zijn allen zijn Maar goed, ik doe altijd mijn best om beetje vrolijk over te komen... @Summer: Wat een $%$#%$# zijn mannen soms! Ongelooflijk zeg... daarna wel een 'stevig' gesprek gehad? Maar net wat bouwjaar zegt, misschien is ie zelf ook wel zenuwachtig en weet ie niet hoe hij ermee om moet gaan? Hoe gaat het zelf met je? Zie je er tegenop? Ik heb begrepen van vrienden dat het best heftig kan zijn IVF... zij ziet er wel wat tegenop (eind augustus mogen hun voor de 1ste poging). Natuurlijk wel mooi dat dit allemaal kan, maar toch... En wat spannend zeg met je nichtje! Ik hoop heel erg dat het goed gaat! @bouwjaar, zie net je berichtje! hoop dat je eruit komt bij je bedrijf!
@bouwjaar gefeliciteerd super dat je nu een nieuwe uitdaging krijgt, wel klote dat je er volgend jaar 3 maanden tussen uit moet maar misschien heb je geluk en kunnen ze tegen die tijd niet meer zonder je @1stexmom ooh leuk een ipad ben ook wel van de gedgets wil erg graag zo'n ding laat je weten hoe die bevalt de ivfbijeenkomst was een met meerdere stellen en was (gelukkig) niet mijn man die dat zei vriendlief was ook niet gecharmeerd van die vent haha de operatie van mijn nichtje is erg goed gegaan de artsen hebben zelfs meer gedaan als geplandt ze houden haar de komende dagen in slaap ivm de pijn dus nog wel even spannend of het wakker worden straks goed gaat maar tot nu toe zeer positief ik denk dat ik morgen ga testen anders wacht tot zondag zodat mijn vriend erbij is twijfel nog wel erg ben zo bang voor omowit
@Summerbloom: oh gelukkig was dat niet jouw man (had ik in eerste instantie ook zo gelezen net, hoor)! Wat een EIKEL inderdaad!!! In een vruchtbaarheidstraject sta je toch met z'n tweeen?! Tenzij je een BAM wilt zijn natuurlijk... Over mijn temp... ja; die is altijd wel een beetje aan het schommelen eigenlijk... Ik meet mijn temp ook gewoon met een oorthermometer dus misschien ligt het daaraan, hoor... Maar de grote lijnen haal ik er wel uit met FF en de ovutestjes helpen ook nog mee Fijn dat de operatie van je nichtje goed gegaan is! Spannend dat je morgen gaat testen!!! Ik ben benieuwd... Succes! @Bouwjaar: O, nee wat jammer nou dat je ongesteld bent geworden... Balen! Ik zat in mijn ei dagen en ben wel ''klus moe'' inderdaad ha ha ha Wat je familie weekend betreft; zo gaat dat vaker bij families, toch? En hoe meer mensen bij elkaar, hoe meer verschillende karakters en meningen bij elkaar he? Dat wil nog wel eens botsen. Dus volgende keer niet weer? Of heb je dat alleen maar gezegd? Gefeliciteerd met je nieuwe functie!!! Toppie! @1steXmom: Als je ''ons'' niet kunt vinden kun je ''ons'' ook terug vinden via je inlognaam en dan ''statistieken''. Zo vind ik ''ons'' hier altijd terug Leuk dat je een Ipad hebt! Wij zitten er ook aan te denken doordat mijn man via zijn werk er 1 ''goedkoper'' kan krijgen... Maar het blijft een hoop geld he zo'n ding?!
@summer: Hahaha dacht ook dat het jouw man was. Had al medelijden met je hihi. Ik laat zeker weten hoe de iPad bevalt hoor, ben straks niet meer weg te slaan bij dat ding @moisie: ja zo krijg ik hem dan ook altijd weer terug, maar abbo is toch makkelijker... Wij kopen hem niet trouwens... Nemen zo'n NRC next abbo. We wilden toch al een krant en nu krijgen (na ja, je betaald hem wel natuurlijk) erbij voor 80 euro... Summer: testen morgen?? Duim duim! N mooi van je nichtje zeg!
@1stexmom ah mijn collega zoekt nog deelnemener voor haar onderzoeksproject "leven met diabetes" waarbij de partner ook wordt betrokken. Maar ff serieus het lijkt me wel raar als je iets echt blijk te hebben. Het aanpassen van je levensstijl heeft een positieve invloed (lees ik overal), dus je bent rete-goed bezig Oja via google kun je ons ook vinden (topic naam en site) @summerbloom owhhh ik dacht dat het jouw man was. Gelukkig niet. Maar wel sneu voor die vrouw van die vent. Hoopt dat zij dan ff een stevig gesprek met hem gaat hebben. Nog getest vandaag of wacht je tot zondag? Hmmm spannend, ik duim voor je! @moisie tja ik heb er dit jaar ook echt hard over nagedacht of ik het wel wilde. Ik weet het niet wat ik volgend jaar zal doen, het was ook gezellig. Er staat ook nog een motorweekendje op de planning met ouders, broer en ik, maar ik heb die avond ook geroepen dat ze maar lekker met zijn 3-en moesten gaan Ik weet ook nog echt niet of ik mee ga, want ook daarover had ik erg getwijfeld. Functie is echt een nieuwe uitdaging, zal ook nog aan mezelf moeten werken. Ook wel spannend of het allemaal gaat lukken. Bij ons moet iedereen die langer blijft er 3 mnd tussen uit, momenteel zijn div collega's weg. Geen vaste geldstromen hier (niet commercieel instituut) dus kunnen niet zomaar iedereen in vaste dienst nemen ivm financiele risico's.
Hoi 1stexmom, Ik heb het even opgezocht die NRC actie en klinkt als een goede actie ook. Wij zouden 250 moeten bijbetalen voor de nieuwe Ipad via zijn werk... Is dat nou wel een goede aanbieding?... En dat is toch een hoop geld voor ''een gadget''.... Waarschijnlijk gaan we hem wel te gek vinden en elke dag gebruiken dus halen we het er wel weer uit... Wat een dilemma.
ff snel hoor... @bouwjaar: als ze nog iemand zoekt wil ik wel meewerken hoor, PB maar... @moisie: ik ben he-le-maal gadget gek en koopziek, dus ik zeg: Doen! Moet je naast die EUR 250,- nog iets betalen aan abbo ofzo? Anders is het echt niet duur hoor... Wij nemen overigens alleen de WIFI versie (dus geen 3G erop). 3G heb ik nml wel op mijn telefoon dus heb ik onderweg niet nodig. En mijn man kan zijn 3G op zijn samsung telefoon streamen (ofzo, echt helemaal geen vestand van) zodat ik op de IPad onderweg alsnog 3g heb... Dat scheelt dus abbo kosten voor de Ipad... Daarnaast hadden wij nog geen krant dus, vandaar dat wij het abbo NRC hebben genomen... Maar nogmaals... maakt niet uit hoe, als je hem maar krijgt Hahahahahaahaha
En het is natuurlijk geen "gadet" maar een levenstijl *verzucht zij diep, terwijl mijn ogen dromend omhoog rollen* *proest daarna heel hard het uit*
Hihi die 1stex mom. Ik ben geen gadget-figuur. Enige reden dat ik een smartphone heb is omdat het de oude van m'n vriend is. Maar zou niet meer zonder kunnen. Nouja zou m erg missen. En als er al een komt (vriend kijkt er wel naar)... zal het een worden van het andere platform: Android. Dus geen Apple. Maar goed vriend gaat eerst maar es de tv goed leren die die laatst gekocht heb, waar ik eht ook al niet meer eens was. Oude deed het nog. @moisie ik denk dat je wel goed moet kijken wat je krijgt voor die 250,- Ik heb nl wel even gekeken bij de NRC next aanbieding maar daar zie je ook dat je bij verschillende opties meer moet bij betalen @summerbloom je heb of niet meer getest of hij was (nog) wit? Een positieve testen verwachten wij natuurlijk meteen een foto van. Nou bij ons vlot de badkamer lekker maar is nog niet klaar, er wordt vanmiddag gekit zodat we iig kunnen douchen van het weekend. Gisteren was het zo warm dat we even in de tuin konden douchen (met koud water, brr) Wel wordt ik langzamerhand gek van dat ALLES alles wat je aanraakt onder het stof zit. M'n moeder bood al (div keren) aan te helpen, maar ik heb hele erge moeite mee om zulke dingen aan anderen te vragen. Ben gewend m'n eigen troep op te ruimen. Door tijdgebrek en eters vanavond toch gevraagd of ze even wil stofzuigen en dweilen, rest doe ik zelf wel. Van het weekend verder geen plannen: heeeerlijk. Jullie?
@bouwjaar: Jep, echte Apple fan hier hoor. Man niet, die is meer van de android... Dus altijd lekkere discussies bij ons... Wat balen van dat stof allemaal! Maar als je moeder het aanbiedt, vindt ze het vast ook niet erg om te helpen toch? @summer: getest?? Wij geen wilde plannen... Lekker rustig weekendje!
Hier ook een echte applefan! Vriendlief ook, dus dat is mooi! Of eigenlijk vindt hij het mooi, want dat scheelt weer discussies over dingen aanschaffen de ja of de nee . @Summer: heb je nog getest? Ik ben ook wel erg nieuwsgierig! En wat een irritante kerel zat er bij die informatieavond, als dat mijn vent was... @Bouwjaar: dus van het weekend geen koude douche in de tuin meer! Ik dacht eigenlijk dat zo'n badkamer verbouwen best snel ging, maar dat heb ik redelijk onderschat zo te horen. Je moet nog geduld hebben ook, hihi. @1steXmom: goed om te horen dat je waarden al beter zijn! Keep up the good work! @Moisie: wij gebruiken de ipad ook veel! En voor onderweg (vakantie, vliegtuig) is hij handig om spelletjes te spelen. Even een potje Yahtzee op de ipad, hoppa! Hier is het nog steeds pittig: deze week meerdere keren mijn eten niet binnen kunnen houden. Had het idee dat ik stikte in mijn gehaktbal ... Hihi, sorry voor de details. Gisteren de termijnecho gehad, maar opnieuw wilde beeb niet meewerken, dus een goede meting was het niet, maar vooralsnog 1 dag vooruit . Onze trots is nu 3,8 cm en beweegt als een gek! En wat ik zo bijzonder vond: je zag echt al 2 hersenhelften, kaakjes, ruggengraatje. Hier niks bijzonders dit weekend, moet echt rustig aan doen. Anders heb ik alleen mezelf ermee. Ik ga wel zo even lunchen met een vriendinnetje, zin in! Meiden, mijn grote trots! Hij heeft wel armen hoor!
Wat een mooie foto! Nog steeds goed aan het zwangeren dus? Ik snap dat het onwijs vervelend is... Maar ow wat hoop ik dat snel mee te mogen maken zeg!