Yep gaat weer stuk beter. Gisteravond nog even met mijn s-zus gebeld. Dus zij en m'n broer weten nu ook hoe de vork aan de steel zit. Zelf hebben ze een 2-ling dmv IVF dus de teleurstelling herkennen ze maar al te goed. Zij is wel nuchter en loopt ook niet op de zaken vooruit. Blijkt dat zij de kijoperatie pas na div IUI heeft gekregen en enkel omdat dat moet voor ze aan IVF mochten beginnen. Verder kon ze ook niet allemaal precies herinneren hoe het gegaan is, gelukkig maar! Ik zal nog even tegen mijn vriend zeggen dat ik verwacht dat ie mee gaat...Lijkt me logisch maar om vergissingen te voorkomen. s-zus en broer zeiden ook dat je het samen moet doen. Is iets van beide, bovendien kan ik niet zelf terug. Hoop wel dat als ik als laatste moet, ik nog wel naar huis mag. We zullen zien. Ah jullie willen het geslacht ook weten. Er zijn in mijn omgeving weinig mensen die dat niet willen weten. Eerst dacht ik altijd: toch leuk als eht een verrassing blijft, maar ik denk nu dat ik het ook wel zou willen weten. Ennuh als je pas gaat shoppen als je weet wat het wordt heb je dan niet de neiging veel van de "bijbehorende" kleur te kopen? Kijkend in de toekomst: Mocht er ooit nog 2e komen van het andere geslacht kun je weinig hergebruiken.
Ah, das misschien wel fijn voor je, een soort van ervaringsdeskundige? Man wat een gezeik is het toch allemaal. Pfff... Maar fijn dat je nu met s-zus erover praten kan, kan je misschien toch nog wat geruster stellen. Ja ik vind ook dat manlief erbij hoort te zijn hoor, maar je weet niet hoe het gaat in sommige relaties. En sommige mannen kunnen een soort van plaat voor hun kop hebben waardoor ze niet alles snappen... Beter dat je het even duidelijk maakt van tevoren ja. Mijn man was beide curretages mee gelukkig, hij vond dat vanzelfsprekend. Sterker nog, hij gaat elke gynaecoloog afspraak en echo mee, laatst gevraagd of hij dat wel wilde omdat ik zoveel vrouwen alleen zag gaan. Hij keek me aan alsof ie water zag branden... Vond het logisch dat ie meeging. Maar kan met zijn werk ook wel makkelijk dus ideaal. Alleen toen de dokter zei dat ik gewoon door moest gaan met bewegen en dingen doen toen ik zei dat ik zo moe was, baalde ik wel even, nu zegt ie de hele tijd dat ik toch gewoon met de hond uit moet hihihi. Beter dat ie er toen niet bij was geweest, had ik er mooi ff gebruik van kunnen maken hihihi. Bij ons in zhuis is het zo dat je bij dagopname zelfs om 19:00 's-avonds nog ontslagen wordt, dus ik denk dat je wel dezelfde dag mag hoor, hoe laat je ook geopereerd wordt. Maar anders van tevoren even al deze vragen opschrijven en gewoon stellen! Dan weet je het zeker! Ja we willen het zeker weten! Ik ben ongelooflijk ongeduldig en kan echt geen 9 maanden wachten tot ik weet wat het wordt. Tenzij die mogelijkheid niet bestond, maar die is er wel, dus wil ik het ook weten. Ja ik weet niet wat het is met dat shoppen, normaal koop ik alles wat los en vast zit, maar op de een of andere manier durf ik nog niet zo goed!? En ik weet ook niet wat ik kopen moet (echt suf want er zijn lijsten genoeg natuurlijk)... Misschien toch nog wat terughoudendheid... Enne... wij zijn nu geneigd om het bij 1 te laten... dit was/is al zo'n wondertje en ik weet niet of ik nogmaals dit traject allemaal red. Uiteraard wil het niet zeggen dat het de volgende keer ook allemaal zo gaat... of dat we niet van gedachten veranderen... maar dan koop ik dan nieuw spul hihi S-zus en broer dus tweeling? Leuk man! Bij ons ook veel tweelingen in de familie (oa mijn zusjes) maar ik ben toch wel blij met 1 tje hoor... weet het nog goed van mijn zusjes dat het best druk is met 2 stuks hihi. Volgens mij had je het ook wel eens gezegd trouwens maar sla het nu pas op
Zo fijn weekend gehad allemaal? Die van mij vloog weer voorbij. @1stexmom, ach eerst ook maar eens deze ter wereld brengen Kan me voorstellen dat je wat terughoudend bent met aanschaffen... komt vast nog wel. Als je er een goed gevoel bij hebt is eht ook veel leuker aanschaffen. Twee koters in 1x is, zoals ik het zie bij m'n broer, best zwaar. Helemaal wanneer je in je eentje bent. Kindjes zijn echter wel gewend dat ze soms even moeten wachten, je kan er bijv nou eenmaal niet 2 tegelijk naar beneden tillen. Eten geven vind ik bij 1 al doorwerken en dan zal je er maar 2 tegelijk moeten doen Maar ook leuk en ze zijn in 1 x klaar zo. Nou vragenlijstje gemaakt, zal ik ze bij de pre-operatieve poli eens even gaan bestoken met wat vragen. Moisie en lifelive hoe gaat het bij jullie? Summerbloom nog lekker aan het genieten?
Ja druk druk, voel me sinds dit weekend ook weer een beetje vol energie. Tenminste, niet meer zo beroerd en niet meer zo ontzettend moe. Toch wel fijn omdat ik deze maand half half beginnen met de nieuwe baan Hoe laat moet je eigenlijk? Veel sterkte of succes zo meteen dan (weet niet zo goed wat ik je moet toewensen)
Moest om 16.00 even langs, maar stelde geen ruk voor. Vooral niet bij die anesthesioloog. Aan die verpleegkundige wel wat vragen kunnen stellen. Ze hebben er geen kluisjes dus ik laat alles, foon ook, maar thuis. Ken ik niet eens whatsappen als ik me oke voel Boek mee en wat flutblaadjes maar kopen. Oja en maandverband aanschaffen want je mag die maand geen kurkies gebruiken. Gedverdemme. Fijn dat jij je weer wat beter voelt zeg! En dan ook lekker met goede energie die nieuwe functie starten. Dat benne berichten
i'm back heerlijke vakantie gehad helemaal uitgerust, heb wel af en toe wat kunnen lezen met de wifi maar ben het meeste alweer vergeten, ben op vakantie helaas gewoon ongesteld geworden, en dus zh gebeld en bij thuis komst een koelkast vol medicijnen voor de ivf(had ik mijn moeder laten halen omdat ik bang was dat ik het anders niet optijd had) 11-9 gaat de eerste spuit erin en 20-9 uitgangsecho daarna puregon erbij spuiten dus ws eind van de maand punctie.
Heee Summerbloom, Gezellig dat je er weer bent. Jammer dat je toch ongesteld bent geworden, je hoopt toch dat verder stappen alsnog niet nodig zijn. Die spuit ga je die zelf zetten of gebeurd dat in het zh? Nou hopelijk is dit maar 1x nodig, mijn s-zus had dat geluk. Hopelijk bij jou ook.
Hoi meiden, Sorry, dat ik er even niet was.... Ik heb vorige week een auto ongeluk gehad! Ik was juist op weg samen met mijn zoontje naar het ziekenhuis voor een afspraak met maatschappelijk werk vanwege de verplichte ingelaste pauze vanuit fertiliteit, toen een vrachtwagen naast mij een klapband kreeg! Hij belande met zijn achterkant tegen mijn rechter zijkant, dat was een heel heftig moment! Ik dacht even dat het niet meer goed zou komen... Gelukkig zat mijn zoontje achter mij dus ook aan de linkerkant en hebben we wonderwel allebei helemaal niets behalve schrik! Alleen de auto is wel behoorlijk kapot. Vandaag hoor ik of hij wel of niet total loss wordt verklaard... Hadden we hem net na de vakantie naar de garage gebracht voor 300,00. Maar goed, dat is zeer zeker het belangrijkste niet, we leven nog!!! Mijn cyclus is dramatisch sinds die HSG! Ik heb steeds last van tussenbloedingen. Op vakantie had ik het en nu heb ik het ook weer. Wat moet ik daar nou mee he?.... En als toppunt heb ik afgelopen weekend te horen gekregen dat mijn ouders misschien uit elkaar gaan.... Er is wel een beetje veel shit de laatste tijd, maar voor nu ben ik nog helemaal in de blijheid van dat we zonder kleerscheuren het ongeluk hebben overleefd. One day at the time. @Summerbloom: Leuke vakantie gehad dus? Jammer dat je ongi geworden was... Nu gaat het heel spannend worden met het beginnen van het prikken. Jee! @Bouwjaar: rustig aan meid, alles komt goed! Je hebt niet zomaar de keus genomen voor de operatie en ze doen het ook niet zomaar. Blijf erachter staan, het is allemaal voor het goede doel. Ik leef met je mee.
@moisie ik denk heel ff spieken nog hier voor ik qua werk met iets anders verder ga maar ... Jeeetje wat zul je geschrokken zijn zeg en wat een geluk dat je zoon linksachterin zat! Verder zijn jullie helemaal oke? Geen nachtmerries 's nachts? Je auto in de prak is wel onhandig en balen want het kost altijd weer ladingen geld. En dan ook nog dat bericht van je ouders... dat hakt er toch ook wel in. Komt het onverwacht voor jou of had je al een vermoeden dat eth enti helemaal meer boterde? Als je twijfels hebt mbt je cyclus zou ik denk ik toch ff de gyn bellen. Alleen mijn cyclus van de hsg zelf was raar. Je zou op hier nog eens kunnen vragen hoe anderen dat hadden/hebben.
@Summer: Wat fijn dat je er weer bent! en dat je een fijne vakantie hebt gehad! Balen van je ongi zeg... Maar ik hoop dat je maar 1 x een ronde hoeft mee te maken en dat het meteen raak is...Spannend allemaal en ik kan me voorstellen dat je er wellicht ook wat tegenop ziet? @Moisie: JEEEJJJ, pfff wat blij dat alles goed is met jou en je zoontje! Wat zul je zijn geschrokken zeg... Man man... En dan je ouders... Wat een weekje... Lekker rustig aan en idd maar ff bellen met arts als je het niet vertrouwd. Dikke knuffel!
@bouwjaar ben benieuwd hoe je operatie verloopt ik heb er geen gehad dus kan je niet helpen met ervaringen wel 6 jaar geleden geopereert en vond de het eigenlijk wel meevallen achteraf maar als ik weer zou moeten zou ik me ws toch ook weer druk maken @moisie wow wat heftig gelukkig idd allebei ongedeert maar wat zul je geschrokken zijn zeg heb je wel iets van slachtofferhulp dat je er over kunt praten, en je ouders uitelkaar is ook niet zomaar iets zeg, had je het wel aan zien komen? wat een rot tijd voor je zeg een hele dikke knuffel en zorg goed voor jezelf @1stexmom zie heel erg tegen de punctie op maar zou het liever vandaag hebben als morgen haha en dan de volgende dag een positieve test dat zou wel makkelijk zijn, maar eerst nog even 3 weken spuiten volgende week dinsdag de eerste maar mag van mij wel snel gaan hoor
@Summer: Wanneer weet je dan of de poging gelukt is? Is dat eind sept/begin okt zo'n beetje? Wat een spannende tijd zeg! Die vrienden van mijn hebben 20 sept informatiemiddag in Nijmegen met prikinstructies (icsi). Dan hopen ze oktober te mogen starten, maar wegens wachtrijen kan het ook pas december worden. Zij ziet er heel erg tegenop maar heeft ook zoiets van zo snel mogelijk beginnen... vooral omdat ze eerst hadden gezegd dat ze afgelopen juli wel konden starten... Dus het duurt allemaal maar... maar ze hopen nu op oktober... @moisie: Hoe is het nu? Al meer bekend over de auto? En hoe is het met je zoontje? En je ouders? @livelife: Hoe gaat het met jou? @Bouwjaar: Hoe gaat het meissie? Bijna zover... Krijg je eigenlijk meteen uitslag of moet je daar een aantal weken op wachten?
Hoi meiden, Het gaat alweer stukken beter gelukkig. We hebben geen nachtmerrie's. Mijn zoontje is er ook heel goed onder. Mijn ouders gaan eerst toch nog relatietherapie proberen, dus wie weet... Ongeluk komt in drieen, toch?... Ons hondje kreeg voor het eerst zijn prikken en had daar een allergische reactie van! ik weer halsoverkop terug naar de dierenarts en daar heeft hij een tegenprik gehad. Nou, als het ongeluk in drieen komt, mag het nu wel even klaar zijn he?!...
Nou morgen voor 7:00 ontbijten. Zal morgen wel zenuwachtig zijn. Gyn komt einde van de dag wel vertellen hoe operatie verlopen is, maar hoe of wst precies weet ik niet. We zullen toch wel weer moeten komen want de verdere planning wordt.
@1stexmom nee half/eind oktober pas, tp is waarschijnlijk eerste week oktober en dan weer gewoon 2 weken wachten , jammer dat je vrienden nu dan weer zo lang moeten wachten maar er zijn idd lange wachtlijsten op de fertiliteits afdelingen @moisie oh dat kon je er nog wel even bij hebben heeft je hondje er nog last van? @bouwjaar heel veel succes vandaag hoop dat alles goed gaat en je vanavond weer lekker op je eigen bank zit
@Bouwjaar: Heel veel succes vandaag, ik hoop dat je niet al te veel last ervan hebt! @Moisie: Fijn dat jullie er niet zoveel last van hebben... en dat je ouders het toch nog willen proberen... @Summer: Jeetje wat duurt het dan allemaal! Ik duim heel hard voor je! Hopelijk meteen een lucky shot! @Livelife: Hoe is het meid? Hopelijk gaat het wat beter met je! Ik vandaag echt een kl*te dag zeg! Zijn allemaal kleine dingen maar ben nu echt enorm chaggie.. -hond van mijn ouders op bezoek, heeft vannacht kamer onder gepiest, kussen vervreten... -insuline naalden vergeten -brood vergeten en kantine gaat pas 11:30 open -koffie over mijn hand en op de trap laten pleuren op het werk -smoor druk en niets wil, systeem is super traag -verslik me net in mijn water etc etc... :x:x:x Maar het zijn maar kleine dingentjes
@1stexmom owhh er zijn soms van die dagen dat alles mis gaat. En dan is het nog niet eens middag. Sterkte vandaag. Vergeetachtigheid is dat ook niet een "bijwerking" van zwanger zijn? Kende iemand die vergat ook aldoor waar haar sleutels waren @Summer, idd 3 weken...wat een eeuwigheid Detijd vliegt behalve bij dit soort dingen @ moisie nou jij heb je portie ook wel weer gehad zo. Hopelijk gaat alles voorlopig even normaal. @lifelive.. nog steeds druk? Ik wordt langzamerhand best zenuwachtig, why. Ga maar weer voor de tigste keer naar de plee. Over een kwartiertje ofzo maar vertrekken. Dan ben ik misschien wat vroeg maar thuis wachten ben ik ook wel klaar mee.
Dames, ik heb t overleeft . Bijna niet misselijk geweest, niet over m'n nek gegaan. Eigenlijk geen pijn gehad. Maar wel nu rotgevoel in mijn buuk en wat steken in mijn schouder, wsl door dat gas. Lig nu lekker in bed. Belangrijkste : hij heeft niks afwijkends gevonden. Hij zei nog dat ik een lange blinde darm heb. Vrijdag heeft mn vriend nogmaals een kwak ingeleverd. Als dat oké is mogen we het nogmaals een half jaar zelf proberen. Tja weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ene kant voelt t zinloos, andere kant zelf nog steeds beste kans en als t lukt is ook wel t leukste.
@1stexmom oh wat erg als alles mis gaat wel de dag overleeft?? @bouwjaar wat fijn dat er niks afwijkends is gevonden en dat alles is meegevallen! en als de zwemmertjes goed zijn weer een half jaar zelf aan de bak, is idd wel het leukst als dat gewoon lukt, wanneer krijg je daar de uitslag van
Zaad in geleverd bij zh dichtbij, voor gyn zitten we eentje verder. Als t goed is wordt uitslag ook naat hem gestuurd, hij vroeg volgende week ff een belafspraak te maken om te horen of hij t al binnen had. @1stexmom idd, dag overleefd?