Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Volgens FF 4 weken en 3 dagen, nog erg vroeg dus. Pff nou komende week eerst maar es rustig afwachten of het niet mis gaat en dan.. Ik kan niet nadenken...eh de gyn maar bellen. Kan ik van de wachtlijst af.
    Heb jij je nog aangemeld bij een vk? Of blijf je onder controle bij het zh?

Pff ik moet me echt ff dwingen om met iets anders bezig te gaan.
    Straks maar nog een lading testen halen.. hopelijk kunnen die mijn onzekerheid komend week de kop indrukken.

2. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    ik krijg in het zh een echo maar heb ook de behandeling gehad, ik zou denk ik de vk bellen als ik jou was en even wachten met jezelf van de wachtlijst halen tot je wat verder bent nu toch nog zo pril en onzeker. al wil je ws ook niet als het mis gaat meteen die mmm in dan is de 3 maanden wacht tijd (lang) maar misschien wel weer beter. dus toch gewoon afmelden daar want over 8 maanden heb je gewoon een prachtbeeb in je armen :)

heb altijd zo'n fijne duidelijke mening die zichzelf tegenspreekt;)

3. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hihi, en nog een positieve test! Bruin bloedverlies is normaal hoor, tenminste dat is wat ik altijd hoor en lees... Kan me voorstellen dat het enorm spannend is, de laatste keer bij mij waren de 1ste 12 weken echt dodelijk. Ik begin nu pas te genieten... En zoals gezegd, ik heb er enorm veel testen doorheen gejaagd, 2x5 van Kruidvat heb ik denk ik wel 5 x gekocht en een stuk of wat van de CB digital... en dan met en zonder tijdsaanduiding:D
    En als het je een beetje rustig houdt om te testen, moet je dat gewoon doen... vind ik dan...
    Ik zou idd ook even wachten met bellen naar zh. Uiteraard ga ik ervan uit dat dit helemaal goed gaat, want ik had eind 2011 besloten dat 2012 een prachtig mooi jaar wordt voor iedereen, en dus ook voor jullie (ja Moisie, voor jullie geloof ik er ook nog in!)...maar wacht in elk geval de 1ste echo even af...

@Summer: Volgende week de 1ste echo zie ik. Spannend zeker? Blijf je onder behandeling van het zh staan? Moet zeggen dat het mij prima bevalt hoor, bezoekjes zijn altijd wel kort, maar ik hou niet van dat hele zweverige wat ik bij de VK de 1ste keer wel had.

DAMES, Echt helemaal te gek voor jullie!!

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Wat te doen straks twijfel ik nog over. Het het vk-centrum hier staat: "De eerste keer dat je bij ons komt, zo rond 8 a 9 weken zwangerschap, is een intake-gesprek." Maar dat duurt nog een eeuw, misschien kan ik by de gyn wel eerder terecht, maar dan kikken ze me natuurlijk meteen die wachtlijst af....dat vind ik ook eng. Zo eerst maar es wat nwe testen halen ;)

Owh moisie ik hoop dat jij nu toch ook snel een 2e streep mag zien.

5. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hoe klote het ook is, ik raad je aan om toch te wachten tot je minimaal 7 weken bent. En of dat dan gyneacoloog of vk is maakt niet uit, maar met 7 weken moet het hartje kloppen. Als je eerder gaat kan het zijn dat het net wel of net niet klopt en dat maatk de spanning alleen maar erger... Tenminste dat is mijn eerdere ervaring.
    En linksom of rechtsom, de weken gaan sowiezo lang duren... Wen er maar aan, want straks duurt het lang voordat je 12 weken bent, dan duurt het lang voordat je geslacht weet (als je dit wilt weten), dan duurt het lang voordat je 20-weken echo hebt etc etc...
    Het is alleen maar wachten wachten :D

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Mmm je hebt wel een goed punt. Als je eerder gaat en je weet nog niks, schiet ook niet op. Nog 3 weken duimen draaien (als alles goed blijft gaan). Dan gaan we maar weer hard op het werk focussen.

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hahaha, ja ik weet het voor een ander altijd zo enorm goed, maar zelf ben ik een enorme zenuwpees wat dat betreft hoor:D

Ik duim voor jou en voor Summer en natuurlijk ook voor Moisie hoor!

Begint het nieuws al wat in te dalen?

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Het blijft nog wat onwerkelijk maar ja ik voel ook verder niks. Nouja komt tzt wel.

De CB test met indicator wat is die aso duur zeg. Die ga ik zaterdag doen denk ik.
    Slikken jullie nog zwanger-zijn-vitamines? Zoja van welk merk. Ik keek es op de div potjes maar qua inhoud zitten er soms best grote verschillen in. Kv eigen merk is het betaalbaarst maar daar zit vaak veel grotere %ADH in van de div vitaminen dan bijv bij gravitamon. Terwijl te veel vit A toch ook weer niet goed is? Ik had nog foliumzuurtabletjes in huis dus dan houd ik het voorlopig wel bij alleen foliumzuur.

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik heb tot vorige week die multi van kruidvat voor zwangere vrouwen geslikt. Daar zit alles in en ik ben totaal geen fruit eter, dus extra vitaminen is nooit verkeerd. Ik heb geslikt totdat het potje leeg was, gynaecoloog zei dat je tot week 16 moest slikken. Ik dan ivm diabetes en ging vooral om foliumzuur. Vitamine À idd niet teveel maar daar houden ze in de multi voor zwangeren rekening mee. Sowieso had ik wel gelezen dat je best veel binnen moet krijgen wil je teveel krijgen, zolang je niet teveel lever producten eet, valt het mee.

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    hoi allen, wat is het hier rustig zeg? Hoe is het met iedereen?

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Allemaal druk denk ik?

Hier is t duimen draaien. Hier in dubio wanneer ik de gyn of vk zal bellen. Als ik in week zes de gyn bel, zou ik dan al in week 7/8 terecht kunnen voor een echo? Denk dat ik bij de vk langer moet wachten en ik zou toch graag zo snel als mogelijk is enige zekerheid krijgen. Bah, kan mijn hoofd ook uit?!

12. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Pff weet niet hoe lang de wachtlijsten zijn bij beiden? Ik belde al vrij vroeg elke keer, echt vanaf dat ik wist dat ik zwanger was zo'n beetje. Omdat ik dan de afspraak maar staan had...
    Denk dat je wel kan rekenen op echo met week 7/8 hoor, bij ons in het ziekenhuis doen ze daar nooit moeilijk over in elk geval... Zeker na de 2e miskraam mocht ik echt heel vroeg al komen.
    Maar het blijft spannend natuurlijk voor je... Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt... Niet dat ik hetzelfde heb meegemaakt natuurlijk, maar de laatste keer waren de 12 weken echt een verschrikking... En nee, dat gaat echt niet uit je hoofd helaas... Enige troost; het is allemaal voor een goed doel... en je moet maar proberen er toch van te genieten etc etc en alle cliches die je maar kunt bedenken:D

Onze vrienden hebben de 1ste echo gehad en de eitjes liggen mooi op schema! Maandag nieuwe echo en als het goed gaat mogen ze een afspraak voor punctie maken... Pfff... Zou mooi zijn voor ze!

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ja maar als ik nu al een afspraak bij de gyn maak voor week 7 ben ik bang dat ze me per direct van de wachtlijst afgooien. Stel dat het misgaat volgende week ..wil ik dan wel die wachtlijst af...
    Ik zou natuurlijk even kunnen polsen bij de vk. Als alles goed gaat hoef ik niet bij de gyn onder controle dus een afspraak maken moet ik toch.
    Daarbij ben ik ook bang dat nu al bellen onheil afroepen is:)

Nou duimen voor je vrienden

14. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Maar (misschien beetje naief van mij) gooien ze je zomaar van die wachtlijst af dan? Zij snappen de risico's van de 1ste 12 weken ook wel toch? KUn je anders niet anoniem bellen en eerst vragen hoe dat zit:D? Zo van, als dit of dit... gebeurt dan dat of dat?
    En anders dan wacht je voor de zekerheid inderdaad nog even. Stel dat je week 6 belt en je kunt pas week 9 terecht (wat ik niet verwacht hoor), dan is het 1 week langer dan week 8... das wel k*t omdat je moet wachten, maar je bent dan al zo ver dat die ene week ook nog wel kan (ja ja, moeke spreekt hier hoor, stuk ongeduld als dat ik zelf ben)...

Ja man, ik duim wat af hiero, maar doe het met liefde! Weet ook zeker dat het goed komt met je hoor! Nog een paar weekjes dan kun je de tranen laten vloeien bij het zien van je beeb:D
    En met die vrienden geloof ik er dus ook nog steeds in!

Hoor El Positivo lekker preken hahaha.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Geen idee dat denk ik dan weer (El pessivo ;) ).

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hahaha ik normaal ook hoor, steenbokje dus altijd glas half leeg ipv vol. Zullen de hormonen nu wel zijn dat ik alles door allerlei mooi gekleurde brillen zie... krijg je ook nog wel last van dan:D

Ik zeg: anoniem bellen of een vriendin laten bellen :D

17. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar als tegen de vk zegt dat je er zo mee zit zal ze je echt wel wat vroeger een echo geven zou het idd ook niet te vroeg doen dan is het nog steeds heel onzeker,hoe voel je je verder nu?

@1stexmom hoe gaat het eigenlijk met jou? heb je nog echo's of onderzoeken binnenkort of is het na de 20 weken wat rustig daarmee?

@livelife en moisie mis jullie, hoop dat alles goed gaat:)

hier alles rustig ben erg zenuwachtig voor woensdag ben zo bang dat het niet goed zit, dinsdag avond komt mvm langs kan ik in een potje gaan plassen

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1098 Bouwjaar1979, 10 nov 2012
    Laatst bewerkt: 10 nov 2012
    Ik blijf me onzeker voelen, maar probeer me vast te houden aan dat, als ik niks voel stromen en geen kramp heb het goed zit.

Minder goed nieuws van mijn vriendin, die van haar 4 of 5e ICSI zwanger...was..... Zij meelde zojuist dat ze een miskraam heeft gehad.
    Het enige wat ik kon zeggen was o nee, o nee, o nee. :(:(:(
    5 minuten later belt een andere goede vriendin en hebben we ff met zijn 2-en zitten janken. Ik heb toen gezegd dat ik ook positief getest heb en dat het nu helemaal zo dubbel voelt. Nou blijkt die vriendin die ik aan de lijn had ook net positief getest te hebben. 1 weekje eerder dan ik. Hoe tegengesteld kan de wereld zijn.
    Stel dat het bij ons beiden goed gaat hoe leuk was het dan geweest als we volgend jaar alledrie met een pens zouden lopen.

Anyway de miskraam van m'n ene vriendin maakt wel dat ik me nog meer besef dat het fout kan gaan. Er komen zenuwslopende weken aan.
    @summerbloom sterkte met wachten tot woensdag. Kan me de stress helemaal voorstellen

19. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Summer en Bouwjaar: het is en blijft een wonder. Ook ik besef me dat heel goed! Maar net wat je zegt bouwjaar, zolang je geen ongi hebt, blijven hopen dat het goed gaat!
    Wat ongelooflijk sneu voor je vriendin! En wat mooi aan de andere kant voor je andere vriendin. Ligt allemaal dan zo dicht bij elkaar..
    Summer: ik hoop op een prachtig kloppend hartje voor je!
    Bouwjaar: weet je al wanneer je gaat bellen en met wie?

Hier trouwens alles goed, af en toe wat schommelingen in de suikers (diabetes en zwanger = topsport) maar hou het aardig onder controle. Wel veel controles in het ziekenhuis, dus veel heen en weer gevlieg, maar vind ik ook niet zo erg eigenlijk. Heb liever dat ze er bovenop zitten, dan dat ik nooit wat hoor. Komende woensdag moet ik dus ook weer internist en gynaecoloog.

En straks shoppen voor kinderwagen :D

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @1stexmom ik denk (nu) dat ik na volgende week zondag (dan ben ik 6 weken) de gyn bel en me bij de vk aanmeldt. Al zou ik dat laatste ook nu al kunnen doen, daar moet ik toch dan heen. En dan hoor ik het wel.
    Hopelijk kan ik dan voor een snelle echo terecht bij de gyn, als de vk dan op zich laat wachten is het minder erg. Mocht ik bij de vk eerder een echo krijgen dan bij de gyn, dan bel ik die wel af. Op zich na 1 echo bij de gyn kan ik daar wel weg als het goed is toch?

Mooi dat het goed gaat bij jou! Ik heb wel eens een blik geworpen op kinderwagen maar er zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. 2 of 3 wielen, grote of kleine, kleur enz. ;) Heb jij al een idee wat je wilt?

Deel Deze Pagina