Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hier ook rustig op het werk vanavond naar vrienden zijn er 3 zwanger en we hebben jip en janneke champagne maar denk dat ik het niet lang vol hou fijne avond allemaal!

Ps wat heerlijk voor je vrienden 1stexmom ben ook super blij voor ze!

2. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    De beste wensen meiden! Laat het maar een prachtig jaar worden! :D

@1steXmom: wat super voor je vrienden!

Hoe gaat het met jullie meiden? Sorry dat ik de boel een beetje verzaak, maar mijn energiepeil gaat gestaag omhoog, blijft pittig, maar ik voel me eigenlijk nu beter dan ooit (in mn zwangerschap dan, haha).

Hier bijnaaaa 38 weken! Zo raar om te bedenken dat het echt bijna zo ver is! Er rommelt nog niks trouwens, alsof ik nog 3 maanden door kan lopen, hihihi. Wel wat menstruatieklachten, maar dat zegt allemaal niks helaas. Oh, kreeg net wel bij de controle te horen dat het geen klein poppetje is wat in mn buik zit, slik, hahaha.

3. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Daar ben ik weer even. Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar voor jullie allemaal! Het gaat heel bijzonder worden voor jullie.
    Voor jou schiet het al op he, Livelife?!

Ik heb gister mijn afspraak gehad en het viel me reuze mee! Ik had verwacht de wachtlijst op te moeten, maar we zijn aan de beurt voor IUI!! We krijgen deze maand een infomiddag en dan moet ik bellen wanneer ik weer ongesteld ben. Dan gaan we beginnen met hormonen en IUI. Zo spannend. Het is ook dubbel; ik ben blij dat we worden geholpen, maar het is ook jammer dat het moet. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig zo'n hoop dus ik ben bovenal toch blij nu hoor. Gaat het eindelijk lukken nu met een beetje hulp?.... We gaan ervoor :)

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Allereerst de beste wensen allemaal,

@moisie wat fijn dat je niet op een wachtlijst moet. Het is natuurlijk dubbel maar als je nu weer 3 mnd zou moeten wachten voelt wellicht ook als het verstrijken van de tijd. Hopelijk wordt het een vruchtbaar, plakkerig jaar voor je met ook nog een uitbreiding als het ff kan :)
    Hou je ons op de hoogte, dan gaan we zeker voor je duimen

@lifelive Jij staat bijna op ploffen ;)
    Spannend hoor, vraag me af wat je gaat voelen als het eenmaal gaat beginnen.

@1stexmom en summerbloom alles oke?

Wij nog 1 nachtje slapen tot de echo. Hehe kan niet wachten.
    Straks nieuwjaarsreceptie van de fam. Ik ga niks zeggen want 1) ik heb nog een behoudend gevoel dus eerst de echo/ combinatietest maar es afwachten of alles ok is en 2) ik ben sowieso niet zo'n groepsverteller. :) De tamtam doet altijd prima zijn werk, dus die zet ik erna wel in. De mensen die ervan af weten al ingeseind om versprekingen te voorkomen.

5. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hai nog de beste wensen (kan nog net) hier komt mijn energie weer langzaam terug gen verplichtingen meer en afgelopen week met vl baby kamer en kdv uit gezocht dus ook wat meer rust in mijn hoofd

@bouwjaar hoe was je echo en was dat meteen de nek plooi meting?

@moisie fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en dat e geen wachtlijst zijn super spannend dat je nu mag beginnen met hormonen spuiten hoop dat je snel resultaat hebt!

@livelife heb je op facebook en nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie zoon mick!

6. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    He wat lees ik?! LiveLife bevallen van zoon Mick?!!! Van harte gefeliciteerd, meid! Hoe is het met je? Hoe is het gegaan?

X Moisie

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
  8. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    oh bouwjaar wat vreselijk voor je! kan me niet voorstellen hoe je je moet voelen idd zo lang gewacht en nu dit hoe oneerlijk!

ik duim voor je dat het de goede variant is en dat er mogelijkheden zijn om je kindje te redden

weet verder echt niet wat ik moet zeggen (wil even dat dit geen anoniem forum is en je heel hard knuffelen)

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    O Bouwjaar wat een naar bericht zeg... Ik vind het heel erg voor je.
    Je had toch eerder ook een echo gehad? Hadden ze toen ook al iets gezien?
    Ik kan me nog goed het gevoel terughalen van mijn 1e echo bij 10 weken, toen was zijn buikje ook nog niet dicht. Ik moest direct op gesprek bij de gyn en die had het al over allerlei scenario's, ik schrok me wild. Een week later bij nog een echo was het buikje gelukkig vanzelf dicht gegaan. Dat kan nog zo rond de 11 weken. Maar de grond zakt even onder je voeten vandaan weet ik nog. Het was een hele lange week.
    Ik hoop dat je goed opgevangen wordt in het AMC en dat net zoals Summerbloom dat al zei, het de betere variant is, die ze kunnen verhelpen. Heel veel sterkte, meid. Zorg goed voor jezelf!

Knuf Moisie

10. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    He gatver, was gisteren bericht aan het typen toen pc uitviel, maar nu zie ik dat mijn bericht ook totaal niet meer gepast is...

Bouwjaar: Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het toch nog goed gaat komen. Een hele dikke knuffel in elk geval, veel meer weet ik niet te zeggen....

11. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hoe dubbel ook... Livelife, ik wil je toch heel graag feliciteren! Ben heel benieuwd naar de foto's en snap dat je eerst even moet bijkomen :).

12. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bouwjaar, hoe is het met je?...

13. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    ben ook benieuwd hoe het met je gaat bouwjaar, denk aan je...

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Het gaat waardeloos.

Het is echt een ernstige afwijking. Maag, lever en darm liggen erbuiten en op dit termijn is dat al zo goed te zien. En mijn huidige standpunt is dat we afscheid gaan nemen van dit kindje.

Er zijn wel succes verhalen, maar er zijn zoveel onzekere factoren dat ik dat onze zoon (en ons) dit niet wil aan doen.
    · *Er is nog kans op overlijden voor en tijdens en vlak na de geboorte,
    · *de zak kan scheuren,
    · *kans op infectie is groot,
    · *bij ong 1/3 kans dat er bij geboorte toch wel (meerdere) afwijkingen blijken aan hart/nieren/blaas/darmen omdat niet alles te zien is op de echo,
    · *longen/ademhaling zijn sowieso een zorgelijk punt en t zal aan de beademing moeten,
    · *een operatie heeft kans op complicaties,
    · *door de grootte is zal het in gefaseerd geopereerd moeten worden (continue kans op infectie)
    · *Dan ligt je kind maanden in het ziekenhuis aan de morfine, antibiotica, en weet ik het nog wat meer en dan is er nog steeds kans dat hij het niet haalt
    · *daarbij vond ik ook nog dat het geassocieerd is (ernstig) vertraagde cognitieve en taal vaardigheden en motorieke vaardigheden en een groot deel neuromusculaire afwijkingen heeft.

Ik wil niet gokken met zijn leven en met onze levens.
    Komende week nog een gesprek met de kinderarts (na uitslag vlokkentest) eigenlijk om mijn beslissing te bevestigen. Mocht hij er héél anders instaan, zullen we nog heroverwegen maar momenteel staat mijn beslissing vast.

Ik vind enige rust in mijn beslissing omdat ik echt denk dat dat de juiste keuze is, jank zo nu en dan helemaal wanneer ik aan het afscheid denk, wil niet aan de procedure zelf denken en vraag me af of ik me ooit nog blij ga voelen.

15. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    oh meis de tranen staan in mijn ogen wat moet het moeilijk voor jullie zijn, snap je standpunt maar afscheid nemen blijft wel de moeilijkste beslissing

heel veel sterkte en ik blijf aan je denken

16. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1256 moisie, 15 jan 2013
    Laatst bewerkt: 15 jan 2013
    Wat ontzettend moeilijk inderdaad! Ben je eindelijk na zo lang proberen toch zwanger geworden en nu dit. Ik snap je beslissing wel, wanneer heb je de afspraak met de arts? Kijken wat die nog zegt...
    Ik las trouwens dat je zoon schreef, konden ze dat ook al zien? Hebben jullie wel een naam voor jullie kleine?
    Het is heel oneerlijk. Heb je goede steun om je heen? Hoe staat je vriend erin? Wederom heel veel sterkte.

17. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar heb je al een gesprek gehad met de arts?

@moisie wanneer verwacht je je menstruatie? en je krijgt gestimuleerde iui? welke hormonen ga je spuiten

@1stexmom hoe lang moet je nog werken? heb een vraagje aan je, heb in mei (ben dan 33 wkn) een vrijgezellenfeest van half 12 sochtens tot 11 uur savonds (daarna nog stappen maar heb gezegd dat ik dat zowiezo niet ging redden, wat mijn schoonzusje vreemd vond) wat denk jij, lijkt mij vrij zwaar al, zou jij dat met wat je nu weet doen??

verder hier alles goed gisteren een hele mooie echo gehad kindje was lekker druk en eindelijk goed in beeld, helaas geen foto's gehad

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1258 Bouwjaar1979, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    Hoi Dames,

Ik vind het heel lief dat jullie nog aan me denken. In het andere forum werd er al snel niet meer naar gevraagd en nouja toen heb ik later ook niet meer gekeken.

De uitslag van de vlokkentest was, zoals ik al verwachtte, goed. Gesprek met de arts pas woensdag, maar de beslissing gaat niet meer veranderen. Ik wil dat gesprek nog zodat ik mezelf nooit kan verwijten dat ik daar niet op gewacht heb. Op zich voor de toekomst vind ik het prettig dat de test goed was. Maar de afwijking is zo groot dat we de gok niet gaan wagen.

Gisteren belde de gyn uit Purmerend nog en op een gegeven moment zei hij al volgens mij heb je je besluit al gemaakt en de manier waarop hij het zei kwam bij mij over dat hij het helemaal geen rare keuze vond. Ik vroeg ook nog of ik dan nog 5 dagen bedenktijd had en toen zei hij ach nee officieel wel maar je hebt al eerder aangegeven hoe je er over denkt. Ik vind het zo'n lieve en begripvolle arts. Alleen een beetje jammer dat hij wat mompelt/lispelt waardoor hij door de telefoon slecht te verstaan is. ;) Zegt hij bijv er ook meteen bij dat hij er volgende week alleen ma/di is (voor als ik bij hem terecht wil volgende week). Dat vind ik wel meedenkend.
    Hij zei wel door dat ik al ter ver ben voor curettage en ik dus moet gaan bevallen. Dat vind ik wel confronterend. Hij zei het is meestal beter voor de verwerking omdat je het bewuster meemaak. Misschien is het voor je lijf ook wel beter omdat die het zelf moet doen en dan niet na 3 weken erachter hoeft te komen dat ie een nieuwe cyclus moet gaan starten. Nouja we zien wel. Ik hoop dat het voor 1 feb kan gebeuren zodat dat februari een rustige maand wordt.

Vorige week bleek dus dat het een jongen is, we hebben het over een naam gehad maar we blijven bij zijn 'werknaam' Ukkie. Dat is een naam waarbij ik warmte en liefde vol, terwijl als we hem nu opeens een andere naam zouden geven ik daar eigenlijk niks mee heb.
    Mijn beste vriendinnen zijn echt lief voor me. En ook het nichtje dat zwanger is van een tweeling. M'n ouders natuurlijk. Zag dat ook m'n schoonouders gebeld hadden gisteren. Al voelt het denken aan dat anderen happy zwanger zijn wel pijnlijk, ik vraag me dan af hoe ik me nu gevoeld zou hebben als alles goed was.

@lifelive nog gefeliciteerd emt je zoon
    @ 1stexmom alles goed?
    @summerbloom fijn dat je een moooie echo had
    Wees er aub bewust van dat het zo bijzonder is als alles goed gaat!

@moisie hopelijk heeft de iui succes, weet je al iets meer over de planning?

@hier tja aan de ene kant wil ik niks niet meer zwanger worden. Geeft alleen maar stress. Vooral omdat ik weet dat het nu dus weer 1,5 jaar kan gaan duren. Soms hoop ik dat ik de eerste volgende cyclus weer zwanger ben maar het zal wel niet snel gebeuren. Denk dat dit ook een pure toevalstreffer was. Poeh als ik ooit nog een 12 weken echo krijg lig ik stijf van de stress.

Gyn uit Purmerend zei ook nog als je weer lang wil komen bel je maar. Je hoeft niet meteen op de stoep te staan, je bent nog jong (ik vind mijzelf al vrij oud) maar wacht niet 5 jaar.

Sorry voor de lap met tekst maar er gaat ook zooooveel door m'n hoofd

Ohja , vriend had aldoor al last van zijn rug. Afgelopen zondag tintelingen en doof gevoel in zijn been en minder spierkracht; hij kon zijn voet niet goed optillen. Maandags naar de huisarts: hernia met uitvalsverschijnselen. Eind vd maand wordt er een MRI gemaakt. Gisteren ging het gelukkig niet onaardig met hem, wel aan de pijnstillers. Maar toch dit kan er ook wel weer bij. Wat een klerestart van 2013. Ik heb nu al een hekel aan dit jaar. Wat hebben wij toch misdaan?

19. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Bouwjaar: meid meid, wat een k**&^&tverhaal en kl&*&tetijd ga je door. Het biedt geen enkele troost maar mijn nichtje heeft destijds dezelfde beslissing moeten maken als jij en is met 21 weken bevallen. Heel intense en zeer verdrietige periode! Ze missen haar nog elke dag... Bij haar was het ook de 1ste na lange tijd proberen. Ze hebben nu 2 lieve kinderen maar vergeten de 1ste nooit weer.
    Ik hoop dat je het een plekje kunt geven straks, maar dat zal nog wel even duren.
    Gatver, ik had het je zo gegund! Ik begrijp dat je nu nog niet wil denken aan opnieuw proberen en misschien ben je er inderdaad straks wel helemaal klaar mee... Neem eerst maar even de tijd om dit te verwerken, kun je daarna altijd verder kijken.
    En je mag je verhaal altijd kwijt hier natuurlijk! Ook al zijn het lappen tekst, als je iets kwijt wil dan zet je het hier maar neer... Ik hoop alleen dat ik je niet onnodig kwets met verhalen hoe het bij mij gaat... Maar anders sla je die stukken maar over! ;)

Inderdaad ook nog je vriend met zijn hernia erbij, 2013 had geen slechtere start kunnen zijn voor je... Ik hoop dat het hierbij blijft en dat je toch wat lichtpuntjes gaat zien en krijgen...

In elk geval van mijn kant een hele dikke virtuele knuffel! en als je wat kwijt wilt, dan zet je het hier maar neer of PB je maar!

20. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Summer: mei 33 weken he? Ik ben nu 33 weken en het wordt zwaar hoor, ik had afgelopen woensdag mijn verjaardag en de hele dag drukte... Dan ben ik wel afgepeigerd 's-avonds hoor... en afgelopen zaterdag mijn babyshower, zelfde verhaal, ik vind het heel gezellig maar houdt het niet heel lang meer vol:D. Nu ben ik wel zwaar (overgewicht) en mijn conditie is nooit heeeel erg goed geweest, dus wellicht valt het mee voor je...
    Hangt er ook vanaf wat jullie gaan doen... En misschien kun je vanaf het eten aansluiten ofzo? Of alleen 's middags? Stappen zou ik sowieso niet doen maar meer omdat ik mijn dikke buik niet onder het bier wil hebben in de kroeg hahaha.

Deel Deze Pagina