@Moisie: Hoe is het met je meid? Kun je al iets aangeven over planning ofzo? @Livelife: lekker aan het genieten van je kleine man? @all: Hier nog 5 dagen werken (t/m volgende week donderdag). Ik had van te voren niet gedacht dat ik zo ongelooflijk zin zou hebben in verlof... ben echt onwijs moe en wil nu lekker rustig aan doen... het is nogal een hectische tijd geweest op kantoor en prive ook nogal druk dus moet echt even gas terug nemen. Een vriendin van me is met hele hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging, 6 weken te vroeg bevallen, kindje kreeg ook nog infectie en is heel ziek geweest. Gelukkig gaat het nu goed, maar dat opent je toch wel even de ogen mbt rustig aan doen ed. Niet dat ze het had kunnen voorkomen, maar toch... Was wel even schrikken allemaal... Verder gaat het zijn gangetje... zijn nu toch wel serieus aan het nadenken over HET moment, de bevalling... Och man, wat kan ik daar tegenop zien... Gelukkig is mijn man heel rustig, daar ga ik een hele steun aan hebben. Vd week dacht ik nog: dit gaat me lukken... totdat ik Dennis en Valerio van BNN zag 'bevallen'. Hebben jullie het gezien? Toen kreeg ik het toch weer spaans benauwd... pffff.... In elk geval bevestiging dat gyneacoloog me niet langer dan 40 weken laat lopen en de internist wil zelfs eind februari (week 38) omdat hij er dan nog is (daarna gaat hij op vakantie). Houdt dus in dat het max nog 7 weken, maar waarsschijnlijk over 5 weken al zover is... IEEKKSSS PS Bouwjaar: Hoop echt dat je het niet vervelend vind dat ik mijn verhaal hier neerpleur... anders zeg je het maar hoor, dan houd ik me ook ff koest!
@1stexmom, gelukkig ben ik dus nog wat minder ver. Jouw nichtje heeft het kunnen wsl al gevoeld in haar buik. Ik zal dat (gelukkig) niet meemaken. Stomme vraag misschien maar hoe lang duurde het voordat ze weer zwanger was? Aangezien ze bij de 1e ook een tijd heeft moeten wachten. En ach ja wat ik niet wil lezen, lees ik gewoon niet. Het is wel frustrerend dat het bij zoveel mensen of snel lijkt te lukken en als mensen zwanger zijn het allemaal goed gaat. Ik ken niemand die zoiets heeft meegemaakt en dan zijn er inmiddels al heel wat kinders geboren.
Ik werd nog even vanuit het AMC gebeld. Nog even gevraagd hoe het verder gaat (omdat ik 99% zeker ben dat we afscheid gaan nemen) Of ik dan snel geholpen kon worden. Maar je moet dus pillen die de zwangerschap afbreken en dan later terug komen. In het amc zou eth dan wsl zaterdag/zondag worden en liever ga ik naar purmerend. Ze zei dat ik dan meteen ff moest bellen. Dus in principe is het geregeld. Ik kan daar dan volgende week vrijdag terecht. Gesprek arts is meer voor de volledigheid van het beeld en puur voor mij en niet voor mijn vriend. (gaat er anders mee om) Het is heel raar maar het geeft me een soort opluchting dat het einde in zicht is. Het gaat een hele zware week worden, waar ik nog heel wat ga lopen janken en zal in loop van volgende week best tegen vrijdag opzien. Ik hoop dat het lukt om in februari weer een beetje voorzichtig verder te gaan met leven.
Ach meid, ik ken inmiddels heel veel bij wie het niet vanzelfsprekend is en wie klote perioden hebben doorgemaakt... Mijn nichtje was helaas niet het enige geval... Daarentegen hoor je vaak alleen de leuke verhalen maar, de minder leuke verhalen worden niet zo snel verteld. Dus lijkt het inderdaad voor jouw gevoel alsof niemand zoiets meemaakt... En oneerlijk blijft het hoe dan ook! Geen stomme vraag hoor... Bij mijn nichtje duurde het ik dacht iets van 2 jaar voordat ze uberhaupt zwanger raakte (ook onderzoeken ed gehad) en daar ging dus de 1ste mis... Ze was toen binnen 3 maanden opnieuw zwanger en ook de 3e ging heel snel... Alsof er iets in het lichaam op gang was gekomen ofzo... Ik hoop dat als je er wel aan toe bent, het voor jullie ook zo'n verhaal wordt. Maar neem echt de tijd hoor.
Maar curretage kan niet, maar die pillen dan wel? Dat begrijp ik niet helemaal... Maar goed, zij weten het gelukkig beter dan ik. Als je je verhaal kwijt moet komende tijd dan meld je het maar hoor! Heel veel sterkte in elk geval...
Over de afscheidsprocedure (al het andere klinkt zo naar). Je moet pillen nemen die zijn een soort anti-progresteron. Die maakt de bm-mond week. Geen idee of dat al weeen opwekt of dat ze dat dan vrijdagochtend doen. Maar je moet ontsluiting hebben (niet zoveel natuurlijk) om het vruchtje eruit te halen. Je krijgt ook vaak pijnstilling. Gyn zei ook nog dat in ongeveer 2/3 van vrouwen in deze termijn komt de placenta niet goed mee en moeten aanvullend gecurreteerd worden (duurt 15-20 min zei hij). Dat is wat ik er nu van weet. Iig bij alleen curretage hoeven die pillen niet. Ach wanneer we er weer aan toe zijn, ik zie wel. Ik ga echter niet aan de anticonceptie ofzo dus we zien wel. Wie weet heeft mijn lichaam het ligt gezien, het kan hoeft niet. Eerst mezelf maar weer es op de rit. Er zijn eerst wel andere dingen waar ik me op kan focussen (als dat lukt), zoals bijv nieuw terras en oprijpad (alle tegels liggen nu los). Ik wil een weekend weg boeken in februari en later lekker een welnessdagje voor ons 2. Dat jij al zoveel mensen kent die klote situaties hebben doorgemaakt. Poeh
Hoi, ik zal idd nog even vertellen het ervoor staat: We hebben een info middag gehad en daar is alles helder uitgelegd. Ik moet eerst wachten op een brief waar het telefoonnummer op staat, wat ik moet bellen zodra ik ongesteld ben geworden. Dan gaan we beginnen met echo's en hormonen (Menopur). Het is altijd wel afwachten of er niet teveel aanmeldingen tegelijk zijn want dan moet je misschien een maand wachten... Dus het gaat echt beginnen nu met de hulptroepen! Ik ben er wel blij om, maar het voelt ook dubbel... Waar begin je aan he?! Allemaal voor een goed doel in ieder geval.
@bouwjaar wat een zware week ga je hebben goed dat je doet wat jij nodig hebt en hoop dat het bevallen je helpt met verwerken van deze zware klap. dat je vriend nu ook nog een hernia heeft kan er nog wel bij alsof jullie niet al genoeg te verwerken hebben :x en ik besef juist weer hierdoor dat ik zoveel geluk heb en dat we uiteindelijk best makkelijk met 1 ivf zwanger zijn geworden en dat er stellen zijn die zo veel meer moeten doorstaan. mijn mk van was het ergste wat ik ooit heb meegemaakt dus dit wat jij moet meemaken kan ik niet eens bedenken hoe erg het moet zijn
@1stexmom thanks voor je deskundige oordeel heb zelf ook vrij weinig energie zowiezo al dus denk dat ik al vrij snel afhaak, maar ja je weet maar nooit, mijn eigen vriendinnen vonden het vreemd dat ik niet mee ging stappen dus dacht dat dat misschien wel zou kunnen . wat heerlijk nog maar een weekje werken en dan lekker thuis heb je alles klaar en gewassen? ik heb dennis en valerio ook gezien schrok er wel van maar vindt die valerio zo'n mietje dat ik het dan wel vol moet kunnen houden haha (en jij dus ook) @moisie spannend! hoop dat je niet al te veel last krijgt van de hormonen (had ik niet heel erg) en elke x heen en weer naar het zh maar ja idd alles voor het goede doel
@Bouwjaar: Ja helaas weten wij uit directe omgeving (en zelf natuurlijk ook) dat het allemaal niet vanzelf sprekend is. Zeker als je zelf dingen meemaakt praten mensen er ook makkelijker met je over... Maar dan nog zien we ook heel vaak dat het allemaal wel makkelijk lijkt te gaan bij mensen bij wie je het niet verwacht of die het in jouw ogen niet lijken te verdienen (en dat vind ik van mezelf dan ook weer slechte gedachten, maar goed...). Ik hoop dat je er snel door heen komt, door alle ellende en dan de focus inderdaad op jezelf! @Moisie: Je kunt altijd eerst de eerste tijd afwachten toch? Als blijkt dat je het toch te zwaar vindt kun je altijd nog een andere keuze maken.. Hoop dat je snel positief resultaat hebt! @Summerbloom: Ja nog een paar dagen. Moet alles nog wassen enzo, heb ik met zin bewaard voor mijn verlof.. Maar nu mijn vriendin zo vroeg is bevallen (6 weken te vroeg) begin ik aardig te panieken dat ik het beter eerder had kunnen doen... Dennis en Valerio, ik vond het hilarisch en denk idd dat ik het beter doe dan Valerio! En voor wat betreft je vriendin, raar dat ze niet snapt dat je het niet vol houdt hoor. Je kunt het beste naar jezelf luisteren, als je het wel trekt is het mooi meegenomen, maar het is het beste van te voren de verwachtingen te temperen en dus te zeggen dat je maar even aanwezig bent, valt het altijd mee! Iemand al iets van Livelife vernomen?
@Summerbloom: ja, ik hoop dat ik ook niet al te veel last krijg van die hormonen... Bij jou viel het dus wel mee? Ik ben nu ruim 11 kilo afgevallen en er staat als bijwerking o.a. gewichtstoename. Nou, daar zit ik natuurlijk echt niet op te wachten. Maar goed daar ben ik zelf bij natuurlijk.
Gisteren is om 13:35 onze zoon Ukkie* geboren, na bijna 16 weken zwangerschap. Hij was ongeveer 14 cm en woog 90 gram. Het is een verdrietige tijd, maar uit liefde hebben we hem laten gaan. x
@moisie oh wist niet dat een van de bijwerkingen was hoop idd voor je dat je je net verloren kilo's niet terug gaat krijgen. had er zelf geen last van maar ik moet mijn best doen om niet te veel af te vallen zeker met stress (en daar had ik wel last van toen)
@summerbloom ja dat was wel heel bijzonder om te zien hoor. Alles is verder compleet, je kon zijn ribbenkast ook al zien/voelen. Het is alleen inimini. Zit nu nog thuis, nog weinig zin in iets. Vriend is naar werk en voel me momenteel beetje eenzaam met mijn verdriet. Voor alle anderen gaat het leven gewoon door, af en toe een berichtje van iemand zou prettig zijn overdag maar iedereen is blijkbaar druk. Nu ook niet echt de moed om zelf contact op te nemen met mensen. Lastige situatie. Ik moet eigenlijk even de deur uit, een frisse neus halen maar in je eentje is dat zwaar. Toch vanmiddag maar een paar boodschappen halen. Blegh Ik hoop dat de bestelde foto's snel komen, dan kan ik het herinneringsboekje afmaken.
oh meis zou het liefst naar je toe rijden eigenlijk moet je niet alleen zijn maar je hebt ook je tijd nodig om het zelf te verwerken natuurlijk is *ukkie nog met jullie mee naar huis gegaan? anders laat je je boodschappen lekker zitten en ga je naar het bos uitwaaien en met stokken gooien
We hebben *Ukkie niet mee naar huis genomen. Dan ligt hij hier in huis, ik denk dat het dan alleen maar nog moeilijker zal zijn. Daarbij wordt hij er vast niet mooier op (hij zal wellicht een beetje uitdrogen). Ik heb de foto's (digitaal) om naar te kijken. Ik heb er wel vrede mee. Tja ik wil wel naar het bos, maar dan eigenlijk niet alleen. En mijn vriend doet al zoveel, om m dan uit het werk ook nog boodschappen te laten halen.. Ik zie uit naar ons weekend weg. 8-10 februari gaan we uitwaaien op ameland.
oh ja dat uitdrogen had ik niet aan gedacht dan is idd beter zo met mooie foto's als herinnering als je echt dingen nodig hebt kun je altijd nog online bestellen bij de appie, enne pizza en shoarma is ook avond eten duss bel een goeie vriendin met hond vindt het trouwens knap van je vriend dat ie alweer is werken zou ik niet kunnen denk ik maarja mannen gaan er anders mee om