Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @lifelive, jammer van je minder prettige start. Maar gelukkig dat nu alles goed gaat. Mick eet, poept en slaapt goed? En de ouders?

@1stexmom owh nou dat is schrikken en balen. Hoe gaat het nu?

@moisie fijn dat je gestart bent. En hoe werkt het nu dan? gaan ze met echo's je eisprong controleren of moet je zelf ovu-testen gebruiken en die hormonen zijn voor de eisprong? En moet je mand dan op stel en sprong langskomen of hoe gaat dat?
    Hopelijk snel dat 2e streepje dan! :)

@hier het gaat met ups and downs. Vorige week gewerkt, de hele week waarvan woensdag thuis. Ik had beter eerst 3 dgn kunnen gaan werken. Nouja niets meer aan te doen.

Afgelopen weken naar Ameland geweest, zaterdag heerlijk weer gehad, zon weinig wind, geen sneeuw. Op de vuurtoren in het zonnetje vroeg mijn vriend of ik met m wilde trouwen. Superlief bedacht. Ik had 2 weken terug wel opgenoemd dat ik door dit hele gebeuren wel zou willen trouwen, maar verder niet echt meer mee bezig geweest. Dus eens kijken of het lukt op iets anders te storten.

Controle bij de gyn gisterenmiddag, stelde niet veel voor. Hij vroeg hoe het ging, mn emotioneel. Iemand had me getipt over een homocysteine waarde en dat mag ik over 3 mnd laten testen. Dan moet je echt ontzwangerd zijn anders krijg je valse waarden. Hij zei nog dat we eerst zelf tot een beslissing moesten komen maar dat hij vond datw e de juiste beslissing hadden gemaakt. Dat vond ik wel prettig, hij hoeft het niet te zeggen maar het steunt me wel.
    Verder zei hij nog: we waren bezig met snode plannen (de IUI wachtlijst). Nu afgesproken dat we een half jaar wachten en dan daar mee verder gaan (worden we over 3 mnd weer geactiveerd ofzo op de wachtlijst). Ik had daar ook al over gedacht en vind t prima zo. Hoop toch verrekte erg dat het niet nodig is, maar ja..Ik heb toch twijfels of het nu binnen 6 mnd gaat lukken als het eerst 20 mnd heeft geduurd

Gisteravond weer gaan sporten. Geen rete zin, maar toch maar gegaan eens moet de 1e keer zijn. Maar weet je wat ik dan heb.. het voelt voor mij: dan sta ik daar weer ....als vanouds. Een hele levenservaring rijker en er is geen piep veranderd. Terwijl het helemaal niet als vanouds is want gevoelsmatig is er toch wel iets adres en wordt het nooit meer helemaal als vanouds.

In mijn omgeving dus veel zwangeren: 4 goede vriendinnen + 1 nichtje/goede vriendin. Het lijkt nu wel alsof de mensen met gezonde kindje wel kinderen krijgen en degenen die nog niks hebben wederom met lege handen staan. Ik gun het hun wel, maar voelt ook een beetje wrang. 2 van hen bevallen in de periode dat ik ook uitgerekend was, zal nog wel zwaar worden in juli.

Dus ja getekend voor het leven, maar niemand ziet het, het litteken is onzichtbaar. Soms vervloek ik de wereld. Het zal tijd kosten en dat is dan maar zo.

2. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar wow wat lief van je vriend! hopen dat het je helpt om je op iets anders te richten. en fijn dat het gesprek bij de gyn goed ging, wat houdt de homocysteine waarde in?

@1stexmom zo heftig nachtje aan de hartbewaking is niet zo maar iets, gelukkig gaat het nu beter maar nog meer medicijnen is natuurlijk ook geen pretje

@moisie hopelijk gaat he prikken vanaf nu goed ik heb er zelf nooit 1 in mijn bovenbeen gezet lijkt me ook wel pijnlijker met de spieren daar. had zelf met spuiten ook wel dat als ik de spuit te vlug er uit haalde dat er bloed mee kwam en dus blauwe plekken en soms heb je gewoon pech en prik je dwars door een bloedvat :(

hier dus vanochtend de 20 wkn echo en we verwachten een meisje :D ze is helemaal compleet alles was goed en ze lag qua groei ook goed op schema ben zo blij! al was ik ervan overtuigd dat het een jongetje zou zijn:) moet nu even wennen haha
    oh had wel een echo gehad met 16 wkn maar bij de gyn en die kijken alleen snel of alles klopt, geloof ik moet in ieder geval altijd snel

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ps we zijn geen weken maar een weekend op ameland geweest....

Mooi dat alles goed gaat.!

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bouwjaar: wauw! Gefeliciteerd met je verloving!!! Dat is leuk nieuws! Gelukkig maakt dit jullie band dus alleen maar sterker. Veel plezier met alle voorpret van het huwelijk.
    Je hebt gelijk als je zegt dat het anders is, dan hiervoor. Dat is ook zo en laat het ook zo wezen. Jullie zijn echt ouders geworden, ook al ging het pril mis. Jullie ukkie mag leven in herinnering.
    Misschien is het een idee om een mooi sieraad te dragen als symbool voor ukkie?

@summerbloom: gefeliciteerd! Hoera! Het wordt een meisje voor jullie!!! Ontzettend leuk.

@allemaal: vandaag ben ik zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk :)
    Ik heb mijn 1e echo gehad na een week hormonen. Zelfs de arts vond het spannend i.v.m. de PCO want je hebt snel kans op overstimulatie met al die eitjes... Maar er is er keurig 1 gegroeid :) ! De arts was erg tevreden en ik erg blij!!! En opgelucht.... Vooral omdat de prognose ook nog eens goed is wat betreft de timing van de IUI. Ik was zo bang dat het zou gebeuren terwijl mijn man volgende week 3 dagen weg is... Ik moet zaterdag terug en als het eitje dan de gewenste grootte is, mag ik waarschijnlijk maandag voor de IUI!

5. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    #1305 1steXmom, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt: 14 feb 2013
    @Bouwjaar: gefeliciteerd met je verloving! Hopelijk inderdaad wat afleiding voor je. Wij hebben een puppy gekocht na mijn 1ste miskraam en het is geen vervanging maar die heeft me wel door een moeilijke periode gesleept en ik zou nooit weer zonder kunnen! Gaat het op je werk inmiddels wat? Anders ziek melden hoor en tijd voor jezelf nemen. Het lijkt ook allemaal oneerlijk en dat is het ook. Maar cliché, er is helaas ook niets aan te doen... Heb je nog wel zin met ons te kletsen? In elk geval een knuffel vanaf hier.

@Summer: gefeliciteerd met de goede echo! Leuk zeg, een meid! En het went snel genoeg hoor. Ik wilde heel graag een meisje maar ben helemaal gewend aan jongen en eigenlijk ook beter. Ik ben meer een jongensmama maar voor meisjes zijn gewoon leukere kleren te koop hahahaha. Hoewel ik inmiddels voor de kleine ook genoeg heb aangeschaft:). Hoe heb je het eigenlijk met dat vrijgezellenfeestje opgelost?

@Moisie: Wauw! Wat een goed nieuws! Dat houdt dus in dat je waarschijnlijk maandag terugplaatsing hebt? En dan over 2 weken testen? Spannend en wat fijn dat je man er gewoon bij is! Duimen als een gek dus! Ik duim ook voor je!

@Livelife: hoe is het meid? En hoe is het met Mick?

@all:bloeddruk bleek loos alarm, ze hadden met de verkeerde band gemeten. Voor niets aan medicijnen gezeten. Raar spul, ik heb 2 dagen alleen maar geslapen... Sinds woensdag mag ik ze laten staan en het gaat gelijk met sprongen voorruit! Ik ben weet wat fitter enzo, door mijn enorme buik gaat het lopen niet zo snel, maar ik slaap niet meer de hele dag...
    En....gister te horen gekregen dat het echt niet zo lang meer duurt! Als hij niet vanzelf komt, gaan we met 38 weken inleiden! Dus nog anderhalve week, max! Je snapt dat de zenuwen bij ons aardig inslaan hihi.
    Ik weet alleen nog niet of ik het ook aan omgeving zal vertellen. Vind het nml ook wel iets intiems en van ons samen... Behalve op zp maar das toch anoniem :).

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @moise ik heb een medaillon gekocht waar 4 foto's in kunnen (zie hier), 2 voor Ukkie en 2 voor vriend, alleen die laatste meot ik nog goede foto's van zoeken/maken
    Veel geluk alvast voor maandag.

@1stexmom mwa heb ik nog zin om mee te kletsen..soms wel soms niet. Ik zal er niet even regelmatig meer zijn. Maar toch ook wel weer benieuwd hoe het een ieder vergaat.
    Nou dat is lekker dat je voor niks medicatie hebt gekregen :x Slecht.
    Je voor jou wordt t wel spannend nu ja.

7. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bouwjaar: dat is heel mooi, je sieraad! Zo draag je hem altijd bij je.

@1stexmom: jeetje wat een gedoe om je bloeddruk voor niks eigenlijk... Beetje jammer.
    Succes met de laatste loodjes tot de bevalling!!

@all: vanmorgen heb ik weer follikel meting gehad. Het eitje was weer goed gegroeid! Vanmiddag wordt ik gebeld over de Pregnyl injectie en wanneer de IUI gaat plaats vinden :)!!!

8. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar mooi hoor een prachtig sierraad om je ukkie altijd bij je te hebben

@moisie whoo super dat je ui door gaat maandag en spannend!

@1stxmom oh ook spannend is het bijna zover dat je kleine man in je armen kun sluiten! Veel succes

9. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Bouwjaar: mooi medaillon! Zo heb je in elk geval een mooie herinnering en kun je hem altijd meedragen.

@Moisie: spannend morgen! Heel veel succes, ik duim voor je!

@Summerbloom: nog een weekje! Als hij niet zelf komt moet ik volgende week zondag naar het ziekenhuis en ga ik hoogstwaarschijnlijk maandag bevallen. Echt heel apart hoor, ik ben ook met niets anders meer bezig hihi.

10. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    -Livelife: 05-01-2013 bevallen van zoon Mick!
    -1steXmom: zwanger van een jongen, uitgerekend: 9 maart 2013
    -Summerbloom: zwanger, uitgerekend: 01-07-2013
    -Bouwjaar: 25-01-'13 vlinder ukkie geboren
    -Moisie: 18 februari IUI

Hoi meiden,

Ohh wat spannend 1stexmom!!! Nog een weekje...

Vandaag heb ik mijn IUI!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Alle oke gegaan moisie?

12. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ging goed. Dank je wel.
    Nu op het wachtbankje.

Hoe gaat het met jou?

13. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou spannend. Enerzijds zijnde kansen met IUI niet zo heel groot, anderzijds...er is kans!

Bij mij gaat het lichamelijk redelijk, emotieonees nog wat labiel.
    Er komt nu steeds meer de vraag op zetten wat ik hier eigenlijk doe op deze aardbol. Dat is wee een vraag van een andere orde, maar het komt een beetje dat zoveel zinloos lijkt. Er ook wel momenten dat ik me wel oke voel.
    Verder wil ik weer kans hebben maar geen idee wat m'n lijf aan het doen is of dat het überhaupt iets doet misschien ligt het plat.

Dat afwachtende is zo verschrikkelijk, maar ja dat is voor jou nu ook. Al is t op een andere manier.

14. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat wachten is vervelend...
    Zodra je er misschien wat meer klaar voor bent, kun je een afpspraak maken om eens met je arts te praten? Misschien toch weer beginnen binnenkort?...

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik heb het er al over gehad bij de nacontrole en bij een normale cyclus kan er tussen 2-4 weken een eisprong zijn, bij mij dan tussen de 3-5 weken.

Denk dat alle hcg wel weg is uit mijn lijf aangezien de zw-test op zondag de 10e een tuurstreepje had. Ik temp ook wel, eerst i.v.m. mogelijk koorts na curretage en later dacht ik ach laat ik maar doorgaan dan kan ik in ieder geval zien of een eisprong geweest is als ik weer ongi wordt.

Maar voor de zwangerschap kende ik mijn lijf best aardig en wist ik ongeveer wanneer je eisprong is. Maar nu kan ik niet inschatten waar ik zit. En tja als dat ei komt wil ik m toch ook niet missen. Eerst vertrouwde ik best wel op de signalen van mijn lijf, maar het is nog stilte wat dat betreft.

16. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Bouwjaar: meid, het is ook nog maar zo kort geleden en jullie verdriet is zo groot, logisch dat je jezelf moeilijke vragen stelt en het even niet meer ziet zitten. Hopelijk kun je het een beetje kwijt bij vrienden/familie? Heb je wat steun daar?
    Ik hoop dat je snel je lichaam weer wat leert kennen en dat je daar straks op kunt gaan vertrouwen.

@moisie: spannend zeg! Heb je er veel last van gehad? 2 weken wachtbankje denk ik?

@all: beetje raar tijdstip om te typen misschien, maar ik lig in het ziekenhuis en kan niet slapen dus dacht: breng jullie even op de hoogte...
    Ik ben nml vandaag bevallen van onze zoon Benjamin! Afgelopen maandag moest ik voor controle bd en urine langs de poli. Bd weer te hoog, toch maar opgenomen en 20:00 's avonds besloten ze de bevalling in te gaan leiden. Maandag dus balloncatheter gehad. Vanmorgen (dinsdag) 3 cm ontsluiting dus vliezen gebroken. Helaas ging het daarna niet meer zo vlot. Heftige weeën die middels infuus wat te snel zijn opgehoogd, ontsluiting schoot niet op. 'S middags toch maar ruggenprik, was niet meer uit te houden. 'Savonds kreeg ik koorts waardoor de kleine wat in paniek raakte. Infuus voor antibiotica wilde niet, ik ben enorm moeilijk prikbaar dus na een keer of 8 allemaal verkeerd te hebben geprikt, de ontsluiting die niet verder ging, de koorts en enorme vermoeidheid besloot men over te gaan op keizersnede.
    Ik zou plaatselijk verdoofd worden, na 3 x te hebben geprikt lukte dit helaas niet helemaal, ik voelde links nog van alles. Dus algehele narcose.
    Om 21:30 is hij geboren, het gaat goed, maar hij ligt wel op de kinderafdeling. Hij krijgt wat zuurstof omdat hij ietsjes moeilijk op gang komt en koorts heeft, maar nogmaals, hij doet het verder goed.
    Helaas heb ik hem nog maar 10 minuutjes gezien en nog niet vast kunnen houden, maar hoop dat dat morgen mag. Mijn man is de hele tijd bij hem geweest en heeft hem gelukkig wel vastgehouden en foto's gemaakt enzo.
    Door alle commotie voel ik me van alles en nog wat en kan ik dus moeilijk slapen. Heb net wat gekregen voor de pijn. Moet komende dagen in elk geval in het ziekenhuis blijven.

Sorry voor het lange en gedetailleerde verhaal, maar moest het ff kwijt:D.

17. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar wat moeilijk dat je je zo voelt! Maar ook heel logisch zoals 1stexmom zegt hoop dat je je verhaal kwijt kunt bij vl familie en vrienden en anders hier hopelijk

@moisie oh mooi dat het goed is gegaan nu nog even wachten wanneer ga je testen?

@1stexmom GEFELICITEERD! Zware bevalling, maar gelukkig gaat het nu goed hopelijk mag je snel je mannetje lang vast houden en gaan genieten

18. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1stexmom: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Benjamin!!!
    Dat is snel gegaan! Wat jammer enerzijds dat het zo verlopen is, maar gelukkig zijn jullie beide oke en dat is het belangrijkste! Ook vind ik het jammer te horen dat je je kleine nog niet hebt vastgehouden... Misschien kun je vandaag je tijd inhalen door ook even huid op huid contact te mogen doen? Dat is belangrijk voor de binding en jullie worden er allebei rustig van. Liefde geneest een hoop en geeft alsnog een mooie start.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet kan slapen s'nachts. Heel heftig is het geweest, he meid?
    Wat is het gewicht van jullie kleine?

Ik zit inderdaad op een 2 weken wachtbankje. Normaal heb ik altijd een LF van 10 tot 12 dagen dus weet niet of ik wel 14 dagen redt?
    Bij het ziekenhuis mag ik op dag 16 bloed komen laten testen als ik nog niet ongesteld zou zijn geweest.
    Sjonge, ik had vannacht ook geen goede nacht; werd wakker van kramp in mijn buik en rugpijn.... In het weekend had ik daar ook al last van, zo rond mijn eisprong dus.

@ Summerbloom: ik weet nog niet wanneer ik ga testen... Waarschijnlijk pas over 2 weken in het ziekenhuis.

@Bouwjaar: ik bedoelde meer dat als je nu een menstruatie afwacht, dat als je er klaar voor zou zijn, dat je dan met de IUI zou beginnen zoals gepland?
    Hoe gaat het met de trouwplannen? Hebben jullie al een datum?!

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    #1319 Bouwjaar1979, 20 feb 2013
    Laatst bewerkt: 20 feb 2013
    @1stexmom: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Benjamin!!!

IUI doen we pas na een half jaar, wellicht kan ik dan ok wel weer ziekenhuismeuk handelen. Ik wil eerst kijken of het nog spontaan lukt. Obv van mijn temp denk ik dat mijn ei geweest is afgelopen maandag, maar 0,0 van de ei-komt-eraan-signalen die ik eerst had, zelf geen vruchtbaarslijm, ook niet aldoor paar dagen geen ovu-testen gebruikt. Het kan eigenlijk bijna niet, morgen maar even afwachten

Nog geen datum, zijn beetje aan dubben. Opties: 10-10-13 (dan 14 jr geleden dat we voor t eerst gezoend hebben), 11-12-13 (leuke datum, maar wel op een woensdag), of in 2014 ergens (maar ik wil dat liever niet omdat ik dan geen afleiding meer heb). Al vind ik nu 10-10 nog het beste omdat die datum nog betekenis heeft. Zaterdag gaan we ergens kijken en dan maar eens kijken of het nog kan.

20. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    10-10-2013 Klinkt leuk!!!
    Maar dan moet je wel snel beginnen met knopen doorhakken. Meestal is een huwelijk plannen zo ongeveer 12 maanden. In ieder geval de grote dingen zoals locaties reserveren.
    het valt op een donderdag zag ik he?

Deel Deze Pagina