Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Bouwjaar: heb je eventueel nog wat vakantiedagen die je kunt inzetten? Ik heb toen een maand extra genomen, 1 week ervoor, 4 erna. Heerlijk was dat! En mooi kadootje, vanaf je verjaardag niet meer werken maar alleen nog maar genieten! :)

@Summer: ik herken zo wat je zegt. Ik wilde ook 4 dagen blijven werken voor mijn verlof, en toen de kleine man er was dacht ik echt 'neeeee, geen 4'. Maar nu ik al weer maanden 4 dagen werk is het eigenlijk prima. De dagen vliegen voorbij.

Mijn cyclus is nog niet je van het, dus ik denk 8 juni uitgerekend!

2. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Livelife: wauw zwanger! Van harte gefeliciteerd!! Van geen naar 2 kindjes!

@all: zo! Ik lees hier van 4 dagen werken! Ik vind dat nogal wat, hoor. Ik zelf werk 3. Hoe dan jullie dat met de opvang? Ik zit nu al te bedenken hoe ik dat straks allemaal moet gaan doen, zeker nu met een 2e.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @summer tja of t nou 2 of 10 weken wordt weer gaan werken lijkt me toch raar. Hopelijk kun je in dat ritme snel je draai weer vinden

@lifelive ja ik heb nog wel vakantie dagen maar het is ff kijken of het werk naar mn gevoel voldoende af is om t achter te kunnen laten

Ik ben ook van plan 4 dagen te gaan werken. Tja als vl werk heeft -zijn contract is niet verlengd :(- hij ook 4 dagen werken. Dan 2 dagen gastouder en 1 dag oma. Dat is t plan

4. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    @Moisie: hoe voel jij je ondertussen? Wel al weer wat beter? En dank je! Leuk (en druk ;):D) he, in nog geen 1,5 jaar tijd heb ik straks 2 kids! <3
    Onze kleine man gaat 3 dagen naar een kleinschalig KDV en is 1 dag bij mijn moeder (in ons huis). Hij heeft het prima naar zijn zin daar en er zit ook nog een vriendje, gezellig dus voor hem!

@Bouwjaar: wat balen van je vriend! Ik hoop dat hij snel een andere job heeft! En hopelijk heb jij je werk tijdig af, verlof is zooooo fijn, haha!

@Summer: succes morgen met werken!

Hier weinig kwalen en klachten, dus beetje onzeker ben ik er wel door! Maar goed, de testen zijn hartstikke positief. En ook dit keer heb ik er weer aardig wat doorheen gejast :D Ben blij als we de eerste echo acher de rug hebben!

5. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @livelive dank je ik ga er idd maar vanuit dat het snel went
    Al je testen er door heen gejaagd wanneer heb je je echo?

@Moisie tja voor mijn bevalling wou ik echt niet minder als 4 dagen werken nu twijfel ik wel maar met minder uren raak ik mijn functie (leidinggevend) kwijt en ook mijn vaste dagen dus denk wel dat ik zo beter af ben maar als het beter is voor Kiki of voor mij ga ik minder werken

@bouwjaar hoe gaat het nu bij jou? Alle echo's gehad, nog een pret echo gepland? en hoe lang moet jij nog werken

Nou morgen dus werken en Kiki naar het kdv ga haar wel missen :) gelukkig is dinsdag mijn vaste vrije dag en kan ik haar weer de hele dag knuffelen

6. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Hi ladies, ff snel want typ op telefoon. Zo wat gaat die tijd snel, alweer 2 weken thuis... Heerlijke vakantie gehad, wel intens met zo'n kleine :). Zeker omdat ik zelf nogal kapot was van het werken. Maar kereltje was supermakkelijk en heeft ook genoten.

@moisie: wat een super nieuws! Ben je nu ook wat gerustgesteld? Eindelijk meid!

@livelife: OMG! Een 2e?! Pfff... Moet er nu op dit moment echt niet aan denken haha. Ik heb ook meteen spiraal laten zetten haha. Voorlopig maar even met zijn 3-en. Maar gefeliciteerd hoor;). Mooi dat het zo vlot gaat!

@bouwjaar en summer: jullie dus ook lekkere vakantie gehad? Bijgekomen enzo?

@all: ik werk 4 dagen en vindt het heerlijk. Sterker nog, ga vanaf januari van 32 naar 36 uur, 4 dagen en paar uurtjes in de avonden/weekenden. Maar ik geniet ook echt van werken.. En ook van Benjamin hoor :). Moest wel ff balans vinden, maar merk dat ik die nu wel echt te pakken heb. Balans tussen werk, gezin en sociaal is prima :).

7. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Waarschijnlijk gaan wij 2 dagen kinderopvang en 1 dag oma (de ene week de ene oma en de andere week de andere oma). Vorige keer was kolven best een ramp tijdens mijn werk en überhaupt dus ik heb nu, dat ik ander werk heb dan met de eerste, een kinderdagverblijf bij mijn werk gevonden waar ik zelf heen kan gaan om borstvoeding te geven! Ik ben daar helemaal enthousiast over! Dat maakt het een stuk makkelijker (hoop ik).

Het is een beetje vaag of ik nu naar de gewone verloskundige mocht want dat zou het ziekenhuis mij nog laten weten.... Maar ik hoor maar niets. Als ik bel, bellen ze weer terug, maar weer niet met een antwoord?? Ze waren mijn dossier ook al kwijt! Nou ja, ik heb in ieder geval gewoon een afspraak gemaakt met de gewone verloskundige a.s. woensdag.
    Ik voel me nog steeds niet helemaal lekker en vind het prettig als iemand een x even naar mij kijkt. Tot nu toe is er steeds alleen naar de baby gekeken in het ziekenhuis. Ik had gister zelf mijn bloeddruk opgemeten en die was 125/88. Dan vind ik mijn onderdruk wel iets hoog....

Volgende week zaterdag gaan we een pretecho laten doen!! :D We willen graag weten of het een jongen of een meisje wordt. Spannend!!
    Daarna gaan we een paar dagen naar Disneyland Parijs! Zo'n zin in! Ik heb al heel lang de wens om dat eens met Halloween te ervaren; zo'n mooi sfeertje en gedecoreerd! Op advies van de bedrijfsarts moet ik wel een rolstoel mee. Ik ben allang blij dat ik kan gaan want hoe slecht ik mij eerst voelde, had het niet doorgegaan.
    Nou, eindelijk weer wat leuke dingen dus :)

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Gaat z'n gangetje, wordt wat trager, snel buiten adem en soms last va maagzuur. Nu ook nog verkouden :(

Nee ik hoef geen pretecho. Het bewegen van Frummel in mn buik is voldoende. Maar we krijgen de 30e nog wel een groei echo ivm het kleine hoofdje op de 20 weken echo en om te kijken waar de placenta ligt
    Lijkt me wel raar maar komt vast goed, veel succes morgen

@1stexmom 36 uur?! pittig hoor. Collega had ook ziets maar gaat juist minder werken omdat t werken in de avonduren neit lukt. Ze komt er neit aan toe. (al heeft die er inmiddels 2 of 3)

@moisie owh relaxed een kvd zo dicht bij, neit hoeven kolven scheelt een hoop gehannes lijkt me
    Veel plezier in Disneyland, de rolstoel lijkt me een beetje raar ja maar gelukkig kun je heen.

Wat een suf weer vandaag, regent de hele dag al

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels zit de herfstvakantie en dus ook Disney er weer op voor ons. Het was erg leuk en hebben zo geboft met het weer!!! Uiteraard was het er wel megadruk, maar ja. Dat de rolstoel mee was, was echt een uitkomst. Toch veel gebruik van gemaakt.
    Voordat we naar Disney gingen, hebben we nog een pretecho laten doen en....... we krijgen er nog een jongen bij! Jee en ik zelf was er heilig van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Dit doordat mijn zwangerschap veel heftiger is dan vorige keer met de kwalen en doordat de kleine zich altijd heel beweeglijk op de echo's laat zien. Onze eerste zoon lag altijd in diepe rust op de echo's. Zo zie je maar dat het mij flink voor de gek gehouden heeft. Nog een jongen erbij! Ik moest wel even acclimatiseren want dit is hoogst waarschijnlijk, nou ja zeg maar zeer zeker mijn laatste zwangerschap. Dit doordat ik nu met de tweede zolang heb moeten wachten en de hele medische molen erbij. En ook omdat ik geen makkelijke zwangerschappen heb; het kost mij heel veel ook al vind ik het natuurlijk een reuze wonder om mee te mogen maken. En ook financieel en qua ruimte in huis. Dus ik moest heel even wennen aan het idee dat ik straks enige vrouw tussen 3 mannen ben..... Dat heeft gelukkig maar 2 dagen geduurd, daarom wilde ik ook heel graag weten wat het zou worden. Om voor te bereiden.
    We hebben in Disney een hele leuke lichtblauwe baby poncho (of gebruiken als omslagdoek) van baby Mickey Mouse gekocht!
    Hoe gaat het met jullie?

10. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    -Livelife: 05-01-2013 zoon Mick! / Zwanger van nr. 2!
    -1steXmom: 20-02-2013 bevallen van zoon Benjamin!
    -Summerbloom: 10-07-2013 bevallen van dochter Kiki!
    -Bouwjaar: 25-01-'13 vlinder ukkie geboren/ zwanger
    -Moisie: zwanger van nr. 2

11. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @1stexmom zo straks nog meer werken ik vind het tot nu nog wel heftig maar we beginnen een ritme te vinden

@Moisie fijn dat je een goeie vakantie hebt gehad! En een jongetje erbij wat leuk! Een echt mannen gezin en jongens trekken bijna altijd meer naar mama:)

@bouwjaar deze week alweer 30 weken gaat snel hoor, deze week echo hoop dat alles goed is. Enne statistisch gezien zou je een meisje moeten krijgen met al die jongens in dit topic:p
    Hoe lang moet je nog werken?

Hier lekker druk vind het erg leuk om weer te werken maar mis mijn meisje wel gelukkig heeft ze het erg naar haar zin op het kdv en bij haar opa's en oma's
    Ben trouwens een echte huismus geworden snap ook niet dat mijn vriendinnen die al moeder zijn zo graag willen stappen, hadden de andere moeders dat ook? En hoe lang? Vind het zelf niet erg maar volgens mij vinden mijn vriendinnen me saai:$

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @mosie was disney nog leuk?
    Een zoon erbij. Nou je zoon blij dat hij een broertje bij krijgt?

@summer tja hier wel, maar in mn andere topic zijner weer juist veel meisjes en in mn vriendinnen groep ook Dus wat dat betreft zou een jongen statistisch logischer zijn.
    Anderszijds vl's borer hebben beide een een jongen en dan een meisje gekregen en tja *Ukkie was een jongen. Duswat dat betreft 'klopt' een meisje weer. Ik was eerst heel overtuigd van een meisje nu niet meer zo sterk
    Nog 6 weken werken (is de planning)

En saai tja het is toch even wennen, geef je nou bv of niet? Dat schijnt nl een berg energie te schelen. Keertje stappen komt wsl wel weer. Ben zelf al niet zo'n stapper, ga liever met vrienden ergens bij elkaar zitten (niet in de kroeg)

13. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    -Livelife: 05-01-2013 zoon Mick! / Zwanger van nr. 2!
    -1steXmom: 19-02-2013 bevallen van zoon Benjamin!
    -Summerbloom: 10-07-2013 bevallen van dochter Kiki!
    -Bouwjaar: 25-01-'13 vlinder ukkie geboren/ zwanger
    -Moisie: zwanger van nr. 2

14. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Datum hierboven even aangepast :)

@All: over meer werken, tsja, ik werk de 36 uur nu ook al, alleen wordt het niet betaald, en aangezien het prima gaat zo, besloten idd contract om te zetten. Valt me niets tegen werk/mama/man/vrienden etc.

@Moisie: een kereltje! heerlijk zeg, al kan ik me voorstellen dat je even moest omschakelen. Mochten wij ooit weer zwanger worden, dan zou ik een meid helemaal te gek vinden, omdat ik nu al een jongen heb. Maar aan de andere kant, jongens zijn echt heerlijk dus zo'n kleine boef erbij lijkt me ook wel weer super. En jongens trekken naar de moeder toch :)?

@Summerbloom: mmooi dat het een beetje begint te wennen het werken. En dat stappen... dat komt vanzelf, en anders maar niet toch? Ik heb sinds een paar weken weer pas echt dat ik weer de oude ik ben. Ook dat ik volop tijd heb en kan genieten van avondjes met vrienden zonder kinderen en waarbij het niet de hele avond over kinderen gaat. Ook wel behoefte aan hoor... en dat kan stappen, concertje of gewoon thuis met vrienden zijn, maar alles heeft natuurlijk wel even om Benjamin gedraait. En dat is nog zo alleen kun je beter filteren :).

@Bouwjaar: Jee wat gaat die tijd snel! Nog 10 weken dus! Spannend allemaal hoor! Hoop op een mooie echo deze week. Dat zal dan ook de laatste echo zijn zo'n beetje? Hoe is het met de inboedel? Alles al wat aangeschaft?

@Livelife; hoe is het? en met de kleine? Wanneer hebben jullie eigenlijk de echo?

15. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @bouwjaar vandaag echo of niet? Hoe is het gegaan? Ligt ie helemaal in positie

@1stexmom vindt het knap van je dat je zo goed in het ritme zit, en lekker in je vel

@livelife ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat en wanneer je een echo krijgt

Vanochtend de hele ochtend in het zh doorgebracht, omdat mijn schoonzus een spreidbroekje heeft gehad kregen we uit voorzorg een echo. Helaas zijn de heupjes van ons meisje niet goed ontwikkeld en heeft ze een spreidbroekje gekregen. De kom van 1 heupje is niet helemaal goed en door zo'n broekje kan het wel goed ontwikkelen (als ik het zo goed uitleg:))
    Had het niet verwacht dus was wel even van de kaart. Maar ja alles voor het welzijn van ons meisje alleen ziet het er zo zielig uit:(

16. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Even een foto van mijn schatje met haar broekje

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @1stexmom meeste hebben we. Alleen nog wat kleding maar dat komt in de eerste week van mn verlof, dan ga uk bij s-zus langs.

@summer echo is morgenochtend
    Tjee snap dat je ff vd kaart bent. Hoewel t dys maar goed is dat t gecontroleerd is en t gelukkig goed behandeld kan worden, is t toch schrikken.
    Moet ze die de hele dag aan? En voor hoelang moet dat?
    Wel een moppie hoor :)

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou hier vanochtend de groei echo. Hoofd is nog steeds klein (p4.2) maar wel meegegroeid op eigen lijn. Buikomvang (p67.2) en beenlengte (p73.8) was prima. Ivm hoofd over 3 weken weer groeiecho. Placenta ligt laag maar vergenoeg van bm-mond (5.8 cm) no problemmo dus
    Ennuh het is een dwarsligger! Nu al , ligt met ruggengraat langs mn middenrif.

19. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Summerbloom: ach gossie wat sneu! Maar het is voor haar bestwil. Voor jullie ook moeilijk lijkt me?

@Bouwjaar: o, nee he?! Een dwarsligger?!... Hopelijk draait hij/zij zich nog?

@All: ik was volgens mij hier nog vergeten te zeggen dat ik nog gebeld was door de verloskundige toen wij weg waren. Mijn bloedsuiker bleek iets aan de hoge kant te zijn en ze hadden een afspraak met de gynaecoloog gemaakt voor me.... Dat is vanmiddag. Ik hoopte eerder dat ze mijn ijzer te laag vonden, maar die bleek goed! Ik voel me namelijk vaak moe, ben heel snel buiten adem, loop op het tempo van een oma (!) en heb soms een dag of 2 aanhoudende hoofdpijn. Nu heb ik die hoofdpijn ook weer.... Lig de hele tijd in bed ermee. Niet leuk! Ook weer schuldgevoel naar onze zoon, mijn man en mijn werk. Ik kan niets zo.....

20. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    @Summer, wat een mooi meisje! Moet zeggen dat ik dat broekje niet eens zo raar eruit vindt zien. Heb kids met zo'n helmpje op gezien en dat valt veel meer op. Maar wel sneu idd. Maar wat je zegt, als het helpt...!

@Bouwjaar; dwarsligger? O jee... hopen dat ie nog draaien gaat dan maar. Fijn dat jullie een goede echo hadden! Voel je je nog goed en fit?

@Moisie, gatver zeg, het blijft je ook wat tegenzitten met die zwangerschap he? Is er bij de gyneacoloog iets uitgekomen?

@All: beetje in een dipje. Niet voor mezelf maar voor mijn beste vriendin. Ik heb al eerder eens over hun verteld, zijn na een lange en moeizame weg, via ICSI toch zwanger geworden. Baby is geboren, nu 14 weken oud... Ik merkte al dat het al een tijdje met de mama niet zo goed ging en vermoeden is bevestigd. Ze heeft een PND en niet zo'n kleintje ook niet... vindt het zo erg voor haar. Ze schaamt zich enorm natuurlijk. Zo'n moeite doen voor een kleintje en dan ben je niet gelukkig, zo hoort het natuurlijk niet. Dan kun je wel zeggen dat ze zich nergens voor hoeft te schamen, maar ja... dat helpt natuurlijk niets...

Het zijn onze allerbeste vrienden en samen hebben we ongelooflijk veel lief en leed gedeeld. Het grijpt me ook best veel aan. Vindt het zo sneu, ze hebben al zoveel ellende meegemaakt en dan dit ook nog. En ik weet een beetje hoe ze zich voelt (zat zelf op het randje van PND) en dat is zo klote... Ik wil ze ook graag helpen maar weet niet hoe en ben bang dat we niet zoveel kunnen doen...

Deel Deze Pagina