@1steXmom: Jee, dat is zeker heel erg voor je vriendin... Ik snap dat je zo meeleeft met haar; dat zou ik ook wel hebben denk ik. Wat ik volgens mij niet wist, is dat jij er zelf ook bijna zat... Niet in die woorden althans. Kijk iedereen heeft wel eens een dip, maar dit gaat natuurlijk veel verder dan dat. Sorry, als ik niet goed heb opgelet met je verhalen lezen. Hoe gaat het nu met je? @All: nou, ik weet niet wat ik moet denken... Volgens mij was mijn bloedsuikerdagcurve niet zo heel goed: nuchter 4,4 1 uur na ontbijt 8,1 en 1 uur na lunch 7,2. De gynaecoloog zei gister nog dat het niet boven de 7 mocht zijn dus.... Maar ik weet niet of ze uiteindelijk een gemiddelde hiervan nemen? Morgen hoor ik de uitslag in ieder geval.
Nou, mijn waarden van de dagcurve werden niet goed bevonden. Morgen moet ik bij de internist komen en krijg ik een bloedsuikermeter. Dan in 1e instantie een dieet volgen en mocht dat niet helpen, insuline spuiten...
Owh balen zeg Hopelijk werkt t dieet voldoende Was er eigenlijk nog een reden dat ze er op testen? Bij mij is daar verder niet naar gekeken.
@Moisie, het is ook niet iets wat ik duidelijk zo heb uitgesproken hoor. Gekke is dat het met hoge pieken en diepe dalen gaat. Als ik eraan terugdenk dan was het vooral tijdens de hoge pieken dat ik postte en hier kwam... Nu gaat het met mij goed hoor! Uiteindelijk hebben we dat van mij kunnen 'afwenden'. CB greep op tijd in en manlief heeft heel goed ondersteund. Maar bijna mijn gehele kraamtijd was ruk... als we ooit aan een tweede beginnen... dan zou ik veel eerder aan de bel trekken (of eerder gaan werken hahaha). Balen dat je suiker niet goed is. Heel vaak helpt een dieet wel hoor, bij zwangerschapsdiabetes, maar anders kan ik je geruststellen. Insuline spuiten klinkt minder eng dan het is en zeker bij zwangerschapsdiabetes gaat het vrijwel altijd na de zwangerschap weg... @bouwjaar; dat doen ze standaard bij urine en bloedonderzoek volgens mij, heb jij die niet gehad?
@1stexmom heftig, ik heb dat berichtje over pnd over het hoofd gezien. Ben daar ook wel eens bang voor, lijkt me zo naar om te hebben. @mosie bloedonderzoek was met ehhh 16 weken ofzo? En tijdje terug nog 1x hb geprikt was 6.7, goed genoeg. Urine is nog nooit onderzocht. Bloeddruk is altijd goed, gister ook weer 115/65
@bouwjaar fijn dat alles goed is met je beeb, hopelijk draait ie nog wel wat denk je zelf? heeft het nog een beetje ruimte om te draaien. Bij mij is de suikertest ook gedaan, standaard controle bij het zh, niet bij de vk. mijn schoonzus moest een suikettest doen na dat bij de groeiecho een grote baby met 'dikke'buik was gemeten. Kiki moet het spreidbroekje 24 uur per dag aan alleen met badje en verschonen mag ie af @moisie balen dat de zwangerschap zoveel van je vergt, hopelijk kun je met het dieet iig de suiker onder controle kan houden. Mijn szus kon haar suiker trouwens goed onder controle houden met het dieet en was er na de zwangerschap gelukkig weer vanaf. @1stexmom heb het ook gemist van jouw pnd gelukkig hebben jullie optijd aan de rem getrokken, balen voor jullie vrienden is erg heftig allemaal, je wilt zo graag een kindje en als het dan na zoveel pijn en moeite er is zijn de emoties ook anders, ik had/heb ook soms het gevoel dat ik altijd blij 'moet' zijn met mijn wondertje maar soms is het gewoon even moeilijk. oh en wat een schatje is je zoontje Wij en Kiki zijn inmiddels gewend aan het spreidbroekje, krijg met verschonen haar broekjes bijna niet meer aan omdat ze haar benen zo weidt houdt Begin ook een beetje ritme te vinden in werk, thuis en sociaalleven. Gaat lekker maar wel druk, afgelopen week zijn er veel veranderingen door gevoerd op het werk mijn functie is afgeschaft, en heb daardoor soort van promotie gemaakt naar een nieuwe functie met ietsje meer verantwoordelijkheid(en ietsje meer geld). maar sommige collega's hebben juist een functie gekregen met minder verantwoordelijkheid en niet iedereen is even blij(trouwens niet voor minder geld), dus veroorzaakt veel onrust, kost veel energie. Hoop dat iedereen snel weer in zijn rol groeit en weer met plezier komt werken
Hoi Bouwjaar, Het schiet al op he met jouw zwangerschap! Straks bijna met verlof? Ben je lekker met de feestdagen thuis. Hopelijk een geweldige tijd om nooit te vergeten! Over dat bloedonderzoek; ze doen dat normaal altijd 1 of 2 keer bij iedere zwangere. Geen nieuws is goed nieuws. Bij toeval doordat ik van ziekenhuis wisselde, werden de bloedtesten weer opnieuw getest. Anders was het voorlopig nog niet uitgekomen denk ik. Bij de eerste test was het namelijk nog goed.... Wel beter dat ze erachter zijn gekomen natuurlijk. @All: ik moet nu trouwens wel insuline spuiten. Met het eten volgens het dieet, bleven de waarden te hoog.... Ha; dacht ik van het prikken af te zijn nu ik zwanger ben.... Maar ik ben alweer aardig gewend eraan. Gisteren heb ik mijn 19 weken echo gehad. Gelukkig is onze kleine jongen goed door de screening heen gekomen. Zo fijn! @1steXmom: gelukkig gaat het nu beter met je! Het is iets waar ik ook altijd bang voor ben geweest... Het kan iedereen overkomen, die verdomde hormonen ook he?!
Sorry hoor ik heb t zo druk op mn werk dat ik gewoon geen tijd heb om te reageren en 's avonds of weg of moe. 6 dec is mn laaste werkdag. Zal blij zijn als ik niet meer hoef te reizen. @moisie Fijn dat je kleine door de keuring is. Jammmer dat je alsnog moet spuiten. Las laatst trouwens dat als je zw-diabetes hebt gehad je meer kans hebt om later echt diabetes te krijgen. Beetje op t dieet en de lijn blijven letten dus na de bevalling Vorige week woe nog een groeiecho gehad. Hoofd was goed gegroeid en zat nu ruim boven die p5-lijn. Buik &gewicht gemiddeld. Benen bovengemiddeld. @summer fijn dat je functie (en salaris) geupgrade zijn. Veranderingen zorgen trouwens altijd voor onrust, niet iedereen kan er evengoed mee omgaan.
Laatste werkdag vandaag. Gister nog ff treinfeest (nouja geen trein gezien gelukkig reden er nog auto's) Heerlijk na vandaag 16 weken geen NS meer
@moisie balen zeg dat je wel moet spuiten. Hoe gaat het nu met je? @bouwjaar oh wat heerlijk laatste dagje gehad! Nu lekker gaan genieten hoor voor je het weet hebben jullie jullie kleintje in de armen hier gaat het goed wel allemaal ziek geweest, nu weer aan het opknappen. Nog geen sinterklaas gevierd vonden we een beetje vroeg, hoe was bij jullie de sinterklaas? Nu op naar de kerst! Heb geen ruimte voor een grote boom ivm de box hebben jullie nog leuke ideeën voor iets kleins toch om toch een beetje kerst in huis te halen
@Bouwjaar: o heerlijk verlof! En idd;even lekker niet treinen voor jou dan. Heb je nog plannen of dingen gepland staan? Wanneer is nou je uitgerekende datum? Rond de feestdagen? @Summerbloom: he jakkie ook nog met z'n allen tegelijk ziek geweest? Vreselijk. Sinterklaas was leuk, maar vermoeiend. Gelukkig hebben we met kerst alles uitbesteed en gaan we alle dagen uit eten. Met Sinterklaas kwam iedereen bij ons vieren. Cadeautjes, gedichten en gourmetten. Met de diabetes gaat het best prima. Het spuiten gaat goed. Ik moet wel af en toe weer een dosering omhoog, maar dat schijnt normaal te zijn. Wat vervelender is, dat ik er nu ook nog eens bekkeninstabiliteit bij heb. Ik loop af en toe (lees waggel) als een eend. Ik ben juist weer bijna hele dagen aan het werk en ik doe al een aantal weken aan sportoefeningen met de fysio. Maar het wordt juist erger. Het vergt zoveel van me, dat ik na al die inspanningen echt niet meer kan. Zelfs slapen is lastig door pijn. Ik moet juist wel oefeningen blijven doen zegt de fysio.... Het is tegenstrijdig vind ik. Ik snap wel dat ik dan mijn spieren sterker maak, maar het voelt niet goed. Volgende week heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog, ik zal eens vragen wat die vind. De kleine laat zich regelmatig even horen door middel mij behoorlijk hard te trappelen. Ongemakkelijk soms. Hele salto's maakt hij door mijn buik!
Sinterklaas, we hebben met mn schoonfam een spel gedaan afgelopen zaterdag, gezellig. @moisie eta is 5 januari. Ben nu 36.3wk en stiekem mn buik wel een beetje zat. Jij bent ook alweer bijna 23 wk, wat gaat t snel Balen van je bi en als die oefeningen echt niet goed voelen zou ik t idd maar eens navragen. Jij kent je eigen lijf toch t best. Leuk he een acrobaat in je buik, Frummel kon er ook wat van. Door beperkte ruimte is nu niet meer van die hevige kicks.
Ha ha ha ja dat is inderdaad weer een voordeel als ze wat groter gegroeid zijn; niet zoveel acrobatische toestanden meer! Maar kan ook dan nog wel eens pittig voelen bij bepaalde bewegingen die ze maken he?
@moisie ohw je krijgt het wel allemaal zeg hopelijk gaan je oefeningen helpen en hoef je niet plat straks. @bouwjaar al voorbij de 37e week!! Nu kan het echt elk moment komen, spannend hoor ben heel benieuwd of je een jongetje of een meisje krijgt! en misschien wel een kerst kindje Hou je het nog vol? Hier alles goed volgende week op controle voor Kiki haar heupjes ben ik wel zenuwachtig voor, ga er van uit dat ze nog wel 8 weken moet maar hoop heel erg dat we dan misschien alleen 's nacht haar spreidbroekje aan hoeven te doen @livelife & 1stexmom hoe gaat het met jullie?
@ summer eerlijk gezegd ben ik het helemaal zat Vannacht weer uren wakker gelegen om dat mn ribbenkast rechts in de weg zit blijkbaar ... En dan kan ik echt niet doorslapen. Kan zoveel niet meer door de buik en bovendien voel ik me een onhandige dikkie dik met inmiddels +17 kilo... Tja kerstkindje kan maar ook pas half januari. Het is iig dik welkom! Hopelijk is de controle goed en houdt Kiki enkel nog snachts t spreidbroekje.
Oh ik was het ook zo zat op het laatst had lang genoeg gewacht vond ik maar cliché het is het wachten waard. Hoop dat je snel je wondertje in je armen mag houden! Xx
@Summerbloom: hoi, ja het zit niet echt mee he. Hopelijk hoef ik inderdaad niet plat want liggen doet het meest zeer. Voedingskussen tussen mijn benen helpt een beetje, maar draaien..... Ik hoop met je mee dat Kiki straks alleen s'nachts nog het spreidbroekje aan hoeft. Dat zou fijn zijn he? @bouwjaar: ja, de laatste loodjes wegen letterlijk het zwaarst he?! Nog even volhouden en dan wordt je beloond. Ik heb sinds het begin al momenten gehad dat ik wilde dat het alvast maar april is. Dus ik herken dat hoor. Vooral dat ik zo beroerd was toen en nu weer met pijn van bekkeninstabiliteit. Maar ik wil er ook heel bewust van blijven dat dit een bijzondere tijd is en het leven in mijn buik voelen is zo speciaal. Dit is mijn 2e en laatste zwangerschap. Vorige keer dacht ik nog; ik ga dit vast nog 1 of 2 x meemaken. Was het toch bijna niet meer gelukt zeg..... Ik ben dolblij dat ik mijn bewaarde spullen toch nog een keer gebruiken mag. Het is dubbel, maar we mogen niet vergeten dat niet iedereen dit gegeven is en dat het ook een hele bijzondere tijd is, naast dat het ook zwaar is. Maar dat hoef ik je eigenlijk niet te zeggen, toch? Sterkte meid! Je kan het! Denk aan je wolk van een baby straks.
@moisie tja tis zeker een bijzondere tijd, maar de tijd die komt is ook heel bijzonder Dat niet iedereen het gelukt heeft zal ik nooit vergeten, maar ik ben ook wel toe aan om mn kindje te zien. Maar goed kindje bepaald zelf wel wanneer die komt