Pretty Pink in 2012?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Beetje aflopende zaak hier?...
    Jammer, maar uiteindelijk komt aan alles een eind he?

Ik ben nog steeds druk met de babykamer. Wat heel traag verloopt doordat ik zo ontzettend traag ben door die vervelende bekkeninstabiliteit.
    Ik werk ook 3 hele dagen in de week. Ik moet nog 4 weken tot mijn verlof! Ben blij dat de laatste 2 maanden nu zijn ingegaan.
    Afgelopen dinsdag voor het eerst bij bekkenfysio geweest voor een intake en alvast nuttige tips gekregen. Aankomende week weer een afspraak bij fysio en weer een groei echo. Vorige keer was die echo zo leuk!!! Konden lekker naar hem kijken: hij was aan het drinken, bewegen, schoppen en zijn voetje in zijn mond aan het doen! Ook kregen we weer een rits foto's mee. Ik hoop dat het weer zo leuk wordt en dat hij hopelijk nog steeds niet te groot aan het groeien is.

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nouuuu ik had helemaal gemist dat er nieuwe berichten waren.

@moisie dus lekker bezig met de baby kamer. Vervelend van de bekkeninstabiliteit!
    Nog 4 weken werken? Kan me voorstellen dat je naar je verlof uitkijkt.
    Hoe vind jullie huidige mannetje dat hij een broertje krijgt?
    Leuk he een groeiecho, krijgen jullie die standaard? Wij enkel ivm dat ze een klein hoofd had bij de 20wk echo, waar ik bij de bevalling niks meer van gemerkt heb overigens.

@lifelive ben benieuwd hoe jij t gaat vinden straks met 2. Mede omdat je eerste dan ook nog niet echt zelfstandig is zeg maar.

Verder ben ik een hoop tijd kwijt aan zorgen en de "gebruiksaanwijzing" aan t leren van F. Poeh ik vind t af en toe heel lastig wat er is.
    Op zich gaat t best goed, s nachts slaapt ze tussen de voedingen best goed. Alleen overdag is ze absurd veel wakker en dan mn de namiddag en avond.
    De bv loopt goed, we zijn wel met infacol begonnen sinds 2 dagen. Lijkt al wel iets effect te hebben maar of t echt werkt... Bovendien lijkt ze vaker voeding terug te geven sinds dat spul.
    Ze was met 3wk 3 ons boven haar geboortegewicht. Morgen 1e afspraak bij t cb ben benieuwd wat ze weegt. Ze drinkt goed en ook de output is voldoende, de pampers gaan best hard.

3. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Moisie balen dat je zo'n last hebt van bi kun je niet eerder stoppen met werken?
    Heb je de echo al gehad? Alles goed?

livelife leuk weer wat van je te horen en nog een mooie man voor jou heerlijk kan me voorstellen dat je nu meer naar lief nijgt stoer is leuk maar kan nog jarenlang

bouwjaar is echt wel wennen de eerste weken fijn dat de bv goed gaat hoe was het op het cb?

Ik ben afgelopen maandag ongesteld geworden en begonnen met medicijnen zodat als alles goed gaat deze cyclus onze cryo's terug kunnen worden geplaatst dus ja het kriebelt al;) moet de 14e voor een echo van het baarmoeder slijmvlies weer spannend dus :)

4. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee! Summerbloom!
    Ga je ook nu al voor de 2e?!
    Wat mijn werk betreft wil ik graag proberen vol te houden.... Tot nog toe gaat het nog wel, hoor. Ik heb lieve collega's die helpen en ik zit wat meer.

@Bouwjaar: goed om eindelijk weer even wat van je te horen na de geboorte!
    Onze zoon vind het erg leuk dat hij een broertje krijgt! Hij heeft het er steeds vaker over.
    Nee, groei echo is inderdaad niet standaard. Ik kreeg ze ivm mijn suiker. Dan zouden ze te snel kunnen groeien.
    Ik heb er nu 2 gehad, waarvan de laatste afgelopen donderdag. Hij ligt keurig op schema. Niet te groot en niet te klein. Precies goed.
    Ja en die extra echo's zijn echt wel onwijs leuk!!! Om de kleine zo even te zien.
    Ja, lastig om de "gebruiksaanwijzing" zelf uit te vinden he? Ieder kindje heeft zo ook weer zijn eigen.... Ik ben ook benieuwd hoe dat mij straks af gaat. Ik hoop eigenlijk op makkelijker. Dat ik zelf vooral iets meer relaxed ben, sinds het de 2e is. Ze zeggen altijd van wel.
    Waar is infacol voor?

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @summer oh je gaat vrij vlot voor een tweede zeg. Succes!

@moisie fijn dat hij gemiddeld is :)
    Hoe oud is jouw kindje eigenlijk? Tja met een tweede heb je toch al ervaring, zal altijd schelen.

Infacol is helpt bij darmkrampjes. Het zorgt dat kleine luchtbelletjes makkelijker tot 1 grotere gevormd worden zodat dat deze makkelijker af te voeren is.

Owwh F dr luiken gaan niet dicht, ze huilt ook niet maar ze zou toch es moeten gaan slapen. ;)

6. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Bouwjaar: Onze oudste wordt al bijna 7 jaar.
    Is je dochter uiteindelijk nog lekker gaan slapen?

Hebben jullie trouwens een baby shower gehad in je zwangerschap?

Groetjes Moisie

7. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    :) ja is vrij snel maar ik ben heel bang om te lang te wachten en al in de overgang te raken. En we zijn er al wel weer aan toe dat had ik de eerste maanden ook niet gedacht:)

moisie fijn dat de baby gemiddeld groeit en dat jullie zoontje zo enthousiast is om een broertje te krijgen
    oh en geen baby shower gehad in de vriendenkring wel eens gedaan maar 1 vriendin kan geen kindjes krijgen en ik zat er de laatste jaren ook niet op te wachten om naar toe te gaan dus zijn we er maar weer mee gestopt

bouwjaar vervelend die krampjes je kunt zo weinig voor zo'n kleintje doen
    is ze nog gaan slapen?

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou F heeft bar weinig geslapen gisteren. Een paar hazeslaapjes en toen om 21u pas weer. Heb t gevoeld at ik gisteren de hele dag ben bezig geweest om haar in slaap te krijgen. :(

Vanmorgen leek t weer niks te worden, maar gelukkig wilde ze wel in de draagdoek slapen.

@summer ah zo. Nou hopelijk mag t geluk je dit keer snel gegund zijn.
    Ik moet er nog echt niet aan denken om weer zwanger te zijn :D Eerst F maar es beter leren kennen.

Nee ik heb geen babyshower gehad, heb ik eerlijk gezegd ook niets mee.
    Ook geen kraamfeest hier, maar gewoon af en toe bezoek.

9. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Summerbloom: nou, spannende tijd weer dan he?! Zwanger worden... Hopelijk gaat het dit keer sneller he?

@Bouwjaar: en is ze dan gewoon wakker de hele tijd of ook aan het huilen? In ieder geval vermoeiend dus. Kom je nog aan andere dingen toe?

Stiekem zou ik een baby shower wel leuk vinden.... Maar ja; dat moet eigenlijk VOOR je georganiseerd worden en niet door mijzelf.
    Vorige keer heb ik het ook niet gehad dus dikke kans van nu weer niet.
    Een kraamfeest ben ik nou ook weer niet zo van. Alhoewel het ook best voordelen heeft, hou ik het bij de originele kraambezoekjes.

Heb je leuke kraamcadeaus gehad, Bouwjaar? Wat was het mooiste?
    Behalve je dochter zelf natuurlijk!

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    F huilt niet veel hoor, of is dan snel te troosten. Maar ze is best wakker en lijkt erbij te willen zijn.
    Probeer me nu maar wat minder druk erom te maken.
    Het wisselt of ik aan andere dingen toekom.
    Vandaag met vl wezen lunchen, moeder paste op. Ff lekker.

We zijn dik verwend hoor. Best nog wat kleding gekregen. En de mooiste, tja die heb ik niet echt. Van mn ouders hadden we een kraamcadeau-mand. Voor de eerste 10 dagen elke dag een cadeautje.
    Verder speelgoed, knuffels, boekjes.. Kadobonnen. Ach t is al lief als iemand iets meeneemt.

Tja een babyshower.. Heb je ergens al eens laten vallen dat je dat wel leuk zou vinden?
    Is je babykamer inmiddels af?

11. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk: was het een Valentijns lunch?

En ja tuurlijk is het leuk dat mensen überhaupt iets meenemen als cadeautje, maar dat hoort er toch ook wel bij?.... Dat doe je zelf toch ook?
    Ik hoop bij ons dat mensen zich realiseren dat we een 2e zoon krijgen en nog alles hebben. Dat ze even checken wat we eigenlijk willen....
    Ik vind het anders zo zonde zeg maar.

Babyshower is nooit echt ter sprake gekomen.... Ik heb gerust weleens gezegd dat ik het leuk vind, maar daar houd het dan ook bij op.

Ik ben onverwacht eerder met verlof. Dat betekent laatste 2 weken alsnog weer ziektewet. Het werken ging niet meer.
    Raar idee hoor zo ineens zo goed als een half jaar vrij!! Dat gaat nooit meer voorkomen...

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou niet specifiek een valentijnslunch.
    Vl heeft gelukkig weer eens baan gevonden en dat was zijn laatste vrije dag.

Tja als jebt al hebt late vallen.... Hmm jammer dat t niet opgepikt is, je gaat er ook weer niet om bietsen.

Owh jammer dat t niet meer ging. Hoe red je je thuis eigenlijk? Kun je nog wel wat doen want vanfa nu zitten wachten op de bank tot je gaat bevallen lijkt me ook niet tof.

13. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, dat is fijn dat je vriend weer een baan heeft!
    Het gaat redelijk met ups en downs letterlijk en figuurlijk. Kan uiteindelijk niet echt veel helaas. Dus pak zoveel mogelijk mijn rust. Ik ben ook ontzettend moe.
    Was gister zo lief met mijn zoon: hij zei " mama, mag ik even je buik voelen? O, dat voelt STEVIG zeg!! "

14. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het meiden?...

Nou, vandaag kwam het gesprek op een babyshower op de verjaardag van mijn moeder... Daar had ik het laatst toch over?
    Mijn schoonzus is ook zwanger en haar zus is al aan praktiseren.
    Niemand had er een idee van dat ik het ook leuk zou vinden. Want anders had ik het toch wel zelf geregeld? Nee.... Zoiets moet VOOR je geregeld worden net als een vrijgezellenfeest...
    Nou ja, beetje jammer vind ik het. Dat je eigen mensen je denken te kennen, maar het mis hebben. Ze hadden het ook misschien kunnen vragen.
    Het zal wel aan mijn hormonen liggen ;) maar ik kan me aan zoveel dingen irriteren de laatste tijd.
    Ook als er aan me gevraagd wordt " hoe gaat het met je". Dan bevalt het ze vaak het antwoord niet als ik zeg dat "het wel gaat". Tja, ik kan gewoon niet zeggen "goed" als dat niet zo is. Elke dag is zwaar en dat zo al een hele tijd!
    Wat een zeur ben ik ook he? Het wordt denk ik gewoon tijd dat dit kindje snel moet komen. Ik ben net een 80 jarige, krakkemikkige ouwe zeur :$ :(

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @moisie huh nou dan snappen t concept babyshower niet. Die organiseer je idd niet zelf, vreemde vogels!
    En tja sommige mensen vragen wel hoe t met je gaat maar dan blijkt t dus meer een beleefdheidsvraag dan een interessevraag te zijn.
    Ik had dat toen na de zwangerschap van *Ukkie, ik heb toen wel eens gezegd "niet zo goed" en dan is t van oh ehh. En dan nog net niet "mooi weertje he, vandaag".

Nog een maand zie ik op je banner.

16. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, precies dat bedoel ik.
    Blij dat je me begrijpt!
    Ja, waarschijnlijk nog maar 2 1/2 week. Ik mag rond de 38e week ingeleid worden ivm suiker. Donderdag heb ik weer een groei echo.
    Hoe gaat het met je dochter? En jezelf?

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Nou F groeit goed, vandaag 4955 gram.
    Verder heb ik inmiddels wel wat routine en iets meer vertrouwen in mezelf. Verder blijft t nog best een zoektocht en ik vind t frustrerend als ze huilt en ik niet weet wat er is. Gelukkig huilt ze eigenlijk weinig, meestal is t raak begin van de avond, ook als ze net verschoond is en heeft gegeten.
    Krampjes lijken t niet (geen getrappel met benen wat ze eerst wel deed), dan toch wsl verwerken van de dag ofzo.
    S nachts slaapt ze best goed, meestal wel nog een nachtvoeding. Toevallig afgelopen nacht niet al heb ik haar wel om 3.00 gehoord en om 5.00 stond ik naasr haar bed maar sliep ze alweer ;).

Ik kan me zo voorstellen dat je echt aan het aftellen bent, staat t al gepland?

18. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig begint het al wat te wennen voor jullie. Alles is nieuw he?
    Ik weet het ook nog goed, hoor hoe dat voelde en ging.
    De 28e ben ik 38 weken zwanger. Maar dat valt op een vrijdag. Geen idee wat ze willen... Er staat dus nog niets gepland. Maar ik ben wel aan het aftellen ja. Maar het is ook weer dubbel: ga ik hierna dus echt nooit meer zwanger zijn?? Ga ik in ene weer twijfelen terwijl ik met verstand nee zeg, is mijn gevoel melancholiek over dat dit de laatste is... Ga ik bijvoorbeeld toch nog voor een meisje bijvoorbeeld? Ah erg he? Dat mijn zoon werd geboren dacht ik: dat wil ik zeker nog 1 of 2 keer meemaken. En nu heb ik dat dus weer. Alleen geen 2 keer, hoor ha ha ha.
    Maar ik denk trouwens ook niet dat ik mijn man zover krijg.....
    En waarom ik er nu al over nadenk?.... Qua spullen bewaren ook. Jij zal nu ook al wel kleertjes hebben die ze al niet meer aan kan? Ga ik dus straks alles meteen wegdoen als hij uit een fase is? Ik denk het sowieso maar wel.
    Weten jullie al of je nog een 2e/ 3e wil?

19. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten trouwens nog onder het "zwanger worden clubje". Is het misschien een idee om onder een nieuw clubje verder te gaan en dan gaan er misschien ook wat meer moeders met ons meekletsen?
    Wij zijn bijna de enige 2 nog die regelmatig hier komen....

20. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Prima als je een nieuw clubje wil maken. We zijn idd nog slechts de enige 2 die hier komen.

Wij zouden later nog wel graag een 2e willen als t ons gegund is, ik denk dat ik t dan wel mooi vind. Ik zal dus zeker alles bewaren (bijna extra opslag nodig ;))

kan me wel voorstellen dat je t ook raar vind om dingen weg te doen, dat maakt t zo definitief.

Deel Deze Pagina