preuts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lob, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Meis als ik het zelf een kan zijn met bovenstaande posts...

Mij leek echt niets erger dan zo erbij liggen, met 3 man erbij. Echt, was niet bang voor de bevalling maar dit was echt iets waar ik zo tegenop zag! Wilde graag op een baarkruk bevallen oid...

Helaas heb je het niet voor het zeggen en eindigde ik precies zo zoals ik als horrorbeeld in mijn hoofd had. En uiteindelijk is juist dit stukje, een supervriendelijke gyn (nog een man ook) en een vk die ik in haar handje mocht knijpen, babietje eruit persen en alles het fijnste deel van mijn bevalling. Eindelijk kwam dan de baby!

Geloof me het leek me zo erg maar op dat moment was ik zooo blij dat het eindelijk op schoot!

Komt allemaal helemaal goed... Zou zeggen hou het in je achterhoofd dat het zo kan gaan, en ga uit van het positieve....

2. Janjansje

Janjansje Lid

14 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Dat temperaturen tijdens de kraamtijd ging bij mij gewoon met de Braun oor thermometer hoor. Hoef je je daar niet druk om te maken.
    En ik heb zelf gedoucht met mijn man ernaast, mocht ik duizelig worden.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als je aan het bevallen bent, dan ben je echt alle schaamte kwijt hoor. Ik was ook altijd wel vrij preuts, maar nu echt niet meer. Al had de hele verloskamer vol gestaan met mensen, het interesseerde me helemaal niks meer.
    Ook zei ik altijd dat ik mijn vriend alleen bij mijn hoofdeind wilde hebben, maar op het moment dat ik moest persen heeft hij mijn been vastgehouden, en kon hij dus mooi die grot in kijken ;) Op dat moment wilde ik alleen maar dat mijn kind er eindelijk uit kwam.

4. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik zag er ook enorm tegenop, met je benen wijd in die baarkruk pfff maar als je inderdaad eenmaal bezig bent dan vergeet je dat echt hoor!

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik was ook erg preuts maar dat veranderde wel toen ik er eenmaal lag hahaha al keek de paus tegen me doos dan zou me dat nog niet interreseren :D:D

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik was ook vrij preuts, maar tijdenbs mijn bevalling kon het me geen moer schelen... den dat zo'n 7 mensen mij naakt (van onder) hebben gezien. Afgelopen week moest mijn nieuwe huisarts mijn borsten controleren vanwege de spruw en ook dit vond ik niet zo'n probleem meer... je word gewoon minder preuts na de bevalling ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.517
    36.481
    113
    Ik zag daar vantevoren ook heel erg tegenop, maar het cliche is waar. Als je eenmaal bezig bent interesseert het je helemaal niks meer!

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.107
    2.269
    113
    Brabant
    oja, ik was na de bevalling zo gewend geraakt aan bloot zijn bij vreemde mensen, dat ik me niet eens toedekte toen de lunchmeneer binnenkwam:) hihi... gelukkig was hij wel wat gewend..

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    fijn dat jullie nog eens bevestigen dat zelfs ik :p er op het moment zelf straks waarschijnlijk geen moeite mee zal hebben.

thanks!

10. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    zover had ik niet eens gedacht,maar inderdaad best eng lijkt me dat :)

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb mn zus zien bevallen (dit was vooraf niet de bedoeling maar ik was daar bij toeval)
    ik zag dat ze helemaal in een soort trance was en helemaal niet bezig met wat wij aan het doen waren. je sluit jezelf helemaal af voor de buitenwereld en bent nog maar met een ding bezig: de bevalling. Ik maak me na deze ervaring totaal geen zorgen :D

ps ik maakte me eerst ook zorgen dat ik straks bij de bevalling moet poepen of plassen en dat mijn vriend dat zou zien, maar dit heb ik naar hem toe uitgesproken en hij reageerde daar heel lief op.

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik had er ook heel veel moeite mee maar uiteindelijk bij de bevalling zelf heb ik er geen moment aan gedacht!
    (wel toen er ontlasting meekwam met het persen toen schaamde ik me eventjes :oops: )
    Die mensen zien het elke dag en voor hun is het gewoon heel normaal!
    Toen ik na de bevalling gehecht moest worden (2uur lang) zijn er minstens 5 verschillende dokters/gyneacologen komen kijken enzo en daar had ik op dat moment echt geen moeite mee :D

Wat ik wel nog vervelend vond was dat de kraamzorg je nog een week komt controleren/schoonmaken van onder. Maar toch is het ook weer fijn hoor dat het allemaal zo goed in de gaten word gehouden!
    Ik had gelukkig een oudere vrouw, ik weet niet of ik het ook zo leuk had gevonden als het een jong meisje was geweest :(

Nu ik vorige week een inwendige echo moest bij dezelfde vk die bij de bevalling was, was ik gewoon weer even onzeker en bang en ik schaamde me weer dood! Gek he, terwijl ze bij de bevalling was!

Sorry voor het lange verhaal ;)

13. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Tja, naakt ten overstaan van vreemden, je behoefte doen waar iemand bij is, je laten wassen ook op je intieme plekken... als je dat over nadenkt als je gezond en wel bent dan lijkt dat niet een heel aantrekkelijk beeld.

Over het hoe en wat tijdens en na de bevalling kan ik niet meepraten. Wel iets vergelijkbaars. Ik heb begin dit jaar een zware buikoperatie gehad. Na de operatie heb ik een ruggeprik gekregen als pijn medicatie. Deze ruggeprik zat niet helemaal goed waardoor ik vanaf mijn navel niks meer kon. Gelukkig liggen je darmen dan ook stil en in mijn blaas zat een catheter.

Voor mijn persoonlijke verzorging was ik afhankelijk van anderen. Ik kon door de pijn weinig verdragen en lag naakt in bed op een luiertje. Elke dag werd ik gewassen. Daar waren 2 mensen voor nodig omdat ik niet zelf kon draaien. Door de operatie verloor ik bloed en wondvocht uit mijn vagina, dus daar was poetsen ook noodzakelijk. Op dat moment boeide het me allemaal niet. Ik voelde me niet fris en vond het heerlijk als ik gewassen werd. Niet iedere verpleegkundige poetste alle plekjes even goed en het ging mij iets te ver om te vragen ook mijn vagina goed te wassen. Toen mijn ruggeprik er uit was en ik me in bed weer een klein beetje kon bewegen heb ik tegen een verpleegkundige gezegt dat ik mezelf rook. Ze vroeg of ik fit genoeg was om mijn heupen even op te tillen. Toen ik daar ja op antwoorde vroeg ze om een momentje en vloog weg. Toen ze terug kwam had ze een ondersteek bij zich en een spuitflesje dat ze op de kraamafdeling gebruiken. Ik hoefde alleen maar even mijn heupen op te tillen zodat de po er onder kon en vervolgens heeft ze met het spuitflesje mijn vagina schoongespoelt met water. Dat was de eerste keer in dagen dat ik gewassen werd met stromend water! Charmant was het vast niet, maar dat kon me toen niks meer schelen. Heerlijk schoon en fris! Vooral dat laatste trouwens, want ze was vergeten er warm water in te doen...

Zolang je dingen zelf kunt is er een zekere schaamte denk ik om je te laten wassen enzo. Ik zou dat gewoon benoemen. Voor mij is het zo dat wanneer ik iets zelf niet meer kan, ik erg blij ben dat een ander het bij me doet.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

War is dat voor nodig? Als je ergens anders gehecht bent, komt de dokter toch ook niet iedere dag kijken? En je kan jezelf toch schoon houden van onder, daar heb je toch de kraamhulp niet voor nodig? :(

15. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Ik heb het bij mijn bevalling sam sam ervaren. Het begin (ik werd ingeleid) vond ik vreselijk genant, net koud van huis en nog niets en dan meteen van hups broek uit en gel erin...daar moest ik wel ff aan wennen.
    Later tijdens de weeen deed het me veel minder al moet ik wel toegeven dat ik eraf en toe bij stilstond. Uiteindelijk werd het een keizersnee en toen had ik niets aan behalve een OK shortje en toen deed het me niets.

De kraamzorg (en ik had 5 verschillende dames door de vakantieperiode wat ik een drama vond) heb ik veel geweigerd en weggestuurd. Verdroeg niemand meer aan mijn lijf behalve mezelf.

Ook nu ben ik van mening dat ik niet wens dat de kraamzorg mij onderzoekt. Zou ik dat van te voren weer op kunnen geven? Ik wil baas blijven over mijn eigen lijf en dat menen me onderzoeken als ik dat aangeef ...x

16. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Meid, echt, maak je niet druk hierover.
    Ten eerste maakt het je echt niet meer uit wie om je heen staat en ten tweede, zoveel wordt er echt niet "naar binnen"gekeken hoor.
    Misschien 1 a 2 keer met toucheren, dan tijdens de uitdrijving(maar dan let je echt niet op wie er kijkt)en daarna eventueel 1 keer met hechten.
    En na de bevalling kijken ze alleen van onderen als je hechtingen hebt en als je, je zorgen maakt.
    En het tempen kan je ook zelf natuurlijk he, gewoon hup handjes onder de dekens, ding in je anus en hoopa, klaar is klara, je mankeert niks aan je handen als je bevallen bent;)
    Ik heb een loodzware bevalling gehad maar kon gewoon zelf douchen hoor, zeker de dagen daarna.
    Je kan ook vragen dat de kraamhulp in de buurt blijft als je doucht, voor het geval je flauw drijgt te vallen of zo.
    Enne je ligt echt niet van begin tot eind met je benen in de lucht hoor.
    Misschien een idee om een lang nachthemd te dragen tijdens de bevalling, lig je ook niet zo nakend te zijn tijdens de weeen;)

Suc6!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.107
    2.269
    113
    Brabant
    @ zogelukkig, als je gehecht bent dan is het echt wel belangrijk dat je goed gecontroleerd wordt. je wilt daar natuurlijk geen infecties of ontstekingen! En door het vloeien en urine/ontlasting is het daar nu eenmaal wel erg gevoelig voor!
    Bij mij heeft de km trouwens me daar niet schoongemaakt.. Dat deed ik idd zelf onder de douche en op de wc, het bekende badedas badjes.
    Overigens komt ook de verloskundige je controleren van onderen

Deel Deze Pagina