Preuts!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lemi, Nov 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Kwestie van gewenning:D;)

Sinds 2006 zijn mijn man en ik bezig met ICSI behandelingen en dan mag je om de dag je eitjes inwendig laten meten...

De eerste keer is een ramp, daarna sta je je gewoon uit te kleden en vergeet je het gordijntje zelfs dicht te doen...

Heb nu 4 MA s gehad ( 4e curretage ergens volgende week), ik voel me een echte prof op het gebied van inwendige onderzoeken en puncties...(en liever was ik dat dus ook niet)

2. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ik weet voor 100% zeker dat dat in ieder geval niet zo zal zijn bij mij na 1 keer. Ben echt heel preuts en altijd al geweest. Heeft heeeeeel lang geduurd voor ik minder preuts was bij mn partner! Dus na 1 keer zal ik me echt niet zomaar uitkleden haha

3. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    :D :D:D:D

Geweldig! dit is echt humor.. dan zie je maar hoe je die "schaamte" kan overwinnen. (btw.. ik lach je niet uit hoor! vind het gewoon een steen goede!);)

4. jesjuh

jesjuh Actief lid

May 29, 2007
    429
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb meerdere inwendige echo's gehad voor en in het prille begin van de zwangerschap. Alle keren was mijn vriend er wel bij. En de eerste keer vrooeg de gyn of ik het zelf wilde doen of mijn vriend, of dat ik geen problemen ermee zou hebben dat hij het zelf deed. Nou vind ik dat niet zo'n probleem opzich. Ik denk meestal maar zo wat moet dat moet!
    Maar kan me goed voorstellen dat het niet altijd makkelijk is. Dus ik zou het idd even duidelijk aangeven. En verder veel succes!!

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    hey meid...

Heb met 7weken ook een inwendige echo gehad.. Vond het van te voren ook niks hoor toen de VK zei dat ze met 9wk standaard een echo doen, eerst uitwendig, als daar niks op te zien was nog een inwendige echo.. Brr, wat zag ik daar tegenop zeg.. Maarja, met 7weken ineens bloedverlies dus moest gelijk naar het zhuis,, gyn erbij.. Nou, het boeide me niks, wilde alleen maar weten of alles nog goed ging.. Daarna met 22weken ook weer inwendige echo gehad bij de gyn i.v.m. bloedverlies en toen stond er zelfs een stagiaire bij *mannelijk* maar intresseerde me weer niks.. wilde alleen maar dat alles goed ging..
    Heb het wel aangegeven hoor dat ik het eng vond haha.. voor de zekerheid..Heb het nu ook aangekaart dat ik het nog steeds geen prettig idee vind, al denk ik dat het me op datmoment niks kan schelen.. ze zou extra voorzichtig doen als het zover is.. Gewoon even aankaarten bij je VK.. houden ze vast wel rekening mee

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier zwanger geworden met Clomid en om de dag follikelmetingen, dus inwendige echo's. Ik vond het in het begin ook een beetje spannend, maar daar ben je zo overheen haha. Idd zoals ik hiervoor al las op een gegeven moment niet eens meer het gordijn dicht.. broek uit en op de stoel! ;)

Wel heb ik er nooit bij nagedacht dat de VK misschien bij controle even wil kijken. Gebeurt dit echt??
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet altijd even netjes bij de VK verschijn hoor! (van onderen hè. :p ) Bij de gyn was het altijd helemaal netjes, maar hier ga ik er zo vanuit dat mijn broek niet uit hoeft, dat ik wel eens niet geheel netjes wil verschijnen. Haha.

7. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Joh ik was ook hartstikke preuts hier voor hoor! Zelfs mijn man mocht niet naar me kijken! Nu kan het me echt niets meer schelen. Wat moet dat moet, en als je je er heel erg druk over maakt dan maak je het groter dan het is!

8. Hey wat grappig, ik dacht dus vannacht ik moet daar morgen een topic over aanmaken.. maar dat hoeft nu dus niet meer :p
    Dat toucheren lijkt me een beetje eng omdat ik ook zo ontzettend preuts ben, terwijl ik toch al vaker inwendige echo's heb gehad.
    Maar zou het echt aangeven bij de vk, hier staat het ook in de computer dan kunnen ze daarbij rekening houden. Ook staat erin dat ik evt moeite kan hebben met een man, maar dat ik zelf zou aangeven als ik op dat moment niet door een man 'onderzocht' wilde worden. Maar er werkt maar 1 mannelijke vk bij mijn praktijk en dat is een supervent juist :D

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Bij mij werd het bij de intake gelijk gevraagd. Je kunt trouwens ook aangeven dat je het liever niet wil als het niet echt nodig is. Mijn kraamvrouw van m'n laatste gezin ('k ben kraamverzorgende) had er ook veel moeite mee en de vk heeft niet 1x getoucheert. Nu had deze vrouw ook een super bevalling volgens het boekje, maar misschien dat het je een beetje kan geruststellen.

10. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Okee, dank jullie voor de berichten. Ook wel fijn om te horen dat er meer zijn die het herkennen.

11. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik snap best dat je het was eng vind dat er iemand aan je vagina zit! maar het zijn toch vrouwen onder elkaar en als er haren opstaan.. ik denk niet dat ze daar zo op letten. Ze zijn wel wat gewend lijkt mij!

En als je moet bevallen ga jij je eigen tog ook niet druk maken dat ze met tig man je vagina kunnen zien.

Want toen ik aan het bevallen was liepen er wel een stuk of 7 mensen de kamer in en uit :p

12. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ehh, ik had er nog bijgezet...ik heb vooral een mannelijke vk, dus niks vrouwen onder elkaar;)

En de een heeft er nou eenmaal wel moeite mee en de ander niet, kan toch??

13. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ooei sorry dat heb ik net gemist dan... ja dan is het wel een stuk vervelender!

Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben, maar ja het klopt wat je zegt dat de ene er wel moeite mee heeft..

Maar kun je dan niet vragen of je vrouwelijke vk kunt krijgen ?

14. pamsie

pamsie VIP lid

Jan 10, 2009
    8,086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    ik snap het ook wel. ik zie er ook wel tegen op. ik werd niet ongesteld en ben toen doorverwezen naar de gyn. een half jaar daarvoor durfde ik niet eens mijn ene borst te laten onderzoeken door de een vrouwelijke huisarts na het ontdekken van een verdacht knobbeltje. ( bleek niks te zijn). laat staan dat ik open en bloot op de bank moest liggen. ik was doodzenuwachtig en had mijn man mee genomen. het was verder geen vervelende ervaring ( heeft geen pijn gedaan ofzo.) had een inwendige echo gehad met z'n staaf. en daarna naar de fer. arts door verwezen i.v.m. pcos die nam nog een uitstrijkje met een eendebek ( ik weer zenuwachtig dacht fijn weer open en bloot op die bank. )
    maar ook hier viel het mee. eendenbek inbrengen was wel iets pijnlijk maar niet onhoudbaar. ik heb trouwens wel elke keer bewust voor een vrouwelijke arts gevraagd ik voel me ook minder op me gemak bij mannelijke artsen.
    ik ben ook heel bang voor wat andere dan van je vagina vinden. en zie ook echt op tegen de bevallig.
    ook ik heb dus wel wat aan het dit topic.

@ts: het komt vast wel goed met ons. ik lees nog even lekker mee misschien dat er ook voor mij wat handige tips langs komen.

groetjes pamsie

P.s ik wil je niet bang maken he ;) ik deel alleen even mijn ervaring.

15. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

hoi,

Heb heel wat inwendige echo's gehad en eendenbek controle.
    Zijn geen leuke momenten, maar het was niet anders.
    Bij de bevalling van mijn zoontje heb ik door mijn man laten scheren van onder. Dat het allemaal netjes was. Hoezo erg.
    Maar hierdoor voelde ik me wel goed bij.

Dus zeggen en doen wat jij wil.

Gr Samantha

16. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0

Geeft niet. Heb het in het begin gevraagd, maar dat doen ze niet. Het kan namelijk ook zijn dat hij net werkt op het moment dat ik moet bevallen en dan krijg ik m alsnog. Dan is het handig als hij me wel kent.

Het is ook vooral dat ik bang ben voor pijn en dan verkramp ik. Maar zoals jullie al zeggen, het moet uiteindelijk toch gebeuren als het nodig is. Dus, ik ga het gewoon melden bij de vk dat ik er moeite mee heb en dan weten ze het in ieder geval:)

17. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes, pamsie en samantha

18. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    t enige wat ik er over kan zeggen, het went. ik heb ze nu zelf ieder 3 weken bij standaard controle gyn. (baarmoederhalsmeting). met de zwangerschap van mila heb ik het 1 keer gehad, en na die periode in het ziekenhuis, eerst de bevalling, daarna controle´s, borstvoeding, hup weer een tiet er uit, na 3 weken interesseerde heb me allemaal niet meer, die mensen zien het allemaal dagelijks.
    nu heb ik inmiddels zoveel van die onderzoeken gehad, dat het me niet meer zo veel doet. tuurlijk, is geen pretje, maar ik heb nu minder moeite met dat soort onderzoeken dan met de tandarts.

de enige tips die ik je kan geven:
    vraag om een vrouw als je je daar prettiger bij voelt, en geef inderdaad aan dat je bang bent.
    succes!

Share This Page