Preventief haarluis elastiekjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oh!! Wat ontzettend balen dan joh met precies die ene keer haar los. Bij mij mag ze dat idd ook echt niet. Ben als de dood voor die krengen.

2. fafa

fafa Niet meer actief

hahaha, ik dacht precies hetzelfde

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja weet ik, bedoelde het bij wijze van spreken, dat zo'n stiekje dat niet tegenhoud.

Debaky vindt dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Sorry, ik lees ergens haarlak en typ dat vervolgens...
    Ik gebruik alleen tea tree olie. En verder kam ik het regelmatig met cremespoeling. Anti luizenspul alleen in nood als het met de rest niet lukt.
    Vorig jaar tijd met haarlak gedaan maar daar werd hun haar niet beter van en werd door de kapper afgeraden.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Werkt gel ook?

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Volgens mij wel! Voor de jongens idd handig

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik doe wel altijd gel maar niet super veel, gewoon een beetje, Mn bij de kuif. Nog ,aar 1 x luizen gehad na een schoolreisje met de bus en in een schouwburg. Gelukkig meteen ontdekt, moesten toevallig naar de kapper en die zag moederhuis lopen en eitjes legge, ieuw.... maar goed. Ik wil het graag zo houden dat het daarbij blijft. In de eerste schoolwerk maar extra gel indoen. Al willen de luizenmoeders dat juist niet.

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik ben zelf luizenmoeder en ik vind het niet erg als er gel gebruikt is. Juist kinderen met gekamde haren, of dat nou gel in zit of niet, kun je heel goed 'baantjes trekken tot de hoofdhuid' waardoor je best goed kunt controleren.
    Ik vind vooral de staarten die gemaakt zijn door alleen aan de 'buitenkant' te kammen niet handig, want als je daar dus die baantjes tot de hoofdhuid probeert te maken lukt dat niet omdat de onderlaag te rommelig is een dan zie je niets.
    Bij ons zijn al jaren de minste luizen bij de kleuters dus wat dat betreft hoef je dan minder bang te zijn. Blijkbaar hangen die toch of minder tegen elkaar aan of (en dat vermoeden hebben wij altijd gehad) het komt doordat de ouders zich nog veel meer met de haren bezighouden qua kammen, staartjes maken/gel indoen etc waardoor er eerder iets ontdekt wordt waardoor luizen minder kans hebben om veel 'schade' aan te richten.
    Als er een luis overloopt is het gewoon het handigst om dat op tijd te merken waardoor er nog niet zoveel neten gelegd zijn. Vaak controle is dus eigenlijk het beste.
    Wij controleren de kinderen voor én na een vakantie. Maar eigenlijk zouden ouders het ook gewoon elke week moeten controleren.

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    het haar niet meer wassen....
    luizen houden nu eenmaal van schone haren, dus hoe viezer hoe verder ze er vandaan blijven :p

en heel eerlijk? lekker boeiend als je kind een keer luizen heeft....dan behandel je het haar op de juiste manier en ben je er zo weer vanaf....
    ja goed t is ff onhandig en een hoop waswerk en een hoop gecontroleer (ook bij jezelf en partner en evt andere kinderen), maar helemaal voorkomen ga je het niet (daar geloof ik niet in).

als kind geen idee, misschien 1 keer gehad? en toen had je echt nog niet allerlei voorzorgsmaatregelen ;) juist als tiener vaker last van gehad (via stiefzusje).

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ging er eigenlijk helemaal vanuit dat het op basis van tea trea olie was. Heb het niet eens nagekeken. Ik geloof dus ook wel dat het zo'n 2weken kan werken. Daarna is het spul inmiddels écht uit het elastiekje.

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Als je dat 5x per jaar krijgt is het een ander verhaal. Dan is het wel boeiend.
    Ik had ze vroeger altijd. Meisje in mijn klas bleek nooit behandeld te worden. Toen kwamen de luizen controles en ik was de eerste op school met een luizenzak. Nooit meer luizen gehad.

12. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb ze zelf nooit gehad. Een vriendin wel waar ik vaak mee speelde. Maar goed mijn dochter is drama betreft haren kammen en haren wassen etc. Dus dat zal ook drama zijn als ze luizen heeft. Vandaar dat ik het gewoon niet wil maar goed.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Luizen an sich geven hier heel weinig klachten, gewoon een beetje jeuk - muggenbulten zijn vele malen erger. Maar dat gekam is echt een gedoe, helaas. Daarom wil ik die beesten er echt niet meer in hebben :D Hier preventief haar in een strakke vlecht en preventieve spray erover met tea tree olie. Daarnaast kam ik altijd tweewekelijks met een luizenkam, zodat ik het in de kiem kan smoren als er toch op school een luis is overgelopen. Hier helaas 2 klasgenootjes die niet goed worden behandeld, inmiddels is de GGD ingeschakeld om het te monitoren en in te grijpen - geen idee hóe overigens.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik koop een fles bij de tuinen gewoon kant en klare tea trea shampoo van de tuinen.Ik was het daar mee, niks bijzonders.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    En het haar van mijn dochter duurt minimaal 1,5 uur om volledige door te kammen en dat doe ik dan 2x per dag. Wat een hel voor haar en voor mij. Dus ik vind luizen echt wel een ding hoor!

16. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Gaat het haar daar niet vies van ruiken? Ik heb een klein flesje en stip soms wat achter haar oren, maar wat een rare geur zeg.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb zelf hoofdluis gehad als kleuterjuf... paar jaar geleden. Ik heb er een chemisch goedje ingedaan en weg was t. Helaas alles toen nog moeten wassen. En ik had een dochtertje van n paar maanden...

Nu is het niet meer nodig om te wassen, adviseren ze alleen kammen, kammen en kammen.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Het ruikt niet lekker maar trekt super snel weg. Ik vind niet dat haar haar stinkt. Maar gebruik wel een spray om haar klitten door te kammen en die ruikt wel lekker ;)

Deel Deze Pagina