Hoe zou jij reageren als een familielid je zo naar beneden haalt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 29 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik ben even helemaal in shock en voel me zo verdrietig..
    Mijn zoontje viel vandaag met z'n voorhoofd tegen de tafel. Ik zat op dat moment aan tafel met m'n dochter haar huiswerk te maken.
    M'n stiefmoeder was hier vanavond eventjes en zag dat m'n zoontje een bult op z'n voorhoofd had ( wat al grotendeels was weggetrokken ) ik legde haar uit was er gebeurd was.. Ze zei ah alle kinderen vallen wel eens..

Totdat ik net een lading aan appjes kreeg van m'n vader.
    Ik zou een slechte moeder zijn, ik heb geen verantwoordelijkheidsgevoel, zelfs een trut werd ik genoemd.

Dit had ik echt niet verwacht.
    De tranen liepen over m'n wangen. Dit maakt me echt onzeker.
    Toen ik zei dat ik me gekwetst voelde door hem antwoorde hij dat ik niet zielig moest doen.

Hoe zouden jullie in zon situatie reageren?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat raar.....
    Gel dat ze dit met je vader bespreekt en niet met jou. Wat is er precies met je zoontje gebeurt? Heeft ze een reden om aan te nemen dat je onzorgvuldig bent geweest?

Ik zou morgen langs gaan om dit met hun samen te bespreken.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hoe is de band met je vader normaal gesproken? Als ik zo'n berichten zou krijgen van mijn vader (waar ik goed mee door één deur kan) zou ik echt met mijn mond vol tanden staan. Daarna zou ik hem bellen en vragen wat hij bedoelt en wat zijn probleem is. Echt een hele rare reactie van je vader. Ik vind het echt erg voor je.

4. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Wat een vreemde reactie. Weet je ook waarom hij zo reageert?
    Hoe is jullie band?

5. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Zijn berichtjes geven de indruk dat hij zelf een fantastische vader is....

Maar alle gekheid op een stokje; wat vervelend. Mijn vader zou zoiets never nooit doen, ik weet niet hoe jullie band is? Zou voor mij reden zijn om meer afstand te nemen. Hij was er niet eens bij toen het gebeurde dus waarom zo'n gekke berichten sturen?

6. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Dat zei ik net, ik zat aan tafel met m'n dochter huiswerk te maken, mijn zoontje rende naar me toe en viel toen met z'n hoofd tegen de tafel. Waarom zou ik onzorgvuldig zijn? Ik let altijd op m'n kinderen, daarom ben ik ook zo van de planeet geslagen dat ik zon reactie krijg.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik zou vragen of het wel helemaal goed met hem gaat en ook of dat ik als kind soms nooit gevallen was, me nog nooit gestoten had of dat hij de hele dag met uitgestoken armen om me heen liep om me op te vangen.....

Is ie nou helemaal????

8. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Redelijk goed, ik snap dit dus ook totaal niet.

9. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Bij beweerd dat het mij nooit is overkomen.
    Mijn vingers hebben zelfs dubbel tussen de deur gezeten waardoor ik nogsteeds een gedeelte van m'n vinger niet meer voel..
    Ik snap ook echt niet waarom hij zo reageer, ben er echt van slag van.

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit.
    Laatst ook nog problemen gehad hier dat mijn woorden verdraaid waren en andere dingen gezegd werden. Maar hier ben ik het wel gewend en laat het maar.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik zou vragen of hij gezopen heeft omdat hij zo belachelijk reageert.

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bah wat een naar bericht van je vader..
    ik zou hem vragen of ie zelf ook op zn hoofd gevallen is omdat ie zo naar doet.

13. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Op basis hiervan zou ik het volgende doen:
    Helemaal niks.
    Je vader neemt vanzelf weer contact met je op en dan ben jij gekalmeerd.
    dan vertel je hem rustig dat je deze berichten niet pikt en pas in gesprek gaat als hij zijn excuses heeft gemaakt en normaal kan doen.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dan zou ik dat ook zeggen: weet je nog? Toen mijn vinger tussen de deur zat?

Ik snap wel dat je van slag bent, maar ik zou echt héél boos geworden zijn, kom zeg, ieder kind valt wel eens, je kunt ze nu eenmaal kwalijk vastbinden.

15. Deliana

Deliana Niet meer actief

Geen verantwoordelijksheidgevoel :( Een trut :$

Een ongelukje zit in een klein hoekje, dat zou hij als vader toch moeten weten. Daarnaast zou ik hem zeggen dat je dit soort acties van hem niet kan waarderen 1) hij was er niet bij 2) is hij nou helemaal om je voor vanalles en nog wat uit te maken!

16. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Realiseer je vooral dat je je niet gekwetst moet voelen, kennelijk heeft je vader een moment van verstandsverbijstering, hij heeft in ieder geval niet helder nagedacht toen hij dat appte... Echt elk kind valt wel eens. En dat weet ieder weldenkend mens.
    Rare vraag misschien, maar mankeert hem psychisch wat of drinkt hij soms meer dan anders?

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Nou dit dus, even gevraagd of het daar wel goed gaat omdat die nog al achterlijk reageert

18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

En dan krijgt ze zeker een reactie van ja maar ik heb psychische problemen of weet ik veel wat.
    Lekker makkelijk om je altijd ergens achter te verschuilen, ik heb als kind genoeg slaag gehad en heb een PND gehad dus ik kan mij daar achter verschuilen als ik wat doe. Dat vind ik altijd de makkelijkste weg er is gewoon geen reden om zo te reageren. Hij had ook normaal kunnen doen.

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou jaa wat een rare reactie elk kind valt weleens, en je stiefmoeder was erbij, kan het niet zo zijn dat zij misschien de dingen een beetje erger heeft gemaakt dan het was, dessalniettemin is het echt onzin wat je vader uitkraamt, elk kind is groot geworden met vallen en opstaan, zo werkt dat nu eenmaal, dus dat jij noooit iets gehad zou hebben liegt hij gewoon.

ik zou je vader opbellen of langsgaan 1 van de 2, via de app vind ik toch altijd zo onpersoonlijk.

20. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Nee hij heeft niks psychisch en drinken doet hij naar mijn weten heel zelden.
    Hij reageerd altijd wel wat knorrig maar dit vond ik echt eeg, ben er nog van aan her huilen.
    Ik kreeg vroeger regelmatig klappen van hem. Niemand behalve ik heeft nog contact met hem vanwege ons verleden vroeger.
    Ik ben het tegenovergestelde van hem. Mijn kinderen zijn gelukkig en krijgen alle liefde die ze verdienen.
    Daarom snap ik dit echt niet, ben er helemaal naar van

Deel Deze Pagina