Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegschaaltje en Celle, ik denk aan jullie!! Hopelijk mogen jullie die babies nog minstens enkele weken in jullie buik houden!
    Jullie zitten wel al op een termijn waarin de kansen van een baby best goed zijn, hoewel ik begrijp dat het verschrikkelijk onzeker en angstig moet zijn om op zo'n termijn al contracties en zo te hebben...
    Weegschaaltje, hopelijk is de blaasontsteking meteen beter en stoppen de contracties dan ook meteen!
    Celle, hoe gaat het met jou? Ben je nog in het ziekenhuis?

2. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Hoi dames, dank je voor de info van het kraamzorg. Ik heb in maand 7 een gesprek thuis.
    @ Islah... super je metingen en controle. Je bent bijna aan ht eindfase. Hou je moed !!
    @ Verox... ik hb een shirodkar cerclage. Maybe kan je ook op de lijst toevoegen. Trouwens super zo een lijst.
    @all,zzoals ik aangegeven had voel ik me laatste paar dagen niet lekker, baby voel ik helemaal onderaan. Heb pas maandag een afspraak. Hopen dat het niet erger wordt, anders zal ik dan bellen. Mijn nicht is op 34 weken bevallen via keizersnee. Ze was een wk geleden opgenomen omdat ze hogebloedruk had. Gister ingeleid en bevallen. Meisje en mama maken het goed. Als ik gegeten hebt en ga liggen moet ik gelijk overgeven.. gebeurt sinds kort.. pff baal ervan..

@ weegsch, heftig zeg!! hou je rustig en blijf positief!! (een hug )
    Trouwens ik heb nu ook onder de cerclage 15mm over met een diepe funneling tot aan de cerclage sinds week 14..Word soms zo onzeker of ik het zal redden boven de 30 weken.. Hoop van wel!1

3. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandena ik heb ook last van mijn spijsvertering, de ene keer ben is zo misselijk dat ik bijna moet overgeven, de andere keer heb ik diarree, dan is het weer maagzuur.
    Ik zit weer even in een positieve periode, aangezien de controle goed was eergisteren. Maar na een paar dagen (en een paar klachten, zoals harde buiken of idd de kleine onderaan voelen, of trekkerige steekjes aan de cerclage) word ik ook altijd onzeker.
    We moeten erin geloven meiden!
    Ons zorgen maken is ook niet goed voor de baby!

Ik zit nu dus even in een fase van 'We zien wel, tot nu gaat het ok dus ik ga proberen me pas druk te maken als het écht misloopt', zo'n beetje de geen-nieuws-goed-nieuws-filosofie.

4. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    @weegschaaltje84 jeetje wat schrikken meid! En je hebt zelf geen pijn gevoeld bij plassen? (Blaasontsteking..) bah er ligt ook gewoon van alles op de loer! Wel fijn dat je vandaag controle had en niet later.. Nu zijn ze er hopelijk op tijd bij! Fijn dat je meteen weeenremmers en longrijping krijg! Maar je voelt dus zelf de weeën amper? Hopelijk wordt je buik snel rustig! Ik duim vanuit hier met je mee! Sterkte!

@soeki en @wandena herkenbaar allemaal hoor, gelukkig trappelt mijn kleine ook regelmatig hoog en dus niet alleen zo laag! En mijn darmen zijn de laatste tijd ook van slag.. Weet soms niet niet of m'n buik nu harder wordt door de darmen of doordat m'n baarmoeder wat doet.. En als ik 's morgens niet meteen wat eet moet ik ook overgeven.. En soms met avondeten kan ik ook ineens heel misselijk worden en kan dan ineens echt geen hap meer nemen.. Gek daar had ik de vorige x geen last van.. Ik ben blij als het dinsdag is, ben wel weer toe aan een positief bericht ;)

Iedereen veel sterkte en een fijn weekend!

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Weegschaaltje, heel veel sterkte.
    @Celle, hoe gaat het nu?
    @Wandena, bellen als je je te veel zorgen gaat maken!

Eventjes ego, vandaag dus mijn afspraak bij de bedrijfsarts. En die viel me vies tegen. Mijn gynaecoloog heeft hem laten weten dat ze positief is over mijn kansen deze zwangerschap, mijn bedrijfsarts heeft dat uitgelegd als dat het risico tussen mijn oren zit en het dus niet medisch is :x.

In overleg met andere bedrijfsartsen hoef ik dan toch maar 50% te werken, dat vind ik prima, maar ik moet wel gewoon met de auto gaan :(, dat terwijl ik notabene medicijnen slik waarbij je moet denken aan een mogelijk vergelijkbaar promillage van 0,5 - 0,8. Maar daar mag je wettelijk mee rijden, dus die beperking is niet medisch. Eventuele extra reistijd met het ov is voor mijn rekening :(.

Mijn vorige zwangerschap mocht ik vervangende werkzaamheden verrichten, nu eigen werkzaamheden. Voor mijn werk is een hoog concentratievermogen vereist, ik weet op dit moment niet waar ik dat vandaan ga halen. En op het eind van het jaar word ik daar dan op afgerekend :x.

Veel belangrijker, ik wil echt niet voor het eind van dit jaar bevallen :(.

6. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @berte: ik versta echt niet dat je nog moet werken! Geloof me ik was een soort van workaholic en bij eerste zwangerschap redeneerde ik ook van "ga hier eventjes zwanger zijn en tot laatste dag werken. Ik ben zwanger, niet ziek,..." Allemaal door domme onwetendheid. Dat een dokter die normaal gezien toch de risico's moet kennen na een vroeggeboorte je dit allemaal aan doet, kan er bij mij niet in... Ik zou ook liever nog halftijds gewerkt hebben en heb dat vorige zwangerschap geprobeerd maar mijn lichaam kan het echt niet aan...

Met mij min of meer ok. Aangezien bmh stabiel is mag ik in lokaal zh blijven. Maar nr huis zit er niet meer in... Als ik moet bevallen komende 4 weken voeren ze me sowieso nr universitair zh. Nadien mag ik hier bevallen. Hoop daar echt op!

Weegschaaltje: hoe gaat het bij jou daar?

Xx

7. Verox

Verox Niet meer actief

Hey dames, even een snel berichtje van mij.
    Bij controle vandaag alles weer perfect. Baarmoederhals nog bijna 3cm, en dat is blijkbaar perfect!
    Verder geen bijzonderheden zichtbaar op de echo, dus volgende afspraak weer over twee weken!

8. Verox

Verox Niet meer actief

Lijst
    Plaatsen cerclage + uitgerekend

September
    28-09-2013 Islah 26 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve cerclage geplaatst 15-03-2013 (12wk)

29-09-2013 Pegece 36 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve cerclage geplaatst 12-05-2013 (?wk)

Oktober
    19-10-2013 87RLs1 34 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve combi cerclage geplaatst 17-04-2013 (13+4wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan (7-16wk) wekelijks Proluton injecties (16-36wk)
    * tijdelijke ziekenhuis opname (28-29wk) contracties. Weeenremmers, longrijpingsprikjes.

November
    05-11-2013 Verox 30 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve cerclage geplaatst 16-05-2013 (13wk)
    - preventief wekelijks Proluton injecties

10-11-2013 Weegschaaltje84 28 jaar
    - verwacht een jongen
    - geen cerclage geplaatst
    - wekelijks Proluton injecties
    * ziekenhuisopname (29+5wk) verkorte cervix 1,3 cm, contracties, blaasontsteking. Weeenremmers, longrijpingsprikjes, antibiotica.

12-11-2013 Celle 26 jaar
    - verwacht twee jongens een tweeling
    - preventieve cerclage geplaatst 08-05-2013 (13wk)
    * ziekenhuisopname (29+2wk) Weeenremmers, longrijpingsprikjes.

December

Januari
    04-01-2014 Sunnysiri 32 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve cerclage geplaatst 01-07-2013 (13+2wk)

05-01-2014 Wandena 34 jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Shirodkar cerclage geplaatst 31-05-2013 (8wk)
    - 1x daags Lutinus 100 mg progesteron vaginaal tablet

05-01-2014 Soeki 31 Jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 02-07-2013 (13wk)
    - 1x daags utrogestan 200 progesteron vaginaal tablet

Februari
    12-02-2014 Berte 37 Jaar
    - verwacht een ?
    - preventieve cerclage geplaatst 13-08-2013 (14wk)

26-02-2014 Florida13 32 jaar
    - verwacht een ?
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 15-08-2013 (12wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan

Afspraken gynaecoloog/VK
    04-09-2013 Islah cerclage verwijderen (36+4wk)

Bevallen
    Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad
    Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne
    Kaytjuh: 08-06-2013 bevallen van een zoon Gencay
    Pinklove: 08-08-2013 bevallen van een dochter

9. Verox

Verox Niet meer actief

Hey meiden, vinden jullie het goed dat ik ziekenhuisopnames en complicaties ook vermeld op de lijst?
    Het is natuurlijk verschrikkelijk schrikken dat zowel Weegschaaltje als Celle opgenomen zijn in het ziekenhuis, maar tevens fijn om te weten dat 87RLs1 dat ook rond die termijn mee heeft gemaakt, en na een weekje weer naar huis mocht!

Ik leef hier verschrikkelijk met jullie mee!
    Mijn controle was gisteren weer goed, maar realiseer me maar al te goed dat dat zomaar anders had kunnen zijn.
    Een dikke knuffel voor jullie!

10. Islah

Islah Niet meer actief

@ Celle en Weegschaaltje: Hopelijk blijven jullie babies nog lang zitten. Vorige zwangerschap werd ik ook met 30 weken opgenomen met buikpijn, de kinderarts kwam ook even langs en zei wel dat deze termijn al veeel beter (met veel meer kansen) was dan de 24 (met 24 weken was ik nl. ook opgenomen). Oh wat een zenuwen zeg... Hopelijk gaat de rust + medicatie helpen.

@ Soeki: harde buiken zijn normaal hoor, helemaal vanaf de termijn waarin jij bent nu. Niet teveel zorgen maken : )

@ Berte: Vervelend van dat autorijden. Ik snap eigenlijk ook niet waarom je toch moet werken, van mijn gynaecoloog zou ik dat niet eens mogen (niet dat ik werk had hoor, maar zou het nu dus ook niet mogen).

Ik heb ook een tijd erge maagklachten gehad (heel erge maagpijn). Kreeg toen van de gyn omeprazol voorgeschreven, misschien is dat iets voor jullie (sunnysiri en soeki)?

11. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Wauw wat een heerlijk bericht Verox! En 3 cm op jou termijn is zeker ongelooflijk goed! Jij kan er zo te horen weer even 2 weken tegenaan!

Zie in de lijst dat ik een meisje krijg.. Heb hetzelfde voorgevoel, alleen onze kleine heeft het nog niet laten zien, dus blijft nog even een verassing!

@Islah bedankt voor de tip! Maar kijk het nog even aan.. Zou er ook iets zijn voor de darmen? Die van mij zijn vaak zo prikkelbaar, gister de hele dag buikpijn van gehad.. Ga het dinsdag bij m'n controle wel even aankaarten..

@Berte balen dat je nu toch op en neer moet naar je werk! Op zich is 50% werken wel te doen, maar dan wel vanuit huis! Ik zou een uur (heen en terug) maar m'n werk moeten rijden, maar ben heel blij dat dat niet hoef.. Als we nu met de auto weg gaan rijd m'n vriend altijd (dat was vaak andersom, want ik ben gek op autorijden!) maar ik vind het nu onprettig in de auto.. Al die hobbels in de weg, voelt soms net alsof de boel ervan verzakt..

Meiden in het zkh heel veel sterkte beide! Ik duim voor jullie!

12. Verox

Verox Niet meer actief

Lijst
    Plaatsen cerclage + uitgerekend

September
    28-09-2013 Islah 26 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve cerclage geplaatst 15-03-2013 (12wk)

29-09-2013 Pegece 36 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve cerclage geplaatst 12-05-2013 (?wk)

Oktober
    19-10-2013 87RLs1 34 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve combi cerclage geplaatst 17-04-2013 (13+4wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan (7-16wk) wekelijks Proluton injecties (16-36wk)
    * tijdelijke ziekenhuis opname (28-29wk) contracties. Weeenremmers, longrijpingsprikjes.

November
    05-11-2013 Verox 30 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve cerclage geplaatst 16-05-2013 (13wk)
    - preventief wekelijks Proluton injecties

10-11-2013 Weegschaaltje84 28 jaar
    - verwacht een jongen
    - geen cerclage geplaatst
    - wekelijks Proluton injecties
    * ziekenhuisopname (29+5wk) verkorte cervix 1,3 cm, contracties, blaasontsteking. Weeenremmers, longrijpingsprikjes, antibiotica.

12-11-2013 Celle 26 jaar
    - verwacht twee jongens een tweeling
    - preventieve cerclage geplaatst 08-05-2013 (13wk)
    * ziekenhuisopname (29+2wk) Weeenremmers, longrijpingsprikjes.

December

Januari
    04-01-2014 Sunnysiri 32 jaar
    - verwacht een ?
    - preventieve cerclage geplaatst 01-07-2013 (13+2wk)

05-01-2014 Wandena 34 jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Shirodkar cerclage geplaatst 31-05-2013 (8wk)
    - 1x daags Lutinus 100 mg progesteron vaginaal tablet

05-01-2014 Soeki 31 Jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 02-07-2013 (13wk)
    - 1x daags utrogestan 200 progesteron vaginaal tablet

Februari
    12-02-2014 Berte 37 Jaar
    - verwacht een ?
    - preventieve cerclage geplaatst 13-08-2013 (14wk)

26-02-2014 Florida13 32 jaar
    - verwacht een ?
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 15-08-2013 (12wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan

Afspraken gynaecoloog/VK
    04-09-2013 Islah cerclage verwijderen (36+4wk)

Bevallen
    Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van een zoon Z.eyad
    Milan: 05-05-2013 bevallen van een dochter Fabienne
    Kaytjuh: 08-06-2013 bevallen van een zoon Gencay
    Pinklove: 08-08-2013 bevallen van een dochter

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    @Celle, dat je stabiel bent is mooi, jammer dat je nu zo lang in het ziekenhuis zult moeten blijven.

Ik hoop dat het heel lang in het ziekenhuis liggen wordt en niet (of maar heel kort) naast de couveuses zitten.

@Verox, fijn een goede controle.

Ego: Ik heb het er hier met mijn vriend over gehad, mijn kantoor is op 30 minuutjes met de bus (en dichtbij het ziekenhuis), dus dat ga ik wel proberen. Maar voor mijn werk zit ik normaal gesproken door heel Nederland.

De rest ga ik niet proberen, jammer dan. We zien wel waar het schip strandt op mijn werk.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Grappig trouwens dat er 2x 2 dames zijn hier die dezelfde uitgerekende datum hebben!

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Er moet toch minstens één Kerst kindje bij zitten, als je ziet hoeveel dames er begin januari zijn uitgerekend :D

16. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand iets gehoord van weegschaaltje? Is al eventjes stil vind ik...

17. pegece

pegece Niet meer actief

even een kort berichtje van mij.

ik ben woensdag om 3:07 bevallen van ons dochtertje Linsey.
    alles gaat goed ze is vandaag thuisgekomen ze moest blijven omdat ze geboren is met 35,3 dagen.
    ik het zh kwamen ze er achter dat ikal 2 cm ontsluiting had en hebben toen de cerclage weggeknipt en de bevalling zette gelijk door.
    ik zal later wel een uitgebreider verslaggeven.

18. Verox

Verox Niet meer actief

Ow Gefeliciteerd!!!
    Een beetje schrikken dat het zomaar zo snel kan gaan!
    Maar ik ben ontzettend blij dat jullie het goed maken en toch al zo snel naar huis mochten!
    Laat het grote genieten nu maar beginnen!

19. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waw pegece, proficiat!!! Geniet van je dochtertje!!! Hopelijk alles goed voor termijn?
    Xx

20. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh pegece proficiat!!! Wat is ze mooi!
    Zo gek dat dat helemaal 'af' in je buik zit he!?
    Alles gaat dus goed met haar? En voor jou, was het schrikken, of was je er helemaal klaar voor?
    Geniet ervan!

Deel Deze Pagina