Vanochtend controle gehad! Durf het bijna niet te zeggen en geloven, maar alles is nog steeds perfect! Cervix is nog rond de 2,5cm, en verder geen bijzonderheden. Alles verloopt hier dus perfect. Vanmiddag laatste spulletjes voor de babyuitzet gekocht. Laatste dekentjes en lakentjes wassen, de laatste hand aan de babykamer, en dan zijn we er helemaal klaar voor.
@Verox, fijn dat je een goede controle hebt gehad. @Iedereen, hoe gaat het met jullie? Alles goed? @ego, wij hebben vandaag ook een controle gehad, alles goed en vanaf vandaag weten we dat we er een zoon bijkrijgen! We zijn er helemaal blij mee.
hoi dames, ik heb heel vluchtig gelezen. Lieske wat een mooi verhaal.. en de rest lees ik allemaal mooie metingen en onderzoekingen.. Helaas ben ik gister opgenomen in het ziekenhuis. Gister had ik een echo en bleek dat mijn funneling wijder is en alles hangt nu echt op de ceerclage.. bijna geen cervix meer over. Mijn gtt test was ook aan de hoge kant,, voor 4.9 en na 7.9... Ik ben sinds gister heel vaak voor en na het eten geprikt. We hebben net een gesprek gehad over de longrijpingsprikjes.. Die krijg ik straka en morgen.. Ze hopen dat ik tot 26 weken haal oki gr,
@Verox yes fijn weer een goede controle! Zo blij dat alles zo goed bij je gaat! @Berte leuk een jongen!! @Wandena ben blij dat je even een berichtje achter gelaten hebt! Zat al steeds te kijken of je iets had achtergelaten want maakte me zorgen.. Heel veel sterkte! Nu echt platte bedrust en fijn dat ze met de longrijping beginnen! Hoe voel je je eronder? Ik ga voor je duimen dat je nog voorbij de 26 weken komt!
@Wandena, ik ben blij te horen dat je nog zwanger bent, ik ga heel erg hard duimen dat je in ieder geval die 26 weken haalt.
@berte: super een zoontje! Jongens zijn knuffelaars, kan ik van meespreken @wandena: hopelijk hou je toch nog eventjes vol!! Eerst 26 weken en dan opnieuw bekijken... Veel sterkte! Xx
hoi dames,, 2 de nachtje overleefd.. het viel mee.. geen harde buiken en ook geen pijn onderaan.. gisteravond longrijpingsprikje gehad.. oo dat was pijnlijk, maar daar ging het over. @ berte ,, een jongen superr !!!!! @ verox,, super.. een mooie controle @ sunnisiri, ik vermoed dat je ook een jongen krijgt,, check de lijst van januari,, soeki en ikke een jongen, maybe jij ook hahaha. Als je goed kijkt dan gaat de lijst van febru verder met jongens... hoe gaat verder met de andere dames?
Hoi meiden, @ Verox en Berte: super zulke goede controles! Heerlijk dat alles voorspoedig verloopt zeg! Berte wat leukkk een jochie, nu lekker blauw gaan shoppen hihihi @ Wandena: ahh meissie toch balen! Wel goed dat je bent opgenomen in het ziekenhuis want dat is nu echt even de beste en juiste plek voor jou om te zijn. Ik hoop dat je nog ver voorbij de 26 wk geraakt, je zult niet de eerste zijn die het tegen alle verwachtingen in nog heel wat verder schopt dan gedacht werd. En mocht het toch doorzetten, dan weet je i.i.g. dat je je kindje met de longrijpingsprikjes nog de best mogelijke start geeft! Hou je sterk en hou vol!! @ iedereen: hier gaat ook alles goed! De boel is helemaal rustig, alsof er nooit wat geweest is gek genoeg... Gisteren controle gehad en mijn cervix was 3 cm nu!!!! Ze kon wel zien dat er een heeeeeeel smal funnelingetje (supersmal bijna verwaarloosbaar) zat die zich steeds sloot maar bij spanning zag je het smalle funneltje ontstaan, s ze toen ging meten kwam de cervix op iets minder dan 2 cm. Kortom ze gaf aan dat het prima was voor nu. Gewoon nog rustig aan blijven doen en alles vermijden wat extra druk en extra harde buiken veroorzaakt. Dat gaat me heel goed af, alles voelt rustig en soepel. Ik kan er hopelijk dus ook weer even tegen aan! Gynaecoloog gaf overigens aan dat ze over 2 weken niet meer gaan meten omdat het dan gewoonweg niets meer zegt bij 34 wk. Het is namelijk sowieso na 32 wk normaal bij iedere zwangerschap dat de cerbix gaat inkorten. Liefs
Hoi meiden, Denk dat jullie het al van Weegschaaltje hebben gehoord maar ik ben dus op 08-09 om 00:00 bevallen van een dochter genaamd Aasiya. Ze moest wel 5 dagen op de kinderafdeling blijven maar vanaf vrijdag zijn we eindelijk weer thuis! Bevalling is heel snel gegaan, 2 uur en een kwartiertje, maar daarvoor liep ik dus wel al dagen met gebroken vliezen. Pas met precies 37 weken hebben ze ingegrepen. Aasiya was na de bevalling erg misselijk, had een lage temperatuur en was niet echt alert dus dat betekende een opname. Wel zielig om je kind zo aan allemaal slangetjes en draadjes te zien (monitor, infuus met glucose en sonde). Helaas loopt de borstvoeding absoluut niet zoals gedacht dus dat wordt, net zoals bij haar zus helaas, weer kunstvoeding. Echt jammer, had er wel een beetje rekening mee gehouden maar toch vind ik het echt heel verdrietig dat het weer zo is gegaan. Maargoed, er bestaan natuurlijk ook ergere dingen, gelukkig is ze gewoon gezond! Over een ruime week moet ik wel terug komen bij de kinderarts hier voor een nacontrole. Mijn herstel verloopt wel wat traag vind ik, maar dat komt waarschijnlijk door mijn slaapgebrek. Al die dagen/nachten voor de bevalling met erge pijn en krampen wat maar niet doorzette, en ook na de bevalling vanwege het kolven om de 2 uur iedere keer. Maar gelukkig merk ik nu echt een verschil nu ik thuis ben. Niet steeds een verpleegster die binnen komt lopen terwijl je net even slaapt of geluid van het ctg van de buuvrouw, etc. Heerlijk om weer thuis te zijn zeg, en niet te vergeten mijn eigen eten (kan even geen brood meer zien, haha) etc. Ik doe dus gewoon erg rustig aan en m'n man neemt me veel uit handen gelukkig. Al vond ik dat alleen maar liggen en zitten in zo'n ziekenhuisbed ook weer niet echt iets. Omdat mijn bevalling zo snel ging heb ik ook heel lang last gehad van naweeën. Vond het echt een heftige bevalling, misschien wel omdat het zo ontzettend snel is gegaan. Mijn 2e bevalling duurde ook maar 3 uur, maar toch vond ik dat minder heftig vreemd genoeg.
Heb even teruggelezen... Bedankt voor jullie lieve berichtjes! En Lieske, leuk dat je je ervaringen hebt gedeeld. Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat cervixinsufficiëntie niet erfelijk is, maar heb daar ook mijn twijfels over. Denk dat ik een en al paniek zou zijn als één van mijn dochters zwanger zijn haha. Maar dat duurt gelukkig nog wel een tijdje : )
Wandena, hoe gaat het nu met jou? Het zal wel erg beangstigend zijn dat je opgenomen bent, maar beter zo, dat ze je goed kunnen opvolgen en dat je echt kan rusten! Ik duim mee dat alles goed gaat meid! Islah, leuk dat je nog eens een kijkje komt nemen hier! Geniet maar van die mooie dochter! Leuke naam ook! Ja ik denk toch ook dat het erfelijk is hoor. Mijn moeder is van mijn broer 8 weken te vroeg bevallen, van mijn zus 5 weken te vroeg (en ik was op tijd). Haar bevallingen waren alledrie enorm snel, ik was er op een half uurtje (tussen de eerste wee en de geboorte). Dus tja... mijn gyn zegt trouwens dat het best kan hoor, dat dat erfelijk is! Hij zegt dat daar onvoldoende onderzoek naar gedaan is (en ik denk dat het ook moeilijk te onderzoeken is). Hier alles nog ok (denk ik), ik heb wel weer af en toe een harde buik maar ik probeer het me niet te veel aan te trekken... nemen jullie magnesium? Ik ben het aan het overwegen om het te halen...
Magnesium Ben ik weer... ik zou het doen er komen steeds meer goede berichten over magnesium. Ik kreeg het advies van iemand hier 2x daags 400 mg.
Dankje Soeki. En blijven kijken zal ik regelmatig nog doen hoor, er zitten hier immers allemaal dames die samen met mij zwanger waren (en hopelijk nog een tijdje blíjven... ; )). Dit topic heeft veel steun aan mij geboden. Dus ik wil hier ook blijven om jullie zwangerschappen te volgen, en hopelijk tot jullie à terme bevallen!
@soeki: neem misschien niet teveel magnesium want mijn darmen konden dat niet aan, waardoor ik krampen kreeg wat ook niet goed was... Probeer eerst missch met halve dosis per dag of om de 2 dagen... Xx
Dank je voor jullie reacties over de magnesium! Als ik veel neerlig en rust heb ik minder / bijna geen harde buiken, dus ik ga het nog even uitstellen van magnesium te nemen (want zoals jij zegt, Celle, kan ik buikkrampen nu wel missen ). Ik kan nog altijd met magnesium beginnen als de harde buiken weer erger worden. Nu ik over de 24 weken ben, lijkt 28 of 30 weken al haalbaarder... maar ik ben natuurlijk nog wel bang, want alles voor 30 weken is eigenlijk echt echt echt niet goed voor zo'n babietje he. Hoe gaat het verder met jullie, dames? Celle, nog steeds alles ok daar in het ziekenhuis? Weegschaaltje, jij bent thuis aan het rusten? Wandena, hopelijk alles rustig bij jou daar in de buik? Ik denk veel aan je meid.... knuffel, hou vol! Sunnysiri, bij jou ook alles ok? Verox, leuk aan het voorbereiden ondertussen? Het komt dichterbij voor jou he? Berte, alles goed daar? Leuk, een jongen! Hier ook een jongen! spannend!
Hey Soeki, vandaag ben ik exact 33 weken zwanger. Morgen begint mijn 34e zwangerschapsweek. Het voelt heel onwerkelijk dat deze zwangerschap voor mij zo voorspoedig verloopt. Ik kan het bijna niet geloven. Voel me bijna een aansteller als ik terugkijk naar hoe angstig ik steeds ben en hoe rustig ik me heb gehouden. Ik schaam me voor mijn angst. Want hoewel ik al ver ben, en er geen enkele reden is om te denken dat er iets mis gaat, blijft die angst voortdurend aanwezig. Gisteren heb ik alweer mijn laatste wekelijkse proluton-injectie gehad. Dat waren er 20 in totaal. Van week 13 tot week 34. De laatste paar dagen heb ik tijdens het bewegen regelmatig een raar pijnlijk, stekend/trekkend gevoel in mijn vagina. Ik vermoed dat de kleine dan tegen mijn blaas trapt. Ik ga dan ook meteen naar het toilet om mijn blaas wat te legen, maar het voelt heel erg eng. Ik ben bang dat het de druk op de cerclage is die toeneemt. Dat hij stiekem begint te trekken of scheuren. Onzin, want tijdens de controle afgelopen vrijdag zag alles er nog perfect uit. De cervix is nog ongeveer 2,5cm, zonder complicaties. En mijn volgende afspraak staat dus ook gewoon weer over twee weken. De gynaecoloog heeft er dus vertrouwen in. En tegelijkertijd ook geen onzin, want we weten allemaal dat er in een korte tijd een hoop kan gebeuren. Ik heb enorm het gevoel dat alles in huis nu in orde moet zijn. Ik houd het gevoel dat de kleine zomaar ineens onverwachts komt. Volgens mij durf ik hier niet eens meer te komen als ik straks zomaar de 40 weken haal. Dan lachen jullie me uit...
Goedemorgen dames,, weer een dagje voorbij!! Het gaat voorlopig nogsteeds goed met me. Elke ochtend wordt een ctg scan gemaakt. Vandaag zag het goed uit. Ik blijf denk ik tot het eind hier liggen. Hopen dat de kleine nog een paar weken inmijn buikkie mag blijven. Gr
Hoi hoi! @verox: uitlachen?? Neenee, we dromen van dezelfde zwangerschap als jou super dat alles zo vlot gaat!! @wandena: fijn dat je je er zo goede hoop op hebt! Ik duim zeker mee ookal zal het normaal zijn als je zelf dipjes krijgt door het lange zh verblijf... Hier ben ik sinds vandaag 32 weken! Zit wel al aan 4e kuur weeënremmers. Snap zelf niet goed waarom ik wel zoveel kuren krijg. De dokter zegt dat het geen kwaad kan voor mij of baby's. Denk dat ik in universitair zh allang bevallen was. Elke keer ze infuus stoppen herbeginnen weeën. Morgen echo bmh en kindjes. Ben benieuwd hoe ze zijn want buik is ontploft nu deze middag loopt kuur weeenremmers weer af en heb dokter nog niet gesproken. Lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ik nog 5e ga krijgen. Heeft iemand hier ooit al van gehoord, dat ze zoveel kuren krijgen? Niet dat ik klaag hoor, ben blij dat ze daardoor blijven zitten. Vraag me gewoon af waarom bij mij wel...
Celle, je hebt longrijpers (daar geven ze maar 1 of 2 kuren van) en weeenremmers (ik heb adalat gekregen en Prepar, maar van die laatste kreeg ik hartkloppingen)... Ik denk dat ze van weeenremmers wel meerdere kuren geven hoor, ook in een UZ! (mijn ziekenhuis is een UZ, het UZA in Edegem). Gelukkig dat het bij jou zo goed werkt! Hoe langer die twee in je buik blijven, hoe beter! Verox, ik begrijp dat je je zo voelt, maar we hebben hier allemaal dezelfde angsten en het geeft mij moed dat het bij jou dan zo'n succesverhaal is! Dat geeft me hoop dat ik ook zo ver kan geraken!!
Hoi ladies, @ Soeki: af en toe een harde buik is niet erg hoor meissie, dat is normaal. Uiteraard is het niet de bedoeling dat het er teveel zijn of dat ze pijnlijk zijn. Het is i.i.g al heel goed dat je merkt dat het rustig blijft als je ligt en rustig aan doet. Dit zou ik dan ook lekker veel doen. Ik neem trouwens ook magnesium. Gewoon een potje gekocht bij Kruidvat van het eigen merk. Ik mocht het nemen van de gyn. Zijzelf zijn niet ervan overtuigd dat het echt zou werken maar omdat het van het soort 'baat het niet dan schaadt het niet' is, kon ik die gewoon innemen. Je kan het dus altijd overwegen nog, wie weet! @ Wandena: goed om te horen dat de boel rustig en stabiel is gebleven! En zoals je zegt: weer een dag voorbij inderdaad! Ik weet als geen ander hoe belangrijk en cruciaal deze dagen voor jou nu zijn! Toen mijn zoontje met exact 24 wk werd geboren had ik er toen ook alles voor over gehad om m 1 enkel dagje nog binnen te kunnen houden. Ze zijn zooooo belangrijk nu! Dus hou vol meid! @ Celle: Goed om te horen dat ook bij jou de boel rustig is. Je hebt er dan wel steeds een lading weeenremmers voor nodig, maar ach, feit is en blijft dat je daardoor wel nog steeds zwanger bent en je beebjes nog lekker warm en veilig in je buik zitten! Ik denk ook dat ze je in een academisch ziekenhuis al hadden laten bevallen, puur omdat ze de kindjes kunnen opvangen op de nicu en ze niet zo'n voorstander zijn van meerdere kuren weeenremming. Dus ergens eigenlijk wel een 'geluk bij een ongeluk' voor jou dat je in een plaatselijk ziekenhuis ligt. Bij mij zouden ze de 2e kuur al niet eens meer gegeven hebben, puur omdat ik voorbij de 30 wk was en ze dat dan liever niet meer deden. Gek he, wat een verschil er in beleid is? Jij hebt notabene een 4e kuur gehad! Ze willen in jouw ziekenhuis blijkbaar pertinent niet dat de kleintjes voor de 34 wk komen. En terecht! Hou t nog maar lekker even vol meid, tot nu toe gaat t goed!! @ Verox: ahh niemand zou je hier uitlachen hoor!! Angst is heel normaal als je e.e.a. hebt meegemaakt! Het gaat je gewoon niet in de koude kleren zitten. Het is super fijn als je een bepaalde termijn hebt gehaald maar ik snap je heel goed als je zegt dat je nog steeds de zenuwen hebt. Ik heb dat ook hoor. Bij mijn zoontje zou ik echt getekend hebben voor deze termijn! En nu ik erop zit is het niet dat ik nou heel erg gerust gesteld ben ofzo. Het lijkt alsof we uit zelfbescherming zijn 'geprogrammeerd' om niet te enthousiast te durven zijn. Komt goed meis, nog even volhouden! @ all: hier gaat het goed. Rommel thuis rustig wat aan en neem goed mjnn rust. Ik heb helemaal nergens last van en het tij lijkt volledig gekeerd te zijn. Of is het stilte voor de storm? Hmm geen idee hoor! De cervix is me toch ook een raar ding hoor als ik het me zo bedenk. Paar weken terug gaat madam cervix inkorten en moeten er zelfs weeenremmers en longrijping aan te pas komen. En nu is madam cervix weer 'aangegroeid' , is er geen funneling te bekennen en zit alles potdicht en meet madam bijna 3 cm lang! Raar raar ding... Heb ook pas weer een controle over bijna 2 weken... Het geeft me vertrouwen dat zij zoveel vertrouwen hebben gelukkig Liefs