Preventieve cerclage DEEL 2

Discussion in 'Prematuur' started by Linske, Sep 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ben weer terug.
    Heb me niet voor niks zo druk zitten maken.
    Mensen, mensen wat deed het pijn!!
    Meer dan de vorige keer, terwijl hij toen onder volle spanning stond.
    Ze heeft 4 keer de eendenbek opnieuw moeten inbrengen en 3 keer inwendig gevoeld omdat het zo hoog geplaatst was.
    Ze meende nog een stukje te voelen dus bleef ze maar porren.
    Achteraf was alles er al uit.
    Hoop bloedverlies gehad en paar harde buiken maar mocht na een uurtje weer naar huis.

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Leila, het aftellen kan ook voor jou beginnen !!!!!
    Hebben ze gezegd hoeveel opening en verweking je ondertussen al hebt ?

Onderzoek vandaag: ik heb nog steeds 3 cm opening. Dedju toch. Iets meer en ze gingen mij houden en inleiden... Bah, had zelfs mijn tandenborstel al ingepakt en al... Als kers op de taart meet er een kieken m'n opening met bijna haar gans hand (ipv de normale manier van twee vingers en vingers te spreiden). Gevolg: een scheur waar ik nu nog altijd bloed uit aan het verliezen ben.
    Ben efkes viesgezind. Grrr.

3. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, ik had een halve cm.
    Haar hele hand?????
    Begin toch echt te denken dat er veeartsen op de poli gynaecologie rondlopen.
    Is toch niet normaal. Heb je niks gezegd?

4. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leila, blij dat het passeerd is zeker, ik vond het ook verschrikkelijk pijn doen, maar daar zijn we nu vanaf hé ;)
    Nu word het aftellen tot wie vd 3 er hier eerst zal bevallen :D

Gummibeertje, je gaat niet anders zien dat je nu een paar weken zal blijven steken met die 3cm :D ik heb het hier al gedacht over mezelf :p
    Alhoewel ik vandaag na zware inspanningen hele felle steken voel daaronder, dat had ik hiervoor nog niet, indalen kan het niet zijn want ze zat al ingedaald :( zouden het mischien toch de cm's zijn die hun werk aan het doen zijn ;) hopelijk wel hoor :D
    Amai, dat was ook nog maar een beginneling zeker!! Met gans haar hand zeg, moest ik van jou zijn, ik zou er de volgende keer wel op staan dat enkel mensen met genoeg ervaring jou mogen toucheren, we zien nog niet genoeg af :$

Liefs Linske

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon op voorhand niet protesteren, want ik verwachtte dat niet eh.
    Mijn eerste reactie luidop op een zeer geschrokken en lichtjes met pijn vertrokken manier was 'amai, ik moet nogal opening hebben !!!!!'
    Tsssss. Vrijdag zal het gene waar zijn als ik haar zie hoor !!!!

Een halve cm, mooi mooi, tis toch al dat ! En de verweking ?

Spannend Linkske, die steken. Steken die nu opeens meer dan welkom zijn :)

6. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wat zijn we toch een raar volk.
    `Joepie!! Linske heeft steken!!

Geen verweking nog helaas.
    Bloed nog best wel flink.

7. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    De steken zijn voorlopig wat afgezwakt, ben benieuwd voor vannacht :$

Leila, dat bloeden geeft bij mij toch 3 à 4 dagen geduurd hoor, de dag zelf was het ergste, er zaten zelfs wat kloddertjes bij :)
    Nog geen verweking bij jou? Dan zal het toch ook niet voor direkt zijn bij jou of heb ik het mis? :p

Liefs Linske

8. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook nog even bloedverlies, maar het was wel vrij snel donker. Het rode gedeelte heeft niet zo lang geduurd, gewoon de dag zelf.

9. Celle

Celle Actief lid

May 1, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    amai, het worden hier spannende uren/dagen vr jullie 3!!
    @leila, wat jammer dat het zo een pijn deed, gelukkig ben je ervan af nu!
    @gummibeertje: sorry dat ik het zeg, maar wat voor een stomme koe is dat? een gans hand??? auw zeg, ok er moet wel een baby door maar dat is pas voor later als de opening volledig is :)

veel succes aan jullie alle drie met de nakende bevalling!
    xx

10. Bermel

Bermel Lid

Mar 28, 2011
    97
    0
    0
    hoi dames wat is het toch leuk om te lezen dat jullie nu aan t wachten zijn....eerst willen we keen steekjes of hardebuiken maar t kan willen we dat t snel gebeurd..geweldig:).
    Ik wens jullie heel veesl succes ben benieuwd wie de eerste is:).
    Ik denk eerst Gummibeertje dan linske en dan Laila..

Tulpje wat leuk dat je een mooi echo hebt gekregen..super;) het is altijd leuk om je kleintje te zien.

11. Bermel

Bermel Lid

Mar 28, 2011
    97
    0
    0
    Met mij gaat t iets beter nu..afgelopen dagen had ik het erg moelijk was gisteren zelfs naar de eerste hulp..omdat ik al paar dagen bij het lopen pijn voelde..op mijn schaambeen zeurende pijn..en ik dacht ook dat ik ietjes vochtverlies had..maar gelukkg zag er alles goed uit..alles was mooi dicht..cerclage zag er ook goed uit..en wat ik als vocht voelde kan dus urine zijn..dat denk ik zelf niet..of afschijding.t was niet veel dus daarom ben ik ook beetje gerustgesteld.

vandaag had ik ook mijn nacontrole..alles zag er goed uit.
    en mijn kunnen ze niet echt verklaren..ze denken meer aan bandenpijn..als ik loop of veel sta dan voel ik t maar als ik zit of lig dan heb er geen last vand..daarom rust ik zoveel uit.

Over twee weekjes heb ik weer controle..dan gaan ze inwendig mijn cervix meten en vanaf 16 weken krijg ik ook progesteron injecties..

Had ook een gespek met een maatschappelijke werkster..t heeft me wel goed gedaan..want laatste weken heb ik veel angst gevoel, verdriet en onzekerheid...waarschijnlijk heb verwerkingsproblemen denk heel vaak aan mijn 2 engeltjes..ik kan t niet loslaten..
    maar ik geloof erin dat t goed komt...heb nog hoop....

12. tulpje85

tulpje85 Actief lid

Apr 6, 2011
    132
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leila, wat vervelend om te horen dat het zo pijnlijk was! Soms is het maar goed dat je dat van tevoren niet weet! Maar... je bent er nu wel vanaf én je hebt het maar mooi gered tot de datum dat hij eruit mocht! Daar is ook wat van te zeggen eh!

Bermel, erg he die onzekerheid! Ik stel voor om een winterslaap te gaan doen, wat jij? ;)

Gummibeertje, je maakt zo van alles mee he! Heb je gekeken of ze misschien niet heeeele korte vingertjes had ;)

Linske, jeeeej steekjes!!! zou zomaar iets kunnen betekenen!! spannend!! Hou ons op de hoogte!! :)

13. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lopen we nog rond na een korte 'hel' nacht, mijn 2 dochters hebben elkaar afgelost in het bleiten de hele nacht door, heb geen uurtje aan één stuk kunnen slapen of er was er wel ene aan het bleiten, van dat vele opstaan was mijn buik ook niet echt in orde :)
    Mijn meisje in mijn buik was ook wakker ;) want normaal voel ik haar snachts niet.
    Voel me nu alweer doodop!:x

Bermel, die pijn aan het schaambeen kan inderdaad wel wijzen op BI hoor, het is mischien nog wat te vroeg daarvoor maar het kan altijd hé.
    Je kan mischien nu al eens bij de kiné langs gaan want hoe zwaarder je word, hoe erger hoor, ik kan er van meespreken :(
    En het is normaal dat je aan je 2 engeltjes blijft denken, zeker als het dan even minder gaat, ze zullen altijd een deeltje van je leven blijven hé, maar probeer deze zwangerschap positief in te zien, je hebt een cerclage, ze zit goed, dus ze kan nu haar werk doen :)
    Maar ook jij moet met regelmaat rusten meid, het worden nu even wat moeilijke maanden maar je weet waarvoor je het doet hé ;)

Gummibeertje, nog niks speciaal gevoeld?

Liefs Linske

14. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bermel, ik ben ook een paar keer naar het ziekenhuis gegaan ter controle van vochtverlies (waren echt gulpjes per keer). Bleek elke keer geen vruchtwater te zijn. Vermoedelijk ophoping van zeer vloeibare afscheiding of urineverlies. Wat het uiteindelijk ook was, wisten ze nooit te zeggen. Ook je pijn is herkenbaar. Rusten rusten rusten.

Spijtig nog geen verweking Leila. Ik ben wel benieuwd bij je volgende controle hoe het daarmee zit.

Hier Linske niets speciaals te melden. BAH :D
    Hoe rot jouw nacht was, hoe goed de mijne si. Tot 10.30 blijven slapen, en op het einde zelfs een paar uur aan één stuk kunnen doorslapen zonder bekkenpijn.
    Ik ben gelukkig gestopt met bloeden. Plassen doet ook geen pijn meer, dus ik vermoed dat het wondje al toegegroeid is. Als ik die dokter vrijdag zie, dan ga ik er toch iets van zeggen hoor !!!
    Zijn uw steken al wat minder ondertussen ?

Celle, hoe is het daar bij u ondertussen ? Ligt ge op een kamer met de zon langs de juiste kant ? Ik had daar gelukkig wat chance in en had pas avondzon.

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    By the way, feestje voor mezelf:
    vandaag officieel 37 weken...geen prematuur meer !!!
    Wie had dat ooit durven voorspellen !!!!!
    Kom er nu maar uit, lieve jongen :)

16. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

Apr 11, 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gok trouwens:

- Linske
    - Gummibeertje
    - Leila

Als we alledrie het weekend halen, draai ik echter mijnen top twee wel om :)

17. leila82

leila82 Actief lid

Apr 22, 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linske, vervelend zo´n nacht. Ik hoop dat je vanmiddag wat slaap kunt inhalen.

Gummibeertje gefeliciteerd met je officiele geen prematuur baby meer:D

18. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi dames

ik kwam nog eens lezen, maar een proficiat kan ik nog niet zeggen he. wie van de drie ???? :)

bermel: die angst ja die herinner ik me nog altijd. ik heb zelfs ene keer rond de kritieke perioede 24 w ( voor mij) een droom gehad exact hoe ik mijn zoon verloren ben , met tijdstiippen en al, maar yinthe kon er niet uit in mijn droom want had die cerlage maar dus wel de weeen enzo enal. was toen ook raar. wat mij geholpen heeft. als ik wakker was snachts keek ik tv, ik nam heel veel dingen op en echt dingen die je moet volgen zoas without a trace, cold case en ik keek dus heel nachten tv. en bij die programma's kon ik niet aan iets anders denken. dit had de gyne aangeraden. ik zat met onstoken heupen dus ik sliep heel weinig dus heel veel tijd om te piekeren en die tv heeeft me er echt wel door geholpen. ik keek echt van 1 tot 7 snachts constant tv :)

hoe reageerde mijn werkgever???
    wel aug 2010 thuis gezet met pijn
    22 sept bevallen van jente
    moet 9 weken bevallingsverlof nemen
    ik ga drie dagen werken ( was al zwanger maar wachte op harstlag)
    hartslag
    en ja ben ik gaan zeggen dak weer naar huis was :)
    de bazin zei ' ik had niet anders verwacht" hare vriend kon ter ni mee lachen, maar is niet zijn rusthuis dus. plus ik ben altijd eerlijk geweest.
    hij zei ' wacht nu maar paar jaar enz oek u ne man' en ik zei ' nee ik ga er alleen voor en hoe sneller hoe liever ' sja as hij me ni wou geloven ni mijn probleem.

ik geef wel toe ik durf niet langs mijn werk :)
    ben ook op zoek naar ander werk
    redens
    - wil gewone werkuren
    - wil nieuwe start , wel met men zoon in mijn leven, maar zonderd e vragen
    - de collega's roddelen serieus omdak alleenstaande mama ben en hoe ik zwanger ben geraakt enzo( weet ik omdat beste vriendin ook collega is en ik bij een mannelijke collega contact heb, wat d rest niks van weet, zij brieven alles door )

zo aan de drie dames die klaarstaan om te bevallen. succes. ik wens jullie een bevalling zoals die van mij :)

ik denk aan jullie

19. Celle

Celle Actief lid

May 1, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gummibeertje: proficiat! fantastisch toch. in jouw plaats zou ik wel vinden dat hij mag komen nu :)
    en over de zon, nee, ik heb de zon een hele dag op mijn kamer gericht. gelukkig heeft elke kamer een ventilator en van deze morgen heb ik onmiddellijk zonnewering nr beneden gedaan. dus dat scheelt wel maar het is hier wel heel warm.

@jente: veel succes met zoektocht nr nieuw werk!

20. Linske

Linske Actief lid

Apr 4, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gummibeertje, proficiat met je 37 weken, nu mag hij inderdaad komen, no problems anymore!:D
    Maar laat mij eerst hé;)

Celle, dat is verschrikkelijk hé als je op zo een warme kamer ligt, ik lag vorig jaar met die hittegolf in juni in het ziekenhuis en helaas zonder ventilator of airco :$
    Mijn schoonouders hebben er dan voor gezorgd dat ik een ventilator op de kamer had, hun oude van op de zolder, wat deed dat deugd :D

Jente, hopelijk vind je nog ander werk voor je terug van start moet ;)
    Geroddel is inderdaad niet leuk!

Wat was het warm deze namiddag, ik kon in de zon echt niet blijven zitten omdat ze zo brande, en dit nog voor de hele week, ik heb wel geen zin om met zo een warm weer te moeten bevallen ze :) ..en zo is het altijd iets hé :D

Liefs Linske

Share This Page