Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

Verox Niet meer actief

#2321 Verox, 26 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 okt 2013
    Lijst
    Plaatsen cerclage + uitgerekend

Oktober
    19-10-2013 87RLs1 34 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve afwijkende Mc Donald cerclage geplaatst (13+4wk) reeds verwijderd (36+5wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan (7-16wk) wekelijks Proluton injecties (16-36wk)
    * tijdelijke ziekenhuis opname (29+2wk - 29+6wk) contracties. Weeenremmers, longrijpingsprikjes.

November
    05-11-2013 Verox 30 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve cerclage geplaatst 16-05-2013 (14wk) reeds verwijderd (37wk)
    - preventief wekelijks Proluton injecties (14-34wk)

10-11-2013 Weegschaaltje84 28 jaar
    - verwacht een jongen
    - geen cerclage geplaatst
    - wekelijks Proluton injecties (tm 29wk) - 1 x daags vaginaal Utrogestan
    * tijdelijke ziekenhuisopname (29-31wk) verkorte cervix 1,3 cm, contracties, blaasontsteking. Weeenremmers, longrijpingsprikjes, antibiotica.
    * stuitligging

December

Januari
    04-01-2014 Sunnysiri 32 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve cerclage geplaatst 01-07-2013 (13+2wk)

05-01-2014 Wandena 34 jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Shirodkar cerclage geplaatst 31-05-2013 (8wk)
    - 1x daags Lutinus 100 mg progesteron vaginaal tablet
    * ziekenhuisopname (25wk) verkorte cervix, funneling. Longrijpingsprikjes.

05-01-2014 Soeki 31 Jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 02-07-2013 (13wk)
    - 1x daags utrogestan 200 progesteron vaginaal tablet

Februari
    12-02-2014 Berte 37 Jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve cerclage geplaatst 13-08-2013 (14wk)

26-02-2014 Florida13 32 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 15-08-2013 (12wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan

Afspraken gynaecoloog/VK
    6-11-2013 Weegschaaltje84 geplande keizersnede ivm stuitligging

Bevallen
    Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van zoon Z.eyad
    Milan: 05-05-2013 bevallen van dochter Fabienne
    Kaytjuh: 08-06-2013 bevallen van zoon Gencay
    Pinklove: 08-08-2013 bevallen van een dochter
    Pegece 28-08-2013 bevallen van dochter Linsey (35+3wk)
    Islah 08-09-2013 bevallen van een dochtertje (37+1wk)
    Celle 07-10-2013 bevallen van een tweeling, twee zoontjes (34+6wk)

2. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Sunnysiri: dank voor je succeswensen!
    Wat super dat je je steeds beter in je vel voelt zeg! Die 30 weken grens werkt echt als een soort magische grens he? Zodra dat getal 3 in je zw-duur komt kun je je ineens veeeeel meer ontspannen. Ik had dat ook heel erg! Geniet er maar lekker van meissie! Over 2 weekjes een buik shoot, leuk iets om naar uit te kijken zeg! Veel plezier alvast. En ook bij je controle aankomende dinsdag. Let us know hoe t gegaan is :)

@ Wandena: wat heerlijk om iedere keer weer een bericht van je te lezen en daarin te zien staan dat je nog lekker zwanger bent! Bijna 30 weken, wauwie wat een prachtige mijlpaal om te hebben bereikt! In jouw geval had niemand dat verwacht denk ik, je hebt tot nu toe al een topprestatie geleverd. En eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat je deze zwschap nog heeeel ver gaat uitdragen. Goed om te lezen dar je suiker ook mooi onder controle is nu. Hou nog vol meid!

@ Soeki: Wat fijn dat je controle weer helemaal goed was en dat de gynaecoloog je heeft kunnen geruststellen wat betreft de oefenweeen en het voelen trekken van de cerclage. Gelukkig is het inderdaad wat we hier al dachten en is het normaal om dat te hebben bij deze termijn.
    Jij ook alweer de 30 weken zo goed als bereikt joepie! Zei het ook al tegen Sunnysiri, het is een prachtige mijlpaal om te bereiken! Probeer de angstgevoelens te laten gaan meid, het is zo zonde. Je controles zijn goed, je baby doet het goed, jij bent verder gezond, dus er is op dit moment echt geen enkele reden om je ongerust te maken. Al snap ik je heel goed hoor (kan het net zo goed tegen mezelf zeggen namelijk haha) maar probeer aub toch om ook te genieten. Jij en kindje verdienen dat!

@ Verox: alles nog rustig bij jou? Bedankt voor het updaten van de lijst!

@ Hier: Gisteren mijn allerlaatste controle gehad in het ziekenhuis. Allles was gelukkig nog steeds helemaal goed. De datum voor de geplande keizersnede staat definitief gepland op 6 november. Dat is 4 daagjes voor mijn uitgerekende datum. En als de baby zich al eerder aandient dan is dat prima en krijg ik een spoedkeizersnede. Vooralsnog is er helemaal niets wat erop lijkt dat de baby al geboren wil worden. Spannend! Met zo'n ingeplande datum is het wel echt letterlijk aftellen geblazen. Maximaal anderhalve week nog!

Liefs

3. 78RLs1

78RLs1 Lid

19 feb 2011
    57
    0
    0
    Wetenschap
    Randstad
    Hoi Dames,
    Ik hoop dat jullie van het extra uurtje slapen hebben kunnen genieten afgelopen nacht, ik had die van mij doorgebracht met het knutselen van mijn eigen “muurstickers” uit (restant) behangpapier ;)
    En, jullie allemaal heel erg bedankt voor de aanmoedigende woorden. De kleine heeft zich nog niet aangediend, dus morgen moeten we maar een datum voor het inleiden gaan prikken. Ben nu 41+2 wkn en had echt gehoopt dat hij der al zou zijn; mijn man en ikke vinden dat de spanning nu een beetje van af is. Ik denk dat we te lang elke avond hebben gedacht dat hij dan wel zou komen. Ik laat jullie morgen/straks weten wat de planning is, mijn man en ik hopen dat het a.s. woensdag wordt – finger crossed ;)

@ Letloa: Al 12 wkn zwanger en de gbs test gedaan? Denk eraan, probeer positief te blijven en als het ff niet gaat, wees aub niet te hard voor je zelf. :)

@ Soekie: Inmiddels 30 wkn, gefeliciteerd!!! :D Toppie Op naar een a-terme voorspoedige bevalling. Ook tegen jou wil ik je zeggen dat je niet te hard voor jezelf moet zijn wanneer je merkt dat je niet echt in staat bent om van de zwangerschap te genieten. Ik had het ook met 28 wkn, ik had toen namelijk verwacht dat ik v.a. dan zonder angsten of zorgen van alles zou kunnen genieten – hmm, guess I was wrong. Blijkbaar gaat dat in kleine stapjes maar wel goed dat je alsnog met de leuke dingen rond de zw bezig bent, dat helpt zeker.

@ Sunnysiri: Gelukkig ga je je steeds beter in je vel voelen en dat je langzamerhand de normale dingen weer bent wezen doen. Gewoon lekker doorgaan met van alles te genieten en te regelen en super leuk dat je zo’n buik-fotoshoot gaat doen. Ik had met mijn man rond 33 wkn zo’n gipsafdruk van mijn buik gemaakt, wilde het later maar toen wist ik niet of had niet verwacht dat ik met 41+ wkn nog zwanger zou zijn ;) Ben benieuwd naar je fotoshoot en de groei van a.s. dinsdag – wat verwacht je zelf, een grote baby?

@ Verox: Ik ben al voorbij gek van het wachten ;) :p Ik heb gemerkt dat ik dan uit verveling of om voor te zorgen dat mijn gedachten niet gaan dwalen in doomscenario’s spelletjes ga zitten spelen en vaak tot zeer laat in de nacht – vooral als ik door de activiteit van de kleine niet echt kan slapen. Heb met het knutselen wel een iets rustiger mind kunnen hebben afgelopen 2 dgn en een vriendin was donderdag out of the blue geweest om me een mind rustgevende meditatie en behandeling te geven :) Ik was echt blij mee, die avond kon ik vroeg en goed slapen :D
    Ik had echt gehoopt dat de kleine vanuit zich zelf zou komen, maar ik denk dat ik me maar bij neer moet leggen dat ik toch ingeleid moet worden. Het is dubbel want aan de ene kant weet ik wanneer ik de kleine in mijn armen zou hebben maar aan de andere kant had ik veel liever dat dat niet nodig zou zijn. Misschien is mijn eigen natuurlijke voorraad aan weeënopwekkers op na die 2-3 keren toen ik vroegtijdige weeën had ;) Maar ik hoop dat het inleiden als bij de vorige keren goed werkt; bij beide keren kreeg ik nl. weeënopwekkers nadat mijn vliezen waren gebroken. Maar wie weet, het kan zomaar zo zijn dat jij eerder bevalt dan ik ;)

@ Wandena: Fijn te horen dat je nog zwanger bent en ik blijf ook voor je duimen dat er nog veel meer weken bij komen. Jij ook gefeliciteerd met het bereiken van de 30 wkn mijlpaal en op naar nog meer weken :) En hopelijk blijft je suiker voortaan gewoon goed, een zorgen minder.
    Ben je eerder in dat Zh dicht bij je thuis geweest? Ik hoop dat je daar ook een fijn en niet al te lang verblijf zal hebben.

@ Weegschaaltje: Fijn dat je de datum voor je KS vast staat en dat je je zo goed voelt; dus binnen 1,5 wkn heb je je wondertje in je armen :D. Spannend! ;) :D Moet/wil je nog veel doen voor die tijd? Last van extra nesteldrang?

@ De andere dames, hoop dat jullie allemaal het nog steeds goed doen ;) Ik wens jullie allemaal een fantastische week toe en de dames die een afspraak o.i.d. hebben veel succes.

4. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @78RLs1: 41+2?!! wow! jouw babytje zal echt niet vroeg zijn! geweldig!
    Ik was 3 dagen uitgezet, dus 13 weken vandaag! en de dokter zei dat hij liever een gbs test tussen 14-16 weken willen doen. Maar volgende week, 14+3 dagen, heb ik weer controle met mijn eigen gyn en ze zal het zeker dan doen!
    Maar ik ben echt positief en blij. Al 13 weken en geen bloedverlies. Ik begon bloed te verlies met 12 weken met mijn Oliver. Dus gaat het tot nu beter...

Succes Weegschaaltje84, Verox en natuurlijk 78RLs1... Jullie zullen binnen een paar dagen jullie baby's zien... Wat een droom!

5. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Wat spannend allemaal voor de dames die op het punt staan om te bevallen! Succes alvast en hoop snel babynieuws te lezen.

Hier ook alles oké. Bijna 23 weken. Ik loop wel al een behoorlijke tijd met een pijnlijk gevoel van beneden, op/bij mijn schede en meer richting naar beneden zeg maar. Voelt aan als erg beurs/blauwe plekken achtig. Heb er vaak last van, ook met lopen soms? De ene keer heb ik er meer 'last' van dan de andere keer.

Ik heb 5 november weer controle, dus toch maar even aankaarten.

6. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2326 Weegschaaltje84, 28 okt 2013
    Laatst bewerkt: 28 okt 2013
    Hey Florida, dat klinkt heel duidelijk als 'bekkenpijn' meid! Zo begon het bij mij ook toen. Blauw beurs gevoel bij het schaambot, en daarna gaat het zelfs voelen als messteekjes bij bepaalde bewegingen. Kaart het inderdaad even aan en ga langs een bekkenfysiotherapeut. Die kan oefeningen met je doen om te verlichten maar vooral om het niet erger te laten worden. Wel doen hoor, je wil echt geen bekkeninstabiliteit krijgen kan ik je vertellen... Succes!!

@ letloa: heerlijk he als je in het begin lekker wat daagjes vooruit wordt gezet! Volgende week dus de test op de gbs-bacterie. Spannend, laat ons weten hoe het gegaan is straks! Heb je je controle weer bij dr Porath? Lieve vrouw he, met haar duits accentje :)

@ 78RLs1: ik word altijd vrolijk van jouw posts, ga er echt altijd even voor zitten. Lief dat je voor iedereen zo de tijd neemt om uitgebreid te reageren.
    Wauwie meid, 41 +2 alweer meid! Wat een prestatie! 1 ding weet je zeker, het KAN gewoon echt niet lang meer duren nu. Als de baby zich niet zelf één dezer dagen aandient word je ingeleid. Jihoe bijna! Kan me overigens goed voorstellen dat je inmiddels zooooolang gewacht hebt dat de spanning er eigenlijk van af is en dat je het zelfs een beetje jammer vindt dat het nu zolang duurt.
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat nu zelfs ook al een beetje heb, laat staan jij. Nu ik weet dat ik een geplande keizersnede krijg is het verrassingseffect er een beetje afgegaan. En heel stiekem hoop ik dat het tussen nu en 6 november uit zichzelf op gang komt. Gewoon door 1 van de cliche-dingen ofzo: vliezen die uit het niets breken, weeen die op gang komen etc etc. Dat heeft toch zo z'n charme vind ik hoor, en vind het best jammer dat ik dat stukje aanloop naar de bevalling toe nu ga moeten missen... Maar ja, we'll see he.... Belangrijkste is toch echt dat de kleine uiteindelijk gezond en wel ter wereld komt. De rest zijn bijzaken, vooral na het traject wat we hebben moeten afleggen.

Succes met de laatste loodjes he! Laat het ons weten als er nieuws is!

Liefs

7. 78RLs1

78RLs1 Lid

19 feb 2011
    57
    0
    0
    Wetenschap
    Randstad
    Hoi dames,

Ff een update berichtje. Gisteren maandag naar de gyn geweest, het was weer een andere gyn maar hij was heel vriendelijk en professioneel. Ik heb nog steeds geen ontsluiting maar mijn bmm is matig verweekt. We hebben afgesproken dat ik van de week moet bellen om te kijken wanneer ze een plek vrij hebben, maar soweiso voor de einde van de week :D

De gyn heeft ons geattendeerd dat het een paar dagen zou kunnen duren want ik moet eerst geprimed worden (volledig week maken van de bmm) voor ze gaan kijken of ik weeënopwekkers nodig heb – maar hopelijk is het primen meer dan genoeg om de bevalling op gang te zetten. Dus vandaag de laatste puntjes op de i’tjes zetten en hopen dat ik snel terecht kan in het zh en dat alles vervolgens spoedig verloop :)

@ Florida13: wow al bijna op de 23 wkn, goed zeg! :D Wel jammer dat van het pijnlijk gevoel in je bekken. Wat Weegschaaltjes zegt, laat dat zsm nakijken zodat je de schade zo veel mogelijk kan beperken. Jij ook alvast succes met je controle volgende week en hopelijk heb je komende dagen minder last van de pijn.

@ Letloa: mooi dat alles goed gaat en fijn dat je 3 dgn vooruit bent gezet en nu al op de 13 wkn zit :D En alvast succes volgende week bij de controle, hopelijk is de gbs-test negatief.

@ Weegschaaltje84: bedankt, ik vind het leuk dat je plezier heb met het lezen van mijn “berichtjes” :) Het doet me wel goed om dit te weten want ik moet bekennen dat ik na het plaatsen van mijn berichten vaak denk dat ik echt te veel heb geschreven. Ik neem in het begin altijd voor om niet zo lang van stof te zijn, maar het lukt niet ;)

En je hebt gelijk, nog enkele dgn en ik kan naar het zh om daarna met de kleine levend en gezond in mijn armen naar huis te kunnen vertrekken :D Ik weet precies wat je bedoeld, had ook nl gehoopt dat ik ook zo’n bevalling uit het boek zou hebben. Dus een keer voor de echte werk a-term naar het zh te kunnen bellen dat ik weeën heb om vervolgens te bevallen. Maar ja, dan maar inleiden want langer wachten heeft geen zin en misschien wordt mijn bmm “dicht” gehouden door littekenweefsel en zonder een duwtje gaat het niet worden.

Nou dames, ik wens iedereen alvast een goede voortzetting van de week en succes met alle geplande controles en big moments. Zodra ik nieuws heb en in staat ben om wat te posten, zullen jullie wat van me horen – al is het echt kort ;)

8. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Via het forum "zwangerschap" ben ik hier naar toe verwezen.
    Ik ben nu 14+4 zwanger van de derde. En woon nog niet zo land in Duitsland.
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een tekorte bmhals heb (3cm)
    Heb van mijn gyn progestan tabletten gekregen.
    Moet rustig aan doen en mag geen gemeenschap hebben.

Kan iemand mij misschien in het NL uitleggen wat dit precies inhoudt....is het erg dat ik met 14,5 week al een bmhals van 3cm heb,
    Wat doet het Progestan precies.....
    Hoe rustig moet ik doen....heb zoon van 6 en van 4...

Mijn medische duits is namelijk scheisse!!!
    Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Bedankt!

9. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @weegschaaltje84: hahah ja, Dr.P heeft een leuke accent, maar ik ook, hoor!!!Ik ben braziliaanse en we spreken engels met elkaar... wat een combinatie! haha

Net de nekplooi echo gehad en die was echt mooi. Baby was al bezig met zijn/haar vingertjes.

@Kranenburg: ik laat de andere vrouwen reageren want ik weet niet precies hoe kan ik die aan je uitlegen in het nederlands! Maar ik wens je heel veel succes!

10. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey kranenberg,
    een 'normale' baarmoederhals zou het grootste deel van de zwangerschap rond de 4,5cm moeten zijn. Het is wel een flexibel ding, dus het kan in de loop van de zwangerschap korter en terug langer worden.
    Waarom het korter wordt, kan verschillende oorzaken hebben. Bij mij is het baarmoederhalsinsufficientie, dat wil zeggen dat die van mij gewoon nogal aan de zwakke kant is, en niet veel druk nodig heeft om te verkorten en uiteindelijk open te gaan. Bij sommige vrouwen is het na een conisatie (bij baarmoederhalskanker / hpv-virus) of door nog andere redenen (vroegtijdige weëen of zo).
    Waren jouw 2 oudere kindjes te vroeg geboren?
    Ik heb ook progesteron-tabletten, ik moet ze vaginaal inbrengen. Sommige vrouwen moeten ze inslikken of krijgen wekelijks spuitjes.
    Progesteron is een hormoon dat je lichaam zelf aanmaakt tijdens de zwangerschap, en heeft als doel 'het in stand houden van de zwangerschap', 'het rustig houden van de baarmoeder' en 'het sterker maken van de baarmoederhals'. Dat is wat ik er toch van gelezen heb (en dat staat op de bijsluiter).
    Ik heb de tabletten 'utrogestan 200' die ik 1x per dag inbreng.
    Ikzelf heb deze zwangerschap ook een cerclage gekregen (het dichtnaaien van de baarmoederhals dus eigenlijk), want op 12 weken was mijn baarmoederhals nog maar 2,2cm lang.
    Hij is de rest van de zwangerschap redelijk goed gebleven, behalve de laatste weken, nu is hij naar 1,5cm gegaan (of zelfs minder, maar vorige week hebben ze zelfs niet meer gemeten).
    Bedrust zou ook helpen, of toch gewoon heel rustig aan doen. Dus niet sporten, niks tillen, geen grote afstanden stappen, niet te veel trappen doen, niet teveel bukken en zo.
    Ik lig sinds 12 weken eigenlijk bijna de hele dag op de bank of in bed.
    Uiteraard beweeg ik wel (douchen, de trap eens op en af, koken, heel licht huishoudelijk werk) maar ik doe het enorm rustig aan. De eerste maanden werkte ik van thuis, nu ben ik thuisgezet door de gynaecoloog.
    Ah, ik neem ook magnesium elke dag (zakjes op in water op te lossen, 450mg per dag) omdat dat goed is voor de baby's ontwikkeling, en omdat het spierkrampen tegengaat en dus ook wat helpt tegen weëen blijkbaar.

Hoe vaak ga je opvolging krijgen? Als ze merken dat je baarmoederhals nog korter wordt, kan je vragen voor een cerclage?

Hoe gaat het met de andere dames?
    Weegschaaltje, nog geen actie daar? Je zal dan waarschijnlijk nog een weekje moeten wachten, tot de geplande keizersnede! Het aftellen is begonnen!
    78rsl1, voor het einde van de week heb je je kleine pruts in je armen zeg!! Woohoo! Ik duim voor jou dat het vlotjes gaat!
    Sunnysiri en Wandena, alles goed bij jullie?

Hier alles ok nog, ik heb nog wel af en toe lichte voorweëen, en op die momenten heb ik nog wat stress. Maar (zoals weegschaaltje me al aanraadde): ik probeer de angst los te laten, want het is echt zonde dat ik niet zou genieten... ik ben tenslotte nog altijd zwanger, alles gaat goed met de baby, dus wie weet geraak ik nog wel een heel aantal weken verder!
    We beginnen stilaan ook de andere dingetjes voor te bereiden... we gaan de volgende dagen de geboortelijst leggen, ik heb wat kleertjes voor de baby besteld... die moeten gewassen worden en dan kan ik het babykoffertje beginnen klaarmaken! Mijn koffertje is al grotendeels klaar (ja, zoveel schrik heb ik dat ik elk moment kan bevallen :D) haha.

11. Verox

Verox Niet meer actief

Hey meiden,
    Even een kort berichtje van mij. Vanmiddag om 12.45 uur ben ik met exact 39 weken voorspoedig bevallen van een gezonde dochter!
    De bevalling kwam s'ochtends spontaan op gang met weeën/buikkrampen en zette erg snel door.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat de bevalling voorspoedig was verlopen! Geniet van jullie dochter en alle geluk toegewenst!

13. Celle

Celle Actief lid

1 mei 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat verox!!!! Hoop dat alles vlot verlopen is! Geniet ervan! X

14. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Gefeliciteerd Verox!

15. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Verox, gefeliciteerd met jullie wondertje!! Geniet ervan!!!Fijn dat alles voorspoedig is verlopen..
    @all, Ik ben overgeplaatst dichtbij mijn huis. De bedoeling is dat ik hier tot 32 weken blijft. Het is nog steeds stabiel. Hoe is het met de andere dames?

16. pegece

pegece Niet meer actief

verox gefeliciteerd en geniet er van.

17. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooooh Verox, fantastisch!!
    Proficiat!! Genieten!!

18. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Yes wat een fijn nieuws! Van harte Verox met jullie kleine meid! Wat fijn dat de bevalling vanzelf is ingezet en dat het lekker vlotjes is verlopen! Nu heerlijk gaan genieten meid, je hebt het verdiend!!

19. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verox, mogen we haar naam weten? Als je dat privé wil houden, geen probleem hoor! Ik ben gewoon nieuwsgierig!
    Hoe groot is ze en wat is haar gewicht? Leuk dat de bevalling vlot ging... was het erg emotioneel? Nu goed herstellen en genieten van elkaar he!

Wandena, goed dat alles nog stabiel is! Hoe gaat het emotioneel gezien met je? Hier begint het vertrouwen te groeien! Wel af en toe een voorwee maar ik probeer er niet over na te denken. :p

Celle, hoe is het met de boys!?

Pegece, en met jouw dochter ook alles goed?

20. pegece

pegece Niet meer actief

soeki met onze dochter gaat het goed hoor, gisteren ben ik met haar op het cb geweest en ze doet het prima ze weegt nu 4510 gram en is 53 cm. ze heeft ook haar eerste prikjes gehad maar gelukkig heeft ze er niet zoveel last van gehad.

Deel Deze Pagina