Kwam ook ff spieken, maar nog niemand bevallen. haha wie verbreekt mijn record van 39 wkn en 4 dgn Duimen draaien dat ze alledrie niet heel lan meer op zich laten wachten. Bermel, zo herkenbaar!!! Het vertrouwen in je lijf is gewoon compleet weg, dat je bij elk pijntje super alert bent. Tulpje, tijd voor een banner Jente, succes met het zoeken van een baan. liefs Tijm
Hoe is het ermee Tijm ?????? Iemand trouwens al een pm van Berte ontvangen ? Ik wacht nog steeds in spanning Ik heb niets speciaals te vertellen. Sebiet nog eens in de zon waarschijnlijk, jawadde ik heb al flink wat sproeten.
Tijm, ik heb zo lichtjes het gevoel dat ik wel eens degene kan zijn die je record zal verbreken, ondanks mijn 2 cm opening schiet er hier niets in gang ik ben er zelf gerust in dat ik maandag mijn controle nog zal halen bij de gyn Ik heb alleen schrik om over te dragen en dan ingeleid te moeten worden, brrr... Bij de andere 2 dames die cerclage vrij zijn nog niks te merken??? Ik vind het eigenlijk niet zo plezant om nu zo te moeten zitten afwachten tot wanneer het in gang schiet, ik krijg er alleen maar meer zenuwen van :x En bij de cerclagedames nog alles in orde? Berte, ik ben nog altijd benieuwd naar de naam van je knul en zijn geboortegewicht hoor Liefs Linske
Hoi Tijm, leuk om je weer eens te zien! Hoe gaat het ermee? Zal binnenkort eens een banner maken. Waarschijnlijk wanneer ik iets meer vertrouwen ga krijgen in een goede afloop Ik kom ook steeds even kijken of er al nieuws is, jullie houden het wel spannend! Linkse hoe is het met je steekjes? Julie, ik heb er het volste vertrouwen in dat je ander leuk werk zal vinden voordat je weer aan de slag mag. In de zorg staan ze altijd te springen om mensen, dus ze mogen blij zijn dat je komt solliciteren! Ik kan me hier toch overal zooo'n zorgen om maken. Echt niet meer grappig. Herkennen jullie dat? Voor mijn gevoel heb ik hier nu veel meer last van dan de vorige keer!!
nog niemand bevallen . jullie houden het spannend hoor werk gaat ni snel zijn, want zoek niet in de zorg. ik zoek een baan met mooiere uren en geen weekends enzo. zodat ik weer alleen een leven kan opbouwen samen met men meisje succes dames die gaan bevallen
Tulpje, ik hoopte telkens als ik een bepaalde mijlpaal gehaald had, dat die zorgen minder zouden worden. Maar eigenlijk zijn we een ganse zwangerschap gedoemd om uiterst alert te zijn vrees ik.... Ik ben jaloers op vrouwen wiens enigste schrik is of ze nog in hun jeansbroeken van vroeger zouden kunnen of ni na de geboorte...die onwetendheid moet zalig zijn. Nu is het natuurlijk wel grappig dat ik steken en harde buiken énorm verwelkom en zelfs vervloekt als ik ze even niet meer voel
Nog steeds geen nieuwe wereldburgers erbij? Jullie maken het wel spannend . Ik heb gelukkig het record van Tijm niet gebroken (39 + 1), maar echt, het kan nu heel snel gaan. 13 september had ik nog een onrijpe baarmoederhals zonder ontsluiting en 24 uur later lag ik al te bevallen. @Tulpje, die zorgen herken ik, het is echt zenuwslopend. Vanaf ongeveer 26 weken ging het bij mij steeds iets beter. Maar nu maak ik me nog steeds zorgen, over gaat het helaas niet. @Gummibeertje, 41 weken ??? @Julie, succes met solliciteren, roddelende collega's zijn toch echt niet prettig.
Hier alles goed! Volgende week werken...pff...ben benieuwd hoe het gaat na al die maanden thuis te hebben gezeten. Gelukkig wel vertrouwde oppas, wat het iets minder moeilijk maakt ons mannetje achter te laten. Wat betreft al die zorgen...zo herkenbaar...daarom moet zo'n zwangerschap eigenlijk ook niet langer duren dan 37 weken omdat je zooo graag het (emotioneel) wil kunnen afronden. En ook nu is het nog steeds dat ik me wel eens zorgen maak of we hem niet alsnog kwijt zullen raken, maar begin ik er ook steeds meer vertrouwen in te krijgen. Ik duim voor gezonde kindjes!! Blijf spieken hoor liefs Tijm
tijm: oh da terug gaan werken. ik 16 dec en as ik geen andr werk heb ben ike r zeker van dak kerstavond en kerstdag aan mijn broek heb. en kerstavond is het enigste wa hier gevierd word. kersta dag oujaarsavond enzo laat me dan maar werken. kijk er ook niet naar uit hoor. ga haar begin dc al eens paar dagen zo paar uurtjes naar de cribbe laten gaan. ( kdv) heb jij een oppas aan huis????? gr
Jeee wat gaat de tijd snel als je volgende week alweer mag gaan werken Tijm. Als ik er al last van heb, dan kan ik me helemaal voorstellen dat de weken ook voor jou voorbij gevlogen zijn! Fijn dat je je mannetje bij iemand vertrouwds achter kan laten. Met drie maanden zijn ze nog zó klein! Heb je wel weer zin om te gaan werken? Jente, ik hoop echt voor je dat je snel werk hebt gevonden dat je leuk vindt en goed te combineren is met je meisje. Maarehh.... 16 december!!! Dat klinkt nog ver weg!! Hebben jullie zo lang verlof in Belgie?
15 weken bevallingsverlof normaal waarvan je minstens één week voor de vermoedelijke bevallingsdatum moet nemen. Aangezien wij speciale madammen zijn en al veel eerder thuis zijn, zijn we verplicht zes weken voor de vbd op te nemen. Komt erop neer dat er nog negen weken overschieten waar we recht op hebben + één extra week wegens langdurige ziekte (vrij aan te vragen, zot wie het ni doet). Dus, aangezien ons Julie iets langer thuis is dan het 'gewone' bevallingsverlof in belgie, zit er waarschijnlijk een deel ouderschapsverlof bij of 'gewoon' verlof ?
Goeiemorgen Gummibeertje, jij bent er ook vroeg bij! Al een beetje aan het wennen aan het vroege wakker worden voor straks? Dan is het verlof in Belgie bijna gelijk aan het verlof in Nederland. Hier heb je in totaal 16 weken en kan je kiezen of je zes of vier weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat. Volgens mij heb je wel altijd 10 weken verlof na de bevalling, voor als je over tijd bent. En als je in de ziektewet zit, moet je zowiezo 6 weken van tevoren met verlof. Wel luxe dat je dan tot december thuis mag blijven Julie!
goeiemorgen allemaal, Vandaag hier de eerste controle na het plaatsen van de cerclage, ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig over. Hoop zo dat alles goed zit vanonderen.... wens iedereen een fijne dag met het mooie weer, tot later
@gummibeertje: hoe vraag je die extra week aan? pas na bevalling of moet ik nu al iets in orde brengen? @bloem: veel sucees met de controle straks! hier ben ik gisteren in rolstoel op terras van cafetaria gaan zitten. de volle 20 min, maar ik moest van dokter zo raar om eens buiten te komen na zolang. precies of ik zat in pyama op café, voelde me de grootste slons die er rondloopt voor de rest vrij rustig. af en toe harde buiken en ben serieus aan het aftellen. nog 20 dagen en mag missch nr huis!! xxx celle
Succes met je controle Bloem! Laat je even weten hoe het geweest is? Dat is nog eens een doktersadvies Celle, in de zon op het terras gaan zitten Begrijp heel goed dat je je dan niet zo sjofel voelt. Scheelt dat in een ziekenhuis de helft van de mensen er zo bij loopt! Misschien dat je vriend de volgende keer je hondjes mee naar het bezoekuur kan nemen, als je dan toch even naar buiten toe mag?
borstvoedingsverlof. op dat punt hebben wij super werkgevers. wij krijgen geen controle en die weten zelfs van sommige dat ze het zelfs totaal niet gegeven hebben, maar toch krijgen we het. en we krijgen het maximum tot als baby 5 maand is. bv schoonzus krijgt maar tot 3 maand. maar die krijgt dan bv gratis hospitalistatie voor heel het gezin. en ja wij mogen thuis blijven tot baby 5 maand is. want je moet dat al beslissen als je gaat zeggen ik ben zwanger. dan vraagt hij en neem je dat verlof ook. hij vraagt niet ga je bv geven. en ja je weet ook nooit als die borstvoeding wel of niet lukt he. want denk mijn 2 collga's dat zij ook niet geven alleen diurven we het ni eerlijk tegen elkaar zeggen ze spreken soms van ik geef een fles, ik dik melk in, baby blijft dag bij ouders met flesjes,... gr en nog niemand bevallen???
Hey meiden, Hier nog altijd rond Wat het bevallingsverlof betreft, ik stond op de stempel, ben zwanger geworden tijdens interim werk, en ik heb vorige week mijn aanvraag binnen gedaan bij de ziekenkas om vanaf 19 sept in bevallingsverlof te gaan, als ik het dan goed uitreken ben ik thuis tot 2 januari 2012. En mischien dat ik die extra week ook nog eens bij aanvraag. Celle, die extra week vraag je gewoon aan als je kindje geboren is en je langs gaat bij je ziekenkas om het aan te geven. Toch leuk dat je eventjes de buiten lucht hebt mogen opsnuiven hé, dat geeft je zo weer een beetje energie vind ik, en de volgende keer dat je nog eens buiten mag kan je je man vragen om eens met de hondjes tot bij je te komen hé Bloem, ik duim voor een goede controle maar dat zal wel goed zitten Vandaag terug een super warme dag, puf puf... Liefs Linske
Dat van die extra week weet ik eigenlijk niet, maar de ladies hierboven wel gelukkig. Ik ben vastbenoemd en word gewoon doorbetaald door de werkgever, dus geen ziektekas voor mij. Mijn personeelsdienst heeft mij da gewoon gevraagd of ik daar gebruik van wou maken en ik heb natuurlijk ja gezegd Spijtig is er bij ons geen regeling voor borstvoedingsverlof. We mogen wel meer pauzes geven om af te kolven. Vroeg op: had een ganse nacht lang last van harde harde buiken om 't half uur die doordrukten op mijn blaas. Om zes heb ik foert gezegd Bloem, hoe was je controle ? Verslagje: Heb een andere dokter gevraagd om mij te onderzoeken en hupla, geen scheur joepie . Ondertussen vier centimeter opening. 't Was supersupersupersupersuperdruk op de kraamafdeling (er waren verschillende madammen al keilang aan het kamperen op de gang) waardoor ik gewoon naar huis ben gestuurd en morgen moet terugkomen om te zien of het zich nu verderzet of niet. Grappig, dinsdag was ik er zéker van dat ik extra cms te pakken had en toen was het stabiel gebleven, nu was ik vrij zeker van niet en hupla, gratis en voor niets nen dikke cm der bij.