Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa 33 weken he Sunnysiri, zalig he! (bij mij ook binnen een paar uurtjes!)

Ik haal me ook constant dingen in mijn hoofd... mijn urine is soms wat donkerder, en ik had een beetje last in m'n onderbuik... dus was ik ervan overtuigd dat ik een blaasontsteking had. ;)
    Als je ongerust bent kan je inderdaad even je bloeddruk laten nemen en urine laten onderzoeken he?
    Ik zou nog niet te veel stressen hoor meid, want bij de gevaarlijke fase van zwangerschapsvergiftiging zal je het wel merken hoor... dan heb je blijkbaar heel erge klachten. Heb je jeuk, moet je braken, en heb je het gevoel van een pijnlijk aanspannende band rond je middenrif? Vocht vasthouden is een gekend kwaaltje tijdens zwangerschap.

Wat ik al heel de zwangerschap aan het 'leren' ben, is om alles wat te relativeren... Ik ben zo vaak angstig geweest dat er iets mis aan het gaan was, maar telkens blijkt het vals alarm te zijn (pijnlijke ritmische voorweeën, pijnlijke steken aan de cerclage, allerlei kwalen, de baby een paar uur niet voelen en panikeren, ...). Dus ik bedenk me nu altijd: 'It ain't over until it's over!' en zolang ik geen slecht nieuws krijg, ga ik er nu gewoon van uit dat het allemaal ok is. Ik begin nu eindelijk wat te ontspannen, omdat we op een goeie termijn aan het komen zijn! Hoera!! Wat een opluchting.

Zijn jullie al klaar met de voorbereidingen? Ik ben op een paar dagen helemaal in gang geschoten. Kleertjes besteld online, een deel ervan is al gewassen en gestreken. Kraamkoffertje voor mij en de baby is ongeveer klaar. Geboortelijst is geregistreerd. Doopsuikertjes zijn voor 2/3de klaar. Geboortekaartje hebben we besproken met de ontwerpster, zou een vd dagen af moeten zijn.
    Spannend allemaal!

Florida, ik ben blij dat alles nu zo goed loopt voor jou! En dat je zegt dat het emotioneel een makkelijkere zwangerschap is nu. Dat geeft me hoop dat ik het allemaal nog ooit een keertje ga aandurven misschien... zodat we misschien toch ooit nog een broertje of zusje bij krijgen voor deze babyboy...
    Maar goed, eerst deze zwangerschap tot een goed einde brengen!

Wandena, leuk dat je terug thuis bent, niet? Jaaa nog effe volhouden he! Ons doel begint in zicht te komen!!

2. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    @Lieske82 dank je wel voor je reactie! De pijn is niet zo ontzettend erg hoor, al heb ik een hoge pijngrens en ben ik erg gewend aan rugpijn.. Maar merk nu dat ik het ook niet elke dag heb.. Voor zwangerschapsvergiftiging heb je het vast elke dag.. of niet? Fijn dat het bij jou iig vals alarm was! Maar jeetje je bent wel meteen door de molen gehaald zeg! Ik wacht braaf m'n controle af van aankomende dinsdag, dan gooi ik al m'n klachtjes even op tafel. Ben stiekem wel trots op mezelf dat ik het dan nu 3 weken heb volgehouden zonder controle haha! Maar je hebt gelijk je mag altijd komen en als de kleine er straks is hebben ze geen last meer van me!

@Soeki ik heb tussen de 24 en 26 weken meerdere keren een plasje gebracht omdat ik bang was voor een blaasontsteking! Maar elke keer loosalarm.. Houd nu m'n urine wel goed in de gaten, maar zo herkenbaar! Bij twijfel gewoon inleveren dan weet je het binnen een paar seconden. Ik drink iig elke dag een glas cranberrysap en eet ook cranberry's in m'n yoghurt.. Baat het niet, dan schaad het niet! Nee ik heb geen jeuk, geen hoofdpijn, niet braken.. Af en toe een klein beetje een misselijk gevoel maar dat schijnt ook gewoon in het 3e trimester er een beetje bij te horen.. En regelmatig een vieze smaak in m'n mond.. Hebben jullie dat ook? Maar ik begin me eigenlijk alweer een beetje zekerder te voelen gelukkig!

Wat goed dat je lekker bezig bent met de voorbereidingen! Wij hebben het kamertje zo goed als af, hoef eigenlijk alleen nog maar het bedje op te maken en daar wacht ik mee tot week 36.. Verder heb ik de zolder van een vriendin leeggehaald met allerlei spullen die je de eerste 3/4 maanden gebruikt, kan ik het daarna weer teruggeven :) Scheelt ruimte en geld! Geboortekaartje hebben we ook klaar staan en ben nu het adressenbestand met alle adressen aan het afronden. Merk dat ik nu ook wel een beetje alles klaar wil hebben :) Heb ik trouwens al verteld dat ik vorige week een zwangerschapsshoot heb gedaan? We hebben er een herfstshoot van gemaakt en de foto's zijn echt heel leuk geworden!

Hebben er nog dames net als ik deze week controle? Voor iedereen een hele fijne week, hopelijk gaat het goed met de zwangere en kersverse moeders!

3. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden!

Jeetje wat is het stil op het forum, alles goed met iedereen?

Korte update: zojuist naar het ziekenhuis geweest voor controle, van zwangerschapsvergiftiging is er gelukkig (nog) geen sprake, bloeddruk was 65/110 en pijn in mijn middenrif komt door het getrappel van de kleine, schijnt van binnen helemaal beurs te zijn :( De gynaecoloog ging er net ook flink op duwen, pfff enorm pijnlijk! Maar kleine lijkt goed op groei, ligt met het hoofdje nog keurig naar beneden, maar ligt nog wel vrij hoog. We hebben geen meting van de baarmoedermond gedaan, maar ze kon aan de buitenkant zien dat de boel nog dichtzit :) Super nieuws allemaal! Maandag 9 december (ik ben dan 36,2 weken) gaan ze het bandje doorknippen,, Spannend! Begint nu toch allemaal wel dichtbij te komen!

Hopelijk gaat het met jullie allemaal nog goed! @Wandena en @Soeki hebben jullie ook al een datum voor het doorknippen van de cerclage?

4. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    hoi sunnysiri, ik had gister ook controle.. Alles was goed behalve mn urine... blaasontsteking. hb een 5 daagse kuur gekregen. Pas volgende week dinsdag een afspraak en een groeiecho. Ik hb ook last vn mn ribben pff pijnlijk..In week 36 halen ze de cerclage, maar hb nog geen datum.. Hoe gt het met de andere dames?

5. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Wandena, wat vervelend dat je een blaasontsteking hebt! Had je zelf al klachten of controleren ze jou urine standaard? Fijn iig dat je een kuurtje hebt nu! Leuk dat je weer bijna een groei echo hebt zeg. Hoe gaat het verder met je? Heb je nu thuis bedrust of mag je wel gewoon dingetjes doen? Wie weet worden onze cerclages wel op dezelfde dag doorgeknipt :) Succes nog even iig!

6. babyloutattoo

babyloutattoo Niet meer actief

Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier en zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Jamilla en ik ben 21 jaar. Op 22 Februari van dit jaar ben ik na een zwangerschap van 22 weken bevallen van onze dochter Neva* door cervixinsufficientie. Een prachtig gezond en compleet meisje, maar helaas nog veel te klein.

Inmiddels ben ik bijna 11 weken zwanger van ons nieuwe beebje en krijg ik binnen 2 weken een preventieve cerclage. 2 December heb ik hier een uitgebreid gesprek over bij m'n gyn en prikken we ook een datum. Ik vind het ontzettend spannend en hoop dat als die cerclage eenmaal op zijn plek zit, ik ook wat meer van de zwangerschap zal kunnen genieten. Hoe ervaren jullie deze zwangerschap?

7. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Lijst
    Plaatsen cerclage + uitgerekend

Januari
    04-01-2014 Sunnysiri 32 jaar
    - verwacht een verassing
    - preventieve cerclage geplaatst 01-07-2013 (13+2wk)

05-01-2014 Wandena 34 jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Shirodkar cerclage geplaatst 31-05-2013 (8wk)
    - 1x daags Lutinus 100 mg progesteron vaginaal tablet
    * ziekenhuisopname (23wk + 4 dg) :(verkorte cervix, diepe funneling. Longrijpingsprikjes.
    - ontslagen na 32 weken

05-01-2014 Soeki 31 Jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 02-07-2013 (13wk)
    - 1x daags utrogestan 200 progesteron vaginaal tablet

Februari
    12-02-2014 Berte 37 Jaar
    - verwacht een jongen
    - preventieve cerclage geplaatst 13-08-2013 (14wk)

26-02-2014 Florida13 32 jaar
    - verwacht een meisje
    - preventieve Mc Donald cerclage geplaatst 15-08-2013 (12wk)
    - 2 x daags vaginaal Utrogestan

Afspraken gynaecoloog/VK

Bevallen
    Aichaatje: 17-02-2013 bevallen van zoon Z.eyad
    Milan: 05-05-2013 bevallen van dochter Fabienne
    Kaytjuh: 08-06-2013 bevallen van zoon Gencay
    Pinklove: 08-08-2013 bevallen van een dochter
    Pegece: 28-08-2013 bevallen van dochter Linsey (35+3wk)
    Islah: 08-09-2013 bevallen van een dochtertje (37+1wk)
    Celle: 07-10-2013 bevallen van een tweeling, twee zoontjes (34+6wk)
    Verox: 29-10-2013 bevallen van een dochter (39 weken)
    78RL1s: 30-10-2013 bevallen van een zoon (ruim 41 weken)
    Weegschaaltje84: 03-11-2013 bevallen van een zoon (39 weken via keizersnede)

8. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    hoi sunnysiri, ik had een branderig gevoel tydens plassen dus hb mn urine ingeleverd, morgen is mn kuur klaar. As dinsdag hb ik weer een controle en groeiecho. Dan zal ik ook vragn wanneer mn cerclage verwijderd wordt. men zei dat ik rustig aan moet doen, maar ik doe veel meer dan eerder. Hb 8 weken in ht ziekenhuis gelegen. pfff.. Mn huis hb ik weer onder controle en maandag komt de baby kamer.. hb gister alle baby kleertjes gewassen.. Zo een goed gevoel dat ik bijna 34 wk ben,,, hopen dat hij nog minstens 3 wekn in mn buikkie mag blijven..Alhoewel ik moeite hb met omdraaien etc..
    @ all, zijn er nog informaties die jullie willen bij/invullen in hier bovenstaande lijst? Ook voor de nieuwe dames...

9. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ladies!
    Sunnysiri, hier alles nog ok hoor! Ik heb een controle gehad woensdag, en de baby groeit super! Ik voel de cerclage wel trekken en steken, en heb 1 dag een heel klein beetje bloedverlies gehad. Dus de gyn denkt dat de cerclage wel al onder druk staat. Maar zolang het nog gaat, halen ze die er niet uit. Normaal gezien zal de cerclage er 18 december pas uitgaan (37,5 week) maar ik vrees zelf dat ik dat niet ga halen. Als ik nu al last heb ervan... dan lijkt het me sterk dat ik binnen een maand nog met cerclage loop. Vanaf dat ik bloedverlies heb of echt harde pijn, moet ik meteen naar het ziekenhuis en halen ze de cerclage eruit.
    Dus ik neem eigenlijk nu bijna volledig platte rust, ik wil echt nog een paar weekjes verder geraken!

Wandena, leuk dat het zo goed bij jou gaat! Enkel die blaasontsteking, maar gelukkig is dat onder controle nu? Heb jij nooit last van steken en pijn aan de cerclage?

Babyloutattoo, leuk om te lezen dat je zwanger bent, proficiat!!
    Ik heb je verhaal gelezen bij de vlindertjes, en had je toen een privé berichtje gestuurd, geen idee of je dat toen gelezen hebt? Ik vond je foto ook echt prachtig... Je verhaal greep me aan omdat ik toen ook nog niet zo lang mijn kindjes verloren was.
    Hoe heb ik deze zwangerschap tot nu toe ervaren... hmmm redelijk stresserend eigenlijk. Ik geniet wel heel erg van de baby in mijn buik, de schopjes en zo, ik praat tegen hem en zing voor hem... :)
    En we zijn nu ook echt met alle voorbereidingen bezig!
    Maar de eerste maanden waren we érg voorzichtig, en rond de cruciale termijn heb ik wel erg angstige momenten gehad... ik had dan soms voorweeën, en het was moeilijk om me dan geen doemscenario's in te beelden... nog eens een kindje verliezen, ik weet niet of ik dat zou aankunnen. Maar het gaat goed nu, dus het vertrouwen groeit!
    Als ik je een raad mag geven voor de zwangerschap: geniet er toch van en probeer te ontspannen, ook al heb je onzekerheden...
    Als je naar de statistieken van preventieve cerclages kijkt (en naar de ervaringen hier op het forum) dat gaat het bijna àltijd goed! Dus het is echt een supertechniek, die cerclages. Een echt redmiddel voor ons, dames met cervixinsufficientie. Ik heb al vaak gedacht: als ik die uitvinder zou kunnen bedanken... ik zou hem rond de hals vliegen en overladen met cadeaus denk ik. :D

10. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Hoi Meiden

We verwachten een meisje!!! Maar gisteren heb ik een prescriptie gekregen voor utrogestan, 200 mg.
    Heeft iemand hetzelfde?
    Mijn gyno zei dat ze niks aan mijn zou geven (of zo heb ik begrepen), maar nu geeft zij die aan mij. My bmh was 4,6cm en nu is 3,6 maar ze zei dat dit helemaal normaal is.
    Spannend!!!!!
    Ik hoop dat alles goed met jullie is...

11. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    @babyloutattoo, welkom hier! Wat ontzettend naar om te lezen dat ook jij een kindje hebt moeten verliezen door cervixinsufficientie! Weten ze bij jou zeker dat dit de oorzaak was van de vroeggeboorte? En van harte gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap! Erg fijn dat je over 2 weken een cerclage krijgt! Ik heb zelf vorig jaar mijn zoontje bij 23 weken verloren. Inmiddels ben ik bijna 34 weken zwanger met een cerclage! Ik heb de eerste 12 weken beleefd als een 'gewone zwangere' omdat ik had bedacht dat ik tot die tijd even veel kansen had als ieder ander. Bij 13 weken hebben ze de cerclage geplaatst. Dat is even een heftige dag, maar achteraf gezien is het mij allemaal meegevallen. Daarna heb ik zeker de eerste 24 weken als zeer angstig ervaren en heb ik er niet echt van kunnen genieten.. Natuurlijk geniet je wel van de kleine in je buik, maar op een heel andere manier.. Continue bang, mezelf heel erg beperkt in wat ik wel en niet kon/mocht, omdat je gewoon niet jezelf iets wil kunnen verwijten als het weer mis zou gaan. Bij mij loopt deze zwangerschap nagenoeg gelijk met de vorige, dus dat was ook allemaal erg moeilijk en dubbel. Gelukkig heb ik wel veel aan dit forum gehad (steun en erg prettig om te lezen dat het bij iedereen goed gaat!) en ook aan de goede begeleiding vanuit het ziekenhuis. Vanaf de 28 weken ben ik echt gaan genieten en misschien geniet ik nu wel meer dan een 'gewone zwangere'. Ik zou proberen wat Soeki zegt, gewoon wel genieten! Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik hoop dat het je lukt! Wees iig niet te hard voor jezelf, verdriet en angst mag er zijn.

12. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    @Wandena heerlijk meid dat je nu lekker uit het zkh bent, nog steeds zwanger bent en nu lekker bezig kunt zijn met de voorbereidingen voor de kleine! Fijn ook dat de babykamer eraan komt!

@Soeki wat naar dat je de cerclage voelt en een beetje bloedverlies hebt gehad. Verstandig om nu idd maar even platte rust te houden! Zou fijn zijn als de kleine iig tot week 36 blijft zitten! Waarom hebben ze bij jou besloten de cerclage te laten zitten tot 37,5 week? Ik dacht eerst ook dat ze bij mij pas bij week 37 zouden gaan knippen, maar de gyn doet het liever iets eerder en omdat ik 37 weken op een zaterdag ben, wilde ze de vrijdag ervoor.. Maar ja dat is vrijdag de 13e en dat vind ik niet zo'n hele geschikte datum ;) (bijgeloof..) En sowieso wilde ik dat mijn vriend er bij is (voor je weet maar nooit!) en hem komt een maandag het best uit.. Dus vandaar 36,2 weken.. Maar de gyn. denkt echt dat de kleine niet meteen komt na doorknippen en heeft me op het hart gedrukt dat als de kleine wel komt er niks aan de hand is.. Ik voel de cerclage trouwens niet zitten en bij de controle zag ze ook nog een dichte cervix boven het bandje, maar we hebben geen meting gedaan. Maar ja door knippen kunnen ze de boel daar ook stimuleren waardoor er weeën opgewekt worden.. Je weet dus maar nooit.

Mooi gezegd trouwens over de uitvinder van de cerclages! Ik sluit me erbij aan!

@Letloa wat leuk een meisje erbij! Wil je op de lijst? Geef dan even je gegevens door! (uitgerekende datum, plaatsing cerclage)

13. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @Sunnysiri: Ik heb geen cerclage. Mijn gyno heeft het "wait and see" benadering. Ik heb controle en echo elke 2 weken en als het bodig is, bel ik en zij kan me altijd zien. Gisteren heb ik utragestan gekregen, maar verder niks. Ik heb mijn zoontje verloren in augustus 2012 door gebroken vliezen.( vliezen gebroken toen ik 21 weken zwanger was maar zoontje geboren bij 25 weken) Toen was ik in een andere land op vakantie, dus weet mijn huidige gyno niet alles over dat zwangershap. Zij geloof het niet dat ik een cervixinsufficientie heb, maar zij houdt mij goed in de gaten!
    Ik wil graag op de lijst als dat mag.

Ik ben 28, woon in NB, uitgerekend op 5 mei, verwacht een meisje, krijg 1X dag 200mg utragestan en dit is mijn 4de kind. (Bij het 1st had ik ook vruchtwater verlies door het geheel zwangerschap maar mijn vliezen waren niet gebroken(er zat natuurlijk een gaatje in maar niks zo erg), bij mijn 2de was alles helemaal goed en normaal. Mijn 3de is mijn kleine engel)
    Ik hoop dat ons alemaal onze kindjes kunnen krijgen... Wij verdienen hun! :)

14. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Lijst

Januari
    - verwacht een verassing

- verwacht een jongen
    * ziekenhuisopname (23wk + 4 dg) :(verkorte cervix, diepe funneling. Longrijpingsprikjes.
    - ontslagen na 32 weken

05-01-2014 Soeki 31 Jaar
    - verwacht een jongen

Februari
    12-02-2014 Berte 37 Jaar
    - verwacht een jongen

- verwacht een meisje

Mei
    05-05-2014 Letloa 28 Jaar
    - verwacht een meisje
    - geen cerclage
    - 1 x daags utragestan 200mg

Afspraken gynaecoloog/VK

Bevallen

15. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij deze sta je erop Letloa :)

16. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Lijst

Januari
    - verwacht een verassing

- verwacht een jongen
    - ontslagen na 32 weken

05-01-2014 Soeki 31 Jaar
    - verwacht een jongen

Februari
    12-02-2014 Berte 37 Jaar
    - verwacht een jongen

- verwacht een meisje

Mei
    05-05-2014 Letloa 28 Jaar
    - verwacht een meisje
    - geen cerclage
    - 1 x daags utragestan 200mg

Afspraken gynaecoloog/VK
    - 09-12-2013 doorknippen cerclage bij Sunnysiri
    - 18-12-2013 doorknippen cerclage bij Soeki

Bevallen

17. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames, zo rustig hier!
    Alles nog ok met iedereen?

Sunnysiri, geen idee waarom ze willen wachten tot 37,5 week om de cerclage te verwijderen. Dat zou het ideale scenario zijn denk ik, maar als ik te veel pijn heb, of nog bloedverlies, gaan ze die vroeger weghalen hoor.
    Buiten dat ik nog steeds de cerclage voel trekken gaat het nog goed hier! Ik neem nog steeds veel platte rust. :)
    Ah en Sunnysiri, ik heb een vermoeden dat jullie een meisje krijgen... geen idee waarom!

Hebben jullie nog een groeiecho gehad? Vorige week woensdag was de baby volgens de meting hier al 2,6kg en 47cm, groot he! :)
    Hij zit op de curve van het +85% percentiel (zit bij de 15% grootste baby's dus). Maar goed, die metingen zijn blijkbaar niet altijd zo accuraat?

18. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,

Ik dacht ik kom weer even spieken hier! Wat goed om te lezen dat jullie het allemaal goed maken en de zwangerschappen voorspoedig verlopen! Super zeg!

Hier gaat alles goed. De kleine man is echt een schatje... Hij houdt heeeeeeeeel erg van eten en ik heb echt t idee dat hij gewoon een hongerige baby is die wat extras nodig heeft om verzadigd te raken. Ga maar eens bellen met t consultatiebureau over wat wijsheid is. Wil ook geen obesitas baby van m maken namelijk haha.. Voor de rest doet ie het echt voortreffelijk, slaapt de hele nacht door en dat is wel heel fijn.

Nou ladies, geniet van jullie zwangerschappen zolang ze nog duren en alvast toi toi toi voor de dames bij wie het einde al zo'n beetje in zicht komt!!

Veel liefs

19. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    hoi dames, vandaag een controle en groeiecho gehad.. Baby weegt 2000 gram en op maandg 16 december zullen ze de cerclage doorknippen. Dan ben ik dan 37 wk en 1 dg. Ik vroeg ook waarom het zolaat pas!! Hoe langer de baby in buikkie des te beter, tenzij ik eerder pijn of bloedverlies heb. Dames, ik ben heel erg bang voor de bevalling.. Hoe dichterbij het komt, hoe banger ik ervan word... Hebben jullie dat ook die voor het eerst gaan bevallen? Verder voel ik me prima. Ik heb alles al binnen,alleen moet de babykamer en box gemonteerd worden. Ik heb moeite met omdraaien in bed,, pfff slaap heel moeiljk de laatste paar dagen..
    @ sunnysiri, bij jouw gaan ze 9 dec doorknippen!!! wel fijn..
    @ soeki , bij jouw pas 18 dec!!! Ze willen dat ik de 37 weken passeer !!!!
    Hoe gaat verder met de andere dames?

20. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandena,
    leuk dat de baby het zo goed doet en dat jullie bijna klaar zijn met de voorbereidingen!
    ik slaap ook moeilijk de laatste dagen, ik word na 2,5 uur wakker om te gaan plassen... dus ik slaap in stukken.
    En ik heb ook schrik om te bevallen! De vorige bevalling was ook een echte bevalling, maar wel van veel kleinere kindjes... 650 gram, nu zal hij hopelijk meer dan 3kg zijn...
    Aan de andere kant is het bevallen op zich heel vlot gegaan vorige keer, weinig pijn (want ja, wij dames met cervixinsufficiëntie hebben weinig weeën nodig om ontsluiting te krijgen), enkel als de hoofdjes 'stonden' was het een branderig gevoel (sorry voor de details hoor dames). Daar heb ik nu schrik voor, dat gevoel van scheuren... :)
    Maar ik voelde me fysiek al meteen vrij goed de dagen erna. Emotioneel was ik een wrak uiteraard, dat zal hopelijk deze keer anders zijn!!

Ik denk dat we een beetje 'go with the flow' moeten doen, meid! Niet teveel over nadenken. Komt wel goed! We can do it!!! :D

Ah nog wel grappig, onze cerclages gaan, als alles goed blijft gaan, er bijna gelijktijdig af, Wandena! 2 daagjes verschil...
    Ik denk wel niet dat ik dat ga halen, want dat is nog 3 weken... en ik heb nu al wat pijn, laat staan als die baby nog meer weegt!
    Ach we zien wel...

Deel Deze Pagina