Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Hoi sunnysiri en soeki, ik vond het ook zo spannend!!! Mijn man wil liever dat ik maandag gelijk beval na het verwijderen van de cerclage...Ik wil dat ook , maar .....weet niet of het zal gebeuren in mijn geval. ik heb een diepe funneling maar toch zei de gyn dat het nog een paar dagen kan duren.. Ik ben kerst jarig en als de ukkie er is blijf ik rustig thuis.. ook oudjaar.. Vandaag had ik ook 2 verjaardagen , ben thuis gebleven.. Tassen liggen al klaar. Sunnysiri , hoe gaat hetmet jouw? Je bent al inmiddels een week zonder cerclage!!!! Jullie horen wel hoe het is gegaan as maandag... Als jullie geen reactie zien op maandag dan ben ik dus opgenomen ih ziekenhuis.. De gyn zei als ik geen weeen heb, dan mag ik nr huis.. Dus ben benieuwd.. Gr

2. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @soeki: hahahah inderdaad ruikt het aan sperma!!! Vies he?!
    Tot 5-6 maanden na de bevalling kon ik geen seks hebben want ik dacht aan mijn zoontje. Niet leuk :(
    @hier: geen cerclage! ;). Gyno zei dat zij echt tevreden is met mijn bmh. Ik had pijnlijk weeeen op donderdagavond en op vrijdagochtend ging ik winkelen! Ik dacht: als de weeeen mijn bmh veranderen, zal dan de gyno het meteen zien en een cerclage aan mijn geven. Als dat niet gebeurt, heb ik dan meer vertrouwen in mijn bmh. Mijn bmh was 3,8cm!!! Moet rustig aan doen, progesterona, elke week controle en morgen de 20 weken echo maar er is hoop!

3. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @wandena: heel veeeeeeeel succes meid! Ik duim voor je!

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Spannend Wandena, sterkte morgen!

@letloa: wat fijn dat je geen cerclage hoeft! Ben je er zelf nu ook geruster op? Succes met je echo morgen, duim voor je!

Raar idee, ik zou nu ook ruim 20 wk zijn... :(. Bah... Helemaal opnieuw beginnen..
    Ik moet dindsdag voor de 1e controle. Ben benieuwd of er dan ook al gesproken gaat worden over hoe de komende maanden eruit gaan zien. Ik word door verwezen naar de VU of AMC, maar ben vooral benieuwd welke onderzoeken ze allemaal willen gaan doen en hoe lang dat gaat duren...

5. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja @Soeki en @Wandena wie van ons zal het eerste zijn? Zo spannend! Stiekem hopen m'n lief en ik dat het aankomende week gaat gebeuren.. Lijkt ons leuk net voor de kerst en ook een prima periode om jarig te zijn straks voor de kleine (met kerst of O&N lijkt me niet zo leuk) Maar ja de kleine beslist! Afwachten maar! Ik begin nu af en toe wel steken laag te hebben, maar kunnen ook m'n darmen zijn of indalingssteken ofzo.. Volgens mij is dat geen voorteken.. Wel vanmorgen maar het bed op klossen gezet.. Het aftellen is nu echt begonnen! Wij hebben trouwens voor kerst en O&N niets gepland staan, maar kunnen wel overal aanschuiven.. 1e kerstdag hebben mijn schoonouders niks gepland, dus kunnen we altijd even daarheen en 2e kerstdag is met mijn familie bij m'n ouders.. Als ik nog zwanger ben kunnen we erheen en als de kleine begin deze week komt ook, maar anders blijven we lekker thuis. Lastig he dat je niks kan plannen! Ook voor O&N hebben we opties.. Ik vind het trouwens haalbaar om naar een kerstdiner te gaan bij iemand thuis, maar niet naar een restaurant. Dus weet niet waar het kerstdiner is Soeki? M'n schoonfamilie gaat sushi eten met kerst, maar heb gezegd dat we daar sowieso niet bij zijn.

Spannend @Wandena! Ik ga morgen aan je denken! Heel veel succes alvast :) ergens zou het logisch zijn als jij begin deze week bevallen bent van je zoontje.. Maar ja de kleine hangt nu ook grotendeels op je bekken toch? Dus het kan ook nog even duren.. Zo spannend! Ik houd het forum morgen extra goed in de gaten!

6. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    YEAY!!!!! Mijn meisje is goedgekeurd! alles perfect! Ik verwachtte het nooit, maar mijn eigen Gyno was de enige die mijn echo heeft gedaan! Ik liep de echokamer binnen en daar was zij! Ik begin te geloven dat misschien ik deze kleintje thuis kan breng... :)

@ wandena: hoe gaat het met jou??!!!

7. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    hoi dames,, ik ben nu cerclageloos...Wat een ervaring!!! Het plaatsen van de eendenbek deed ontzettend pijn !!!! Maar was een werk van 5 minuten, afknippen was heel snel en voelde bijna niks!!!Daarna kreeg ik een ctg scan !!! Ik had een beetje pijn maar geen weeen !! Dus mocht naar huis en afwachten !!!

@ letloa, wat fijn dat je ukkie goed gekeurd is !!!

8. Ellanoor

Ellanoor Lid

16 dec 2013
    15
    0
    0
    rotterdam
    hallo dames, ik lees al een poosje mee en ben er nu pas aan toe om mijn verhaal ook te delen met jullie ik ga het kort houden want heb het op een of ander manier nog geen plekje kunnen geven. Ik ben nu 20 weken zwanger en heb een cerclage mijn vorige zwangerschap is helaas met 19+4 weken fout gegaan door waarschijnlijk een te korte bhm, ik had al meer als 2 dagen weeen maar dacht dat het gewoon groei/banden pijn was, ik logeerde die nacht bij mijn zus die 60 km verder woont opeens rond 6 uur `s ochtend verging ik van de pijn en waren mijn vliezen gebroken, maar wist nog steeds niet wat t was dus maakte mijn zus wakker die belde meteen de hap en we konden gelijk komen, na wat testjes kreeg ik te horen dat ik al 3 cm ontsluiting had en moest bevallen want de baby zou het niet meer redden er was namelijk ook gewen vruchtwater meer, ik barste gelijk in tranen en belde mijn man want die was thuis en moest nog 60 km rijden om bij mij te zijn nog geen half uur later was hij er gelukkig, en toen was t afwachten op ontsluiting wat niet echt mee werkte, uiteindelijk ben ik om rond 17.00 uur bevallen van een levenloze meisje, ik wou haar niet zien op dat moment want dat kon ik niet aan, ik moest een nachtje in t zkh blijven en gelukkig mocht mijn man bij me blijven want alleen had ik het nooit gered hij was de enige die dezelfde verdriet als mij voelde. de volgende dag mocht ik naar huis en toen begon ik zowat gek te worden ik was op gegeven moment onder behandeling bij verschillende instanties en leefde met medicatie, toen het wat beter met me ging liep mijn huwelijk stuk en ging hij bij me weg en toen had ik het niet meer ik storte volledig in. toch moest ik de draad ergens weer oppakken als wist ik niet hoe, en weet eerlijk gezegd niet hoe het me is gelukt maar kort daarna ben ik inneens zo sterk geworden dat ik weer het nut van leven inzag, en uiteindelijk is het ook weer goed gekomen met mijn huwelijk mijn man was ook in de war en kon het geestelijk niet aan en ook niet meer om mij te zien wegvallen, hij heeft toen ook hulp gezocht en was weer de oude. nu ben ik 20 weken zwanger van een meisje, met 13 weken heb ik een cerclage gekregen in t sofia in rdam, ik ben ook onder behandeling n t erasmus bij de gyn en ben daar echt heel blij om, want er word zo goed gecontrolleerd en alles word goed uitgelegd enz enz, alleen vorige week kreeg ik wel te horen dat mn bm al open begint te gaan wat mij heel bang maakt, ik ben zo onzeker en bang dat t weer fout zal gaan, maar heb wel vertrouwen in de cerclage. ik kijk uit naar iedere week die erbij komt dus elke vrijdag is een soort mijlpaal voor mij dan begint de nieuwe week weer, morgen de 20 weken echo en ben echt zenuwachtig ik weet niet wat ik moet verwachten. nou ik ga stoppen ik wou het kort houden maar t is een hele verhaal geworden uiteindelijk haha. Ben trouwens 1 mei uitgerekend en hoop dat ik t ga halen.

9. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wandena, hoera, je cerclage is eruit!! Ik ben blij voor je dat het weghalen nog meeviel (ja die eendebek was ook bij Sunnysiri het meest lastige he?)... nu weet ik een beetje wat me te wachten staat woensdag!

Sunnysiri, kerstavond is bij mijn ouders thuis, dus tenzij ik lig te bevallen op dat moment ;) (of net bevallen ben) gaan we wel proberen daar te zijn denk ik... :) Voel je al iets van voorweeën of zo?

Ellanoor, proficiat met je nieuwe zwangerschap!
    Jullie hebben ook al heel wat meegemaakt!! Meisje toch :(
    Heel moeilijk om zoiets te verwerken, en ik begrijp dat je het nu ook heel moeilijk vindt in deze zwangerschap, dat heb ik namelijk ook.
    Ik heb het emotioneel echt zwaar gehad deze zwangerschap... ik kon enkel aan doemscenario's denken... heb dan ook al harde buiken en voorweeën en een korte baarmoederhals sinds 18 weken of zoiets. ;)
    Maar nu ben ik al aan 37 geraakt!! Dus achteraf gezien had ik veel meer vertrouwen mogen hebben, maar dat weet je op dat moment niet natuurlijk.
    Heel veel geluk en succes deze zwangerschap, en kom hier maar meebabbelen wanneer je wil he!!
    In dit topic hier op de site zijn zowat alle cerclages tot nu toe goed geslaagd, dus dat gaf me ook wel moed!

Letloa, fantastisch dat je 20 weken-echo zo goed was!! Op naar de 30! (en dan naar de 40, haha!!)

madelein, morgen controle? Laat je weten hoe het was?

10. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @ Ellanoor: Ik ben op 4 mei uitgerekend! Ik ben vandaag 20+2 en het is echt een moeilijk zwangerschap (geestelijk). Krijg je progesterona ofzo? Werk je nog of blijf je thuis met rust? Ik heb namelijk geen cerclage maar heb mijn zoontje in AUgustus 2012 verloren door gebroken vliezen 21+2 (geboren met 25 weken). Ik ben ook nu zwanger van een meisje en vind moeilijk om te accepeteren dat zij niet mijn klein zoontje is. Maar we moeten vertrouwen hebben in onze lichaam en gyno's.. makkelijker gezegd dan gedaan, he?! We zullen onze baby's thuisbrengen.. Laat ons weten hoe gaat het met je meisje op de 20 weken echo. xoxoxo

11. Ellanoor

Ellanoor Lid

16 dec 2013
    15
    0
    0
    rotterdam
    Soeki bedankt voor je moedige woorden, dat geeft mij meer vertrouwen😉, als ik het goed heb gelezen gaat je cerclage er morgen af ik wens je daarvoor heel veel succes en hoop dat ik dat ook mag halen. Letloa mijn eerste berekening bij de gyno was ook 4 mei maar bleek later 1 mei te zijn wel grappig, ik ben nu 20+4 en heb het geestelijk ook zwaar zoals jij beschrijft. Vandaag ging het super goed bij de 20 weken echo ze was alleen heel eigenwijs en werkte totaal niet mee, ik heb daar 50 min gelegen, wat voor mij natuurlijk super was zo kon ik lekker van mijn meisje genieten😍 gelukkig zag alles er goed uit en ze is 320 gram. Ik heb twee maal daags utrogestan vaginaal inbrengen en moet bij het inbrengen ook even gaan liggen om t ze werk te laten doen, en als ik t inbreng dan voel ik wel dat mijn bm ontspannender is, heb de laatste paar dagen best veel last in m'n onderbuik maar volgens de gun zijn dat m'n banden daar vertrouw ik dan op, maar ergens in m'n achter hoofd spoken er toch af en toe vreemde dingen. Verder heb ik veel rust ik werk gelukkig niet en m'n man doet alles thuis dus lig en zit zowat de hele dag ik wil geen enkele risico lopen dus dan niks doen. Ik hoop dat jou (en alle andere hier)zwangerschap ook een goede einde zal hebben veel liefs

12. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Soeki, heel veel succes morgen !!!! Tip: niet gespannen zijn als ikke... xxxx

13. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey dames, even een kort berichtje van mij.. Wij zijn gistermiddag de trotse ouders geworden van een prachtig lief klein meisje! Alkes ging ineens super snel.. Om half 7 braken m'n vliezen, om 9.00 uur zat ik in t zkh met 1 cm ontsluiting en kon ik weer naar huis, was om 12 uur weer terug met om de 2 minuten weeën (bouwde super snel op) en om 12.45 uur werd ik met spoed de verloskamers ingereden met 10 vm ontsluiting! Om 14.19 uur zag onze dochter het levenslicht. We zijn super trots en dankbaar en echt helemaal tot over onze oren verliefd! Ze is best klein (49 cm en 2440 gram) maar doet t super goed. Vannacht nog in t zkh gebleven en nu lekker thuis!

@Soeki en Wandena meiden zet m op straks!! Wandena wat fijn dat het doorknippen mee viel! Ben benieuwd wanneer het bij jullie gaat beginnen!

14. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    Ooooo, wat een mooi berichtje van je Sunnysiri.. Van harte met jullie dochter!!! Wat is het toch snel gegaan !! Geniet van haar en we zien een foto van haar tegemoet.. xxx

15. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooooh Sunnysiri!!! PROFICIAT!!!!!
    Ik had het bij jou nog niet verwacht, omdat je nog niks van ontsluiting had vorige week!
    ZOOOO FANTASTISCH!! Ben blij dat alles goed gaat het haar en met jou!
    Ik had een voorgevoel dat het een meisje was bij jullie! Mogen we weten hoe ze heet? En een fotootje mag ook altijd natuurlijk!!
    Wauw, zo'n leuk nieuws!!

Wandena, bijna aan ons nu he! Morgen gaat mijn cerclage er idd af, ik vind het echt heeeel spannend! Ik zal proberen je raad op te volgen en heel relax te zijn (geen idee of dat gaat lukken, haha)...

Ellanoor, die buikpijnen, ik heb alle soorten en vormen gehad, vanaf 18 weken ongeveer... harde buiken, voorweeën (voelt als steken en menstruatiekrampen, maar meestal maar aan 1 kant vd buik, niet volledige contracties), last van m'n darmen, last van m'n banden, ...
    Na een paar weken / maanden was ik het al gewoon eigenlijk, want het bleek toch telkens 'vals alarm' dus dan maakte buikpijn me al niet meer ongerust. ;)
    Goed dat je heel veel rust en dat je hulp hebt van je man! Ik heb ook bijna niks gedaan heel de zwangerschap! Veel rusten en liggen tussendoor! Komt goed, vertrouwen hebben!!

Madelein, hoe was het gesprek / nacontrole vandaag?

16. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    gefeliciteerd sunnysiri!!

@hier: tja...http://www.zwangerschapspagina.nl/vlinder-lounge/484944-vroeggeboorte-ten-gevolge-groep-b-streptococ-infectie-wie.html#post16272040

Ik blijk geen cervix insufficientie te hebben. Ik weet nog niet zo goed of dit nou heel positief is... Er zitten nog wel haken en ogen aan, omdat de bacterie in mijn bm zit, waar hij eigenlijk nooit gevonden wordt. In het topic staat een korte samenvatting van het verhaal. Ik ben vast dingen vergeten, vraag gerust als iets niet duidelijk is. Ben een beetje lam geslagen door het nieuws.

Verder heb ik mijn twijfels over het handelen van de vk geuit bij de gyn. Hij erkende me hierin, en vertelde me dat hij bezig is een groot overleg te plannen met de staf van de gyn van mijn zh, artsen uit een academisch zh, mijn vk en mijn ha. Alles om onze casus door te spreken en te kijken waar dingen zijn blijven liggen. Hij was het met me eens dat de vk het ea heeft laten liggen... Als er ab was gestart op de uitslag van de urinekweek ( daar kwam ook al de streptococ uit) dan had dit wellicht voorkomen kunnen worden. Maar zeker weten doe je dat niet natuurlijk.

17. Sunnysiri

Sunnysiri Actief lid

22 jan 2013
    131
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank jullie wel! Ze heet Yze, foto volgt! We wilde graag dat ze in deze week geboren zou worden dus we hebben de avond ervoor ook sex gehad en wie weet het opgewekt 😊 Trouwens mijn gyn is speciaal voor ons van de poli gekomen om haar te halen, voor ons alle 3 heel bijzonder! En ook bijzonder dat ze ook op de 16e geboren is met als Mels! Zo heerlijk dat we haar voor de feestdagen bij ons hebben! We zijn zo ontzettend verliefd op haar en echt zo dankbaar en blij!

Meiden succes! Soeki en Wandena het kan elk moment gebeuren! Soeki succes morgen! Andere meiden heel veel sterkte en succes deze zwangerschap! Ik lees zo af en toe gewoon nog mee!

Liefs

18. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    @sunnysiri: van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat een mooie naam!

19. Weegschaaltje84

Weegschaaltje84 Actief lid

4 nov 2011
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sunnysiri, wauw wat een prachtig nieuws! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Yze! Hele mooie naam zeg!

Wat is het lekker snel gegaan allemaal, heerlijk, je hebt op die manier ook niet al teveel tijd gehad om teveel na te denken en te piekeren over de bevalling hihihihi. .. Lekker genieten van jullie mooie wonder nu meid!

Veel liefs

20. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sunnysiri, mooie naam heeft je dochter!! Hoe gaat het nu met jou en met haar? Is het erg emotioneel?

Hier is de cerclage eruit!
    Ik was niet zo zenuwachtig maar we moesten 1 u wachten en daar werd ik wel zenuwachtig van!! Het weghalen was wel wat pijnlijk, niet echt de eendebek, maar hij moest wat trekken aan de cerclage om te kunnen knippen, en toen moest ik toch effe tandenbijten... maar het duurt idd maar 10 seconden of zo.

Nu ben ik wel al misselijk sinds gisteravond en heb ook last van m'n darmen... en mijn bloeddruk is wat hoog blijkbaar... morgen moet ik dus terug naar het ziekenhuis, en dan aan de monitor. Dan gaan ze ook bekijken of ik geen beginnende zwangerschapsvergiftiging heb... En de gyn zei, dat hij me eventueel kan inleiden... maar dat zien we nog wel.

Wandena, hoe voel jij je?

Deel Deze Pagina