Wandena, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Aryan! Wat vervelend te lezen dat je zoveel pijn hebt gehad, maar fijn dat het nu goed gaat. Heerlijk dat je je zoontje in je armen kan sluiten!
Yes wat een goed nieuws Wandena! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Wat een heerlijk gevoel he! Meid je kan zo trots zijn op jezelf en op jullie zoontje! Begon de bevalling wel spontaan? Wat rot dat je 9 uur ontzettend pijn hebt gehad en daarna alsnog een spoed ks, maar nu hebben jullie wel jullie wonder in jullie armen! Lekker gaan genieten nu met z'n drieën! Prachtige naam trouwens!! Ben benieuwd wanneer Soeki volgt!
Wandena proficiat meid!!! Super!!! Mooie naam ook. Geniet ervan! Hoe gaat het nu met je? En zo grappig: ik ben ook op de 26ste december bevallen! Om 22u55 is Samuel geboren! Hij is zo prachtig... De bevalling was niet zo lang (6uur) maar het laatste uur heel heftig... Maar nu ben ik zooo gelukkig! Sunnysiri hoe gaat het met jou / jullie?
Soeki, gefeliciteerd met de geboorte van Samuel! Wat klink je gelukkig, geniet van dit wonder! Het is je gegund!
Wauw wat bijzonder op dezelfde dag!! En 10 dagen na mij Lieve Soeki van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Samuel! Ook al zo'n leuke naam! Heerlijk genieten nu met z'n drietjes!! Wat is het heerlijk dat het bij ons alledrie is goed gegaan he! Zoveel spanningen gehad en dan nu een prachtig wonder in je armen! Hier gaat alles goed, morgen is ze gewoon al 14 dagen oud! 31 december moeten we terug naar de kinderarts om te zien of ze gegroeid is. We zien zelf haar geelheid al afnemen en ze krijgt al wat vollere wangen. Ze is heel makkelijk en lief, maar heeft helaas wel veel last van krampen, zo zielig als je kleine meisje pijn heeft! Hopelijk is ze er snel vanaf. Verder draait mijn leven alleen nog maar om haar en ik vind het echt heerlijk om lekker met haar bezig te zijn. Gaan jullie borstvoeding geven? Ben benieuwd hoe het gaat! En hoe zwaar wegen jullie kleintjes?
@ Wandene en Soeki, gefeliciteerd met jullie kerstkindjes! Grappig dat jullie op dezelfde dag bevallen zijn. Wandena, heel veel sterkte met het herstel van de keizersnede.
Dank je wel allemaal. ik mag morgen nr huis!!! had hoge koorts en hb antibiotica gekregen.. Ik geef borstvoeding en lukt heel goed.. eerste 2 dagen flink gekolfd en sinds gister drink hij uit mijnn borst... hij woog 3100 gram..50 cm.. Soeki , jij ook gefeliciteerd met Samuel.. Aryan is mn cadeau,, ik ben 25 dec jarig en hij 26 decc.. gr
Hier vandaag controle gehad. Meiske weegt 2300 gram en moet maandag naar ziekenhuis voor bloed te prikken ivm suiker. gewoon even voor de zekerheid. En over een week of 4 wordt de cerclage verwijderd (met 36 weken).
Wauw Florida13 dat is al een lekkere flinke meid! Super zeg! Hopelijk zijn de controles ivm suiker goed! Spannend jij en Berte zijn de volgende! Heel veel succes nog even met de laatste loodjes en vooral nog even flink genieten van de kleine in je buik!
Wat goed Wandena dat hij al uit je borst drinkt! En 3100 gram is toch helemaal niet klein? Dacht dat ze zeiden dar hij aan de kleine kant zou zijn? Ik geef ook borstvoeding, maar Yze had moeite met uit de borst drinken en viel 6% af! Daarna ben ik gaan kolven zodat we zeker weten dat ze genoeg binnen krijgt. Vandaag bij de kinderarts geweest en ons meisje is hartstikke goed aangekomen en ook al 1 cm gegroeid Deze week mag ik om-en-om gaan voeden (borst + gekloft in fles) en dan hopen dat ik vanaf volgende week helemaal over kan op borstvoeding! Iedereen alvast de beste wensen voor 2014! Heel veel geluk, liefde, gezondheid en natuurlijk gezonde en blije baby's!
Hey Wandena, onze kindjes zijn op dezelfde dag geboren, en ook qua lengte en gewicht zijn ze heel gelijk: Samuel woog 3060 gram bij de geboorte en mat 49,5cm! Grappig he? Ik geef ook borstvoeding, t is wel vermoeiend want hij vraagt soms om de 1,5 of 2 uur, dus de nachtjes zijn moeilijk. Maar verder is hij echt een droombaby!!! Sunnysiri, succes met het kolven/borstvoeden, hopelijk kan je idd snel weer helemaal overgaan op gewoon borstvoeden! Lieve cerclagedames, allemaal veel moed, onze verhalen zijn goed afgelopen dus het zijn maar weer eens voorbeelden van wat een wondermiddeltje een cerclage kan zijn!!
Jeejte... Hier denken ze dat ik te groot ben! Mijn buik is enorm! Nu denken ze dat ik suikerziekte heb.. moet gewoon laten testen. Ik zei dat ik altijd groot word en nooit suikerziekte had maar moet het gewoon doen. heb op zondag en mandaag wat slijmprop verloren maar extra controle gehad en bmh nog lang en dicht. Hoe gaat het met de andere (nog zwangere) vrouwen??
hoi dames, mn kleine hoest heel veel,,, borstvoeding kolf ik en geen ook flesvoeding.. wil beide geven..hij kreeg continu honger toen ik borst gaf, dus nu kolven en dan weet ik hoeveel hij binnen krijg...zo zielig als hij hoest, zit heel veel slijm.. hb zoutoplossing gekocht .. moet druppelen in zn neus.. @all, dames volhouden... !!! ben benieuwd wie de volgende zal bevallen..gr
Gelukkig zit alles nog mooi dicht. Wel vreemd van die slijmprop, komt dat normaal niet uit je baarmoedermond of zeg ik nu iets heel geks?? Hier geen abnormale grote buik, maar wel flinker als bij mijn dochter. Heb gister ook een suikertest gehad, maar gelukkig was alles goed! Ben morgen 33 weken, over 2 weken heb ik weer controle en hoor ik wanneer de cerclage eraf gaat.
Hallo lieve mensen, ik ben nieuw op dit forum. Via google ben ik op deze pagina terecht gekomen en ik heb een aantal vragen aan jullie. Ik ben in 2012 bevallen van jongetje met 26+3 wkn. Hij maakt het nu goed na alle narigheid die we destijds hebben gehad. Bij onze zoon kreeg ik met 25+5 wkn weeën en had al ontsluiting, oorzaak waarschijnlijk een infectie. Nu ben ik weer zwanger 18+2 wkn. Gisteren ben ik met spoed om 4 uur in de ochtend naar het ziekenhuis gegaan omdat ik dacht dat ik weer weeën had. Achteraf blijkt dat ik een flinke blaasontsteking en urineweginfectie heb (krijg nu antibiotica). De professor in het ziekenhuis gaf aan dat hij mij een receptje zou geven van progesteron en wat ik nu moet gaan inbrengen. Ik hier het een en ander over gelezen. Op dit forum lees ik ook over een cerclage, vanaf wanneer krijg je die? Mijn baarmoederhals was gisteren tijdens de echo 3,5cm. Ik lees dat dit al weinig is want hij moet op een 4,5cm zijn? Wat is jullie ervaring hiermee? Liefs...
Hoi dames hier veel angst en spanning, gisteren op controle geweest en een andere arts deed de meting en kwam bij 10 mm dus gelijk paniek en zou met spoed opgenomen worden er werd van alles gezegd over longrijping weeën remmers kinderartsen enz enz ik was even in shock en viel zowat neer van de schrik, dus snel naar de afd. waar ik opgenomen moest worden en wachten op de andere artsen voor gesprekken gelukkig kwam m'n eigen gyn naar me toe zo wat was dat een opluchting, hij had de echo beelden bekeken maar wou zelf ook een echo maken, dus weer echo gemaakt en bleek gelukkig het zelfde als 2 weken geleden namelijk 18 mm, ik was zo opgelucht ik kan niet uitleggen hoe blij ik was. Dus geen opname gelukkig maar wel strikte bedrust, maar heb van de stress gister nu nog buikkrampen ik hoop dat t snel over is anders bel ik vanmiddag naar de poli... Morgen alweer 24 weken ik hoop dat m'n meisje nog een paar weekjes blijft zitten de gyn zei dat ik makkelijk de 30 weken haal en ik hoop dat ook......
Welkom! Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit. Volgends mij gebruikt bijna iedereen hier progesteron, sommige krijgen injectie's en sommige vaginale tabletten. Ik gebruik zelf ook vaginale tabletten, Utrogestan 2 x daags 100 mg. Ook heb ik vanaf 12 wken een cerclage. De meeste cerclage's worden geplaatst tussen de 12-14 weken. Een baarmoederhals is maar een vreemd orgaan vind ik zelf. Dit kan uitrekken en soms andere afmetingen hebben. Ligt er ook maar aan wie meet, en op welke manier (is mijn ervaring). Ik ben helaas 2 kindjes verloren. Bij mijn 2e zwangerschap was mijn bmh ook nog mooi lang (weet niet meer wat het was). Was op controle geweest en een dag of 4 later bleek ik toch al volledige ontsluiting te hebben! (was 21+6) Zo snel ging het dus bij mij. Helaas heb ik eerst 2 kindjes moeten verliezen voordat ze mij gingen helpen met een cerclage en de Utrogestan. Maar dat is per arts en ziekenhuis verschillend. Sommige krijgen meteen een cerclage. Overleg met arts wat hun beleid is.