Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Mijn ervaring is ook dat het scheelt wie de metingen doen.En je bmh is een flexibel orgaan, dus kan inderdaad verschillen per meting. Moet eerlijk wel zeggen dat ik 18 mm erg weinig vindt! Vaak leggen ze de grens bij 2,5 of niet?? En bedrust zou ik ook aan houden!
Hoi allemaal hier weer een week verder gelukkig en morgen alweer 25 weken begin nu pas echt van de zwangerschap te genieten omdat ik nu meer vertrouwen heb, gisteren weer controle gehad en m'n meisje is al over de 700 gram verder word er geen inwendige echo meer gemaakt omdat vanaf nu t kindje levensvatbaar is, maar hoop natuurlijk dat ze voorlopig nog binnen blijft, hoe mijn cervix nu is weet ik niet maar t is een spier dus kan iedere moment veranderen. Hoe gaat het met de andere dames!!! Ik vind t wel een beetje stil hier....
Hoi Dames... Gisteren controle gehad en mijn meisje doet prima! Zij kan tot 39 weken komen anders moet ik een keizersnede hebben. Wie weet op welke dag van de week zijn de keizersnede geplaand in MMC veldhoven? Er was ook een vrouw hier die naar die ziekenhuis toe ging.
Hoi allemaal! Ben een tijdje stil geweest hier omdat het niet zo goed ging. Veel harde buiken en spoedbezoekjes aan het ziekenhuis, maar alles gaat gelukkig nog steeds goed. Heb wel weeënremmers voorgeschreven gekregen voor als het echt niet gaat. Inmiddels 19 weken zwanger, nog 3 weken en ik ben bij de dag dat ik van Neva bevallen ben. Dat dezelfde maand ook haar eerste verjaardag is, helpt ook niet echt mee. Hoe gingen jullie daar mee om?
Ja... Mijn eerste was een spoedkeizersnede, dan had ik een vaginale geboorte, dan nog een spoedkeizersnede. Zij wil een beetje (en ik ook) voorzichtig zijn want ik kan complicaties hebben. MAAR IK WIL HET NIET!
Fijn dat alles nog steeds goed gaat! Heb jij nu ook een cerclage (weet het even niet meer). Ik vond de eerste 'ver'jaardag na het overlijden echt drama. Keek er zo tegenop. naar mate je een aantal verder bent, ervaar ik dat ik steeds tegenaan kijk, en dat de dag zelf eigenlijk heel 'gewoon' is. Maar dat zal tijd nodig hebben. Was het eerste jaar ook erg teleurgesteld in mensen als ze niks van zich lieten horen op die dagen. Gelukkig kan ik het nu beter relativeren.
Ik kwam eens even hier terugkijken, want ik schreef toch een tijd hier met dames die in januari zijn uitgerekend. wat leuk om te zien dat Soeki, Wandena en Sunnysiri bevallen zijn zeg! Gefeliciteerd! Hier gaat alles goed, al heb ik wel een behoorlijk heftige tijd achter de rug. Mijn dochter huilde en huilde maar. Nogal een schok als je eerste een heel rustige baby was. Maargoed, gezien naar opname na de bevalling stond ze nog onder controle bij de kinderarts. Heel fijn, want ik heb zo het vermoeden dat als dat niet het geval is, ze nu nog steeds zo dag en nacht huilde zonder dat er naar een oplossing gezocht zou worden, het cb kennende. Maargoed toen ze 6 weken was volgde weer een opname, van voeding veranderd, en warempel, toen was ze ineens een stille rustige baby : ) Kennelijk heeft ze toch iets van een koemelkallergie. Ze is nu 4 maanden en lacht erg veel. Ben erg blij dat ze er toch redelijk snel zijn achter gekomen. En wat mij betreft, ik bleef na mijn bevalling ineens buikpijn houden. Erg raar, ben er toen mee naar de huisarts gegaan en zij vermoedde dat mijn buik niet helemaal leeg was. Gyn heeft gekeken maar alles zag er goed uit, ze zei dat dit waarschijnlijk het resultaat is van de twee cerclages... Mag ook echt niet meer zwanger worden (niet dat ik dat wilde, twee van die stress- en risicovolle zwangerschappen vind ik wel genoeg) maar het vervelende is is dat de pijn volgens haar ook nooit meer weg zal gaan. Nou ja, heb er i.i.g wel iets moois voor teruggekregen. Sorry voor mijn gespam dames.
Ach op die manier. ja kan me voorstellen dat je het liever niet wilt. Maar ja, veiligheid staat voorop natuurlijk. PS: Mijn dochter is ook van 07-10-2010!
Ik heb ook een cerclage ja! Een mcdonald, en iedere week progesteron injecties. Ik herken wat je zegt over die verjaardagen nog wel van de uitgerekende datum. Zag er heel erg tegenop, maar toen het eenmaal zo ver was voelde ik me eigenlijk best goed. Moet ook zeggen dat ik meer opzie tegen de 22e zwangerschapsweek, de week dat Neva overleed, dan dat ik opzie tegen haar verjaardag. Wat fijn dat jij nu al bijna 35 weken zwanger bent! Hoe ervaar je het om al zo ver te zijn? Ik roep de hele tijd heel hard dat ik als we de 28-30 weken voorbij zijn we vast meer kunnen genieten, maar of dat ook echt zo is..
Ik vind het natuurlijk top dat ik al zo ver ben, maar toch gaat de ongerustheid nooit helemaal weg. Heb er dit keer wel meer vertrouwen in gehad, omdat ik natuurlijk al een zwangerschap met cerclage gehad heb. Je verlegt zelf steeds meer je eigen grenzen. Volgende week wordt de cerclage al verwijderd!
Wat is het hier rustig. Ik hoop dat iedereen die nog zwanger zou moeten zijn, dat ook is. Hier is vorige week mijn cerclage verwijdert, op de OK helaas en ben ik met de laatste voorbereidingen bezig voor de komst van de kleine. Ik ben ook van de Utrogestan af, dus voel ik me sowieso alweer wat beter.
@berte. Waarom op de ok? Lukte het niet? Ik kijk heel erg naar uit dat hij donderdag verwijderd wordt maar ook erg tegenop. De vorige keer vond ik het echt hell! Heb je nou dan verdoving gehad?
De cerclage was weer ingegroeid en de gynaecoloog zag de cerclage amper zitten, dus toen heeft ze direct een OK voor me ingepland een week later. De vorige keer lukte het verwijderen ook niet poliklinisch. Maar ik heb inderdaad een ruggenprik gehad, dus heb ik van het hele cerclage verwijderen gelukkig helemaal niets gevoeld.
Nou, hier is de cerclage eruit. Mijn hemel wat deed het dit keer weer zeer! Hij zat erg ingegroeid en hoog, dus het was even een gekl**t om het te vinden en door te knippen. Maar dat een cerclage bij mij noodzaak is, is wel gebleken, want zodra hij eruit was, ging de boel meteen open staan... Ik heb dus al iets van ontsluiting. De vorige keer ben ik na 9 dagen bevallen, benieuwd hoelang het deze keer zal duren...
hey Berte en Florida, spannend nu jullie cerclages eruit zijn! Ik duim voor jullie, dat het vlotte bevallingen zijn en droombabietjes!! Bij mij zaten er 8 dagen tussen verwijderen en bevallen! Even een update: hier alles goed, kleine Samuel is vandaag 5 weken oud! Hij is al flink gegroeid! Wel krampjes en een beetje reflux, dus hij slaapt niet zo gemakkelijk... Sunnysiri en Wandena, hoe gaat het met jullie en de ukkies?
@Islah leuk jou weer even terug te zien hier! Wat fijn dat je kleine meid het nu zo goed doet! En wat balen dat jij blijvende klachten hebt van de cerclage! Wat voel je dan precies? Waar in je buik doet het pijn? Geniet lekker van je 2 mooie meiden! @Berte en @Florida13 Wat fijn dat de cerclages succesvol verwijderd zijn (wel balen dat het bij jou op de OK moest Berte..) Leuk de februari baby's komen eraan! Heel veel succes alvast met de bevalling en lekker gaan genieten straks! @Soeki wat fijn dat jullie zo lekker aan het genieten zijn van Samuel! De darmkrampjes en dat reflux herken ik helaas wel.. Onze kleine meid is maandag alweer 7 weken bij ons! Wat gaat het hard he! We genieten volop van haar! Wel zijn we nog onder controle van een kinderarts, maar op zich vind ik dat ook wel fijn.. Haar geelheid is volledig verdwenen en ze groeit echt super goed! Zo'n 230 gram per week Ik weeg haar iedere week even omdat ik nogal een contolfreak ben en wat onzeker over de borstvoeding (krijgt ze wel genoeg binnen etc) ze is inmiddels overdag volledig aan de borst en 's nachts krijgt ze een afgekolfd flesje. Ik ben doorverwezen naar een fysio omdat ze een paar keer per dag heel onrustig is, zich overstrekt en huilt. Vind jij de nachten ook zo zwaar of slaapt Samuel lekker door? En hebben jullie al een ritme gevonden? Yze slaapt het liefst tegen mij aan geplakt, heel gezellig en lief maar je kan niks doen en ze moet toch leren om in haar eigen bedje te slapen.. Per dag/nacht doet ze dat slechts enkele uurtjes.. @Wandena hoe gaat het bij jou?
Hey meiden! Ik lees regelmatig nog even bij, maar te weinig om op iedereen te reageren. Hier gaat het in ieder geval goed. De kleine is al ruim 3 maanden, en ze doet het geweldig! Kerngezond, actief, nieuwsgierig en vrolijk! Dit had ik nooit durven dromen. Ik leef ontzettend met jullie allemaal mee, en wens jullie alle geluk van de wereld! Laat jullie zwangerschappen even voorspoedig verlopen als die van mij, en dat jullie net zulke heerlijke kindjes mogen ontvangen!
@Soeki,Sunnysiri,Verox: wat fijn dat het goed gaat met jullie kindjes! Ik vind het ontzettend spannend wanneer het hier zal gaan beginnen. Duurt me te lang. Maar ja ben ook nog geen 37 weken, dus als het nu al komt is het officieel nog een prematuur.