Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wandena

Wandena Lid

25 jul 2013
    80
    0
    0
    koken
    Den Haag
    hoi dames, hier gaat alles nu iets beter.. hij was flink verkouden en hoestbui is over!!!as dinsdg gaan we weer nr consultatie bureau.. zijn navel is echt groot geworden.. weet niet wat ik moet doen...
    @ dames die nogg moet bevallen... hou vol!!!! jullie krijgen er iets moois van terug...

2. Verox

Verox Niet meer actief

Hey Wandena, gelukkig hebben we daar het consultatiebureau voor. Hopenlijk kunnen die je geruststellen, misschien een navelbreukje? Fijn te horen dat de verkoudheid in ieder geval over is.

3. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste sterke dames,

Vandaag durf ik het aan om iets te schrijven. Ik lees al een tijd mee met jullie. Het verdriet maar ook de spannende tijden en mooie wonderverhalen van vrouwen met IC heb ik mee kunnen lezen. Ikzelf heb zelf twee mooie engeltjes verloren door deze aandoening jongetje 22 weken en meisje met 23 weken.

Nu ben ik 14 weken zwanger met een cerclage. Heel spannend voor mij en mijn partner. Ik wil graag hier meeschrijven en ook hoop en kracht uitputten, want het is en wordt geen makkelijke tijd met al deze spanning.

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hoi Nadine, wat is IC? Vreselijk voor je, ook al 2 kindjes verloren. Ik ook :(. Dit is nu mijn 4e zwangerschap, en de 2e met cerclage. Hopelijk vind je hier herkenning, ik vond het ook prettig om met mensen te schrijven die hetzelfde hadden meegemaakt. Vaak begrijp je omgeving je vaak niet zo goed.

5. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @Florida13: IC (incompetent cervix) is baarmoederhalsinsufficiëntie.

Welkom Nadine.
    Ik heb zelf geen cerclage en het blijkt dat ik ook geen IC heb.
    Ik heb mijn zoontje met 25 weken verloren door vliezen die gebroken waren met 21 weken. Natuurlijk was mijn bmh kort and open ná de breken van de vliezen maar wij wisten het niet of het al open was vóór.
    Ik heb een heel goed en voorzichtig gyno en zij wou open voor de idee of een mogelijk IC bij mij.
    Ik ben nu 27 weken en 4 dagen (uhu!!!) en mijn bmh is altijd langer dan 3 cm geweest. Heel veel weeen, progesterone maar verder niks aan de hand.
    Ik wens een heel fijne een saai zwangerschap aan je!

6. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ah thanks!

7. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    hallo dames

lees al een poosje mee. Wij zijn ons zoontje in september verloren hij is met bijna 25 weken zwangerschap geboren en na 3 dagen overleden. Nu is tijdens de nacontrole een bandje (volgens mij bedoelde de gyn een cerclage) als evt optie besproken.
    Nu is het zo dat ik pril zwanger ben en eind februari de eerste afspraak heb bij de gyn.

Ik vraag me af wat je nog mag met een cerclage? Denk hierbij aan tillen ed.

groetjes jolanda

8. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2548 Nadine14, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
    Dames dank jullie wel voor de reacties. Inderdaad IC is baarmoedermond insufficiëntie. Ik lees heel veel op Amerikaanse sites hierover, dat ik het niet eens doorheb wanneer ik de afkorting IC in NL gebruik. Sorry voor de verwarring.

Mijn prev cerclage is pasgeleden geplaatst en ik kwam er ook achter dat ik vaginale infectie heb dus zat tot maandag aan de antibiotica. Ik doe het rustig aan maar mobiliseer me wel nog naar de AH maar til niks zwaars en probeer zo weinig trappen op en af te lopen 2 x Max op een dag. Verder geen sexxxx sinds dat ik zwanger ben en veel liggen op de bank. Mijn gyno zegt wel dat ik alles kan mag doen behalve sex, maar wel goed naar mijn lichaam moet luisteren. Heel moeilijk dat laatste want bij me vorige zwangerschap heb ik nooit kunnen merken of voelen wat een harde buik is totdat het te laat was.

9. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2549 Nadine14, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
    Hallo Jolanda, ook sorry voor jouw verlies. Het is heftig ( zacht uitgedrukt) om zo iets mee te maken. De meeste dames hier hebben dit allemaal ook meegemaakt. Je bent niet alleen.

Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Ik hoop dat je hier ook kracht en hoop kan terugvinden dat het wel goed kan gaan. Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf lees ik al een tijd mee (ongeveer 2 jaar al). Na mijn vorige zwangerschap durfde ik het mentaal niet aan meer om zwanger te worden tot vorig jaar. Maar goed ik wil positief blijven en geloven dat het goed zal komen nu dat ik min of meer de oorzaak weet van mijn verlies. En wat ik er zelf aan kan doen om het te voorkomen dmv prev cerclage en controles en goed naar me lichaam te luisteren. Ik heb goede hoop in deze zwangerschap .

Ik heb pas een cerclage dus ik weet niet precies wat allemaal niet mag behalve sex zeker niet, zwaar tillen en vooral goed naar je lichaam luisteren. Ik denk dat de meiden hier die al verder zijn met hen cerclage ervaring of succesverhalen hebben beter kunnen adviseren.

10. jolanda0207

jolanda0207 Actief lid

27 aug 2013
    216
    6
    18
    Hoi Nadine 14

Bedankt voor jouw antwoord. Hier heb ik al wel wat aan. Ik werk namelijk in de thuiszorg als wijkziekenverzorgende. Al met al nog best wel lichemlijk belastend werk.
    Het is dus te verwachten dat ik vroeg in deze zwangerschap mijn werk aan zal moeten passen. Verwacht niet dat dit een probleem zal zijn.
    En ja het is net was je zegt goed naar je lichaam luisteren.

groetjes jolanda

11. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik zal jullie mijn ervaring vertellen met cerclage. Tegen mij werd gezegd dat ik het rustig aan moest doen en ik moest luister naar mijn lichaam. Bij de 3e zwangerschap (is de 1e met cerclage) heb ik het erg rustig aan gedaan, dat kon ook omdat ik toen natuurlijk nog geen kindje thuis had rondlopen. Ik ben toen gestopt met werken vanaf het plaatsen van de cerclage. Ik wilde gewoon geen enkel risico nemen. Ik deed niks meer in huis, het huishouden deden mijn man, moeder en schoonmoeder. Man deed de boodschappen. Ik deed af en toe eens een wasje en ruimde wat op, maar grotendeels lag ik in bed op de bank. Ook geen ik nergens meer naar toe, met uitzondering van een bezoekje aan familie of vrienden.

Bij deze zwangerschap ben ik ook gestopt met werken bij 12 weken. Alleen ben ik nu veel actiever geweest, komt ook dat ik natuurlijk nu een 3 jarige peuter heb rondlopen. Huishouden deed ik, met mate, zelf, boodschappen mijn man, alleen af en toe een kleine boodschap zelf halen. Voor de rest deed ik alles zelf, alleen op wat rustiger tempo, en vermeed ik lang lopen.
    En uiteraard geen gemeenschap, in bad gaan, of zwemmen.

12. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jolanda0207 Graag gedaan!

Dank je wel Florida! Je bent er bijna, spannend he. Ik kan er alleen over dromen en hopen. Hoe is deze zwangerschap je bevallen nu dat je meer doet? Ik wens je alvast een voorspoedig bevalling.

Ik had gisteren zo een dip dag echt was zo depri. Ik moet enorm wennen aan het bank liggen en niet actieve leven van afgelopen weken. Zelf ben ik zzp'r en doe voornamelijk producties voor events. Dat zit er de komende maanden niet in :( dus ik moet creatief zijn wat wel te doen wat niet belastend is en toch wat inkomen genereert. Niet makkelijk, tja alles over voor een gezond levend baby. Vandaag voel ik me gelukkig beter soms helpt een nachtje slapen enorm.

Voor de ladies die een cerclage hebben gehad of nog hebben, hoe lang duurt het ongeveer na het plaatsen van cerclage dat de bruine afscheiding ongeveer verdwijnt? Is 2 weken te lang? Bij mij is het er de ene keer op een dag en ander moment weer niet... :(

Liefs Nadine

13. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ik had na het plaatsen maar een dag of 3/4 wat licht bloed/bruinverlies, daarna was het weg en bleef het weg bij mij. Misschien anders even bellen om het na t vragen of het kwaad kan?

14. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik mij hier ook aansluiten? Ik heb bij mijn eerste zwangerschap in 2011 hier ook regelmatig mee geschreven. Ik had toen een noodcerclage gekregen op 21 weken nadat mijn gynaecoloog gelukkig de verkorte baarmoederhals tijdig had opgemerkt. Na 15 weken weeënremmers en platte rust (waarvan 8 weken ziekenhuis) ben ik bevallen van een kerngezonde zoon op 36 weken!

Nu 3 jaar later heb ik eindelijk de moed terug gevonden om er nog een tweede keer voor te gaan. Ik ben ondertussen een goede 14 weken zwanger (gerekend voor 6/8/'14) en heb gisteren een preventieve cerclage gehad. Sinds deze middag ben ik thuis en kan het lange afwachten terug beginnen ;). Ik hoop zo dat ik het ziekenhuis kan vermijden deze keer, en dat ik op een rustige manier thuis de weken kan uitzitten :)

15. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren geen licht bruinverlies meer gehad. En vandaag (nog) niks gezien. Ik hoop dat het zo blijft anders ga ik zeker bellen. Controle heb ik pas over 2 weken ongeveer.

16. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo Indigo Girl,
    Welkom terug en gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap. Ik ben rond dezelfde tijd uitgerekend op 5/8/'14. Heel fijn dat je mee gaat schrijven hier. Je hebt ook een zware tijd gehad met je vorige zwangerschap. Wauw en toch 36 weken gehaald, mooi hoor.

Het is wat aan de rustige kant hier de afgelopen tijd. Ik ben sowieso van plan om mijn weken hier deels op te vullen en spenderen. Het is een spannende tijd die we allen tegenmoet gaan. Ik probeer zo veel mogelijk positief te denken. Het lukt niet altijd vooral als mijn gedachtes van mijn verlies heersen, dan heb ik het even niet meer. Het hoort erbij en laat ik dan ook even over me heen komen. Ik probeer heel goed te luisteren naar mijn lichaam en heb gelukkig een goeie gyno die extra controleert. Die had namelijk met 11 weken een infectie geconstateerd. Ik hoop ook dat met een positieve instelling, controles en hoop dat het allemaal goed komt en dat het ziekenhuis (lang)verblijf niet nodig zal worden.

17. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Letloa! Hoe gaat het met je? Heb je volledig bedrust?

18. dries

dries Lid

3 jun 2013
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ook wil ik me graag melden hier.Al lange tijd lees ik mee op dit forum, het is fijn om te lezen dat het bij veel dames goed is afgelopen nadat ze een cerclage hebben gekregen. Dit geef toch weer moed.
    In mei '13 hebben wij ons zoontje verloren na een zwangerschap van 22 weken. Dus ook ik kreeg al snel de diagnose baarmoederhalsinsufficiëntie.
    Nu zijn we weer zwanger, over 3 weken wordt er een preventieve cerclage geplaatst. Ik vind het allemaal erg spannend.

19. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Dries,

Heel droevig om te horen dat je ook een kindje heb moeten verliezen. Het is nog geen jaar geleden. Ik ben ook een zoontje verloren na een zwangerschap van 22 weken en dochtertje na 23 weken. Nu ben ik bijna 15 weken zwanger met een cerclage. Hier kan je schrijven en je gevoelens en vragen kwijt bij vrouwen, die soortgelijke ervaringen hebben. Mooie, verdrietige, spannende ervaringen over een zwangerschap met of zonder (maar wel gecompliceerd) cerclage. Dit forum heeft me ook veel moed gegeven en info gegeven over cervix insufficiëntie, die info had ik niet gekregen van een gyno of verloskunde bij mijn 2e zwangerschap. Bij deze zwangerschap ben ik wel voorbereid met wat me ongeveer te wachten stond, mede door dit forum.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

20. dries

dries Lid

3 jun 2013
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nadine14 wat verschrikkelijk dat je dit 2x mee moest maken een kindje verliezen. Lukt het nu wel om een beetje te genieten van deze zwangerschap?
    Ik vind het nu ook gewoon best spannend, omdat ik de vorige keer nooit geen klachten heb gehad. Tot dat het ineens fout ging. Moet gewoon het vertrouwen hebben in de cerclage straks, maar dat zal voor jullie allemaal wel zo zijn. Gelukkig dat ze er iets aan kunnen doen met de cerclage en de strenge controles.
    De arts vertelde dat je wel alles mag blijven doen, en bij klachten van buikpijn wat meer rust moet nemen. Toch lijkt het mij persoonlijk beter om al gelijk iets minder te gaan doen. Zware huishoudelijke taken of fietsen, traplopen wat te beperken. Hoe doen jullie dat?

Deel Deze Pagina