Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hey Nadine en Dries. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten lezen dat jullie beiden al een kindje (en Nadine zelfs 2!) hebben verloren omwille van dit. Jammer genoeg is dit voor bijna alle dames hier op dit forum het geval... :(

Ik vind het zelf moeilijk om te bepalen wat wel en wat niet mag. Zoals Dries zegt, je hebt geen symptomen hé. Dus eigenlijk voel je het niet tot het te laat is. Nu ik mijn cerclage heb probeer ik wel om het zo rustig mogelijk aan te doen. Het zal nog een beetje wennen worden, maar ik neem liever geen risico's. Familiefeestjes of korte uitstapjes doe ik wel nog. Ik vermoed dat het platliggen steeds strikter zal worden naarmate het kindje groeit en er dus meer gewicht op de cerclage komt. Morgen mag ik op controle, de eerste keer sinds mijn cerclage van vorige vrijdag, dus ben benieuwd!

Hadden jullie ook last van harde buiken bij jullie vorige zwangerschap? Bij mij begon dat al rond 17-18 weken. Daar heb ik nog het meest schrik voor.

Dries, voor wanneer ben jij precies uitgerekend?

Groetjes!

2. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Dries ik kan zeker wel genieten van deze zwangerschap . Het is wel ander soort genieten en vaak zorgen maken over van alles. Meer dan bijv. iemand die niet eerder een kind heeft verloren en geen complicaties kent in een zwangerschap. Ik wist dat het niet makkelijk zal worden en heb 2 jaar de tijd genomen om me mentaal te voorbereiden op een nieuw zwangerschap.

Zelf doe ik het ook rustig aan. Fietsen doe ik al sinds week 7 of 8 niet meer. Trappenlopen probeer ik zo min mogelijk te doen, maar kan er niet altijd om heen. Ik woon in een flat zonder lift, maar probeer het te maximaliseren tot 2x per dag lukt niet altijd. Ik kook om de dag en doe wat lichte huishouden op ze tijd. Verder op de bank zitten/liggen en doe geen boodschappentassen dragen . Ook probeer ik geen lange afstanden te leggen max 15 min waar ik nu ongeveer 20 a 25 min over doe. Gisteren had ik wel een drukke dag dus vandaag word veel op de bank liggen en middagdutjes. Weekend ben ik dat ook van plan. Goed naar je lichaam probeer te luisteren ook al is het niet altijd even duidelijk met signalen, maar als je over iets twijfelt of liever niet wil doen dan beter niet doen.

3. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Indigo girl,

Spannend zeg je eerste controle na je cerclage. Ik vind het ook erg lastig om bepaalde symptomen te signaleren. Vooral de harde buiken bij mijn eerste zwangerschap had ik het alleen in week 22 met combi van krampen. Wat uiteindelijk weeën bleken te zijn. Bij de tweede zwangerschap heb ik dat ook niet eerder gevoeld dan bij de laatste dag met weeën. Mijn gyno zegt met een cerclage zal ik geheid symptomen veel eerder kunnen signaleren zoals een harde buik of lichte krampen.

Ik heb nog hele lichte bruine afscheiding, waar ik me nu een beetje druk om maak en ook jeuk af en toe. Ik heb het gevoel dat infectie niet helemaal is verholpen. Ik ga zo bellen want het zit me toch dwars.

Succes vandaag bij jouw controle.

4. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @ Nadine14: krijg je progesterone voor de hardebuiken?

Ik moest zelf naar de zkhuis toe op maandag. Weeen en gekleurd (bruin en roze) slijmeig afscheiden. Het bleek, na 5 uur daar, niks te zijn, gelukkig!

Ik heb geen volledig bedrust maar ik doe bijna niks. Manlief doet de poetsen thuis, bodschappen doen we samen, want anders hebben wij allen brood en kaas thuis!, maar geen fietsen, trappen, meer dan 30 min staan. Heb zo gedaan sinds week 10!
    Ben bijna daar! nog 10 weken te gaan!

5. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik krijg geen progesteron, maar heb ook volgens mij ook geen harde buiken op dit moment. Het ziekenhuis wil me vanaf 16 a 18 weken proluton injecties wekelijks geven. Heeft iemand hiermee ervaring?

Gelukkig was het loos alarm die weeën en gekleurde afscheiding. Wat een opluchting zeg. Gebruik jij wel progesteron ? Moet je het vaginaal inbrengen?

Wow nog 10 weken te gaan ik kan er nu nog alleen van dromen en hopen dat ik ook zo ver kom en daarna nog verder . Heel spannend meid ik duim en hoop met je mee.

6. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hallo allemaal, mag ik terug meedoen? Ik schreef hier al in deel 1 toen ik zwanger was van mijn 3de. Nu dus zwanger van nummertje 4 en begin maart krijg ik terug een preventieve cerclage. Enkele namen komen me hier bekend voor, fijn om te zien dat er nog dapperen zijn die er nog durven voor gaan. Want het gaat weer een lange, moeilijke tijd zijn. Ik zoek hier dus graag terug wat steun en herkening. Ik zal al eens beginnen met me door de laatste pagina's te worstelen zodat ik mee ben met ieders situatie. En een banner maken natuurlijk!

7. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hallo dames.

Even een kort berichtje. Ik ben gister 12 februari bevallen van onze dochter! Ben ingeleid (wie had dat verwacht na cerclage). Met precies 38 weken is ze geboren en ze woog maar liefst 4430 gram. We zijn nog in t ziekenhuis omdat ze aan t infuus ligt ivm suiker.

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.093
    12.062
    113
    Florida13, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Inderdaad erg ironisch dat je bent ingeleid, jammer dat ze nog aan het infuus ligt, 4430 gram is een behoorlijk gewicht. (Mijn moeder had achteraf ook suiker bij haar zwangerschap van mij en ik woog bijna 11 pond na 42 weken zwangerschap:$, dan is het nu wel erg fijn dat dat in de gaten wordt gehouden) hopelijk mogen jullie snel naar huis! Geniet van haar!

9. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat Florida!! Hopelijk mogen julie snel naar huis! Geniet van elkaar!

10. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Florida van harte gefeliciteerd met de geboorte van je baby!! Wat een goed nieuws en nog ingeleid met 38 weken. Wauw dat geeft mij echt veel hoop . Geniet van je dochtertje en ik hoop dat jullie snel samen naar huis mogen gaan.

11. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom terug! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap.

12. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @Florida: Gefeliciteerd!!!! geniet van je meisje...

@hier: gisteren had controle. Mijn gyno zei dat ik zeker een ks moet hebben ivm heel veel pijn in mijn litteken... ben ermee niet blij... maar baby doet goed!

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ook van mij een dikke proficiat, Florida! Twee flinke dochters, wat een weelde toch. Geniet ervan!

14. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Bedankt Nadine. Sorry, ik ben nog niet mee met al jullie verhalen. Ik lees me nog wat in. Hoever ben jij nu? Verloopt alles goed?

15. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Nee, dat is niet zo leuk. Maar een gecompliceerde zwangerschap is sowieso niet onze keuze en we moeten er toch door. Ik kan me voorstellen dat je je nu extra zorgen maakt. Hier nog geen ks gehad, was nog nooit aan de orde maar wegens 3de cerclage, mogelijke vergroeiingen en verklevingen, kan het er toch van moeten komen. Dan is het maar zo, gezonde baby gaat voor. Sterkte nog!

16. dries

dries Lid

3 jun 2013
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Florida, gefeliciteerd!

De rest bedankt voor het antwoorden op mijn vraag over wat jullie nog doen met een cerclage. Ben nu ook alvast maar begonnen met het wat rustig aan doen. Moet zeggen dat het me best tegen valt. Ik ben uitgerekend op 10 september. Over 2 weken wordt de cerclage geplaatst.
    De vorige keer was ik een paar dagen na 10 september uitgerekend dus ik loop eigenlijk gelijk met de vorige zwangerschap, we hopen dat het nu alleen wel goed gaat natuurlijk.

17. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Proficiat Florida met je kleine meisje!!! :)

Mijn controle deze week was goed, cerclage zat goed op zijn plaats en kindje zit perfect op schema. :cool:
    De gynaecoloog heeft wel een vleesboom opgemerkt achter mijn baarmoeder. Ongeveer 9cm, dus even groot als ons kindje op dit moment...! Ik had niet de indruk dat hij zich veel zorgen maakte. Hij zei zelfs dat dit een positief effect zou kunnen hebben aangezien het de baarmoederhals wat dichthoudt... :( Maar betekent ook wel dat de bevalling zelf waarschijnlijk met een keizersnede zal zijn. Nu ja, voorlopig zijn dit zorgen voor later, eerst maar de zwangerschap proberen doorkomen! Heeft iemand van jullie hier al van gehoord?

18. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik ben iets eerder uitgerekend, maar omdat we er pas enkele dagen geleden achter kwamen, krijg pas een week na jou mijn cerclage. We lopen wel min of meer gelijk, vind ik wel fijn.

@Indigo Girl: Ik ken een vrouw in de familie met een grote vleesboom tijdens de zwangerschap. Die groeide ook nog mee, dus moest goed gemonitord worden. Baby moest uiteindelijk met ks geboren worden, maar wel gewoon op 38w. De baarmoeder had zich zonder probleem aangepast aan een tweeling-grootte. Het menselijk lichaam is tot veel in staat hoor.

19. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Bedankt voor de reactie MamaMaya. Stelt mij toch enigszins gerust. Als ik zelf eens rondzoek op internet lees ik toch ook dat dit tijdens de zwangerschap meestal geen complicaties oplevert. Laten we daar dan maar van uit gaan! ;)

Eens een volledig ander vraagje. Ik ben al stilletjes aan ideetjes aan het zoeken voor doopsuiker (ik weet het, het is nog heel vroeg! :p ), maar heb het plan opgevat om het deze keer zelf te maken. Hier een link van wat ik wel tof vind:

Printed bags

Je krijgt dus de lap stof en dan kan je zelf aan het naaien gaan... Klein detail: ik kan niet naaien, maar zou het eventueel wel willen leren nu ik toch de hele tijd thuis zit. Zijn er onder jullie dames die kunnen naaien? En lijkt jullie dit doenbaar om van uit het niets dit project aan te vatten :) Of gaat het alleen maar tot veel frustraties leiden...? :(

20. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 15 weken en een paar dagen. Binnenkort maar even uitvogelen hoe de banner werkt.

Ik zat aan de antibiotica voor 7 dagen ivm infectie. Ik hoop dat het helemaal weg is. Aankomende week heb ik controle om te kijken of cerclage en baby het goed doen. Laatste paar dagen wel weer hoop zitten stressen en denken. Hoort erbij hé maar voor de rest rustig hier. Hoop dat het zo blijft.

Deel Deze Pagina