Gummibeertje 4 cm al!!!!! Nu zal het echt niet lang meer duren. Denk dat je Linske nu voorbij gaat bevallen. Heb vannacht 10 uur geslapen en lig nu uitgeput op de bank. Krijg niks gedaan. Ben bijna zeker dat de baby is ingedaald want m´n schaambeen is gekneusd. auwwww
Gummibeertje, al 4 cm !!! Jij gaat me inderdaad voor zijn Daar kan ik niet tegenop hoor Ik hoop maandag ook zulk nieuws te horen hoor, hoe meer cm's nu al hoe minder dat we er straks nog moeten voor werken Dus morgen mag jij nog eens op controle, is het dan weer voor inwendig onderzoek of enkel ctg? Ik ben hier de laatste dagen in de namiddag altijd zo moe, ik heb er nood aan om een uurtje mijn oogjes te kunnen sluiten en daarna herleef ik weer een beetje, alhoewel de dagen mij tegen steken van verveling!:x Straks worden mijn 2 meisjes weer bij mijn schoonouders afgezet om daar te blijven tot morgenavond dus zit hier dan weer ziel alleen, mijn ventje werkt vanavond en morgen een hele dag Begin het allemaal zo een beetje beu te worden... Heb regelmatig ook last van wat voorweeën maar het zet echt niet door, mijn harde buiken zijn iedere keer zo rare bulten op mijn buik, het is altijd mijn rechterkant die volledig omhoog komt en gespannen staat, zo raar, het is alsof ze daar in een bolletje kruipt en alles doet opspannen. Leila, ik voel soms zo een gefriemel achter mijn schaambeen, is ook geen aangenaam gevoel ze Bloem, hoe was je controle? Liefs Linske
Ik denk alleen een inwendig onderzoek. Eerst stelden ze voor dat ik gewoon tot de volgende afspraak (maandag, dé inleiding sjjjjjjtttt ) thuis zou blijven, maar ikke daar niet mee akkoord. Het was vandaag zéér hectisch in dat ziekenhuis en de dokter zei letterlijk dat het vandaag niet de dag was om nu al te blijven. Nu ja, zo bevallen wil ik natuurlijk ook niet, dus kwamen ze half tegemoet door te zeggen dat ik dus morgen nog eens mocht binnenspringen. Blijft het nu op vier steken, ok, dan ben ik tenminste gerust dat ik het nog zeker een dag zal volhouden. Het argument dat de dokter (die ik nog nooit gezien had) zei was van dat ik dat wel duidelijk ging merken als het tijd was... Mijn antwoord was heel nuchter dat ik van die vier centimeter hier nog reet gemerkt heb en dan dit vorig jaar ook niet was tot bijna volgende ontsluiting. Heb me geexcuseerd dat ik misschien vervelend doe, maar dat ik echt geen enkel risico wil nemen. Hij begreep het wel zei hij.... Soit, ik mag morgen gaan, is het ni voor een baby, dan zal ik alvast een zeer relaxe zaterdag en zondag nog hebben. Win win !
Gummibeertje, lees ik het goed dat jij maandag word ingeleid???? Dus jij bent sowiezo maandag mama Wel goed dat je morgen ook nog eens mag langs gaan, dan weet je inderdaad hoe het ervoor staat hé! Ik heb daar ook zo schrik voor, dat ik niet op tijd in het ziekenhuis zal geraken ne keer als het begint. Maandag ben ik dus ook van plan, als ik ook meer of 4 cm zou hebben, om te vragen of hij me wil inleiden, ik wil niet thuis gestresseerd rond lopen bij het minste dat ik voel hoor. Dus voor mij word het maandag afwachten hoe het ervoor staat Het word hier nog spannend!!!! Leila, wanneer moet jij nu nog eens op controle? Bloem, ik hoop dat alles in orde is meid? Liefs Linske
Yes yes Linske Doe gezellig mee zou ik zo zeggen MamaMaya...daar had ik nog ni bij stilgestaan !!! Inderdaad een pracht van een datum om te bevallen !!!!!!!
sorry een beetje latere reactie dan de bedoeling, had vanmiddag al een heel verhaal getypt, viel de verbinding weg....pfff Maar de controle was positief! Ze heeft met de echo naar de baby gekeken. Deze was lekker aan het schoppen tegen de cerclage aan hihi was vast de sterkte aan het controleren. Vruchtwater en grote baby was prima op schema. Verder heeft ze niet naar de baarmoedermond gekeken, dit zou meer irriteren dan info opleveren zei ze. We moeten gewoon erop vertrouwen dat het goed zit en bij krampen of bloedverlies direct bellen. Voorlopig wel rust houden, mag wel kleine dingen ondernemen maar absoluut niet tillen. Voel me wel opgelucht na het gesprek. Wow gummibeertje, 4 cm ontsluiting, ben benieuwd wanneer je leuk babynieuws komt vertellen! Liefs, Bloem
@Bloem, fijn een goede controle. @Gummibeertje, uiterlijk maandag, met een beetje geluk beval je dit weekend al. Hoe gaat het trouwens met het kindje van je kamergenootje?
Gummibeertje maandag de grote dag. Wat hebben we hier naar uitgekeken. Kun je het een beetje bevatten? volgens mij niet he. Berte, hoe gaat het met jou kleine man? Ik moet dinsdag weer op controlle en dan ging ze kijken in hoeverre ik ontsluiting of verweking heb. Aan de hand daarvan zouden ze beslissen of ik ook word ingeleid. Ik hoop het wel, zeker ivm de zwangerschapssuiker en het gewicht van de kleine. Hij wordt er niet lichter op he
Allé, als ik het hier zo lees zou het wel eens kunnen dat er 3 baby's op een week tijd zullen geboren worden!! Het zal druk worden hihihi..... Ik kijk echt uit naar maandag, hopelijk is mijn gyn ook voor inleiding want we hebben het er eigenlijk nog niet over gehad Geniet van het zomerse weekend meiden, vanavond ga ik nog een laatste keer bbq gaan smullen, yammie! Liefs Linske
Zo ladies, ik kan weer een verhaaltje vertellen. Om half één 's nachts wakker geworden van supersupersuperharde buiken die fel doortrokken naar onder. Even proberen verder te slapen, maar ze kwamen te snel daarvoor. Dikke voeten die niet wouden vertrekken en hoofdpijn gekregen, ik voelde me ronduit schitterend dus hehe . Om 2u vertrokken, ikke al aan aan mamamaya's opmerking aan het denken... Monitoring (in dezelfde verloskamer als vorig jaar, brrrrr) leverde de hoogste bergen op ooit en dit ritmisch...geen harde buiken dus maar weeen. Ontsluiting was evenwel nog steeds vier centimeter... Nog aan de monitoring en een paar uur later nogmaals controle...nog steeds vier cm ! Na in totaal zes uur (oefen)weeen zijn ze afgezwakt zowel in sterkte als in aantal, ik zit nu aan een viertal kanjers per uur. Ik kreeg de keuze om te blijven tot maandag of om naar huis te gaan, daar te rusten en morgenvroeg terug te komen voor een nieuwe meting. Heb even getwijfeld, maar toch voor huis gekozen. Mochten er nu centimeters bijgekomen zijn.... En ik vond het ook maar griezelig daar in diezelfde kamer te liggen. Dus, samengevat, weer een avontuur maar uiteindelijk weer niets aan de hand.
Gummibeertje, jij maakt het dus super spannend hé meid!! Het is natuurlijk niet plezant als het niet doorzet hé, zo iedere keer weer naar huis moeten trekken met die onzekerheid. Maar als ik zo je verhaal lees denk ik niet dat jij maandag zal halen hoor, de baarmoeder is snachts het meest prikkelbaar dus als het vandaag niet doorzet vrees ik ervoor dat jij deze nacht weer naar het verloskwartier kan op trekken. Ik zou dan toch eens vragen of ze je niet willen strippen hoor, dat is dan toch een klein duwtje in de goede richting hé, want zo kan je toch niet blijven lopen hé, straks heb je de energie niet meer om de eigenlijke bevalling te moeten doorstaan Als het toch zou doorzetten en we horen je niet meer, zet hem op hé meid!! Hier is de buik rustig, moet wel veel plassen... Liefs Linske
Gummibeertje, jammer dat het niet heeft doorgezet. Kan me voorstellen dat je liever naar huis wou. Ben ook een paar keer terug naar ´de kamer´ gemoeten en dan komt alles weer naar boven. Bovendien slaap je thuis toch wat makkelijker. Ben echt gekneusd van alle kanten. Schaambeen, liezen alles doet pijn. Ik ga het ook aangeven dinsdag want kan me nauwelijks nog bewegen. Vraag me af hoe ik dat moet doen bij de bevalling. Hier in nederland gebruiken ze namelijk geen been of voetsteunen. Je moet je knieen zelf vasthouden.
spannend gummibeertje, zet hem op! Aan leila, bij mijn eerste bevalling vroeg ik me ook af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen, had ook ernorm last van mijn bekken, en voelde me net een walvis, maar tijdens de bevalling komt je oermens toch boven en hielt ik zelf mijn benen vast mede gesteund door mijn mannetje en de verpleegkundige daar.
Allee, écht ?????!!!???? Uw eigen benen vasthouden...'t is nog eens tijd voor ons favoriet Belgisch woord: JAWADDE !!!!! Hier ook best last van schaambeen -net zoals vorig jaar- maar adrenaline zorgt er wel voor dat dat in orde komt. Hopelijk toch Ik hoop nu eigenlijk wel dat het voor maandag zal zijn omdat dan mijne professor er van in 't begin bij zal zijn.
hopelijk begint alles deze nacht gummibeertje! mijn zus had me pizza gebracht, 1u later heb ik een banaan gegeten. jawadde, dat is geen aanrader. heb de wc al van iets te dicht gezien vandaag... groetjes!
Celle toch, en dan nog wel een lekkere pizzaverwennerij.... Stoute banaan ! Maagje ondertussen beter ? Monitoring vandaag wees uit dat ik ritmische weeen had, maar ik voelde er bijna niets van en beneden is het nog altijd 'maar' 4cm. Hop naar morgen dus, geen idee of ik iets zal kunnen posten en zoja wanneer het is. Mocht er een Belgische chicka hier haar gsmnr geven kan ik natuurlijk wel een smsje met nieuws sturen als het zover is. Voor de rest weeral zo stil. Leila en Linske, mijn ogen zijn vooral op jullie gericht nu, jullie gaan mij toch ni op de valreep voorsteken eh
Heyhey, Ik ben er nog hoor, deze morgen naar de voetbal weesten kijken van mijn ventje, en sinds een 2 taluurtjes heb ik wel wat last van felle steken daar onderaan de kleine is ook heel beweeglijk wat soms een harde buik geeft, als het nog zo een uurtje doorgaat gaan we eens tot aan de verloskunde, het is echt een ongemakkelijk gevoel. Gummibeertje, je mag gerust naar mij sturen hoor, ik zal mijn gsm nr via privé berichtje door sturen, dan breng ik hier de dames op de hoogte van je verloop Liefs Linske
Gummibeertje Linske en Lailaa ik wens jullie heel veel succes met de laatste loodjes..ik ben super blij voor jullie dat jullie zover zijn gekomen...en nu maar hopen dat wij t ook zover halen. Celle voor jou is het ook erg spannen je bent ook al best ver hoop nog dat t nog lekker binnen blijft. Bloem goed om te horen dat je een goeie controle had..ga zo door Hier gaat t goed..afgelopen dagen was ik in paniek en angstaanvallen....had veel pijn bij t lopen maar nu heb ik dat ook niet wel als ik veel loop of sta daarom luister ik heel goed naar me lichaam als ik iets voel dan doe ik niks meer. Ik doe niet meer aan huishouden of koken..zoals ik al zei als ik te lang sta of loop heb ik al pijn.. manlief doet gelukkig alles..en eten wordt door mijn zussen( 4 zussen) en mamas gedann..en me man haalt elke dag bij iemand anders op.. Ik ben heel erg blij dat ik mijn lieve zussen en mama en schoonmoeder heb..ze wonen ook dichtbij mij..dat is heel gunstig in zn situatie. Hebben jullie misschien nog tips of bezigheden die ik nu kan doen? ik begin toch wel beetje te vervelen..ik lees veel..en internet is mijn maatje nu.. Laatst zag in de volder van Hema een breiboek misschien ga ik die wel aanschaffen kan ik warme sjaaltjes of truitjes breien. Nou dames ik wens jullie allemaal t allerbeste..en geniet van t mooie weer liefs mel
Oehh Gummibeertje, spannend dagje morgen!!! Wie had dat gedacht tien weken geleden?!! Vind het echt super leuk dat je ons op de hoogte wil houden!! Celle, gaat het alweer een beetje beter met je? Pizza en banaan klinkt toch als een prima combi. Misschien is je maag niet zoveel meer gewend na al die weken ziekenhuisvoer. Linkse, hoe gaat het nu met je steken en harde buiken? Bermel, fijn om te horen dat het beter met je gaat en dat er goed voor je wordt gezorgd. Mooie oplossing zo! Heb je misschien een leuke tv serie waar je verslaafd aan zou kunnen raken? Dan gaat de tijd lekker snel . Gooische vrouwen is hier wel populair en zelf ben ik wel fan van E.R., Friends of the Gilmore Girls. Daar is al veel tijd al verloren gegaan