Preventieve cerclage DEEL 2

Discussie in 'Prematuur' gestart door Linske, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    @indigo girl erg leuk idee zelf ben ik niet goed in naaien en ben ik er niet zo bekend mee. Niet echt iets voor mij

Ik heb een vraag aan iedereen: wie is bekend met proluton injecties tijdens zwangerschap? Volgende week moet ik beslissen of ik aan de proluton ga. Heb ook adalat oros voorgeschreven gekregen als ik bijv. ernstige krampen of weeën mocht krijgen na week 20. Ik vraag me af of deze combi (proluton en adalat oros) wel kan.

2. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je eerder een ks gehad? Gelukkig doet je baby het goed. Op naar nummer 3 !!!

3. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Haay meiden ik kom weer gezellig mee kletsen! Ben nu 10 weken zwanger. In september heb ik mij ook gemeld maar helaas een miskraam gehad en daarna nog 1.. nu gaat alles goed! Heb al intake gehad in nijmegen voor t plaatsen van de cerclage. As woensdag moet ik weer heen em dan hoor ik meer.

Nadine ik heb proluton injectied gehad vanaf weej 16 en met 22 weken 4 maal daags aan de adalat omdat ik weeen had. Dit gaat dus prima samen!

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    @Indigo Girl: Ik vind ze prachtig, die doopsuikerzakjes. En dat is absoluut haalbaar als je nog nooit genaaid hebt. Ik heb vorig jaar de naaimachine van mijn moeder even te leen gekregen. In enkele weken tijd rolden er rokjes en t-shirtjes vanonder de naaimachine. Ondertussen waagde ik me ook al aan ingewikkeldere jurken, een broek met gulp en al, en ook een blasertje. Ik keek gewoon mee op blogs, filmpjes op youtube en online tutorials. Je bent er echt zo mee vertrokken. En ik ben niet eens handig :)

@Nadine: Ik hoop dat je vlug van de infectie verlost bent. Je bent er vlak na de cerclage sowieso vatbaarder voor. Ikzelf krijg geen injecties, maar neem wel Utrogestan vaginaal 3 keer per etmaal. Gewoon preventief om de baarmoeder te ontspannen, want ik had nooit echt last van contracties. Vorige zwangerschap had ik Adalat voor noodgevallen, en dat is maar enkele keren nodig geweest. Ik nam wel steeds zo'n pil voor elke controle omdat ik daar zo nerveus voor was steeds :)

@liefde88: Welkom, en veel succes met deze zwangerschap. We lopen ongeveer gelijk... Wanneer ben je uitgerekend?

5. Verox

Verox Niet meer actief

#2585 Verox, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2014
    Ik heb bij mijn afgelopen zwangerschap een preventieve cerclage icm preventief wekelijks proluton injecties gehad.
    Leuk is het niet, maar we weten waar we het voor doen. Ik heb nauwelijks harde buiken gehad, het was een voorspoedige zwangerschap, en ik ben zonder complicaties pas met 39 weken spontaan bevallen.

Voordeel van wekelijkse Proluton injecties tov dagelijks vaginaal in te brengen Proluton tabletten, is dat de tabletten de vagina/ baarmoederhals kunnen prikkelen, en dat je daarmee misschien toch vatbaarder bent voor infecties.
    Maar de tabletten kun je zelf toedienen, terwijl je voor de injecties toch iemand met ervaring met injecteren nodig hebt, en dus wekelijks ergens langs moet voor een nieuwe injectie.

Adalat oros ken ik niet. Maar ik zou zeker mijn gynaecoloog even vragen hoe dat zit in combinatie met Proluton injecties.

6. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor alle info mbt proluton. Dat geeft me toch meer inzicht om de injecties toch uit te proberen. Mijn man is er op tegen omdat er nog weinig info over het lange termijn effect op moeder en kind en het is niet geregistreerd in Nederland. Maar goed ik heb er echt alles voor over om mijn kindje zo lang mogelijk in mijn buik te houden. Als het moeder en kind niet schaadt op lange termijn, dan ga ik er helemaal voor. Even kijken of er nog meer info is op het net van landen die het langer gebruiken. Utrogestan is ook aan mij voorgesteld, maar dat doe ik liever niet vanwege mijn infectiegevoeligheid.

Gefeliciteerd liefde88 met je nieuwe zwangerschap.

Ik wens ons allen een mooie week met veel vertrouwen en vooral onze groeiende baby's in onze buiken, die lekker warm binnen blijven zitten.

7. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net een banner gemaakt. Hoop dat het werkt! :) ja het staat er, zo leuk.

8. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    @ Nadine14: Ik krijg utrogestan maar ik heb geen cerclage. Ik ken heel veel meiden de protulon hebben gekregen en ze hebben gezonde kindjes gekregen hoor!!! Ik ben één van de enige die utrogestan krigt, de andere dames in mijn facebook groep krijgen allemaal proluton!.

9. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hier is het ook utrogestan. Momenteel 2x per dag. Volgende week nog 1x per dag. De dokter wou het wat afbouwen zolang ik geen harde buiken krijg. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik nog prepar omdat de adalat toen niet aansloeg. Maar die prepar is nu uit de handel. Ik ga de volgende controle toch misschien ook eens navragen over die proluton injecties...

Heb ondertussen beslist om mij toch eens te wagen aan de naaimachine. Mag een naaimachine van mijn schoonfamilie gebruiken, wie weet welke verborgen talenten heb ik nog zitten :p

10. Ellanoor

Ellanoor Lid

16 dec 2013
    15
    0
    0
    rotterdam
    Hallo dames en voor de nieuwe dames welkom (helaas ) heb een poosje niks van me laten horen maar las zo nu en dan wel mee, met ons gaat het wel heb veel pijn en veel harde buiken maar al met al zijn we morgen al 30 weken, ik ben daar super blij om nooit gedacht bij de 30 weken te komen, dus voor de andere dames 1 gouden tip RUST RUST RUST daar kom je een hele eind mee. Heb gisteren controle gehad en het zag er allemaal super uit en waarschijnlijk gaat de cerclage er 1 april uit , heel spannend dus. Ik mag vanaf nu weer langzaam alles oppakken na 17 weken, dus nu kan ik eindelijk beetje voor beetje voorbereiden in de babykamer, de meubels zijn van t weekend inelkaar gezet dus dat is gelukkig klaar, ben alleen nog aan het twijfelen of ik 1 muur moet behangen maar daar heb ik nog tijd voor. Oooh vraagje wassen jullie de nieuwe baby kleren/lakens etc... Mijn man zegt dat t niet hoeft maar voor mij lijkt t logisch van wel ik weet wel dat je geen wasverzachter moet gebruiken maar welk wasmiddel dan wel ik gebruik Ariël kan t daarmee gewoon? Voor nu stop ik er even mee tot snel en heb er vertrouwen in dames en luister naar je lichaam 👋👋👋👋

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Hi Nadine, ik schrijf soms ook mee en het ziet er naar uit dat ik binnenkort actiever ga worden. Ik heb vorige week woensdag een positieve test in mijn handen gehad, nu wachten op de eerste echo of het van binnen ook goed zit (en wat duurt het lang tot 11 maart;)....)

Ik zal dan ook de injecties krijgen en afhankelijk of het weer een tweeling is, een pessarium geplaatst krijgen om wederom een vroeggeboorte tegen te gaan. Wij hebben ons alvast goed laten informeren, wij waren ook huiverig voor de injecties, maar ons werd gezegd dat het echt geen kwaad kan, alleen niet eerder dan week 16 toedienen, anders krijgt de baby als het een jongetje is iets teveel te vroeg vrouwelijk hormoon binnen.:) (bevestigd door verschillende ziekenhuizen) verder heb ik geen kennis van de combinatie met adalat.

Voorlopig moet ik de eerste spannende weken door, die menstruatiekrampen maken het niet makkelijk, maar die had ik in het begin van mijn vorige zwangerschap ook dus dat is ergens een goed teken denk ik dan maar...

O en Ellanoor, je moet inderdaad alles wassen, aangezien de kleertjes door veel mensen in de winkel is aangeraakt en wellicht op de grond is gevallen. Sommige gebruiken de normale wasmiddelen, maar ik had neutral in huis gehaald. Dit is was minder agressief, vond ik wel een fijn idee.

12. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor alle reacties. Ik ga ervoor beter om die harde buiken te voorkomen/ verminderen dmv wekelijkse proluton injecties, dan risico nemen dat die harde buiken meer dan 5 x op een dag zouden opkomen. Als het niet schaadt, waarom niet dan? Alles voor een gezond levend kindje.

Ik ben de afgelopen dagen zo gespannen. Mentaal vind ik het best zwaar al die keuzes maken en heel voorzichtig en rustig aan doen , toch bij de geringste beweging, steek of rugpijn ben ik een complete wrak. We hebben het niet makkelijk hé meiden! We gaan er wel helemaal voor onze droom resultaat! Dat onze dromen mogen uitkomen. Stap voor stap mijn vlg mijlpaal is over 4 weken.

Pfff, net mijn eerste bilkramp aan een kant gehad van een paar seconde.Pijnlijk verkeerde beweging gemaakt. Heeft iemand dat weleens ervaren?

@dubbelgeluk ik had ook lichte rugkrampen in het begin van mijn zwangerschap. Nog steeds af en toe komt het op. Gefeliciteerd en ik duim met je mee!

@indigo girl leuk dat je aan de slag gaat met de naaimachine. Ik ben benieuwd wat voor mooie dingen eruit zal komen.

Ik ga maar weer proberen te slapen. Te veel dutjes gedaan vandaag.
    😘

13. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL

Gefeliciteerd met je mijlpaal!
    Had je volledig bedrust naast een cerclage?

Wat betreft baby kleren wassen voor gebruik denk ik wel dat het noodzakelijk is. Ik weet alleen niet welk wasmiddel goed is hiervoor, maar zoals Dubbelgeluk al had vermeld lijkt het me beter om bv neutraal te gebruiken.

Vanmiddag heb ik een controle ik ben benieuwd. Spannend!!!!

14. Verox

Verox Niet meer actief

Heel veel succes dames! En gefeliciteerd met de mijlpalen!

Kleertjes wassen kan met gewoon wasmiddel. Je hoeft maar een beetje wasmiddel te gebruiken, want echt vies zijn nieuwe kleertjes nog niet. Voeg geen extra wasverzachter toe want daar zijn baby'tjes vaak gevoelig voor.
    Sommige baby'tjes zijn extra gevoelig, daarvoor is neutral wasmiddel verkrijgbaar, maar voor de meeste baby'tjes is gewoon wasmiddel voldoende.

Heerlijk dat jullie al zo ver zijn dat de babykamertjes in orde gemaakt kunnen worden, en kleertjes gewassen kunnen worden! Gaat de goede kant op! Ik duim voor jullie allen!

15. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Nadine, hoe was je controle? Alles ok?

Dubbelgeluk, proficiat met je zwangerschap!

Mamamaya, heb jij al een datum voor je cerclage?

Voor de dames die al wat verder zitten in de zwangerschap... veel moed nog voor de laatste loodjes! ;)

16. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Voorlopig 4/3. Maar eerst nog de 12w echo passeren.

@ Dubbelgeluk: proficiat met je positieve test!

Wassen voor baby doe ik met Le Chat Delicaat. Ik vind dat ook heel subtiel en fijn ruiken. Geen wasverzachter.

17. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Mama maya we lopen aardig gelijk spannend! Ik ben 15 september uitgerekend!
    Ik krijg 11 maart de cerclage 1 weekje later als jou:)
    Ben je zenuwachtig ik wel pff!
    Heb afgelopen dinsdag controle gehad en ze kunnen al met een halve vingertop me baarmoedermond in geen goed teken. Dus tijdens de cerclage zetten gaan ze dat met hechtingen dichter maken.. ingewikkeld verhaal snap er zelf ook niet alles van.
    Waar laat jij hem zetten mama maya

18. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Mamamaya waarom is je 2e kindje geboren na 33 weken. Ook weeen? Ik had wel al weeen vanaf week 22. En hoe hen je er boor gezorgd dat je 3e kindje bij 37 weken is geboren? Ik hoop zo dat ik dat ook ga halen? Heb je ook heel rustig aan gedaan? Niet werken? En hoe heb je dat gecombineerd met je kleine?

19. dries

dries Lid

3 jun 2013
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    We lopen wel gelijk MamaMaya ik krijg de cerclage 3/3. Moet zeggen dat ik het toch wel erg spannend vind. Van de week de echo gehad en alles was goed gelukkig. Nu nog een weekje wachten. Zal blij zijn als het gebeurt is.

Liefde88 dat is toch wel erg vroeg dat ze dat nu al kunnen zien. Gelukkig gaan ze dan een extra hechting zetten. Wel erg fijn al die extra controles

20. Nadine14

Nadine14 Actief lid

5 feb 2014
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Indigo Girl mijn controle was goed. Cerclage zit goed en infectie schijnt nu weg te zijn. Bij de volgende controle wil ik wel nog een uitstrijkje voor de zekerheid. Ik ben dan echt gerust dat het helemaal weg is. Nu ben ik niet 100% overtuigd . Aangezien die infectie weeën en vroeggeboorte enorm stimuleert wil ik nog een dubbelcheck!

Voor de rest rustig hier nu. Ik heb me wel de afgelopen dagen veel meer ingespannen met koken en dergelijke. Dus ik was niet echt blij met mezelf. Ik ga het de komende week wel weer rustig aan doen.

Ik geniet enorm van het gerommel in mijn buikje. Zo schattig en dat helpt me ook weer te relativeren waarom ik zo overdreven rustig aan moet doen. Baby is het super waard!

Op naar de volgende week ladies met vertrouwen gaan we ervoor! :)

Deel Deze Pagina