Vandaag uit het ziekenhuis gekomen. Gisteren is de cerclage geplaatst vooral erna wel beroerd geweest had erg lage bloeddruk. Nu weer lekker thuis een beetje op de bank hangen. Ben blij dat het achter de rug is. Het kindje was ook weer volop aan het bewegen dus ook weer geruststellend. Mamamaya succes vandaag!
Succes mamamaya! Dries wauw jouwe zit er al in! Waarom had je een lage bloeddruk? Rustig aan de komende dagen. Vond je het eng? Indogirl klopt we lopen allemaal aardig gelijk! Ik mag volgende week dinsdag 11 maart. Ik ben zoo zenuwachtig pff.. vorige keer vond ik het geen pretje maar goed. Vanaf dan breekt ook weer de periode aan van rustig aan doen en met 20 weken bedrust! Tijdens cerclage zetten gaan ze ook me baarmoedermond hechten omdat die dus al open staat hopelijk is dat snel gedaan. Ben blij als t woensdag 12 maart is haha Doe jij al rustig aan Indogirl ben je gestopt met werken?
Hallo dames goed om te lezen dat t goed gaat met iedereen hier gaat het ook wel redelijk heb best vaak last van je cerclage die voel ik nu echt zitten en volgens de gyn komt het door het indalen van m'n meisje, ja ze is al aan het indalen en morgen alweer 32 weken wat ik never nooit had verwacht, en heb gisteren de definitieve datum gehad voor het verwijderen van de cerclage en dat is al 24 maartdames nu lijkt alles ineens zo snel te gaan!!!! Nog maar 19 dagen dan ben ik weer cerclage vrij, mijn cerclage word weer operatief verwijderd dus weer een ruggeprik 😭. Ik moest gisteren wel even wat trannen wegvegen was ineens zo emotioneel (ben ik de laatste tijd wel vaker) dacht aan m'n vlinder dochter. Voor de dames die de Cerclage pas hebben gezet of nog gaan zetten heel veel succes ik leef echt met iedereen mee en hoe lang het ook nog lijkt achteraf denk je het is best snel gegaan tenminste zo denk ik nu, toen ik niks meer mocht leken de dagen zo lang voor mij en elke week erbij was weer een mijlpaal en kijk nu de dagen lijken tekort ze gaan zo snel voorbij en ik wil nog zoveel doen voor dat het de 24 ste is want je weet maar nooit miss komt ze wel gelijk dan moet wel alles in orde zijn. Ze woog trouwens over de 1600 Gr de gyn zei dat t ok was dat ze goed op schema ligt ik heb een beetje gegoogeld en kwam verschillende gewichten tegen maar gemiddeld genomen is het wel goed ik ben ook niet groot en de vader heeft een normaal postuur dus maak me niet zo druk. Nou dames ik ga jullie voor nu verlaten en probeer weer snel te reageren nog bedankt voor de antwoorden van de vorige keer en heb nu alle kleertjes al gewassen en gestreken. nou dames ik zou zeggen volhouden allemaal ik voel met jullie mee want ik weet wat het is, ik heb t niet makkelijk gehad maar altijd de moed en hoop erin gehouden, het komt allemaal goed en alles voor een klein wondertje 😉😉
Even een korte reactie om te laten weten dat de cerclage geslaagd is. Gisteren 's morgens binnen gegaan, rond de middag cerclage (een dubbele, eerste hoog en dan nog eentje onderaan). Rond half vijf ontslagen en ik lig sinds gisteravond dus weer thuis in bed. Moet zoveel mogelijk plat liggen vandaag en morgen, en dat is ook het beste voor mij want ik heb veel last van mijn rug (ruggeprik). Bloed verlies ik amper, beetje roze slijm wel. Als ik naar de wc moet, heb ik last van mijn bekken en onderbuik, als ik lig gaat het wel. Dries, jij ook geslaagde cerclage, goed om te lezen. En liefde88, binnenkort jouw beurt. En dan gaan we samen de weken aftellen hè Ellanoor, altijd fijn om een succesverhaal te lezen. Als jouw cerclage eruit gaat, krijg ik weer een checkup met echo. En rond die tijd zou ik, zoals Indigogirl nu, stilaan beweging moeten kunnen voelen. Daar kijk ik zoooo naar uit Tot later! En hou het rustig allemaal!
mamamaya, fijn dat de cerclage nu geplaatst is. Hier ook de eerste dagen wat last van buikpijn maar sinds vandaag geen pijn meer gelukkig. We gaan zeker de weken aftellen! Liefde88 voor jou nog een paar dagen, zie je er erg tegenop? Ik was ook wel zenuwachtig, maar ook wel blij dat ze iets gingen doen om weer een vroeggeboorte hopelijk te voorkomen. We weten waarvoor we het toch moeten doen. Ellanoor, jij kan gaan aftellen dat ze de cerclage eruit gaan halen. Begrijp je dat hiervoor ook een vroeggeboorte heb meegemaakt. Erg goed te horen dat je deze keer al zo ver bent gekomen. Emotioneel zal het wel blijven we hebben toch allemaal al heel wat mee moeten maken.
Dries en Mamamaya erg fijn om te horen dat het plaatsen v/d cerclage is geslaagd. Weer een mijlpaal! Liefde88 alvast succes volgende week. Ik zal ook voor jou duimen. Uiteraard zal het bij jou ook slagen. Elenaoor spannend hoor nog een paar weekjes en je bent cerclage vrij. Wauw je bent er echt bijna ik durf hier alleen van te dromen. Elke keer als ik succesverhalen hoor van cerclages word ik hoopvol en durf ik weer te dromen. Hier weer even een dompertje gisteren. Ik moet weer aan de antibiotica voor een week. Er is weer veel bacteriën geconstateerd. Dat is uit mijn kweek van vorige week gebleken. Goed nieuws is wel dat cervix lengte dezelfde is gebleven en baby nog in me buikje zit te dwarrelen. Ik hoop echt dat het hierna wegblijft. Vingers gekruist en hopen dat dit de laatste ronde AB is. Hoe gaat het met de andere ladies? Letloa en dubbelgeluk al een tijdje niks van jullie gehoord. Ik hoop dat het goed met jullie gaat en ook met de anderen .
Oei Nadine, dat is minder leuk nieuws. Wel blij om te lezen dat het geen invloed heeft op je bmh. Liefde88, ik ben gestopt met werken op 14 weken wanneer mijn cerclage geplaatst is. Ik had nog getwijfeld wat ik zou doen, maar dokter raadde toch aan om niet meer te gaan werken en ben achteraf ook wel blij met die beslissing. Waarom risico's nemen? Ik probeer zo rustig mogelijk te doen, maar heb toch nog steeds het gevoel dat ik te veel doe. We zijn donderdag en vrijdag naar Dordrecht geweest op uitstap met de hele familie voor de 60ste verjaardag van mijn ma. Op zich hebben we geen kilometers gewandeld of zo, maar toch... hele tijd rechtstaan enzo... nu wordt het dus wat striktere bedrust, al is het maar om mijn geweten wat te sussen Woensdag had ik controle, en alles was ok, dus ben wel wat gerustgesteld! Ik kom stilletjes aan dezelfde periode waar het de vorige keer begon mis te lopen... maar nog steeds geen harde buiken! De rust heeft dus wel degelijk effect bij mij. Zo dames, veel succes de komende dagen! Ik ga buiten wat gaan liggen en genieten van het eerste lenteweertje!
Liefde88, succes morgen!! Zal mee voor je duimen. Laat dan eens weten hoe het gegaan is... Met de andere dames alles ok?
Lees soms nog hier.. Wil iedereen die nog moet of juist eruit moet veel succes wensen.. Met dank aan een spoed cerclage heb ik mijn dochtertje mogen behouden en daar ben ik zo gelukkig mee.. Veel succes meiden!!
Hi meiden wou even laten weten dat alles goed is gegaan!! Ben gister avond naar huis gegaan. Gister nog erge buikpijn nu lijkt t wat minder (word net wakker en lig nog in bed) kleine was na de ingreep erg rustig maar volgens de proffesor maakt dat niks uit nou ik hoop het maar. Me baarmoedermond stond nog meer open als gedacht en daar zijn 6 hechtingen in geplaatst naast de cerclage. Zo hopelijk kan ik nu veilig mijn zwangerschap uitdragen en niet weer te vroeg bevallen
Goed nieuws! Hier de dag na de cerclage vooral rugpijn gehad. Verder vlot hersteld. Bloeden heb ik niet gedaan, enkel nog beetje wondvocht de ochtend nadien bij opstaan. Nu kan het aftellen naar elke volgende echo of controle beginnen... En naar de eerste schopjes. Ik doe heel hard mijn best om iets te voelen, maar tot nu toe vergeefs. Groetjes!
Nadine, hoe gaat het met de ab? Slaat het goed aan? Vervelend, zo'n extra kink in de kabel, het is zo al genoeg hè, voor ons...
Leuk om te lezen dat alles goed is gegaan liefde88! Hopelijk niet te veel last meer van buikpijn? Hier blijft alles rustig... Ik neem nu 1 capsule utrogestan per dag en met de bijkomende rust lijkt dit dus voorlopig wel te helpen. Mamamaya, wat neem jij tegen harde buiken? Of moet je voorlopig nog niets nemen? Nadine, alles ok?? Ben jij ondertussen gestart met die proluton injecties?
Indigo Girl, ik neem nog niet echt iets specifiek voor harde buiken (wel Utrogestan vaginaal 3 keer per etmaal). Ik heb er ook nog geen gevoeld. Vorige zwangerschap nam ik Adalat tabletjes, maar niet vaak. Eén tablet per week, vaak niet eens elke week, vooral preventief voor elke controle (tegen de stress en de autorit).
Magnesium zou ook werken tegen harde buiken... Ik heb dat wekenlang gebruikt, moeilijk te zeggen of het effect heeft gehad want de harde buiken bleven...maar zonder wellicht nog een stuk erger? Het is het proberen waard, en niet schadelijk voor de kleine uk.
Klopt in hoge dosering 2x daags 400 mg. Die van Orthica zijn goed. Is tevens bescherming voor de hersenen van de kleine mocht het toch een vroeggeboorte worden dan is de kans op hersenbloedingen bewezen kleiner.
Dat van magnesium had ik inderdaad al eens gelezen en woensdag ook besproken met de gynaecoloog. Hij zei dat hij dat nog wou houden voor later in de zwangerschap en het voorlopig bij de utrogestan houden. Magnesium gebruikte ik trouwens voor mijn zwangerschap ook al voor het sporten, tegen spierkrampen Die adalat heb ik mijn vorige zwangerschap ook geprobeerd maar dat leek geen effect te hebben bij mij... na enkele uren begonnen de harde buiken echt over te gaan in contracties om de 5 minuten... dat is dan 2 keer met tractocyl terug stop kunnen gezet worden. Nog 1 weekje en dan zit ik al aan 20 weken! Ik moet toegeven dat die 5 weken die ik nu thuis zit sinds de cerclage best snel zijn gepasseerd. Hopelijk blijft dit zo! Wel raar gevoel, want vorige keer lag ik vanaf week 20 in het ziekenhuis!
Goedemorgen allen, wat fijn dat alle cerclages geplaatst zijn. Ik had 2 weken ongeveer bruin verlies, maar na 2 dagen was bloed verlies gestopt. Ook last van me rug voor twee weken. Mamamaya en Indigo Girl hier is de kuur van de AB af. Ik denk wel dat het goed heeft aangeslagen, want het voelt minder broeierig en niet plakkerig daaronder aan. Ik hoop echt dat het hierbij blijft. Qua hygiene volg ik alle regels goed dus snap ook niet waar het steeds vandaan komt. Ze zeggen dat tijdens zwangerschap soms de hormoon balans de kluts kwijt is. Arts heeft ook gezegd dat het weer terug zal komen. Ik hoop echt van niet. Voor nu kan ik even opgelucht het opzij zetten.
Vorige week ben ik begonnen met de proluton. De eerste keer had ik geen last, maar die van eergisteren voel ik nog steeds. Ik kan echt niet op de plek waar de injectie is gezet liggen. Ik kijk het een aantal weken aan en als ik last krijg van de volgende injecties zoals bij de laatste dan ga ik het niet lang volhouden. Of de harde buiken voorkomen worden hiermee is de vraag. Ik heb nog weinig besef hoe een harde buik moet voelen en of die pijn doet. Bij mijn eerste had ik twee dagen voor mijn bevalling met een pijnlijke harde buik gelopen. Dat is wat ik kan linken met een harde buik en tot op heden gelukkig niet gehad, want dan zou het al te laat zijn denk ik. Hoe ervaren jullie de harde buik? Hebben jullie dan ook pijn aan de buik?