Ook wij hadden vandaag 20w echo. Zowel baby als cervix zijn goedgekeurd. Baby groeit goed (420g), beweegt goed en alle orgaantjes zijn prima in orde. Mijn cervix is onveranderd sinds vorige meting (5w geleden). Over 5w is de volgende check. Ik ben blij te horen dat het overal goed gaat. Houden zo allemaal! En sterkte met de moeilijke momenten, dries.
Nadine, hoe gaat het nog met jou? Al eventjes geleden dat we je gehoord hebben. 26 weken vandaag. Weer een mijlpaaltje verder hé. Op naar de volgende!
Van harte gefeliciteerd Ellanoor met je prinsesje. Geniet nu lekker van deze bijzondere momenten. ❤️
Sorry voor de stilte ik was vorige week zo emotioneel. De hele week bijna elke dag zitten huilen over alles wat is misgegaan, mijn angsten en twijfels naar de toekomst toe. Ik heb het idee dat 25e week mijn huilweek was. Niet eerder gehad in deze zwangerschap behalve toen ik het hartje hoorde bij 10 weken. In ieder geval hormonen doen goed zijn werk. Voor de rest hier gaat alles nog goed. Straks een controle over een paar weken krijg ik ze om de twee weken. Vandaag 26 weken ik geloof het zelf bijna niet, heel blij en ik streef naar de 28 weken ( 2e mijlpaal) .Ik hoop dat alles nog stabiel is. Ik stuur een bericht vanavond op. Fijn dat het met iedereen goed gaat. Laten we het zo houden. 🙏
Dames, ik zou nog berichtje sturen over mijn controle van gisteren. Het ging goed mijn bmh is mooi dicht en cervix is met 2 cm gegroeid. Nu 36 mm lang. Wat ben ik blij hiermee Indigo girl ook gefeliciteerd met 26 weken. Ik zag iets staan over suikertest. Weet niet of het bij jou was. Heb je die test al genomen? Hoe was het? Ik moet het volgens mij voor de 30 weken doen. Heeft iemand hier zijn kraamzorg al geregeld? Ik wil het deze week pas gaan regelen. Is het nou verplicht om te nemen? Wens jullie een super mei maand. Moge alle baby's lekker warm en zoet in onze buiken/buikjes blijven dwarrelen.
Aha Nadine, 36mm... dat is zeer goed hé! Houden zo!! Ik denk dat iedereen hier wel in een emotionele rollercoaster zit. Bij deze dus veel sterkte en moed aan iedereen om die lastige weken door te komen! Nu er hier een aantal verlengde weekends zijn heb ik wel wat meer gezelschap en gaat de tijd wat sneller. Ik moet binnen 2 weken inderdaad een suikertest laten doen. 'k Heb nu de laatste week echt al goed opgelet met wat ik eet, dus hopelijk heeft dat zijn effect. Wat betreft kraamzorg, ik denk dat de regels in Nederland en België wel wat verschillen. Hier (in België dus) blijven we wat langer in het ziekenhuis na de bevalling (4 tot 5 dagen) en wordt er veel minder beroep gedaan op kraamzorg erna. Alhoewel ik de indruk heb dat het de laatste jaren ook wel aan het veranderen is.
Zo Nadine, dat is een mooie lengte! Gek he, hoe dat werkt? Dat hij weer langer kan worden. Ik heb kraamzorg wel al aangevraagd, ik wil namelijk heel graag iemand die zelfstandig werkt, maar wel aangesloten is bij een bureau. Zij weet van onze situatie af (zou de vorige keer ook komen kramen) en is ontzettend prettig in omgang. Ik wil juist heel graag een kraamhulp, echt die kraamperiode ervaren zoals ik dat bij mijn zoontjes heb moeten missen. In het ziekenhuis moesten wij alles zelf doen omtrent mijn verzorging en dat viel niet altijd mee en werden wij met de verzorging van onze zoontjes natuurlijk heel goed begeleid door het ziekenhuis. Het klinkt echt als een droom, een normale kraamperiode... Ik hoop zo dat het ons allen gegund is. MamaMaya, fijn dat de 20 weken echo goed was!
Nadine wat fijn dat de controle goed was. En dat de bmh zelfs langer is geworden. Fijn dat je nu over de 26 weken bent. Liefde88, was jou controle gisteren ook goed? Bij mij was de bmh 3,5cm nog steeds.
woww nadine wat een goed nieuws!!! bij iedereen eigenlijk goed nieuws! mag ook wel eens. dries wat fijn dat je bmh nog 3,5 is!!! goed hoor. Mijne is nog steeds onveranderd 4cm ik snap er nog steeds niks van, maar ben erg blij!! vorige zwangerschap was ie nu 3 cm dus ruim 1 cm langer!! Ondanks alle harde buiken niks gebeurt. op na volgende week dan is de volgende controle
Wat ben ik blij dat het met iedereen goed gaat. Allemaal mooie lengtes dames 👍 . Laten we het zo lang mogelijk zo houden. Het klopt dat kraamzorg in Nederland is anders geregeld dan België. Ik zou het wel willen, maar vroeg me af het verplicht is om te nemen in Nederland, ook als je in het ziekenhuis bent bevallen? Mijn moeder wil na de bevalling 1 a 2 weken bij me intrekken om me alles te leren over de baby. Heb ik liever dat dan een wild vreemde dagelijks aan mijn bed. Aan de andere kant ben ik het ook met je eens Dubbelgeluk dat het heel fijn is om dat mee te maken, wat vorige keer niet gegund was. Bij mijn vorige zwangerschap had ik wel alles geregeld voor de 20e week de afspraak voor een huisbezoek gesprek was rond de 23/24 week. Het was echt een slechte ervaring net nadat ik mijn kindje had verloren werd ik door alle instanties omtrent de baby gebeld en gespammed met baby tijdschriften. Nu is het een andere situatie, dus als het verplicht is, dan ga ik voor de min 24 uren en dan moet het maar in combinatie met moeder zorg . Dat wordt een drukke boel zeg met kraamvisites en loges ( grote familie). Ik kijk er naar uit en hoop dat het gegund is dit keer.
meiden hoe gaat het met iedereen?? aardig stil hier he.. ik net terug van controle me hals is gewoon 4,3!!!! ik ben echt verbaasd en de gyn ook! zo blij ermee.. noooit verwacht Ruim 1,5 cm langer als bij mijn zoontje met dit termijn!! Ga ik eindelijk eens een voldragen kindje baren, begin er steeds meer in te geloven! Nu rustig aan blijven doen en dan blijft het hopelijk zo stabiel! vorige week is er een kweek afgenomen omdat ij wat rare afscheiding had en t rook ook niet zo fris. Vandaag uitslag en een infectie dus nu antibiotica.. ik hoop dat deze ook de harde buiken veroorzaakte en dat nu alles weer rustig word
Super zeg liefde!! Hopelijk minderen de harde buiken wat als de infectie weg is. Ik moet nog een weekje wachten voor de volgende controle. Morgen ben ik 27 weken ver...! Ellanoor, hoe gaat het met jouw kleintje? Alles goed?
waauw indigo girl wat een mijlpaal!!! ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor was ik maar zo ver! 27 is mijn 1e mijlpaal namelijk! 5 weeks to go!
Hier slecht nieuws. Ben sinds vandaag opgenomen. Had heel erg weinig bloed. Verder geen klachten. Wilde toch een extra echo hierop bleek dat er een opening is. Geen bloed gezien meer ook geen buikpijn. Mag nu niks meer. Morgen gaan ze beslissen of ze nog een extra cerclage gaan zetten. Hoop t zo. Wil niet nog een kindje verliezen. Dit is deze week net een jaar geleden van ons zoontje. Gaan jullie voor me duimen voor ee goeie afloop?
Oh nee Dries!! Ik wens je van hieruit alle sterkte en moed toe! Als ik het goed begrijp heb je nog geen last van harde buiken of voorweeën? Ik hoop voor je dat de dokters morgen beslissen om nog een cerclage te plaatsen. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een noodcerclage gekregen op 21 weken en heb het daarna met veel platte rust tot 36 weken volgehouden. Ik duim voor je mee dat dit voor jou ook het geval mag zijn! Ik denk aan je! Laat iets weten morgen als je kan...
ohhhhhh neee dries!! wat erg!!! ik ga zo hard duimen meis pfff wat erg... is het bloedverlies nu gestopt? hoe veel opening heb je? Is je cervix nu weg? Ik ben bij mijn 2e zwangerschap ook precies met t zelfde termijn opgenomen als jou. Weeen en hals was bijna weg.. bedrust en weeenremming. ik ben opgenomen geweest van week 22 tot 24. week 24 weer na huis met onderhoudsdosering adalat. week 25 weer ween. ze zeiden dat ik ging bevallen. t werd rustig en weer ns huis en onze zoon is met 30 weken geboren ze zeiden dat ik de 27 niet eens ging halen!! ik hoop dat ik je wat positiviteit kan toe sturen! houd goede hoop!! lichaam en geest staan heel dicht bij elkaar!!
Ai Dries, dat klinkt niet te best. Ik duim heel hard voor jullie dat het goed mag aflopen!!! Ik heb ook al ervaring met noodcerclage, op 24 weken hier en bij 3cm ontsluiting al, en uiteindelijk ook met veel bedrust tot de 33 weken geraakt. Dus ik hoop dat ze bij jou ook een cerclage willen plaatsen en dat je het dan nog vele weken kan volhouden... Sterkte! En veel goeie moed voor de komende weken! Hier tussentijdse controle gehad en die was goed, alles nog stabiel en rustig, en baby groeit en beweegt goed.
Even een kort berichtje. Vanmorgen hebben ze nog een cerclage geplaatst met succes. Zo blij dat ze toch wat wilde doen. Dus tot nu toe gaat het goed. Nu eerst naar de 24 weken grens en hopen nog veel verder te komen.